Nee dat is niet fout....quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Brazilie is zeker een heel fijn en mooi land. ben daarom ook blij dat ik er woon. ben er trots op.
De problemen in de favela's is veelal drugsgerelateerd, met machtige drugsbendes, welke vaak nog en beter wapenarsenaal hebben dan de politieeenheden.
De eerzame favela bewoner die hier tussen moet leven heeft geen keuze. Weggaan kan niet want er is geen geld voor een verhuizing. Je verweren tegen die drugsbendes kan ook niet want anders lig je zelf tussen 6 latjes.
De favela's zijn doorgaans ontstaan in de jaren 80/90. Toen er een binnenlandse migratie stroom op gang kwam omdat men uit het noorden op zoek was naar werk in het zuiden. Vaak was dat een groot drama en belandde men in favela's.
Corrigeer me mocht ik het fout hebben.
Met een risico op gevangenisstraf of wat dan ook. Je bent in overtreding.quote:
Ik heb er wel last van. Je weet nooit wat er met dat wapen gebruikt, wie het in zijn bezit krijgt, wie het steelt enz enz. Kijk maar hoe dat in Amerika gaat. Waarom zijn hier veel minder van die moordpartijen op scholen dan in de VS denk je?quote:Jij hebt er niet echt last van, dat roep je alleen maar om je eigen moraal op te dringen aan anderen. Je hebt het over de 'afschuwelijke gevolgen' van wapenbezit, en die zijn er niet. Er zijn pas erge gevolgen bij gebruik van dat wapen, en als ik ooit iemand neerschiet dan zie je maar wat je doet. Tot die tijd, bemoei je met je eigen zaken.![]()
Dat klopt idd als een bus.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:31 schreef Brasileira het volgende:
mensen moeten ook met pistolen leren omgaan voordat ze er 1 kopen...heel veel weten niet hoe ze ermee om moeten gaan en hebben er wel 1 thuis...voordat je het weet....gaat een inbreker ervandoor met je pistool...dan heb je er nog niks aan gehad
De cultuur van elkaar lekker overhoop knallen? Nee hoor, mensen zijn beter af zonder wapens.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
*kuch*mompeld iets over cultuur*kuch*
Ja, dat weet ik, maar daar valt, naar ik inschat, niets aan te veranderen.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Met een risico op gevangenisstraf of wat dan ook. Je bent in overtreding.
Dat hangt van een waslijst aan factoren af. Het Blijft echter een feit dat van een pistool niemand sterft.quote:Ik heb er wel last van. Je weet nooit wat er met dat wapen gebruikt, wie het in zijn bezit krijgt, wie het steelt enz enz. Kijk maar hoe dat in Amerika gaat. Waarom zijn hier veel minder van die moordpartijen op scholen dan in de VS denk je?
Dat is je eigen redenering, de dwaasheid komt voort uit je onbegrip.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan zou je er dus ook geen problemen mee hebben als je voor die zaken gestraft wordt? Toch een mooie boel als iedereen maar zelf wetten uit gaat pikken die hem al of niet bevallen? Ja ik vind 120 op de snelweg te langzaam dus ga ik standaaard 160 rijden. Stoppen voor rood licht vind ik slecht voor m'n eigen veiligheid m'n auto is groot zat ik rijd wel door. Diefstal is niet erg als de ander het kan missen dus ik jat de V&D leeg. Zie de dwaasheid van je eigen redenering niet in?
Waarom zou ik aan jou moeten verantwoorden waarom ik een vuurwapen in huis heb? (Dat heb ik overigens niet.) Het is heel typerend voor het Nederlandse klimaat dat jij voor een ander wilt bepalen of dat wel of niet terecht is.quote:Tot je dat wapen gebruikt waarvoor het bedoeld is. Maar waar heb je dan een wapen voor nodig als het toch onschadelijk is? Vertel me dat dan eens, om stoer mee toen tegenover je vriendjes? Of om iemand mee te bedrijgen die niet helemaal meewerkt?
Ach, objectieve rechtvaardigheid bestaat niet. Of ik het zou doen? Dat denk ik niet. En dan vooral omdat ik de bak inga, want ik denk wel dat ik daartoe in staat zou zijn. Maar ik doelde eigenlijk meer op zelfverdediging. Maar nogmaals wil ik vragen waarom het nodig zou moeten zijn iets onschadelijks te verantwoorden.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat voor noodgevallen zie je dan dat je je op dergelijke moet verdedigen? Of denk je dat het gerechtvaardig is een inbreker dood te schieten?
quote:Zeer zeker.
Ik zeg niet dat er geen causaal verband zal ontstaan, alleen dat het er niet is. Mocht dat er komen vind ik het eventueel terecht dat ik opgesloten word, afhankelijk van de situatie.quote:Gelukkig denkt de meerderheid van Nederland daar anders over. Wapens zijn geen speelgoed en gebruik ervan moeten we gewoon aan profs overlaten. En hoe weet je zo zeker dat er geen causaal verband zal ontstaan tussen jouw bezit en gebruik? Wat nou als alles een keer tegenzit en je net bedenkt dat dat ding nog onder je bed ligt?
Of wat als eventueel nageslacht dat ding vind tijdens het spelen?
Ga je eens verdiepen in de Braziliaanse cultuur en je zult zien dat het verschil met de Nederlandse cultuur erg erg groot is.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:40 schreef SCH het volgende:
[..]
De cultuur van elkaar lekker overhoop knallen? Nee hoor, mensen zijn beter af zonder wapens.
Dan is het dus te laatquote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:45 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er geen causaal verband zal ontstaan, alleen dat het er niet is. Mocht dat er komen vind ik het eventueel terecht dat ik opgesloten word, afhankelijk van de situatie.
Ik laat ze afhangen van mijn interpretatie van jouw tekstenquote:Probeer eens wat rustiger te lezen, en je interpretaties van de tekst af te laten hangen, en niet van aannames.
Ja, dat zeg ik. In Brazilie zit het in de cutluur dat wapenbezit normaal is en daardoor vallen er veel meer doden dan hier. Waarom zou je daar zo vastberaden aan vasthouden?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ga je eens verdiepen in de Braziliaanse cultuur en je zult zien dat het verschil met de Nederlandse cultuur erg erg groot is.
Wapenbezit is hier niet gebruikelijk. De meesten hebben er zelfs geen.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik. In Brazilie zit het in de cutluur dat wapenbezit normaal is en daardoor vallen er veel meer doden dan hier. Waarom zou je daar zo vastberaden aan vasthouden?
dat is niet de enige oorzaak van de velen doden...quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik. In Brazilie zit het in de cutluur dat wapenbezit normaal is en daardoor vallen er veel meer doden dan hier. Waarom zou je daar zo vastberaden aan vasthouden?
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:39 schreef Brasileira het volgende:
dat is waar maar in nederland heb je deze problemen ook niet toch...
dat mensen elkaar gaan beschieten om drugs en de armoede.....je kan nederland niet gaan lopen vergelijken met brazilie...kijk alleen al naar de grote van het land. Heel nederland is net zo groot als mn geboortestad....best lachwekkend!!!!quote:
Dat klopt idd.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:02 schreef Brasileira het volgende:
[..]
dat mensen elkaar gaan beschieten om drugs en de armoede.....je kan nederland niet gaan lopen vergelijken met brazilie...kijk alleen al naar de grote van het land. Heel nederland is net zo groot als mn geboortestad....best lachwekkend!!!!![]()
Ik ben geboren in São Paulo...Jabaquara....quote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat klopt idd.
Echter willen sommige mensen maar niet begrijpen dat de cultuur in Brazilie anders is en dat er drugsbendes zijn die voor het overgroyte deel verantwoordelijk zijn voor het dodenaantal in Brazilie.
Een verbod op de handel in vuurwapens en munitie heeft dan ook totaal geen zin omdat de kwaadwillenden wel op illegale manier dan aan hun wapens komen en dit de bendes nog meer geld naast drugs zal gaan opleveren en daardoor nog machtiger worden dan ze al zijn.
Welke stad kom je vandaan? Woon zelf op 100 kilometer van Grande São Paulo nabij SJC (thuishaven van Embraer).
Jazekerquote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:11 schreef Brasileira het volgende:
[..]
Ik ben geboren in São Paulo...Jabaquara....
Zit je nu momenteel ook in Brazilie???
maar ben je daar alleen?? Zonder familie ensow/?? Wat doe je daar dan...werk....?? Of ben je braziliaans???quote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jazeker
Woon hier al enige tijd legaal. Heb een RG, CPF, echter nog geen titulo eleitoral. Moet ik nog 3 jaar op wachten![]()
Gelukkig niet alleen, maar gelukkig getrouwd met mijn vrouwquote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:35 schreef Brasileira het volgende:
[..]
maar ben je daar alleen?? Zonder familie ensow/?? Wat doe je daar dan...werk....?? Of ben je braziliaans???
owwwh je bent getrouwd met een braziliaanse vrouw??? Wat leuk!! Bevalt t jequote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gelukkig niet alleen, maar gelukkig getrouwd met mijn vrouw![]()
Familie woont in Duitsland en Nederland welke ik weer eens ga bezoeken eind dit jaar.
Hehehehe ja hoor. Het bevalt me uitstekend. Al gaan we niet meer zovaak uit als we in het verleden deden.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:53 schreef Brasileira het volgende:
[..]
owwwh je bent getrouwd met een braziliaanse vrouw??? Wat leuk!! Bevalt t je??? Ghihihi...
jah ok......maar je kan toch zoveel andere dingen ervoor in de plaatsdoen...dat is t fijne van nederland...dat je alleen over straat kan onder angst.....quote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hehehehe ja hoor. Het bevalt me uitstekend. Al gaan we niet meer zovaak uit als we in het verleden deden.
Om de boel dan toch maar wat ontopic te houden (je mag me evt. mailen met vragen oid) heb ik zelf nooit iets gemerkt van onveiligheid.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:35 schreef Brasileira het volgende:
[..]
jah ok......maar je kan toch zoveel andere dingen ervoor in de plaatsdoen...dat is t fijne van nederland...dat je alleen over straat kan onder angst.....
maar tegenover die voordelen staan ook nadelen![]()
Jij wilt van tevoren straffen gaan uitdelen, just in case?quote:
Ik zal dan wel wat duidelijker schrijven.quote:Ik laat ze afhangen van mijn interpretatie van jouw teksten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |