Wanneer een PvdA stadsbestuurder, provinciebestuurder of minister een uitspraak of handeling doet is dit niet namens de PvdA. Het standpunt wordt bepaald door de raad, provinciale staten en de Tweede en Eerste Kamer.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee, ik had gehoopt dat het een officieel standpunt was, dan was het tenminste eerlijk en overzichtelijk.
geef jij die gasten van democrates geen gelijk dan? de vrouw mag nooit meer meedoen aan iets politieks.
dat laten ze dan verdomd slecht merken, zeker gezien de uitspraken van mevrouw hoogland. maar prima, de pvda is gewoon dom bezig.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 02:10 schreef Toad het volgende:
De PvdA is niet voor het verzwijgen van de identiteit van de dader.
Als je alleen maar de PvdA wil bashen en niet wil verder kijken dan je neus lang is kan ik weinig voor je doen.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 02:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat laten ze dan verdomd slecht merken, zeker gezien de uitspraken van mevrouw hoogland. maar prima, de pvda is gewoon dom bezig.
ik denk dat ze ook niet blij waren toen ze de buurt werden uitgeterroriseerd nadat het voorval had plaatsgevonden en de jongens een standje hadden gekregenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 02:18 schreef Toad het volgende:
[..]
Als je alleen maar de PvdA wil bashen en niet wil verder kijken dan je neus lang is kan ik weinig voor je doen.
Trouwens denk ik echt niet dat Tessa en haar omgeving blij is dat dit na 4 jaar opnieuw moet worden bediscusseerd.
Slachtoffer prietpraatquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:34 schreef zoalshetis het volgende:
en zo gaan we langzaam naar de kloten en is amsterdam nu al en de rest van nederland straks 'verkocht' door links. die liever zijn baantje en electoraat houdt dan de waarheid te verkondigen.
Waarom komt dat dan niet tot uiting in je posts en die van anderen. Het gaat alleen maar over dat vuile links en die stomme allochtonen. Daar is dat meisje echt mee geholpen hoorquote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:34 schreef Sickie het volgende:
[..]
Dit even ter jouw informatie. Ik ben wel degelijk heel begaan met dat meisje.
Oftewel: een PvdA deelraadlid heeft rapport gemaakt over de affaire. In dat rapport is het optreden veroordeeld. De PvdA is geen gesloten front, niet foutloos en niet kritiekloos.quote:De projectgroep wordt in een rapport, opgesteld door een PvdA-deelraadslid, vernietigend omschreven als een 'waterhoofd'. Volgens het rapport is er veel misgegaan en hebben de instanties ernstig gefaald.
quote:Minderjarigen verkrachten 13-jarig meisje
ROTTERDAM - De politie in Rotterdam heeft onlangs acht minderjarige jongens aangehouden die ervan worden verdacht een 13-jarig meisje te hebben verkracht. Woensdag zijn de verdachten, tussen de 12 en 14 jaar oud, voorgeleid aan de raadkamer en voor dertig dagen vastgezet. Dit heeft een woordvoerder van het Openbaar Ministerie woensdag bekendgemaakt.
Het meisje is twee keer op een dag verkracht op straat. De eerste keer gebeurde dat door een aantal van de acht verdachten, de tweede keer door alle acht. De zaak kwam aan het rollen toen het meisje met haar moeder aangifte kwam doen op het politiebureau. De verkrachtingen hadden plaats in de deelgemeente Charlois.
Na de aangifte heeft de politie de acht minderjarige jongens op het bureau ontboden en meteen aangehouden. Dat was op vrijdag 14 oktober. Volgens een woorvoerster van justitie kende het slachtoffer een van de jongens. Hij was haar ex-vriendje. Het zou gaan om Antilliaanse jongeren.
Het is opnieuw een geval van groepsverkrachting in Rotterdam-Zuid. De afgelopen maanden zijn verschillende groepsverkrachtingen bij de rechtbank in Rotterdam behandeld. In vrijwel alle gevallen gaat het om minderjarige Antillianen die minderjarige meisje verkrachten of aanranden.
Justitie vroeg in juli om een „gedegen” onderzoek naar het fenomeen groepsverkrachtingen. Volgens veel advocaten en andere deskundigen „zijn deze zaken nog maar het topje van de ijsberg”.
Heeft ze dan ook een functie binnen de PvdA afdeling Rotterdam?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:21 schreef Pikkebaas het volgende:
Annemarie kan weer aan de slag :
[..]
Ach, da's 1 pot nat !quote:Op donderdag 27 oktober 2005 08:11 schreef Chewie het volgende:
[..]
Heeft ze dan ook een functie binnen de PvdA afdeling Rotterdam?
quote:"Toen we voor het Journaal opnamen kwamen maken, dacht zij de complete uitzending te kunnen regisseren. Inclusief welke vragen ze gesteld had willen hebben. We mochten Hoogland niet vragen waarom zij de verkrachtingen in de Spaarndammerbuurt geheim had proberen te houden. Eerst kwam ze met het verhaal dat ze dat zou hebben gedaan om geen onrust in de buurt te veroorzaken. Toen ze dat niet kon volhouden, draaide ze als een blad aan de boom om. Het was ineens allemaal vanwege die arme Tessa, die inmiddels al in een psychiatrische opvang was gedumpt. Hoogland stuurde na de uitzending een brief op hoge poten naar de redactiechef met de mededeling dat ze nooit meer door diezelfde verslaggeefster van At5 geïnterviewd wenste te worden."
Paul Damen, AT5-redacteur
Paul Damen werkt niet meer bij AT5, nadat hij zich ziekgemeld was, maar 's avonds wel op het Boekenbal aanwezig kon zijn ...quote:
Ik heb geen redenen aan te nemen dat hij leugens aan het verspreiden is.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:21 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Paul Damen werkt niet meer bij AT5, nadat hij zich ziekgemeld was, maar 's avonds wel op het Boekenbal aanwezig kon zijn ...
Was kennelijk een al wat langer lopend arbeidsconflict .... ik weet niet of hij zo'n goede objectieve bron is over hoe AT5 functioneert....
Het gaat me ook niet erom dat het niet gemeld is aan de pers, want dat hoeft ook helemaal niet. Maar de zaak bewust stil houden, de daders op alle mogelijk manieren ontzien en vervolgens geen vinger uitsteken naar het slachtoffer... Dat is gewoon schandelijk. En dat wilt ze nog verdedigen ook? Zulke mensen kunnen een dikke middelvinger van me verwachten.quote:Zijn beweringen zijn ook een beetje vaagjes, zo was Hoogland helemaal niet verantwoordelijk voor de keuze die zaak niet publiek te maken, dat werd onder maarten Voster gedaan, haar voorganger, zoals al meermaals gemeld Hoogland nam die job 10 maanden later over, heeft inderdaad ook wel fouten gemaakt die wel onder haar verantwoirdelijkheid vallen, maar het is onzinnig om de keuze die zaak niet te melden aan de pers, haar aan te blijven wrijven, omdat zij die keuze niet genomen heeft
Sidder - beefquote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:16 schreef nikk het volgende:
Zulke mensen kunnen een dikke middelvinger van me verwachten.
Het spijt me, maar dan ben je je aan het beklagen over de taak van de rechterlijke macht, de wetgever en de politie ...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:16 schreef nikk het volgende:
Het gaat me ook niet erom dat het niet gemeld is aan de pers, want dat hoeft ook helemaal niet. Maar de zaak bewust stil houden, de daders op alle mogelijk manieren ontzien en vervolgens geen vinger uitsteken naar het slachtoffer...
Je geeft hierbij wel enkele goede voorbeelden van op z'n minst zwak te noemen bestuurlijke acties van de Stadsdeelraad o.l.v. Hoogland. Goed, het geen of weinig ruchtbaarheid geven aan de verkrachtingszaak kan Hoogland niet geheel worden aangerekend, aangezien haar voorganger dat besluit had genomen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:58 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het spijt me, maar dan ben je je aan het beklagen over de taak van de rechterlijke macht, de wetgever en de politie ...
De Stadsdeelraad heeft in deze maar één verantwoordelijkheid gehad, en dat was dat deze verkoos om geen persbericht op te stellen in deze zaak en ook de ouders te overtuigen hiermee niet de media op te zoeken ...
Dat heeft de stadsdeelraad gedaan door de ouders te beloven de zaak verder te begeleiden, maar nadat Maarten Voster daar wegging en door Hoogland vervangen was, nam die geen enkel initiatief in die zaak, ook toen de ouders meermaals problemen hadden met bedreigingen door de daders ondernam ze niets.
Dat is datgene wat de ouders de stadsdeelraad kwalijk nemen, dat deze hun beloftes niet nakwamen ...
...
ik zou eerder zeggen schaamte en doctatoriaal gedrag.quote:
het gaat dan ook helemaal niet over het feit dat het allochtonen waren. het gaat om de incabiliteit van mevrouw hoogland die spoken ziet en daarmee haar winst wil veiligstellen. dat is de reden dat veel mensen niet snappen dat ze in het dagelijksbestuiur zou moeten komen. ze had trouwens 4 fouten in een quiz van de vara. ze weet niks en lult maar wat om zich heen. soms lijkt ze sch wel!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:27 schreef PhatRabbit het volgende:
Fout. De deelraad heeft van alles georganiseerd voor de daders. Los daarvan is er niet alleen gekozen om geen persbericht de deur uit te sturen maar de zaak bewust stil te houden. Alsof de verkrachting nooit had plaatsgevonden.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:58 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het spijt me, maar dan ben je je aan het beklagen over de taak van de rechterlijke macht, de wetgever en de politie ...
De Stadsdeelraad heeft in deze maar één verantwoordelijkheid gehad, en dat was dat deze verkoos om geen persbericht op te stellen in deze zaak en ook de ouders te overtuigen hiermee niet de media op te zoeken ...
quote:Dat heeft de stadsdeelraad gedaan door de ouders te beloven de zaak verder te begeleiden, maar nadat Maarten Voster daar wegging en door Hoogland vervangen was, nam die geen enkel initiatief in die zaak, ook toen de ouders meermaals problemen hadden met bedreigingen door de daders ondernam ze niets.
Dat is datgene wat de ouders de stadsdeelraad kwalijk nemen, dat deze hun beloftes niet nakwamen ...
Qua bestraffing van de daders, daar heeft de Stadsdeelraad niks mee te maken, er is aangifte gedaan en die is normaal afgehandeld (enkel is er geen persbericht uitgestuurd zoals normaal zou zijn), de daders zijn ook veroordeeld, door een jeugdrechter, en kregen inderdaad een zeer lage straf, zoals gewoonlijk in het nederlandse strafrecht en zeer jeugdige daders ... daar heeft Hoogland verder niks mee van doen gehad.....
Ik vind dit niet een van je betere posts SCH, het is alsof jij moeiteloos je principes een dag in een putje kan gooien om ze een dag later weer me verve te verdedigen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:02 schreef SCH het volgende:
Wat is er mis mee om een volksgericht te willen voorkomen? Jullie kicken daar wel op ofzo?
Wat een dom geneuzel in dit topic. Alsof jullie ook maar een sikkepit met dat meisje begaan zijn.
Die dadertjes moeten natuurlijk aan de schandpaal, da's lekker natuurlijk.
Gelukkig zijn er nog mensen die iets minder op rellen uit zijn.
wat ben jij eigenlijk voor een onmens?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:02 schreef SCH het volgende:
Wat is er mis mee om een volksgericht te willen voorkomen? Jullie kicken daar wel op ofzo?
Wat een dom geneuzel in dit topic. Alsof jullie ook maar een sikkepit met dat meisje begaan zijn.
Die dadertjes moeten natuurlijk aan de schandpaal, da's lekker natuurlijk.
Gelukkig zijn er nog mensen die iets minder op rellen uit zijn.
Wat komt niet in uiting in welke post van mij?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 08:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom komt dat dan niet tot uiting in je posts en die van anderen. Het gaat alleen maar over dat vuile links en die stomme allochtonen. Daar is dat meisje echt mee geholpen hoor![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |