Dat de auto op je naam staat, geeft slechts aan dat je verantwoordelijk bent voor wegenbelasting, boetes etc. Het geeft niet aan dat je de eigenaar bent.quote:Op maandag 24 oktober 2005 08:52 schreef renkie het volgende:
Heel simpel
De auto staat op jou naam, dus jij bent de eigenaar
Misschien had ik het erbij moeten vertellen, maar de auto staat bij de "verkoper" in de garage. Daar kan ik dus niet bij want dan is het inbraak.quote:Op maandag 24 oktober 2005 08:52 schreef renkie het volgende:
Heel simpel
Je zorgt inderdaad dat je de auto papieren weer krijgt ('kwijt/verloren')
Dan haal je met een sleepauto de auto op en dumpt em op de sloop, vangt er 100 eur voor en klaar.
ergste wat de oude 'eigenaar' kan doen is zeggen dat het zijn auto is, en dat kan pas hij de auto op zijn naam staat
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Toch ben ik nopg op zoek naar oplossingen waarbij dit niet hoeft.quote:Op maandag 24 oktober 2005 08:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat de auto op je naam staat, geeft slechts aan dat je verantwoordelijk bent voor wegenbelasting, boetes etc. Het geeft niet aan dat je de eigenaar bent.
Ik zou ze zo snel niet weten.. De betrokken instanties willen niet meewerken, de eigenaar zelf wil ook niet meewerken. Het enige wat dan nog kan helpen is dwang, en daarvoor zul je toch eerst naar de rechter moeten.quote:Op maandag 24 oktober 2005 09:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Toch ben ik nopg op zoek naar oplossingen waarbij dit niet hoeft.
Hm, dat is lastig omdat je de papieren ook al hebt afgegeven. Anders had je de auto terug kunnen vorderen omdat deze op jou naam staat en je de papieren hebtquote:Op maandag 24 oktober 2005 08:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien had ik het erbij moeten vertellen, maar de auto staat bij de "verkoper" in de garage. Daar kan ik dus niet bij want dan is het inbraak.
Leuk he Nederlandse wetten.
Heeft weinig nut denk. Dit ivm met ingedeelde regio'squote:Op maandag 24 oktober 2005 09:04 schreef Junior_CLK het volgende:
Naar een ander politie bureau gaan?
De papieren zeggen dus juist niets over het eigendom van de auto. TS heeft vervangende papieren geregeld.quote:Op maandag 24 oktober 2005 09:04 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Hm, dat is lastig omdat je de papieren ook al hebt afgegeven. Anders had je de auto terug kunnen vorderen omdat deze op jou naam staat en je de papieren hebt
Heb je daar niet de papieren voor nodig?quote:Op maandag 24 oktober 2005 09:18 schreef Metro2005 het volgende:
auto laten schorsen, hij staat immers op jouw naam
Als die persoon iemand dood rijdt en doorrijdt ben je ook verantwoordelijk...niet erg?? Alicey: Als een auto op je naam staat dan ben je formeel gezien dus wel de eigenaar. Wanneer zou je anders pas eigenaar zijn?quote:Op maandag 24 oktober 2005 08:52 schreef renkie het volgende:
Heel simpel
Je zorgt inderdaad dat je de auto papieren weer krijgt ('kwijt/verloren')
Dan haal je met een sleepauto de auto op en dumpt em op de sloop, vangt er 100 eur voor en klaar.
ergste wat de oude 'eigenaar' kan doen is zeggen dat het zijn auto is, en dat kan pas hij de auto op zijn naam staat
Omdat we zo eerlijk zijn geweest te vertellen dat de verkoop niet door is gegaan.quote:Op maandag 24 oktober 2005 09:51 schreef Nutcaze het volgende:
Wat ik niet snap is waarom aangifte van diefstal niet werkt????
als je de garage openbreekt is het inbraak........quote:Op maandag 24 oktober 2005 10:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Omdat we zo eerlijk zijn geweest te vertellen dat de verkoop niet door is gegaan.
Ik zal het RDW wel een brief schrijven dan. Bellen heeft tot nu toe nog niet geholpen.
En anders misschein die garage openbreken en die auto eruit meenemen. Diefstal kan het niet zijn omdat de auto "op papier" eigendom is van mijn vriendin.
Auto laten schorsen, mag dan niet meer op de openbare weg komen en een aangetekende brief versturen naar het adres waar nu die auto in de garage staat. Volgens mij hebje dan wel alles gedekt of niet?quote:Op maandag 24 oktober 2005 09:18 schreef stardust het volgende:
Wat je beter eerst kan doen is naar het postkantoor en de daar de auto laten "schrappen" dit houd in dat je 25 tot 30 euro betaald en dat de auto dan niet meer op de openbare weg mag rijden ( dit doen ze dus ook als je een auto wilt restaureren ). Hierdoor hoef je dus verder geen wegenbelasting te betalen. En de verzekering kun je ook stoppen aangezien de auto geschrapt is.
Nadelig gevolg hiervan is: dat als die man er toch mee gaat rijden en hij word aangehouden dat jullie de boete krijgen. echter als je dan aangeeft dat hij zonder jullie toestemming in die auto heeft gereden is de boete voor hem zelf.
Zodra je dit gedaan hebt zou ik naar de rechtswinkel/advocaat gaan en kijken wat je opties zijn.
suc6
Dat is dan wel weer (in)braak. Dat is ook strafbaar. Oppassen daarmee dus!quote:Op maandag 24 oktober 2005 10:08 schreef sanger het volgende:
En anders misschein die garage openbreken en die auto eruit meenemen. Diefstal kan het niet zijn omdat de auto "op papier" eigendom is van mijn vriendin.
Wat zal de straf zijn als er tijdens de inbraak niks wordt ontvreemdt?quote:Op maandag 24 oktober 2005 10:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer (in)braak. Dat is ook strafbaar. Oppassen daarmee dus!
nee, maar als de papieren en de sleutels niet bij de auto zitten heb je nog niks!quote:Op maandag 24 oktober 2005 10:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat zal de straf zijn als er tijdens de inbraak niks wordt ontvreemdt?
Niet zo heel hoog denk ik.
Dat klopt. Zonder dat gedeelte kan je de auto niet verkopen (aan particulier of aan sloop) en krijg je dus geen vrijwaring...quote:Op maandag 24 oktober 2005 10:59 schreef gateway het volgende:
[..]
nee, maar als de papieren en de sleutels niet bij de auto zitten heb je nog niks!
(en je kan dan wel bij de rdw nieuwe papieren aangevraagd hebben, maar een deel 3 (=het eigendomsbewijs) heb je dan nog niet!En volgens mij heb je die nogsteeds nodig om een vrijwaring te krijgen of over te schrijven!
Een overschrijvingsbewijs heb je dus wél, want als je bij de RDW in Veendam nieuwe kentekenbewijzen aanvraagt krijg je ze alledrie (in één envelop, godbetert) met de nieuwe duplicaatcode. Daarnaast moet de eigenaar ook nog eens voor nieuwe kentekenplaten zorgenquote:Op maandag 24 oktober 2005 10:59 schreef gateway het volgende:
[..]
nee, maar als de papieren en de sleutels niet bij de auto zitten heb je nog niks!
(en je kan dan wel bij de rdw nieuwe papieren aangevraagd hebben, maar een deel 3 (=het eigendomsbewijs) heb je dan nog niet!En volgens mij heb je die nogsteeds nodig om een vrijwaring te krijgen of over te schrijven!
Je vergeet dat het meenemen van de auto toch echt stelen is.quote:Op maandag 24 oktober 2005 10:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat zal de straf zijn als er tijdens de inbraak niks wordt ontvreemdt?
Niet zo heel hoog denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |