abonnement Unibet Coolblue
pi_31674202
IK ben het met enkele criticasters hier eens: de meeste opdrachten zijn ronduit ruk. Iemand een suggestie voor leuke andere opdrachten?

Voorbeelden:

-Opdelen in koppels. Elk koppel moet samen een duurzaamheids en een een intelligentie opdracht uitvoeren. Als een koppel faalt krijgt het rantsoen, anders mag het meedelen in de weelde. Dit kan leidenb tot spanningen ("Door jouheb ik niet te eten") of juist tot solidariteit ("we zitten in hetzelfde schuitje").

-Opdelen in koppels De koppels moeten in de stijl van strictly come dancing ieder 2 dansen uitkiezen om in te studeren. Ze krijgen op de dag van de uitzending de kans om tegen elkaar te strijden. De "winnaars" moegen 2 andere koppels uitkiezen om te delen in de weelde.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:24:15 #2
1835 Jangalene
From the Twilight zone
pi_31674393
ik vond de battle-opdrachten bij BB3 toch ook wel iets hebben.
Door weinig te zeggen vertel je vaak meer dan door veel te zeggen.
pi_31674424
Nee ik vond die Battle-zooi juist helemaal niks. En kom op...als ze al geen bonen kunnen sorteren...wat moet er dan wel niet verwacht worden asl er echt gewerkt moet worden?

Van mij mogen de opdrachten best wat spannender, langer en moeilijker, maar ik vind het groepsgebeuren wel aardig...
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_31681321
Ik snap niet dat BB de bewoners opdrachten geeft die voor de kijkers saai dr uit zien. Active opdrachten is voor de bewoners, en voor de kijkers een stuk beter
  Moderator dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:49:57 #5
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31682009
Mijn weekopdracht:
Een afvalrace, met (1 of 2x per dag) per dag een ándere opdracht. Per opdracht valt er een bewoner af.
De winnaar ontvangt een bonus (die hij/zij niet hoeft te verstoppen ).
Tevens kan hij/zij met een finale in de vorm van een soort "Kermis de kikker-contest" de weekopdracht positief afronden door een boodschappenlijst te verdienen.

Met name opdrachten die in de "psychologische sfeer" liggen, zijn interessant, maar ook behendigheidsspelletjes, waarbij het verschil man/vrouw niet te oneerlijk is, zijn een optie.

Opdrachten die mij leuk lijken, zijn bijvoorbeeld:
1. Alle bewoners maken een intelligentie-test. Vervolgens krijgt elke bewoner een lijst met de scores, maar zónder de namen er bij. Die moeten de bewoners zélf erbij zetten, in het openbaar.
Degene die bij het minst aantal scores de juiste naam ingevuld heeft, valt af.

Met de billen bloot hier dus: wie vind je het domst en het slimst.

2. Leg de bewoners individueel uitspraken voor die bewoners in de afgelopen maanden hebben gedaan over elkaar. Het liefst nogal stevige. Zorg dat er evenwicht is, want uitspraken zijn altijd tegen iemand anders gedaan, dus ieder moet evenveel uitspraken kunnen herkennen.
Ook hier moeten de bewoners weer namen zetten bij de citaten. Degene met de minste goede antwoorden, valt af.

3. Een (variant op de) "kaarstest" zoals in Expeditie Robinson (die weer een variant op stoelendans is)

4. Wat ik stiekem ook altijd wel leuk vind om te zien, is als ze mekaar voor de kop moeten jensen in een lekker ordinair kussengevecht op de evenwichtsbalk.

5. Iedereen blinddoeken en koptelefoon op. Iedereen in badkleding. Via rouleersysteem tasten alle bewoners elkaar letterlijk af, waarbij ze slechts 5 seconden per keer krijgen. Degene met de minst goede antwoorden, plus iedereen die Rob niet goed had, vallen af.

Etcetera.. zo zijn er tal van opdrachtjes te bedenkten.. een weekopdracht met veel kórte opdrachten dus, die leuk zijn om te zien en/of rimpels in de vijver brengen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gert op 25-10-2005 16:56:24 ]
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:58:36 #6
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_31688732
Lego

En een onduidelijke bouwtekening
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  woensdag 26 oktober 2005 @ 00:44:47 #7
15600 BB-King
Long live the King!
pi_31691292
Een weekopdracht waar gefietst moet worden en ze bijv een lamp moeten laten branden.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_31691450
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 00:44 schreef BB-King het volgende:
Een weekopdracht waar gefietst moet worden en ze bijv een lamp moeten laten branden.
jaaaaa en als vervolg een lopend een lamp laten branden!

zie liever uithoudings proeven, gewoon met ze alle moeten ze een week lang 8 uur per dag buiten stil staan met maar 5 min pauze in totaal. 1 iemand die afhaakt of van de bepaalde plek afgaan is een mislukte opdracht
hardcoholic
pi_31691481
De weekopdracht luidt: Record standje 69 volhouden. 3 dagen lang dienen steeds een man en een vrouwkoppel het standje 69 uit te voeren. Gewisseld mag worden voor plas-pauzes.
pi_31691809
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 22:58 schreef Sanne het volgende:
Lego

En een onduidelijke bouwtekening
Of een IKEA stapelbed.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 01:42:25 #11
56819 Kimske
Juf in wording
pi_31692396
laten ze iets voor het goede doel doen. Van mij part een soort sponsor loop ofzo
Stem:
http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
en maak kans op een notebook!
pi_31694682
Waarom geen eetopdracht? 500 kroketten en 500 frikandellen in 3 dagen.ook geen makkie lijkt me ..wel haalbaar
  woensdag 26 oktober 2005 @ 16:20:23 #13
56819 Kimske
Juf in wording
pi_31703159
zat ik ook te denken ja! gewoon dat ze MOETEN eten! das gaaf!
Stem:
http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
en maak kans op een notebook!
pi_31703352
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 16:20 schreef Kimske het volgende:
zat ik ook te denken ja! gewoon dat ze MOETEN eten! das gaaf!
100 rollen droog beschuit eten
  woensdag 26 oktober 2005 @ 17:59:23 #15
56819 Kimske
Juf in wording
pi_31705467
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 16:28 schreef fastlex het volgende:

[..]

100 rollen droog beschuit eten
Nee gewoon alles waar ze om zeuren, dus alleen chips, knotsen,. frikandellen en appels ofzo. En iets van vlees. Gewoon best lekker, maar inmense hoeveelheden, en dat MOET dan op
Stem:
http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
en maak kans op een notebook!
pi_31707269
Als ze alweer een week op rantsoen moeten, in de kamer 1 schaal met artikelen neerleggen. Dan artikelen waar de bewoners een moord voor willen doen. Als er ook maar 1 artikel uit is na de week is de opdracht mislukt. Daarnaast nog een fysiek zware opdracht geven, zoals een gewicht van een paar kilo boven je hoofd houden, en dat een paar dagen lang. Artikel mag afgegeven worden, maar moet direct afgegeven worden. Moet ook door twee bewoners tegelijk worden gedaan. Dan ook nog in de tuin natuurlijk.
Houden ze deze keer wel de opdracht vol, dan haalt BB 1 artikel uit de schaal, en laat de bewoners denken dat 1 van hun het heeft gedaan, pas op donderdag wordt bekend gemaakt wat er echt gebeurt is. Heb je in ieder geval veel discussies
pi_31734762
Net zoiets als bij BB1, iets laten bouwen,
bungee-jump ?
ze laten fungeren als crash-test dummy's
pi_31759789
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 09:17 schreef cobain94 het volgende:
Waarom geen eetopdracht? 500 kroketten en 500 frikandellen in 3 dagen.ook geen makkie lijkt me ..wel haalbaar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')