abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 oktober 2005 @ 23:34:57 #1
62944 STFU
Blain (NTCE Chaingunner)
pi_31656955
Heey FOK!ers,

Ik zit al TE lang te twijfelen over..zal ik wel naar school gaan of niet?
Ik heb nu het moment dat ik WEL naar school wil, of althans.. ik wil een diploma in de branche waar ik werkzaam wil zijn.
Ik wil dus graag grafisch vormgever worden, ik ben nu al zelf freelance programmeur en designer.. en ik heb ook alles goed onder de knie, ik heb 5 jaar ervaring.
Alleen waar ik ook kijk of zoek...overal vragen ze diploma's en die heb ik dus niet..en nu? ik zal dan wel terug moeten gaan naar school om mn papieren te gaan halen!
En zoals bekend is de grafische-vormgever wereld behoorlijk verzadigd! Zijn er hier mensen die ook een grafische opleiding doen? wat vind je er van? Zijn er genoeg stage-plekken en toekomst perspectieven? En wat is je leeftijd en de gemiddelde leeftijd in jouw klas?
Ik ben zelf 23..en werk gewoon op kantoor in de administratie..maar dat is niks voor mij...ik ben erg creatief en heb skills.

kan iemand mij meer vertellen en zijn/haar ervaringen mededelen?
Hank Evans: Well fuck my ozone.
Hank Evans: Hey, Ringworm! Yeah I'm talking to you, you toxic waste of life. You gonna pick up that butt or do I have to glue it to my shoe and stick it up your big pimply a-hole.
pi_31657055
Creëer een online portfolio..als je goed bent val je echt wel op.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zondag 23 oktober 2005 @ 23:48:54 #3
62944 STFU
Blain (NTCE Chaingunner)
pi_31657119
Klopt die moet ik feitelijk nog bouwen, maar dan nog wil ik mn papieren gaan halen.
Hank Evans: Hey, Ringworm! Yeah I'm talking to you, you toxic waste of life. You gonna pick up that butt or do I have to glue it to my shoe and stick it up your big pimply a-hole.
pi_31663527
Wil ik later ook mss gaan doen, doe nu MBO IBS later wss HBO Grafische/Digitale Vormgever. stomme keuze om dan IBS te nemen natuurlijk maar de opleiding MBO grafische/digitale vormgever was jammer genoeg vol maar ik vond IBS ook wel leuk.. ik doe het nu iig en het valt best mee maar ik weet alleen niet zeker of ik er mee verder ga (HBO IBS dus)

tvp iig
.mwep
pi_31668416
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:17:59 #6
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_31679520
Ik zit zelf ook in zo'n fase, kheb grafisch lyceum amsterdam gedaan, al 4 jaar aan het werk op kantoor van drukkerijen als orderbegeleider/regelneef maar wil ook creatiever werk gaan doen. Ik wil een jaar Multimedia Engineer gaan doen aan het CMM in amsterdam, particuliere erg dure opleiding alleen, waarna ik wel meteen werk hoop te vinden!
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 23:33:35 #7
62944 STFU
Blain (NTCE Chaingunner)
pi_31711206
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:35 schreef innepin het volgende:
Grafisch Ontwerpen

offtopic:

Leuke meid

had effe in je fotoalbum gediekt
pi_31711624
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 23:33 schreef STFU het volgende:

[..]

offtopic:

Leuke meid

had effe in je fotoalbum gediekt
Dat kan je dan toch ook in mijn fotoboek melden?

Anyway, ik ben druk bezig een portfolio in elkaar te flansen. Heb alleen geen tijd.... hmmmm.
pi_31716359
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 23:43 schreef wonko het volgende:
Creëer een online portfolio..als je goed bent val je echt wel op.
watvoor een portfolio willen ze zien? foto's, tekeningen of photoshop bewerkingen/creaties?
.mwep
pi_31717017
Als je je aanmeldt bij een HBO opleiding ofzo, willen ze zien dat je project gericht bezig bent ofzo... dus van schets naar utieindelijk ontwerp. En zo veel mogelijk variatie, gok ik
pi_31723452
Waarom niet een particuliere school ?
ne okuyon, bokmu var?
pi_31723753
Omdat niet iedereen daar geld voor heeft
pi_31724056
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:53 schreef innepin het volgende:
Omdat niet iedereen daar geld voor heeft
Hij werkt (fulltime). Plus daarbij komt dat zo een opleiding geen EUR 20.000 kost
ne okuyon, bokmu var?
  donderdag 27 oktober 2005 @ 14:18:16 #14
88909 Hel1tjuhh
Girl..Power :P
pi_31724453
Ik wil graag thuis studeren en dan de studie grafisch vormgever gaan doen, maar ik kan nergens iets vinden waar je die studie thuis kunt doen..

Dus mensen als iemand weet waar dat wel kan, dan hoor ik dat graag

En wanneer dat niet zou kunnen, welke studie zou er dan het dichtste bij liggen?
Don't look at the past.. But live to the future...
  donderdag 27 oktober 2005 @ 14:20:39 #15
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
pi_31724531
quote:
Met de cursus Grafisch ontwerpen/DTP bereid je je voor op een functie in een uitdagend vakgebied. Folders, advertenties, boekomslagen, maar ook billboards, cd-rom's, tv-commercials en websites. Overal waar je kijkt, zie je uitingen die bedacht en gemaakt zijn door een grafisch ontwerper. Als ontwerper ben je verantwoordelijk voor het bedenken en uitwerken van een idee. Een idee met als doel een commerciële boodschap van de klant zo creatief en effectief mogelijk over te brengen. Dit doe je meestal in een team, samen met een tekstschrijver. Naast creativiteit is communicatie een belangrijk onderdeel van je functie. Natuurlijk met de tekstschrijver. Maar vanzelfsprekend ook de communicatie met de opdrachtgever. Want je kunt nog zulke goede ideeën hebben ... je moet de klant kunnen overtuigen van je briljante idee.
Grafisch Ontwerper/DTP, stond op www.loi.nl
  donderdag 27 oktober 2005 @ 14:24:25 #16
88909 Hel1tjuhh
pi_31724658
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:20 schreef GoLLeM het volgende:

[..]

Grafisch Ontwerper/DTP, stond op www.loi.nl
Ja die had ik inderdaad al gezien, maar ik bedoelde spcifiek de opleiding grafisch vormgever, want volgens mij zit er een groot verschil tussen dtp en grafisch vormgever.. Als dit niet zo is hoor ik het ook graag
  donderdag 27 oktober 2005 @ 14:26:37 #17
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
pi_31724738
Wat verwacht je te leren in de opleiding, en wat wil je er later mee doen?
  donderdag 27 oktober 2005 @ 14:29:43 #18
88909 Hel1tjuhh
pi_31724821
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:26 schreef GoLLeM het volgende:
Wat verwacht je te leren in de opleiding, en wat wil je er later mee doen?
Ik wil websites gaan maken en dingen gaan ontwerpen, 3d, enzovoort..
  donderdag 27 oktober 2005 @ 14:32:22 #19
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
pi_31724885
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:29 schreef Hel1tjuhh het volgende:

[..]

Ik wil websites gaan maken en dingen gaan ontwerpen, 3d, enzovoort..
eehm, ik doe nu een gezamenlijk eerste jaar waarin veel mensen Communicatie Multimedia Design gaan doen, dat lijkt er wel wat op. Geen idee of dat ook thuis kan...
  donderdag 27 oktober 2005 @ 14:51:32 #20
88909 Hel1tjuhh
pi_31725402
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:32 schreef GoLLeM het volgende:

[..]

eehm, ik doe nu een gezamenlijk eerste jaar waarin veel mensen Communicatie Multimedia Design gaan doen, dat lijkt er wel wat op. Geen idee of dat ook thuis kan...
Dat is ook hbo-niveau of niet? Ik zoek meer een cursus/studie op mbo niveau
pi_31730844
gewoon zelf gaan 'klooien' met photoshop, 3dsmax enz... de besten zijn zo begonnen
  donderdag 27 oktober 2005 @ 19:27:39 #22
62944 STFU
Blain (NTCE Chaingunner)
pi_31733028
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:04 schreef saban het volgende:

[..]

Hij werkt (fulltime). Plus daarbij komt dat zo een opleiding geen EUR 20.000 kost
Inprincipe kan het wel, want ik werk ook snachts in een discotheek waarbij ik genoeg geld verdien om het te kunnen betalen...maarja...ben je nog aantrekkelijk voor een bedrijf als je na 4 jaar klaar bent... en dus 27/28 jaar oud ben, dat is eigenlijk mijn hele kwestie...
pi_31733093
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:27 schreef STFU het volgende:

[..]

Inprincipe kan het wel, want ik werk ook snachts in een discotheek waarbij ik genoeg geld verdien om het te kunnen betalen...maarja...ben je nog aantrekkelijk voor een bedrijf als je na 4 jaar klaar bent... en dus 27/28 jaar oud ben, dat is eigenlijk mijn hele kwestie...
Als je goed genoeg bent wel!
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:27:57 #24
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_31768552
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:27 schreef STFU het volgende:

[..]

Het belangrijkste is of je weet wat je wilt en leuk vind, je kan beter pas op je 27ste klaar zijn met datgene wat je leuk vind dan op je 23ste een goed betaalde baan hebben waar je niet blij van wordt! En je achteraf altijd spijt zal blijven houden dat je het toen niet gedaan hebt, als je 35 bent ofzo want ja dan is het wel te laat. Je moet tenslotte nog maar 40 jaar werken...
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
pi_31768614
DTP is MBO niveau.
Wat je dan vooral doet is bestanden vrijstaand maken, flyers in elkaar zetten, pagina-opmaak.
Helemaal niet leuk dus, ik zou liever Grafisch Vormgeven studeren.
ne okuyon, bokmu var?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')