Op wie reageer je nou, jezelfquote:Op maandag 24 oktober 2005 22:13 schreef fernando_redondo het volgende:
Volgens mij is illegale onderhuur niet toegestaan hoor
Nee op jouquote:
Stel dat je bijvoorbeeld de volgende inkomsten en vermogen hebt:quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:27 schreef Reintje het volgende:
Je huurinkomsten worden belast volgens de inkomstenbelasting in box 1, je verhuurt immers om er een financiëel voordeel uit te halen. Ligt er aan hoe veel je per jaar binnenkrijgt (ook uit al je andere inkomsten) maar dat variëert tussen de 30 en max 52%
En wat bijvoorbeeld met de verzekeringen en belastingen?quote:Verhuurder neemt over het algemeen onderhoudskosten aan het buitenwerk en leidingen op zicht. G/w/l zijn over het algemeen voor de huurder, Eventuele servicekosten betaalt de verhuurder wel.
De inkomsten zijn geen 12000.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 10:22 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Stel dat je bijvoorbeeld de volgende inkomsten en vermogen hebt:
Inkomsten uit werk: 30.000
Inkomsten uit verhuur: 12.000 (Dat appartement dus)
Spaarrekening: 22.000 euro
Zou dan zowel 1 als 2 in box 1 vallen?
[..]
En wat bijvoorbeeld met de verzekeringen en belastingen?
Dat ligt er dus aan of je inkomsten niet hoger zijn dan ¤ 3.821,00 (zo uit m'n hoofd). Dan krijg je kamerverhuurvrijstelling en komen de inkomsten niet in aanmerking voor heffing in box 1. Echter, dan moet het wel verhuur betreffen van een ruimte van de woning die niet als zelfstandige woning kan worden aangemerkt.quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:10 schreef ChrisJX het volgende:
Als je gewoon een kamertje in je huis verhuurt hoef je daar over geen belasting te betalen. Maar dit gaat naar ik begrijp echt over een apart huis? Dan weet ik het niet
Dit hoeft helemaal niet hoor.quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:27 schreef Reintje het volgende:
Je huurinkomsten worden belast volgens de inkomstenbelasting in box 1, je verhuurt immers om er een financiëel voordeel uit te halen. Ligt er aan hoe veel je per jaar binnenkrijgt (ook uit al je andere inkomsten) maar dat variëert tussen de 30 en max 52%
Het lijkt me dat dat de belastingdienst moet beoordelenquote:Je moet alleen voor jezelf bepalen in hoeverre het verhuren van het appartement door als normaal vermogensbeheer wordt gezien.
Dit kan toch altijd?quote:Anders dus gewoon appartement gewoon in box III laten vallen (net als de eventueel bijbehorende schuld) en de huurinkomsten onbelast ontvangen.
Nee, jij moet aangifte IB doen en dan al je positie bepalen, box I of box III...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 11:51 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Het lijkt me dat dat de belastingdienst moet beoordelen
Nee, als het meer dan normaal vermogensbeheer is is het box I, dus huurinkomsten belast.quote:[..]
Dit kan toch altijd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |