Op zondag 6 november 2005 02:16 schreef Martel het volgende:quote:
Denk je nou werkelijk dat een beetje man kan stoppen bij het zien van je roze roos tussen je gespreide dijen, het horen van je ritmisch gehijg, het voelen van je gloeiende lijf, het proeven van je zoete sappen en het ruiken van je geile dampen? No way Needien …
Volgende keer roep ik jouw deskundige hulp in bij het schrijven van de
steamy sexscene, okay?
(Als er ooit nog een steamy sexscene komt, dat is natuurlijk de vraag...)quote:
Waarom ontkennen dat je gewoon van bil bent gegaan? Ik zie twee antwoorden, top of flop. Top: je schaamt je voor de lyrische bewoordingen over je extatische ervaring. Flop: je schaamt je voor de ondermaatse prestaties van je oh zo aanbeden minnaar. Maar schaamte voor wie? Voor die evenzo keurige forumvriendjes van je? Kom op zeg, die “droogneukertjes” (met dank aan Ollie) hebben hun handen vol aan zichzelf.
Top: natuurlijk schaam ik me voor lyrische bewoordingen van extatische ervaringen... dat heb je goed gezien. Mijn god, het opschrijven van die scène heeft me tien jaar van mijn leven gekost, wat dacht jij?!
(Maar 'van bil gegaan'- nee. Hand op mijn hart.) Flop: ik schaam me eigenlijk vooral voor de hele gebeurtenis; dat
ik me heb laten gaan, godbetert, en hij
niet. Zo hoort het niet te gaan. Zoiets moet een 'gedeelde ervaring' zijn, want dan hoef je achteraf niet panisch bij jezelf te denken: oh god, waarom heb ik zoveel van mezelf laten zien? Het voelt een beetje alsof hij iets van me heeft gejat, simpel gezegd. En ik krijg het niet meer terug. Nou... misschien... als er nog eens een gelegenheid komt.
Maar je hebt wel gelijk: die schaamte is nergens voor nodig (bij het
opschrijven, dan). En toch... en toch...
quote:
Een jammerlijk gemiste kans voor de beloftevolle schrijfster en haar hunkerende lezertjes. Maar misschien is de schrijfster binnenkort de schaamte voorbij en kan ze the right stuff opdissen.
Goed. Ik zal nooit een erotische hoogvlieger (op papier!) worden, dat zit er gewoon niet in, ik mis daarvoor de schaamteloosheid, inderdaad, en het talent om de juiste woorden te vinden, of zo. Maar daarin ben ik niet de enige; seksscènes schrijven = hondsmoeilijk, dat weet iedereen die wel eens een boek leest. Maar mocht er een volgende gelegenheid komen, dan zal ik alle remmen losgooien!