abonnement Unibet Coolblue
pi_31665945
De weekopdracht volgens de Talpa-site

"Bewoners. Honger maakt rauwe bonen zoet. De Weekopdracht gaat nu in. Jullie hebben tot donderdagavond 18.00 uur de tijd. Alle bonen moeten op kleur gesorteerd worden."
"Dus: de rode bonen, de gespikkelde bonen en de zwarte bonen moeten op kleur gesorteerd verpakt worden in afzonderlijke zakjes die na vulling 350 gram bonen bevatten. Let op: de Weekopdracht is al mislukt wanneer er in een zakje een boon verkeerd zit of wanneer er een zakje verkeerd is afgewogen.

Verder geldt: sorteren en inpakken en afwegen mag alleen op de werktafel gebeuren en nergens anders.

Ook staat er in de opdracht dat er niet meer dan vier Bewoners tegelijk aan het werk mogen zijn. Er moet dus worden gewerkt in ploegendiensten van maximaal vier Bewoners tegelijk. Een dienst moet minimaal twee uur onafgebroken duren.
Maar dat is nog niet alles. Er mag namelijk tijdens het werk niet gegeten, gedronken of gerookt worden.
De afgelopen weken is de Dagboekkamer te pas en te onpas bezocht en daarom heeft Big Brother nog een aantekening gemaakt: “De opdracht is duidelijk, een bezoek aan de Dagboekkamer is nutteloos.” En hier kunnen de Bewoners het dan ook mee doen.

Roel, Lieske, Joost, Chantal en Ingrid zijn naar de Dagboekkamer geroepen. Als ze terugkomen zijn ze nogal van slag. Het blijkt dat de Weekopdracht niet goed wordt uitgevoerd. Big Brother geeft de Bewoners dus nog een kans, maar ze mogen het niet aan Menno, Dido, Nathalie en Rob vertellen, die nu bezig zijn met het sorteren. Maar hoe hou je zoiets geheim?

Geïrriteerd bekijkt de tweede werkploeg de resultaten van de eerste shift. “Ze zijn echt achterlijk”, zegt Ingrid wanneer ze ziet dat de Bewoners ook maïskorrels -terwijl alleen de rode, gespikkelde en zwarte bonen moeten worden ingepakt- in zakjes hebben gestopt. Bovendien hebben ze verschillende soorten en kleuren bonen bij elkaar gedaan. En tot overmaat van ramp hebben ze er ervan geproefd, wat volgens hen ook niet mag. Tot Joosts verbijstering ziet hij in een zakje maïskorrels ook nog eens een paar groene korrels - erwten - zitten. Dit terwijl duidelijk is gezegd dat de opdracht al is mislukt als zich er slechts één boon van een andere kleur in een zakje bevindt. De ploeg heeft een uur om alles recht te breien, daarna begint voor hen de reguliere shift van drie uur, waarin ze daadwerkelijk gaan sorteren en inpakken.
pi_31666436
Ze zijn dus gewaarschuwd de opdracht nog eens goed te lezen. Er is ook mais gesorteerd en in zakjes gedaan. Dat was niet de bedoeling.
Blijkbaar mag team 2 (Joost, Roel, Ingrid, Chantal en Lieske) hierover niet praten met team 1 (Dido, Nathalie, Rob en Menno).
Ze moeten dus een manier vinden omde fouten van team 1 te herstellen en kunnen denk ik alleen subtiel laten weten dat de mais er niet bij hoort.

Het blijkt dat de zwarte en gespikkelde bij elkaar in een zakje zijn gedaan.

Toch lijkt de opdracht al mislukt. Roel, Dido, Nathalie, Menno en Joost hebben van de bonen gegeten.

Verder vraag ik me af of er, net als bij de stipopdracht, volgens strakke regels gewisseld moet worden, dat er altijd minstens 2 personen in de werkkamer moeten zijn. (ergens gelezen?)
Misschien dat de opdracht ook nog om die reden kan mislukken.
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:13 schreef flugeltje het volgende:
Misschien zijn ze slim genoeg om te beseffen dat de 'gele bonen' a.k.a. 'maïs' dus óver zijn aan het einde van de opdracht. In de omschrijving staat niets over het meenemen van de bonen de ruimte uit..... Ik zou dus een hele week popcorn eten!!
dat zou de oplossing zijn voor wat volgens mij het grootste probleem van deze opdracht zou moeten zijn: verzwakking door voedselschaarste

Er is ook nog een probleem met de weegschaal. Die schijnt niet betrouwbaar te zijn en telkens een ander gewicht aan te geven.

Enige hygiene wordt ook niet betracht. Rob loopt met zijn schoenen over de bonen heen. Joost en Ingrid hebben in de bonen liggen dollen. Is het dan nog geschikt voor consumptie door derden?

Waarschijnlijk zitten ze hun eigen noodrantsoen van volgende week te sorteren.
(had Flugeltje zaterdag niet gevraagd om kratten met bruine bonen, nou, bijna op de wenken bediend)
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:52:15 #3
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_31667139
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:14 schreef avonne het volgende:
De weekopdracht volgens de Talpa-site

Er mag namelijk tijdens het werk niet gegeten, gedronken of gerookt worden.
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:30 schreef avonne het volgende:


Enige hygiene wordt ook niet betracht.
Niet bepaald nee.
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:25 schreef Jane het volgende:
Joost stopt de bonen in zijn neus.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_31667514
Anders zorg je even dat je een leven krijgt in plaats van je druk te maken om dit soort dingen
Jemig man kom op ten eerste is het duidelijk doorgestoken kaart ten tweede moet je niveau wel ERG laag zijn wil je deze bagger ook daadwerkelijk voor de tigste keer gaan bekijken..

A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_31667806
BONEN....sorteren????? en daar KIJKEN jullie naar?

get a life
Gewoon, omdat het kan.
pi_31668974
Zout dan op hier.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2005 @ 00:27:58 #7
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_31669734
Geweldige weekopdracht weer Ben benieuwd of ze het nu voor de verandering eens wel gaan halen maar zo te lezen gaat dat niet lukken... Hoe lang zitten ze nu op noodrantsoen?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:11:20 #8
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_31670903
Moet Tanja dit keer wel gewoon meedoen?
....in de donkere nacht.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:11:51 #9
862 Arcee
Look closer
pi_31670917
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:04 schreef SadKingBilly het volgende:
Anders zorg je even dat je een leven krijgt in plaats van je druk te maken om dit soort dingen
Jemig man kom op ten eerste is het duidelijk doorgestoken kaart ten tweede moet je niveau wel ERG laag zijn wil je deze bagger ook daadwerkelijk voor de tigste keer gaan bekijken..

Hoevaak heb jij deze mensen al gezien dan?
pi_31671638
Wat kan Chantal zeuren en negatief doen. Op de bank met dat wijf.
-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
pi_31671673
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 01:11 schreef Magics het volgende:
Moet Tanja dit keer wel gewoon meedoen?
Tanja zit nog in haar kraamdagen.
-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 02:01:01 #12
2651 svann
night-hawk
pi_31672020
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:30 schreef avonne het volgende:
Verder vraag ik me af of er, net als bij de stipopdracht, volgens strakke regels gewisseld moet worden, dat er altijd minstens 2 personen in de werkkamer moeten zijn. (ergens gelezen?)
Misschien dat de opdracht ook nog om die reden kan mislukken.
Zie je eigen quote van de Talpa-site.
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:14 schreef avonne het volgende:
Ook staat er in de opdracht dat er niet meer dan vier Bewoners tegelijk aan het werk mogen zijn. Er moet dus worden gewerkt in ploegendiensten van maximaal vier Bewoners tegelijk. Een dienst moet minimaal twee uur onafgebroken duren.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 02:06:48 #13
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_31672142
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 02:04 schreef Jane het volgende:
Ingrid is nu bonen vanaf de grond in een zakje aan het doen. Volgens de regels mag dat niet (alleen op de werktafel) dus alweer een reden om de opdracht als mislukt te beschouwen.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 02:22:24 #14
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_31672353
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 01:42 schreef stil het volgende:

[..]

Tanja zit nog in haar kraamdagen.
Gezeik Ze kan makkelijk meedoen, maar ja BB denkt er anders over

Waarom doen ze niet eens een weekopdracht met wat actie Waarom allemaal van die saaie dingen Dit is toch net als het breien niets aan (en dat inpakken van die blaadjes).

Doe eens iets leuks ofzo
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 02:30:44 #15
2651 svann
night-hawk
pi_31672437
Honger, weinig slaap, twee teams die zich aan elkaar gaan ergeren.....
Dat kan de vuurtjes aardig opstoken.
Het gevaar van zo'n absoluut minimum is natuurlijk dat ze weinig te verliezen hebben.
Aan de andere kant is er de paniek over gebrek aan eten en peuken.
Je ziet nu al vreemde dingen met ze gebeuren.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_31673861
Team 1 heeft vannacht gemerkt dat team 2 de mais eruit gesorteerd heeft. Dido snapte het en nu doet team 2 het ook zonder mais en erwten.

@svann
het is me een beetje onduidelijk, Ik meende dat Chantal een keer de opdracht voorlas en dat ze toen voorlas "minimaal 2, maximaal 4 tegelijk" vandaar dat ik een correcte wissel toch in gedachten houdt. Misschien dat Talpa het niet op de site zet om alsnog de opdracht te kunnen goedkeuren, als het werk op tijd af is.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:34:26 #17
16976 Fling
Fan o' man
pi_31673879
Hoe is het toch mogelijk dat ze meteen alweer alles fout doen wat er fout te doen valt!! Ik begrijp het werkelijk niet, het zijn toch niet de domste mensen die in dat huis zitten en hoe moeilijk kan het zijn? In een sociale werkplaats zou het nog goed gaan!
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_31674201
Loveprofusion heeft ervaring met dit soort werk en vindt dat het veel sneller kan door met een kaartje de bonen er uit te schuiven ipv 1 voor 1 op te pakken.
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 01:52 schreef LoveProfusion het volgende:
Ze pakken het weer verkeerd aan. Je legt heel die tafel vol met die bonen...dan begin je eerst de rode eruit te schuiven met zijn allen dan de andere kleur, blijft er 1 kleur over die kan je er zo ingooien..klaar is kees.


[ Bericht 7% gewijzigd door avonne op 25-10-2005 11:57:52 ]
pi_31674753
In feite is het feit dat ze de gele korrels moeten laten liggen ook een vorm van sorteren. Wat maakt het dan uit dat ze die, als ze toch al bezig zijn, ook in zakjes doen? Feit blijft dat de drie soorten bonen gewoon worden gesorteerd en daar ging de opdracht toch om?

> Alle bonen moeten op kleur gesorteerd worden."
"Dus: de rode bonen, de gespikkelde bonen en de zwarte bonen moeten op kleur gesorteerd verpakt worden in afzonderlijke zakjes die na vulling 350 gram bonen bevatten

Bovendien..als het zo echt gezegd is, is het behoorlijk misleidend...
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_31674856
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 08:34 schreef Fling het volgende:
Hoe is het toch mogelijk dat ze meteen alweer alles fout doen wat er fout te doen valt!! Ik begrijp het werkelijk niet, het zijn toch niet de domste mensen die in dat huis zitten
Ik houd het maar op een 'laisser aller' instelling, gecombineerd met een compleet onvermogen om in een groep ook als groep te functioneren in plaats van als einzelgänger.

Of, en dat is ook nog een mogelijkheid, ze zijn dermate zelfgenoegzaam of arrogant dat ze denken toch wel te weten wat BB van ze verlangt, en daarom de opdracht gewoon niet begrijpend lezen.
quote:
en hoe moeilijk kan het zijn? In een sociale werkplaats zou het nog goed gaan!
Ja, maar daar heb je natuurlijk pro-fes-sio-ne-le be-ge-lei-ding die al-les he-le-maal uit-spelt in Jip en Jan-ne-ke zin-ne-tjes.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:18:53 #21
44359 Zw0rld
F0k!F00d Master
pi_31676265
Ik mag dit wel...
Dikke en Zw0rld zijn de F0k!F00dMasters
© 1982 Sinclair Research Ltd
pi_31676492
die gasten zijn echt te dom voor woorden, er zijn al een aantal punten waarom de opdracht mislukt zou moeten zijn

-eten van de bonen
-op de grond uitzoeken van de zakjes (nadat rob zijn zakje liet vallen
-niet goed afgewogen zakjes
-nog meer?
hardcoholic
pi_31676896
Rob heeft bij een vorige wisseling de laatste 5 minuten alleen staan werken omdat hij zijn stapeltje wilde afmaken. Opdracht is dus mislukt.
pi_31677457


hoe hebben ze ooitzow domme groep bij mekaar weten te zetten
hardcoholic
  Moderator dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:15:31 #25
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31677519
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 11:45 schreef tanjalies het volgende:
Rob heeft bij een vorige wisseling de laatste 5 minuten alleen staan werken omdat hij zijn stapeltje wilde afmaken. Opdracht is dus mislukt.
Er zijn al tal van overtredingen geweest.
Maar in het verleden zijn er ook opdrachten goedgekeurd waarbij de regels waren geschonden. En opdrachten áfgekeurd om futiliteiten.
Belangrijker dan het feit of het af en toe niet helemaal volgens de instructies gaat, is: vindt Big Brother het tijd om weer eens een opdracht te laten slagen of niet.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')