abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31660628
IK zit nu in het derde leerjaar van een niveau 4 opleiding op het MBO. Weet iemand of het mogelijk is als ik dit jaar heb afgerond, en daarbij de theoretische vakken (nederlands,engels,wiskunde,maatschappelijke vorming) heb afgerond, of ik daarmee naar het HBO kan??
Voordat er dalijk reacties komen van: Kun je dat niet beter op een HBO school vragen als hier..ja dat kan, maar toch vraag ik het eerst hier
pi_31660863
Volgens mij kan dat niet, tenzij je ouder bent als 21 jaar , want dan kan je een toelatingsexamen maken. Als je nog niet 21 jaar bent.... gewoon mbo afmaken en dan kan je zonder problemen naar het HBO . en btw waarom wil je dit doen ? beetje dom.. je hebt nog 1 jaar te gaan doe je het niet, dan ga je naar het hbo en verneukt je het daar en wat dan ? geen diploma.. slim hoor
- Radboud - & - TU/e -
pi_31660893
Sommige Hbo's doen daar niet zo moeilijk over. Ik weet niet welke opleiding je wilt gaan doen, maar zoals bij Hbo Nederland zijn er meer mensen die zelfs van niveau 2 komen (zijn wel 21 jaar)
pi_31660906
Wat voor opleiding doe je precies? Bij ICT is het zo dat je alleen van niveau 4 naar het HBO kan indien je zowel netwerk als applicatiebeheer hebt gedaan. Als je 1 van de 2 maar doet, schijnt het al niet te kunnen.
pi_31667513
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 13:36 schreef sweet_love het volgende:
Wat voor opleiding doe je precies? Bij ICT is het zo dat je alleen van niveau 4 naar het HBO kan indien je zowel netwerk als applicatiebeheer hebt gedaan. Als je 1 van de 2 maar doet, schijnt het al niet te kunnen.
Dit was bij mij het geval. Ik heb een ICT-opleiding gedaan. Ik kon naar HBO doorstromen als ik inderdaad applicatiebeheer ook zou doen. Tevens was bij ons de mogelijkheid om 4e jaar MBO en 1e jaar HBO in een te doen, maar dat terzijde.
Maar bij ons was er niet de mogelijkheid om van het 3e jaar MBO niveau 4 ineens naar het HBO te gaan. Denk als je 21 bent het anders ligt, maar dat weet ik niet.
pi_31670113
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:04 schreef Typmuts het volgende:
Denk als je 21 bent het anders ligt, maar dat weet ik niet.
Dat weet ik wel : als je 21 bent kun je een 21+ test doen om toegelaten te worden, zelfs al heb je je middelbare school nog niet eens afgemaakt.
pi_31678763
Met een afgeronde niveau 4 opleiding ben je toelaatbaar op iedere HBO-bachelor opleiding. Er kunnen soms lichte extra eisen gesteld worden, bijvoorbeeld een toelatingstoets bij kunstzinnige opleidingen. Maar in principe mag je met je diploma iedere opleiding doen dus, gewoon dat jaartje afmaken.

Waarschijnlijk duurt je opleiding trouwens 3.5 jaar in plaats van 4 jaar en kan je als je het goed regelt meteen door met de Februari-instroom naar HBO.

[ Bericht 0% gewijzigd door NiteSpeed op 25-10-2005 13:32:45 ]
We'll keep on whispering our mantras.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:11:30 #8
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31679394
poogie, is je opleiding 3 of 4 jaar?
Je moet je opleiding wel af maken natuurlijk
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_31686848
Helemaal officieel kan het niet, er wordt namelijk een MBO diploma niveau 4 gevraagd en die heb je niet . Maar je kunt het altijd proberen, als je de theoretische vakken goed hebt afgerond (wat ik begrijp uit de startpost) en je alleen de stage nog mist moet het qua niveau geen belemmering opleveren. (hoewel het wel ff aanpoten is in het begin, maar dat is ook als je een jaar wacht).l
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')