abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31816431
TS is mn broertje en volgens mij gaat t nog steeds wel goed
we waren vanmiddag namen aan het bedenken: mocht het onverhoopt een haan worden (onverhoopt ivm eierproductie) dan gaat ie Sven heten. Voor hennen zijn we er nog niet uit. Dus als je suggesties hebt: prima.
Toen ik vannacht om 4u thuiskwam van t uitgaan zag ik dat er een lampje op zn kamer brandde, en die had ik dus bijna uitgedaan... was wel een beetje jammer geweest
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:14:14 #52
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31823482
Als je het licht uit had gedaan had ik waarschijnlijk het ei 's morgens vroeg op je hoofd kapot geslagen, ben er al helemaal aan gehecht

update: als je hem nu tegen het licht inhoudt zie je de dooier, veel bloedvaten en een donker knobbeltje,
geloof dat ik zelfs een soort oogje kan zien. Het is ongeveer 1 cm groot denk ik en het drijft elke keer naar boven. Misschien moet het ei regelmatig gedraaid worden om te zorgen dat het embryo alle voedingsstoffen uit de dooier kan halen oid..

Maar goed, als iemand nog goeie kippennamen weet.. post het zou ik zeggen De winnaar wint een digitale foto van Sven (of jouw zelf bedachte naam. ) (Inschrijvingen tot en met 8 november, dan is de geboorte als alles goed is gegaan..)
op zich is dat al best wel snel hè..? misschien is hij toch wel dood Nouja, ik broed hem gewoon tot en met 8 november uit, als het er dan niet uitziet alsof het hele ei vol met kuiken zit begraaf ik hem ofzo

sven is trouwens omdat ik het zo'n klotenaam vind
  † In Memoriam † maandag 31 oktober 2005 @ 09:12:20 #53
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31830577
het ei moet gedraaid worden om te voorkomen dat het embryo (kuiken) aan de wand van het ei vast gaat zitten.
als alles goed gaat, zal het ei na een tijdje alleen nog bij de luchtkamer doorschijnen. je kunt dan zien dat het nog steeds goed gaat aan de luchtkamer, die groter zal worden.
een dag voor het ei zal uitkomen, kan je horen tikken en piepen.
als het ei uitkomt, maakt het kuiken het ei zelf open. dit kan best een tijd duren.
ga het kuiken in geen geval helpen, door het ei zelf open te maken!!!!
dit overleeft het kuiken waarschijnlijk niet.
pi_31830997
Hebben wij ook een keer geprobeerd om eieren uit te laten komen, soort van broedmachinetje gemaakt (gewoon kistje met een gaatje erin waar een lampje doorscheen) maar de schaal was te dik dus konden ze er niet uitkomen (kuikentjes zijn gestikt )
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:29:22 #55
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31840773
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:12 schreef lady-wrb het volgende:
het ei moet gedraaid worden om te voorkomen dat het embryo (kuiken) aan de wand van het ei vast gaat zitten.
als alles goed gaat, zal het ei na een tijdje alleen nog bij de luchtkamer doorschijnen. je kunt dan zien dat het nog steeds goed gaat aan de luchtkamer, die groter zal worden.
een dag voor het ei zal uitkomen, kan je horen tikken en piepen.
als het ei uitkomt, maakt het kuiken het ei zelf open. dit kan best een tijd duren.
ga het kuiken in geen geval helpen, door het ei zelf open te maken!!!!
dit overleeft het kuiken waarschijnlijk niet.
Hoe lang moet het duren. Dus na hoeveel tijd mag ik het kuikentje helpen met uitkomen, om ervoor te zorgen dat niet dit effect plaatvindt:
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:39 schreef Sorella het volgende:
Hebben wij ook een keer geprobeerd om eieren uit te laten komen, soort van broedmachinetje gemaakt (gewoon kistje met een gaatje erin waar een lampje doorscheen) maar de schaal was te dik dus konden ze er niet uitkomen (kuikentjes zijn gestikt )
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:34:38 #56
133855 H1TM4N_NL
Shit happens.... get over it !
pi_31840890
leuk idee van dat ei uitbroeden, wat betreft naam suggesties als het een kip is:

Chickie ( hijs flauw ik weet het)
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:38:53 #57
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31840987
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:34 schreef H1TM4N_NL het volgende:
leuk idee van dat ei uitbroeden, wat betreft naam suggesties als het een kip is:

Chickie ( hijs flauw ik weet het)
oké, die was tè voorspelbaar Nee zoek toch wat meer diepgang voor mijn kuikennaam eigenlijk.
Zie je aan een kuiken eigenlijk of het een hennetje of een haantje is? of moet je dan wachten tot hij gaat kraaien..?
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:39:57 #58
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31841017
.. om half 6 's morgens
pi_31841146
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:29 schreef peejdorie het volgende:

Dus na hoeveel tijd mag ik het kuikentje helpen met uitkomen
NIET.
Er zitten allerlei bloedvaatjes in de schaal, en jij kunt niet zien, als het kuiken er al bijna uit lijkt te zijn, of er niet nog iets vast zit aan de binnenkant schaal.
Ik zou dus niet helpen, lady wrb weet heel goed waar ze het over heeft namelijk
pi_31841252
Wat leuk !
Maar het kippetje kan je waarschijnlijk niet meer terug zetten bij andere kippen in een ren oid als je het een tijdje binnenshuis hebt gehad.
(ervaring mee )

het zal dan echt vrij los moeten lopen tussen andere kippen, in een ren plukken ze hem/haar geheid kaal.

Ow, ik heb ook alleen gebruik gemaakt van een warmtelamp.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:50:31 #61
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31841260
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:45 schreef Bluezz het volgende:

[..]

NIET.
Er zitten allerlei bloedvaatjes in de schaal, en jij kunt niet zien, als het kuiken er al bijna uit lijkt te zijn, of er niet nog iets vast zit aan de binnenkant schaal.
Ik zou dus niet helpen, lady wrb weet heel goed waar ze het over heeft namelijk
ok, daar vertrouw ik op Maar als het kuikentje er nou uit probeert te komen, zo van dat je zjin snaveltje eruit ziet komen (met een snaveltand enzo) en het duurt allemaal erg lang.. of is het dan nog steeds erg slecht om hem te helpen?
ga morgen denk ik maar eens een boek zoeken in de bieb
  † In Memoriam † maandag 31 oktober 2005 @ 16:51:44 #62
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31841294
het enige dat je kan doen om het kuiken een beetje te helpen is enkele dagen voordat je verwacht dat het uikomt, het ei een beetje nat te sproeine met een plantenspuit.
niet doornat, gewoon een neveltje.
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:57:41 #63
133855 H1TM4N_NL
Shit happens.... get over it !
pi_31841455
wat een gedoe om zo'n eitje ui te laten komen.
  † In Memoriam † maandag 31 oktober 2005 @ 17:00:22 #64
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31841535
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:50 schreef peejdorie het volgende:

[..]

ok, daar vertrouw ik op Maar als het kuikentje er nou uit probeert te komen, zo van dat je zjin snaveltje eruit ziet komen (met een snaveltand enzo) en het duurt allemaal erg lang.. of is het dan nog steeds erg slecht om hem te helpen?
ga morgen denk ik maar eens een boek zoeken in de bieb
nee, echt niet doen hoor
een vlak voordat het kuiken aan zijn weg naar buiten begint, trekt de dooierzak zich samen en alle voeding die daarin zat, komt dan in het kuiken terecht (via een soort van navelstreng zou je kunnen zeggen) het kuiken heeft dan zoveel voeding gehad, dat hij zeker een dag zonder eten kan.
zoals bluezz al zei, zitten er aan de binnenzijde van de schaal allerlei bloedvaten die gaan bloeden als je gaat helpen. als je nagaat hoe klein het kuiken is, is een wat jou een klein beetje bloed lijkt, is voor dat kuiken al gauw te veel.
via het gaatje in de schil kan het kuiken ademen, dus daar hoef je ook niet mee te helpen.
het kapot pikken van een schaal is voor een kuiken een heel karwei. het gaat dan ook zeker wat uren duren en tussendoor rust het kuiken ook uit.
dus laat het nou lekker gaan, hou het alleen een beetje in de gaten.
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:15:39 #65
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31841989
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:50 schreef Mirage het volgende:
Wat leuk !
Maar het kippetje kan je waarschijnlijk niet meer terug zetten bij andere kippen in een ren oid als je het een tijdje binnenshuis hebt gehad.
(ervaring mee )

het zal dan echt vrij los moeten lopen tussen andere kippen, in een ren plukken ze hem/haar geheid kaal.

Ow, ik heb ook alleen gebruik gemaakt van een warmtelamp.
Ik heb hier verder geen kippen, dus dat is iig al geen probleem.. Maar wordt hij dan niet eenzaam? zo helemaal in zijn eentje? Mij lijkt het echt zoo cool als ie me als moeder ziet en achter me aanhobbelt enzo

Wat is er met dat kuikentje van jou gebeurd..?
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 17:00 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

nee, echt niet doen hoor
een vlak voordat het kuiken aan zijn weg naar buiten begint, trekt de dooierzak zich samen en alle voeding die daarin zat, komt dan in het kuiken terecht (via een soort van navelstreng zou je kunnen zeggen) het kuiken heeft dan zoveel voeding gehad, dat hij zeker een dag zonder eten kan.
zoals bluezz al zei, zitten er aan de binnenzijde van de schaal allerlei bloedvaten die gaan bloeden als je gaat helpen. als je nagaat hoe klein het kuiken is, is een wat jou een klein beetje bloed lijkt, is voor dat kuiken al gauw te veel.
via het gaatje in de schil kan het kuiken ademen, dus daar hoef je ook niet mee te helpen.
het kapot pikken van een schaal is voor een kuiken een heel karwei. het gaat dan ook zeker wat uren duren en tussendoor rust het kuiken ook uit.
dus laat het nou lekker gaan, hou het alleen een beetje in de gaten.
Ik hoop dat ik thuis ben op het moment dat ie uitkomt.. Komt hij ook vaker overdag of 's nachts uit? of maakt dat helemaal niet uit? Je klinkt alsof je veel kuikenervaring hebt houd je zelf ook kippen ofzo?
nog andere tips? want denk dat deze toch best wel nuttig was..
pi_31842875
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 17:15 schreef peejdorie het volgende:
Je klinkt alsof je veel kuikenervaring hebt houd je zelf ook kippen ofzo?
Pssst.....
De enige echte Kippensoop!!

pi_31843948
Klinkt allemaal goed Peejdorie Je hebt het beste met het kuikentje voor, dat is wel duidelijk.

Maar in hemelsnaam, geef het beestje een vriendje of zorg dat ie ergens tussen de kippen kan scharrelen. Je wilt écht geen kip die denkt dat ze een mens is (althans, eigen ervaring)

Maar goed, het is nog lang niet zover. Succes ermee! Ik blijf het volgen
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  † In Memoriam † maandag 31 oktober 2005 @ 18:28:52 #68
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31844144
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 17:15 schreef peejdorie het volgende:

Ik hoop dat ik thuis ben op het moment dat ie uitkomt.. Komt hij ook vaker overdag of 's nachts uit? of maakt dat helemaal niet uit? Je klinkt alsof je veel kuikenervaring hebt houd je zelf ook kippen ofzo?
nog andere tips? want denk dat deze toch best wel nuttig was..
ik heb op het ogenblik 7 kuikens in leeftijd varierend van 5 tot 2 dagen oud. dus ja, ik weet waar ik het over heb.

dit is mijn stel dondersteentjes met hun "moeder"
pi_31844323
Ons vannacht uitgebroedde kuiken. De eerste keer dat we kuikentjes hebben, iemand nog tips voor het (op)voeden?

† In Memoriam † maandag 31 oktober 2005 @ 19:06:20 #70
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31845232
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 18:34 schreef mrkanarie het volgende:
Ons vannacht uitgebroedde kuiken. De eerste keer dat we kuikentjes hebben, iemand nog tips voor het (op)voeden?

[afbeelding]
lees mee in de kippensoop zou ik zeggen
  maandag 31 oktober 2005 @ 19:30:28 #71
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31845908
Noem haar Fokje
Vampire Romance O+
pi_31848782
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 19:30 schreef MouseOver het volgende:
Noem haar FTokje
  maandag 31 oktober 2005 @ 21:02:54 #73
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31848971
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:57 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]
Het lag idd op m'n lippen

Als er nog wat meer namen komen kunnen we een poll openen.
Vampire Romance O+
  maandag 31 oktober 2005 @ 22:38:13 #74
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31852347
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 17:44 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Pssst.....
De enige echte Kippensoop!!

Ik heb dat topic echt al heel vaak zien staan maar ben er nooit in gaan lezen omdat ik dacht dat het over kippensoep ging ofzo
Ziet er cool uit! ga het zo eens doorkijken
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 18:21 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Klinkt allemaal goed Peejdorie Je hebt het beste met het kuikentje voor, dat is wel duidelijk.

Maar in hemelsnaam, geef het beestje een vriendje of zorg dat ie ergens tussen de kippen kan scharrelen. Je wilt écht geen kip die denkt dat ze een mens is (althans, eigen ervaring)

Maar goed, het is nog lang niet zover. Succes ermee! Ik blijf het volgen
Ok, hoe pak ik dat aan? Het beste is misschien een of twee kuikentjes er vanaf de geboorte bij te zetten (van een ander nest dus) zodat ze wel samen opgroeien. Kan ik dan gewoon een advertentie op marktplaats zetten zo van 'kuikentje gezocht, liefst zo snel mogelijk'..? Of moet er eigenlijk een moederkip bij? Bij de kinderboerderij laten ze de kuikentjes altijd gewoon opgroeien in een kooi met zo'n warme lamp erboven..
Of kan ik evt. van iemand uit F&F een kuikentje overnemen zodra de mijne is uitgekomen..? dat zou helemaal te gek zijn..
  maandag 31 oktober 2005 @ 22:44:31 #75
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31852554
..en kan een kippenkuikentje ook met een eendenkuikentje samen, als ze gewoon samen opgroeien? Of zijn eenden weer te lastig te houden als ze groter zijn..? Eendenkuikentjes zien er altijd zo schattig uit

+ =
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')