abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31702463
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:45 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ga je eens verdiepen in de Braziliaanse cultuur en je zult zien dat het verschil met de Nederlandse cultuur erg erg groot is.
Ja, dat zeg ik. In Brazilie zit het in de cutluur dat wapenbezit normaal is en daardoor vallen er veel meer doden dan hier. Waarom zou je daar zo vastberaden aan vasthouden?
  woensdag 26 oktober 2005 @ 15:55:04 #62
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31702582
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik. In Brazilie zit het in de cutluur dat wapenbezit normaal is en daardoor vallen er veel meer doden dan hier. Waarom zou je daar zo vastberaden aan vasthouden?
Wapenbezit is hier niet gebruikelijk. De meesten hebben er zelfs geen.
Op de schatting van 17 miljoen wapens, op een bevolking van 183 miljoen is dat dan 8% van de bevolking over een wapen beschikt. Dat is dus incl het leger, politie, veilgheidsdiensten, beveiliging van prive bewakers etc etc.

De drugs gerelateerde vetes tussen bendes enerzijds en de politie anderzijds zijn er vaak de oorzaak aan.
En als ze "los" gaan dan gaat het ook echt los met urendurende vuurgevechten waarbij landmijnen en granaten ook niet geschuwd worden. En dat zijn dus bandieten welke wel op illegale manier via bv de illegale wapenhandel aan hun wapens komen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 15:55:56 #63
132916 Brasileira
in the houseeee!!!
pi_31702611
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:49 schreef SCH het volgende:

[..]

dat is niet de enige oorzaak van de velen doden...
Dus dat!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 15:56:10 #64
110987 ErwinRommel
pi_31702615
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:39 schreef Brasileira het volgende:
dat is waar maar in nederland heb je deze problemen ook niet toch...
Hoe bedoel je?
  woensdag 26 oktober 2005 @ 16:02:46 #65
132916 Brasileira
in the houseeee!!!
pi_31702776
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:56 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
dat mensen elkaar gaan beschieten om drugs en de armoede.....je kan nederland niet gaan lopen vergelijken met brazilie...kijk alleen al naar de grote van het land. Heel nederland is net zo groot als mn geboortestad....best lachwekkend!!!!
Dus dat!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 16:08:21 #66
110987 ErwinRommel
pi_31702883
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 16:02 schreef Brasileira het volgende:

[..]

dat mensen elkaar gaan beschieten om drugs en de armoede.....je kan nederland niet gaan lopen vergelijken met brazilie...kijk alleen al naar de grote van het land. Heel nederland is net zo groot als mn geboortestad....best lachwekkend!!!!
Dat klopt idd.
Echter willen sommige mensen maar niet begrijpen dat de cultuur in Brazilie anders is en dat er drugsbendes zijn die voor het overgroyte deel verantwoordelijk zijn voor het dodenaantal in Brazilie.
Een verbod op de handel in vuurwapens en munitie heeft dan ook totaal geen zin omdat de kwaadwillenden wel op illegale manier dan aan hun wapens komen en dit de bendes nog meer geld naast drugs zal gaan opleveren en daardoor nog machtiger worden dan ze al zijn.

Welke stad kom je vandaan? Woon zelf op 100 kilometer van Grande São Paulo nabij SJC (thuishaven van Embraer).
  woensdag 26 oktober 2005 @ 16:11:05 #67
132916 Brasileira
in the houseeee!!!
pi_31702945
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 16:08 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat klopt idd.
Echter willen sommige mensen maar niet begrijpen dat de cultuur in Brazilie anders is en dat er drugsbendes zijn die voor het overgroyte deel verantwoordelijk zijn voor het dodenaantal in Brazilie.
Een verbod op de handel in vuurwapens en munitie heeft dan ook totaal geen zin omdat de kwaadwillenden wel op illegale manier dan aan hun wapens komen en dit de bendes nog meer geld naast drugs zal gaan opleveren en daardoor nog machtiger worden dan ze al zijn.

Welke stad kom je vandaan? Woon zelf op 100 kilometer van Grande São Paulo nabij SJC (thuishaven van Embraer).
Ik ben geboren in São Paulo...Jabaquara....
Zit je nu momenteel ook in Brazilie ???
Dus dat!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 16:14:46 #68
110987 ErwinRommel
pi_31703030
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 16:11 schreef Brasileira het volgende:

[..]

Ik ben geboren in São Paulo...Jabaquara....
Zit je nu momenteel ook in Brazilie ???
Jazeker
Woon hier al enige tijd legaal. Heb een RG, CPF, echter nog geen titulo eleitoral. Moet ik nog 3 jaar op wachten
  woensdag 26 oktober 2005 @ 16:35:55 #69
132916 Brasileira
in the houseeee!!!
pi_31703518
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 16:14 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Jazeker
Woon hier al enige tijd legaal. Heb een RG, CPF, echter nog geen titulo eleitoral. Moet ik nog 3 jaar op wachten
maar ben je daar alleen?? Zonder familie ensow/?? Wat doe je daar dan...werk....?? Of ben je braziliaans???
Dus dat!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 16:49:24 #70
110987 ErwinRommel
pi_31703900
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 16:35 schreef Brasileira het volgende:

[..]

maar ben je daar alleen?? Zonder familie ensow/?? Wat doe je daar dan...werk....?? Of ben je braziliaans???
Gelukkig niet alleen, maar gelukkig getrouwd met mijn vrouw
Familie woont in Duitsland en Nederland welke ik weer eens ga bezoeken eind dit jaar.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 16:53:44 #71
132916 Brasileira
in the houseeee!!!
pi_31704015
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 16:49 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Gelukkig niet alleen, maar gelukkig getrouwd met mijn vrouw
Familie woont in Duitsland en Nederland welke ik weer eens ga bezoeken eind dit jaar.
owwwh je bent getrouwd met een braziliaanse vrouw??? Wat leuk!! Bevalt t je ??? Ghihihi...
Dus dat!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 17:05:40 #72
110987 ErwinRommel
pi_31704252
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 16:53 schreef Brasileira het volgende:

[..]

owwwh je bent getrouwd met een braziliaanse vrouw??? Wat leuk!! Bevalt t je ??? Ghihihi...
Hehehehe ja hoor. Het bevalt me uitstekend. Al gaan we niet meer zovaak uit als we in het verleden deden.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 17:35:23 #73
132916 Brasileira
in the houseeee!!!
pi_31704940
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 17:05 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hehehehe ja hoor. Het bevalt me uitstekend. Al gaan we niet meer zovaak uit als we in het verleden deden.
jah ok......maar je kan toch zoveel andere dingen ervoor in de plaatsdoen...dat is t fijne van nederland...dat je alleen over straat kan onder angst.....
maar tegenover die voordelen staan ook nadelen
Dus dat!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 17:49:35 #74
110987 ErwinRommel
pi_31705235
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 17:35 schreef Brasileira het volgende:

[..]

jah ok......maar je kan toch zoveel andere dingen ervoor in de plaatsdoen...dat is t fijne van nederland...dat je alleen over straat kan onder angst.....
maar tegenover die voordelen staan ook nadelen
Om de boel dan toch maar wat ontopic te houden (je mag me evt. mailen met vragen oid) heb ik zelf nooit iets gemerkt van onveiligheid.
Zelfs niet toen we over de "Linha Vermelha" in Rio reden of die keer dat we de favela Rocinha bezochten. natuurlijk moet je geen opzichtige zaken dragen, en heb ik ook 3 portomonaies op zak als ik naar m'n werk ga in de namiddag. Dit om bij een evt overval niet alles te verliezen.

Het vuurwapen geweld vind zich met name plaats in de favela's, die hebben we hier zelf erg weinig. Ik meen zelfs te beweren dat er hier in "Vale do Paraiba" helemaal geen favela's zijn. De laatste had plaats in São José dos Campos, welke op last van de gemeente werd platgewalst en de bewoners door middel van een soort lease constructie een woning konden aanschaffen. Heeft enig succes gehad en nog steeds zijn er geen favela's.

De meeste doden door vuurwapen geweld zijn dus favela gerelateerd, of door schietpartijen tussen bandieten en politie (die in mijn ogen veel te weinig betaald krijgen, ik praat dan over de Policia Militar). Zo nu en dan wilt er een roofoverval plaatsvinden waarbij de vaak ongewapende burger het slachtoffer is van roof, en daarna de dood. Dit vergeet SCH toch wel eventjes.
Ik heb dus zelf liever dat in geval van roof ik mijzelf kan en mag verdedigen. Want roof gaat hier vrijwel altijd gepaard met vuurwapens welke de bandieten bij zich dragen.
pi_31712209
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan is het dus te laat .
Jij wilt van tevoren straffen gaan uitdelen, just in case?
quote:
Ik laat ze afhangen van mijn interpretatie van jouw teksten .
Ik zal dan wel wat duidelijker schrijven.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31712731
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 00:02 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Jij wilt van tevoren straffen gaan uitdelen, just in case?
[..]
Ja als je iets bezit wat wettelijk verboden is wel ja.
quote:
Ik zal dan wel wat duidelijker schrijven.
Goed plan.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_31712785
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 00:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja als je iets bezit wat wettelijk verboden is wel ja.
Dat is een cirkelredenatie; iets moet verboden zijn omdat het verboden is.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31712832
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 00:21 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat is een cirkelredenatie; iets moet verboden zijn omdat het verboden is.
Het is verboden omdat het gevaarlijk speelgoed is. Bedoeld om mee te doden en daarom in de meeste gevallen terecht voorbehouden aan professionals.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_31716305
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:18 schreef du_ke het volgende:

Tot je dat wapen gebruikt waarvoor het bedoeld is . Maar waar heb je dan een wapen voor nodig als het toch onschadelijk is? Vertel me dat dan eens, om stoer mee toen tegenover je vriendjes? Of om iemand mee te bedrijgen die niet helemaal meewerkt?
Dan zullen de mijne wel kapot zijn, ik bezit al jaren vuurwapens en er is nog niemand mee gedood... Natuurlijk is vrij wapenbezit in een angstcultuur als Nederland geen goed idee, maar zoals het nu geregeld is vind ik het prima. Ik heb een vergunning omdat ik sportschutter ben, maar reken maar dat wanneer mijn leven ervan afhangt, ik echt niet naar een keukenmes grijp.

Ik denk dat de Brazilianen een goede keuze hebben gemaakt, ik kan inzien dat in een land als dat vuurwapens de enige redelijke vorm van zelfverdediging zijn.
pi_31717439
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 05:09 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb een vergunning omdat ik sportschutter ben, maar reken maar dat wanneer mijn leven ervan afhangt, ik echt niet naar een keukenmes grijp.
Dan moeten we er maar voor zorgen dat je vergunning wordt ingetrokken.

Je geeft precies het punt aan waar het misgaat. Laat je club het maar niet horen.
pi_31717649
Wat een onzin, als je de keuze hebt tussen doden of gedood worden maakt iedereen dezelfde.
pi_31717685
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 09:31 schreef Evil_Jur het volgende:
Wat een onzin, als je de keuze hebt tussen doden of gedood worden maakt iedereen dezelfde.
Daarom hoor je dus geen wapen in huis te hebben, als je er blijkbaar niet mee om kan gaan en niet voor jezelf in kan staan. Je hebt die vergunning vanwege de sport en daar hoort het bij te blijven. Als jij stelt dat je het wapen ter zelfverdediging gaat gebruiken, dan heb je die vergunning onterecht.
pi_31717905
Dan moet je er de WWM nog eens op nalezen, ik bezit mijn wapens inderdaad voor de schietsport, ik sla ze op volgens de regels en dat betekent dat ze niet gereed voor gebruik zijn. De kans dat ik ze ooit voor iets anders zal gebruiken is minimaal, maar ik ben niet zo schijnheilig of naief dat ik geen situatie kan bedenken waarin het anders is.

Misschien moet jij ook maar je auto, je bestek en alle zware objecten inleveren, want je bezit ze niet voor zelfverdediging, maar ik weet zeker dat wanneer je leven ervan afhangt je toch naar een van die zaken als wapen zal grijpen.

Het is trouwens ook eerder gebeurd dat in Nederland een legale wapenbezitter zijn wapens heeft gebruikt in noodweer, en die komen er dan meestal zonder vervolging van af net als in elke andere situatie waar sprake was van noodweer exces maar verder geen wetten zijn overtreden..
  donderdag 27 oktober 2005 @ 09:57:00 #84
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_31718024
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:06 schreef SCH het volgende:
Dat komt dus onder andere juist door het feit dat mensen zo makkelijk aan een illegaal wapen kunnen komen.
Nuanceren , is niet je beste punt.
pi_31718062
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 09:57 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Nuanceren , is niet je beste punt.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 10:01:38 #86
89730 Drugshond
pi_31718108
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 09:34 schreef SCH het volgende:
Daarom hoor je dus geen wapen in huis te hebben, als je er blijkbaar niet mee om kan gaan en niet voor jezelf in kan staan. Je hebt die vergunning vanwege de sport en daar hoort het bij te blijven. Als jij stelt dat je het wapen ter zelfverdediging gaat gebruiken, dan heb je die vergunning onterecht.
Bij een levensbedreigende situatie, staat het leven van mezelf en het gezin op de eerste plaats.
De overheid kan veel dingen verlangen van de burger, totdat de koek op is. En je zelf die beslissing moet maken. Vraag jezelf eerst maar eens af wie hier als eerste over de scheef gaat.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 10:03:08 #87
89730 Drugshond
pi_31718133
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 09:58 schreef SCH het volgende:
Het verschil tussen legale en illegale vuurwapens.
Met het eerste heb ik geen enkel probleem..... het tweede wel.
Jij maakt het onderscheid duidelijk niet.
pi_31718181
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 10:01 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Bij een levensbedreigende situatie, staat het leven van mezelf en het gezin op de eerste plaats.
De overheid kan veel dingen verlangen van de burger, totdat de koek op is. En je zelf die beslissing moet maken. Vraag jezelf eerst maar eens af wie hier als eerste over de scheef gaat.
Dat is nou juist de reden dat je niet zomaar een vuurwapen in huis mag hebben.

Waarom is soms ineens de wet niet meer zo belangrijk?
pi_31718217
Legale wapenbezitters hebben ook echt niet zomaar een vuurwapen in huis, heb je enig idee wat daarbij komt kijken?
pi_31718219
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 10:03 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Het verschil tussen legale en illegale vuurwapens.
Met het eerste heb ik geen enkel probleem..... het tweede wel.
Jij maakt het onderscheid duidelijk niet.
Een sportwapen gebruiken om een inbreker neer te schieten is illegaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')