abonnement Unibet Coolblue
pi_2123818
quote:
Op donderdag 08 november 2001 15:45 schreef SanderThomas het volgende:

[..]

Waarom wil iedereen altijd de grote massa bestrijden om de uitzonderingen te voorkomen?
Tuurlijk kan het mis gaan, maar dat wil niet zeggen dat er altijd bij geknokt wordt enzo... En laat zo'n jong kind es liefdesverdriet krijgen, had zo ook gehad wanneer hij ook pas 12 was.


Ik heb het niet over zomaar liefdesverdriet, ik heb het over een situatie waarbij er echt 'oorlog' is. En dan is het kind in het algemeen bijzonder in het nadeel.
pi_2123865
quote:
Op donderdag 08 november 2001 15:56 schreef chocolatemoeze het volgende:
(inderdaad dus, uitzonderingen daar gelaten, zo'n relatie zal zich zelf wel bewijzen op den duur.)
Ja, vooral als jij, en anderen, die mensen absoluut niet ook maar de kans willen geven dat te bewijzen. Geef ze toch van te voren het voordeel van de twijfel.
  donderdag 8 november 2001 @ 16:02:36 #78
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_2123869
quote:
Op donderdag 08 november 2001 15:59 schreef Halinalle het volgende:

[..]

in het algemeen


Ik zei net ook al tegen shmoopy, als het om dit soort dingen gaat is er geen algemeen en kun je dus ook niet voor een grote groep mensen praten. In het algemeen begin je geen relatie met een puber als volwassene. Maar als dit toch gebeurt, heeft het vaak zn redenen en het is onzin om dat dan af te keuren.
pi_2123878
quote:
Op donderdag 08 november 2001 15:59 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Ik heb het niet over zomaar liefdesverdriet, ik heb het over een situatie waarbij er echt 'oorlog' is. En dan is het kind in het algemeen bijzonder in het nadeel.


Je kunt een relatie ook beeindigen zonder oorlog en ook als een 14 jarige oorlog maakt met een 12 jarige doet dit pijn.
pi_2123900
'Gewone mensen' gaan niet op dit soort situaties in. Die hebben een 'normale' relatie met een 'gemiddeld' leeftijdsverschil. Dus praat je in dit soort situaties eigenlijk altijd al over 'uitzonderingsgevallen'. (om dat eens duidelijk te hebben) (edit: '' toegevoegd)

Zolang er geen wetten overtreden worden, kan je er weinig tegen doen. En zolang je niet alle ins/outs over een situatie weet kan je er weinig over zeggen. Elke situatie is anders, en ik vind het erg moeilijk om geheel correct in dit soort situaties te oordelen. Er komt ook een stuk gevoel bij kijken en dat geeft vaak aan of het oprechte liefde is, of dat er lust aan te pas komt.

Ik vind wel dat het zeer onverstandig is om een relatie met zo'n leeftijdsverschil te beginnen, lettend op de algemene opinie in dit soort zaken. Ik raad het ook iedereen af. De volwassene omdat hij/zij een extreem open relatie moet aanhouden. Het kind omdat hij/zij nooit op hetzelfde geestelijke niveau staat als de volwassenen.

[Dit bericht is gewijzigd door weerdo op 08-11-2001 16:43]

  donderdag 8 november 2001 @ 16:06:18 #81
3767 Herald
Come get some
pi_2123925
quote:
Op donderdag 08 november 2001 15:59 schreef Halinalle het volgende:
Ik heb het niet over zomaar liefdesverdriet, ik heb het over een situatie waarbij er echt 'oorlog' is. En dan is het kind in het algemeen bijzonder in het nadeel.
maar zovaak woedt er toch geen oorlog als het uit is? En als er al oorlog is getuigt dat ook niet van veel volwassenheid van de jongen. Daarbij zijn oorlogvoerende volwassenen heel anders dan de dr00pyvolwassen als GEFRUSTREERD in de liefde!! Je laat een grietje van 14 vast eerder een relatie hebben met een sufferd van 22 dan met een kleine klootzak van 15.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_2123958
Ik geef het op, we kunnen elkaar echt niet overtuigen.
  donderdag 8 november 2001 @ 16:09:21 #83
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_2123975
quote:
Op donderdag 08 november 2001 16:08 schreef Halinalle het volgende:
Ik geef het op, we kunnen elkaar echt niet overtuigen.
Dat zei ik 10 posts geleden al
pi_2124006
quote:
Op donderdag 08 november 2001 16:09 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat zei ik 10 posts geleden al


Dan geef ik je in ieder geval op dat punt gelijk.
pi_2124043
quote:
Op donderdag 08 november 2001 16:04 schreef weerdo het volgende:
'Gewone mensen' gaan niet op dit soort situaties in. Die hebben een 'normale' relatie met een 'gemiddeld' leeftijdsverschil. Dus praat je in dit soort situaties eigenlijk altijd al over uitzonderingsgevallen. (om dat eens duidelijk te hebben)

Zolang er geen wetten overtreden worden, kan je er weinig tegen doen. En zolang je niet alle ins/outs over een situatie weet kan je er weinig over zeggen. Elke situatie is anders, en ik vind het erg moeilijk om geheel correct in dit soort situaties te oordelen. Er komt ook een stuk gevoel bij kijken en dat geeft vaak aan of het oprechte liefde is, of dat er lust aan te pas komt.

Ik vind wel dat het zeer onverstandig is om een relatie met zo'n leeftijdsverschil te beginnen, lettend op de algemene opinie in dit soort zaken. Ik raad het ook iedereen af. De volwassene omdat hij/zij een extreem open relatie moet aanhouden. Het kind omdat hij/zij nooit op hetzelfde geestelijke niveau staat als de volwassenen.


Ow, dus ik moet m'n haar afknippen omdat de meeste nederlanders lang haar niet mooi vinden bij jongens?
Ik moet stoppen met het luisteren naar metal omdat de meeste nederlanders metal niet zo mooi vinden?
Ik moet geen metalshirtjes dragen omdat de meeste nederlanders metalshirtjes niet zo mooi vinden?
Ik moet maar es op voetbal gaan en een gezin stichten met 2.4 kinderen en een golden retriever in huis nemen omdat DAT de gemiddelde nederlander is?

Flikker toch eens op met je keurslijf. Geen wonder dat buitenlanders hier niet worden geaccepteerd, alleen omdat ze niet in jouw standaard beeld passen. Wat ben jij een ontzettend triest figuur. Een beetje met de domme grijze massa meelopen omdat je bang bent dat iemand je anders vind.

Ik ben uniek, zoals iedereen uniek zou moeten zijn, maar nee meneer moet zonodig net als de rest zijn. Ik ben er trots op dat ik een eigen stijl heb en dat ik m'n eigen mening heb. Moet dat zonodig afgekraakt worden?

quote:
What we've got here is a failure to communicate.
Een Guns N' Roses fan? Ik had van jou dan wel meer verwacht.
  donderdag 8 november 2001 @ 16:18:53 #86
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_2124126
Toen ik 16 was had ik een vriend van 24, en die relatie heeft een half jaar geduurd en ging heel goed.
(nou ja uiteindelijk niet meer dus, maar dat had niks met leeftijd te maken)
Ikzelf heb ook nog nooit verkering gehad met iemand van mijn eigen leeftijd er zat altijd minstens 3 jaar tussen, met jongens van mijn eigen leeftijd zat ik simpelweg niet op 1 lijn,en nu eerlijk gezegd nog niet.
doei
  donderdag 8 november 2001 @ 16:22:29 #87
3767 Herald
Come get some
pi_2124168
quote:
Op donderdag 08 november 2001 16:08 schreef Halinalle het volgende:
Ik geef het op, we kunnen elkaar echt niet overtuigen.
ik ben het wel met je eens dat 14 wel erg jong is, maar het verbaasd me dat dat NU pas te jong is. En leeftijdsverschil NU pas erg is. Massa's topiques geweest van vriendinnetjes die bijna 14 of 15 zijn en het vriendje net 19 of 20 is geworden en niemand kraait er na.
Verder wordt hier ook nog eens door vrouwen beweerd dat meisjes van 14 onnozel zijn, terwijl in de massa andere leeftijdstopiques 14 praktisch 20 is. Laat staan dat in de "ik ben 15 en heb al met twee jongens geneukt" topiques iedereen beweerd dat dat helemaal niet te jong is.

Daarnaast wordt er een erg extreem beeld gegeven dat alle volwassen mannen van 22 louter meisjes van 14 willen neuken. Of louter haar wil manipuleren en misbruiken. Daar hoef je helemaal geen 22 voor te zijn. Verder vindt iedereen het wel oke dat Aernout alleen meisjes van 18 wil ontmaagden en na twee keer prikken weer iemand anders zoekt, maar oh wee als een MSNsukkeltje een relatie krijgt met een MSNmiepje, dan zijn de rapen pas gaar. Zou me niet eens verbazen als MikeyMo en zijn vriendin minstens 100km bij elkaar vandaan wonen.

*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  donderdag 8 november 2001 @ 16:26:10 #88
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_2124222
quote:
Op donderdag 08 november 2001 16:22 schreef Herald het volgende:

[..]

Zou me niet eens verbazen als MikeyMo en zijn vriendin minstens 100km bij elkaar vandaan wonen.


Daar had ik ook al aan gedacht ja
pi_2124395
quote:
Op donderdag 08 november 2001 16:14 schreef SanderThomas het volgende:
Flikker toch eens op met je keurslijf. Geen wonder dat buitenlanders hier niet worden geaccepteerd, alleen omdat ze niet in jouw standaard beeld passen. Wat ben jij een ontzettend triest figuur. Een beetje met de domme grijze massa meelopen omdat je bang bent dat iemand je anders vind.

Ik ben uniek, zoals iedereen uniek zou moeten zijn, maar nee meneer moet zonodig net als de rest zijn. Ik ben er trots op dat ik een eigen stijl heb en dat ik m'n eigen mening heb. Moet dat zonodig afgekraakt worden?


LEZEN IS ECHT EEN KUNST HE?? Gaf ik trouwens op JOU een reactie? NEE. Waar jij trouwens die insinuaties vandaan haalt moge mij een raadsel zijn. Onderbouw ze dan teminste.

Wat jij met je leven doet zal mij echt worst wezen. Maar ga niet lopen zeiken op andermans mening omdat het toevallig NIET in jouw straatje ligt. DAT gedrag vind IK nog VEEL enger. Ga op z'n minst inhoudelijk op mijn posting in, en geef aan waar je het NIET mee eens bent.

Ontopic:
Ik heb zo'n relatie op een afstandje gezien. Ik heb een jongen erdoor geestelijk kapot zien gaan. Vanuit die ervaring praat ik. Waarom? Omdat HIJ door anderen keihard werd veroordeeld en vernederd werd. DAAROM raad ik het niemand aan.

(En ga op z'n minst eens inhoudelijk op mijn postings in.)

pi_2124429
Uhmm wat zal ik hierop zeggen?

Ten eerst persoonlijk vind ik het leeftijdsverschil te groot.

Ten tweede zou je het volgende moeten voorstellen: Je hebt een dochter van 14 zou je het goed vinden als die met een man van 22 zou omgaan? Ongeacht of je in je achterhoofd hebt van dat ze misschien sex zouden kunnen hebben?

Ten derde wat zou je in een meisje van 14 kunnen zien wat je niet in je "eigen" leeftijdsgroep zou kunnen zien? Is zij zo volwassen of ben "je" als 22 jarige zo kinderachtig dat je in haar groep past?

Ten vierde ja valt eigenlijk weinig te zeggen, dan als het echte liefde tussen deze twee mensen is, dan kunnen ze wel opelkaar wachten. Wat maar tot ze 16 a 17, 2 jaar wat maakt het uit. En dan ben jij 24 ofzo. Ik denk dan dat je veel dingen anders zult zien dan dat je nu ziet.

14 en 22 hoort niet, terwijl een 21 wel bij een 29 kan horen. Want ze zijn dan beide volwassen en weten wat ze van elkaar in een relatie kunnen verwachten en bla bla bla noem maar op.

pi_2124458
quote:
Op donderdag 08 november 2001 16:22 schreef Herald het volgende:

[..]

ik ben het wel met je eens dat 14 wel erg jong is, maar het verbaasd me dat dat NU pas te jong is. En leeftijdsverschil NU pas erg is. Massa's topiques geweest van vriendinnetjes die bijna 14 of 15 zijn en het vriendje net 19 of 20 is geworden en niemand kraait er na.
Verder wordt hier ook nog eens door vrouwen beweerd dat meisjes van 14 onnozel zijn, terwijl in de massa andere leeftijdstopiques 14 praktisch 20 is. Laat staan dat in de "ik ben 15 en heb al met twee jongens geneukt" topiques iedereen beweerd dat dat helemaal niet te jong is.

Daarnaast wordt er een erg extreem beeld gegeven dat alle volwassen mannen van 22 louter meisjes van 14 willen neuken. Of louter haar wil manipuleren en misbruiken. Daar hoef je helemaal geen 22 voor te zijn. Verder vindt iedereen het wel oke dat Aernout alleen meisjes van 18 wil ontmaagden en na twee keer prikken weer iemand anders zoekt, maar oh wee als een MSNsukkeltje een relatie krijgt met een MSNmiepje, dan zijn de rapen pas gaar. Zou me niet eens verbazen als MikeyMo en zijn vriendin minstens 100km bij elkaar vandaan wonen.


Ik heb eerlijk gezegd niet de discussie op de FP gevolgd, maar om MickeyMo een pedofiel te noemen gaat te ver. Misschien was hij wel zo groen als gras. Ik zal de laatste te zijn om te beweren dat MickeyMo een halsmisdaad heeft begaan.

* Halinalle's vriendin is vier jaar ouder dan hem en leeft meer dan 100 km van hem vandaan.

pi_2124490
quote:
Op donderdag 08 november 2001 16:39 schreef weerdo het volgende:

[..]

LEZEN IS ECHT EEN KUNST HE?? Gaf ik trouwens op JOU een reactie? NEE. Waar jij trouwens die insinuaties vandaan haalt moge mij een raadsel zijn. Onderbouw ze dan teminste.


Nee jij raadt het iedereen sterk af vanwege de algemene opinie. En dat is precies wat ik bedoel met dat keurslijf. Algemene opinie zuigt, je moet je eigen leven leiden.

Daarnaast zeg je dat normale mensen niet aan dit soort relaties beginnen, dus daar haal ik die insinuaties vandaan.

  donderdag 8 november 2001 @ 16:57:04 #93
3767 Herald
Come get some
pi_2124617
quote:
Op donderdag 08 november 2001 16:41 schreef FuzzyMaN het volgende:
Ten eerst persoonlijk vind ik het leeftijdsverschil te groot.
te groot als in wat?
14-19 mag wel?
13-15 ook?
15-20 is nog acceptabel?
quote:
Ten tweede zou je het volgende moeten voorstellen: Je hebt een dochter van 14 zou je het goed vinden als die met een man van 22 zou omgaan? Ongeacht of je in je achterhoofd hebt van dat ze misschien sex zouden kunnen hebben?
Dat je dochter wordt gepaald door een 16jarige BrEeZah drinkende smeerpad is natuurlijk veel beter. Verder vind ik man zo oud klinken. Als ik in de spiegel kijk zie ik echt nog een ventje voor me hoor.
quote:
Ten derde wat zou je in een meisje van 14 kunnen zien wat je niet in je "eigen" leeftijdsgroep zou kunnen zien? Is zij zo volwassen of ben "je" als 22 jarige zo kinderachtig dat je in haar groep past?
Aandacht. Je krijgt van zo'n 14jarige veel aandacht. Ze kijkt tegen je op, ze wil avn je leren. Je eigen speelpopje, maar dan anatomisch correct. Verder kun je je ook afvragen wat een meisje van 14 ziet in iemand van 22 of een meisje vrouw van 22 in een man van 30 (en zo onze 22jarige kindervriend negeert)
quote:
Ten vierde ja valt eigenlijk weinig te zeggen, dan als het echte liefde tussen deze twee mensen is, dan kunnen ze wel opelkaar wachten. Wat maar tot ze 16 a 17, 2 jaar wat maakt het uit. En dan ben jij 24 ofzo. Ik denk dan dat je veel dingen anders zult zien dan dat je nu ziet.
Op elkaar wachten? Dus met elkaar afspreken dat je met niemand anders gaat. Nou dan leg je toch ook al een basis voor een relatie. "Zeg Mike, heb je een vriendin?" "Nee pas over twee jaar en tot die tijd hoef ik er geen want ik blijf haar trouw ". Dat is pas serieus iets aangaan met een 14jarig kind.
quote:
14 en 22 hoort niet, terwijl een 21 wel bij een 29 kan horen. Want ze zijn dan beide volwassen en weten wat ze van elkaar in een relatie kunnen verwachten en bla bla bla noem maar op.
hoezo, die van 21 heeft jaren moeten wachten tot ze eindelijk een relatie aan kon gaan omdat ze nog niet volwassen was. Daarnaast heeft een man van 29 ook een hele andere kijk op de toekomst dan iemand van 21. Terwijl meneer thuis met de hond wil puzzelen gaat mevrouw nog graag uit, vertier zoeken in disco's , verder studeren.


Persoonlijk had ik er ook een hekel aan dat al mijn fraaie klasgenootjes op de middelbare school zich lieten palen door oudere jongens. Kleine meisjes willen gewoon grote jongens. Moet je dan de schuld geven aan de grote jongen die zo'n klein meisje niet weigert? Zo'n grietje zoekt dan gewoon een andere oudere gozer op. Moeten we dan immer de schuld geven aan de volwassen man, of zouden we gewoon die jonge grietjes moeten leren van hun leeftijdsgenootjes te houden?

*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_2124760
quote:
Op donderdag 08 november 2001 16:46 schreef SanderThomas het volgende:
Nee jij raadt het iedereen sterk af vanwege de algemene opinie. En dat is precies wat ik bedoel met dat keurslijf. Algemene opinie zuigt, je moet je eigen leven leiden.
Kijk. Nu komen we ergens! (had dit nu een posting eerder gedaan..)

Ik zeg het ook in de trant van: mij kan het geen hol interesseren (echt niet), maar ik zou het niet doen als ik een rustige relatie wil. Vanwege de algemene opinie. Dat kan een kutreden zijn in jouw ogen, het blijft toch wel een reden.

quote:
Daarnaast zeg je dat normale mensen niet aan dit soort relaties beginnen, dus daar haal ik die insinuaties vandaan.
Even mijn quote backquoten:
quote:
'Gewone mensen' gaan niet op dit soort situaties in. Die hebben een 'normale' relatie met een 'gemiddeld' leeftijdsverschil. Dus praat je in dit soort situaties eigenlijk altijd al over 'uitzonderingsgevallen'
Merk op de 'aanhalingstekens'. Die had ik niet voor niets neergepleurd.

Omdat ik van de algemeen/uitzondering-discussie nogal ziekjes werd. Ik bedoelde dat er geen gewone mensen bestaan, met normale relaties en een gemiddeld leeftijdsverschil.

(snap je nu mijn signature?)

pi_2125407
quote:
Op donderdag 08 november 2001 17:07 schreef weerdo het volgende:

*KNIP*

eeuh, ja, best veel dus al met al


eeuhmz... tja.. kee een stuk duidelijker ja... sorry dat ik zo uitviel dan, maar goed dan viel ik dus niet jou aan, maar de algemene opinie sorry dat ik jou daarvoor als personificatie van de algemene opinie nam
  donderdag 8 november 2001 @ 18:00:52 #96
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_2125466
quote:
Op donderdag 08 november 2001 17:55 schreef SanderThomas het volgende:

[..]

eeuhmz... tja.. kee een stuk duidelijker ja... sorry dat ik zo uitviel dan, maar goed dan viel ik dus niet jou aan, maar de algemene opinie sorry dat ik jou daarvoor als personificatie van de algemene opinie nam


Eind goed, al goed. Tis weer vrede op aarde
  donderdag 8 november 2001 @ 18:01:41 #97
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_2125481
Het is toch duidelijk dat het gemiddelde de regel bepaald? Nee natuurlijk hoeft niemand zich per se achter dat gemiddelde scharen, maar dankzij dat gemiddelde kunnen er richtlijnen opgesteld worden, zoals dat in onze democratie gebeurd. Een prettige, welvarende samenleving waarvan iedereen profiteert wordt zo geschapen.

Als het merendeel van de bevolking vindt dat je geen oude mensen aan mag rijden met je VW GtI, dan is dat strafbaar. Als je het er niet mee eens bent, dan mag je nog wel de dissident uit gaan hangen, maar omwille het universele moraal zitten er helaas wel nadelige consequenties aan vast.

M.a.w, als je je zo gebonden voelt door de meerderheid, dan moet je verhuizen naar een land waar je wel je zelf kunt zijn.

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  donderdag 8 november 2001 @ 18:05:02 #98
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_2125518
quote:
Op donderdag 08 november 2001 18:01 schreef chocolatemoeze het volgende:
Het is toch duidelijk dat het gemiddelde de regel bepaald? Nee natuurlijk hoeft niemand zich per se achter dat gemiddelde scharen, maar dankzij dat gemiddelde kunnen er richtlijnen opgesteld worden, zoals dat in onze democratie gebeurd. Een prettige, welvarende samenleving waarvan iedereen profiteert wordt zo geschapen.

Als het merendeel van de bevolking vindt dat je geen oude mensen aan mag rijden met je VW GtI, dan is dat strafbaar. Als je het er niet mee eens bent, dan mag je nog wel de dissident uit gaan hangen, maar omwille het universele moraal zitten er helaas wel nadelige consequenties aan vast.

M.a.w, als je je zo gebonden voelt door de meerderheid, dan moet je verhuizen naar een land waar je wel je zelf kunt zijn.


Beetje mosterd na de maaltijd dit. Lees het topic nog 'es door en probeer het nog een keer.
pi_2125551
quote:
Op donderdag 08 november 2001 17:55 schreef SanderThomas het volgende:
eeuhmz... tja.. kee een stuk duidelijker ja... sorry dat ik zo uitviel dan, maar goed dan viel ik dus niet jou aan, maar de algemene opinie sorry dat ik jou daarvoor als personificatie van de algemene opinie nam
Excuus geaccepteerd. Netjes, aangezien lang niet iedereen daarvoor de guts heeft.
pi_2125663
quote:
Op donderdag 08 november 2001 18:01 schreef chocolatemoeze het volgende:
Het is toch duidelijk dat het gemiddelde de regel bepaald? Nee natuurlijk hoeft niemand zich per se achter dat gemiddelde scharen, maar dankzij dat gemiddelde kunnen er richtlijnen opgesteld worden, zoals dat in onze democratie gebeurd. Een prettige, welvarende samenleving waarvan iedereen profiteert wordt zo geschapen.

Als het merendeel van de bevolking vindt dat je geen oude mensen aan mag rijden met je VW GtI, dan is dat strafbaar. Als je het er niet mee eens bent, dan mag je nog wel de dissident uit gaan hangen, maar omwille het universele moraal zitten er helaas wel nadelige consequenties aan vast.

M.a.w, als je je zo gebonden voelt door de meerderheid, dan moet je verhuizen naar een land waar je wel je zelf kunt zijn.


Nee hoor, volgens de gemiddelde regel rijdt iedereen 60 waar je 50 mag
Democratie is inderdaad iets waarin de meerderheid de regels bepaalt, maar de nederlandse democratie heet tolerant te zijn. Ook minderheden worden hier beschermd. Overigens bepaalt niet de algemene opinie de regels, maar is dit meer een uittreksel van de grondbeginselen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')