Zoek maar eens op "gdesklets".quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:26 schreef CarpeNoctem het volgende:
Ik ben nog steeds op zoek naar themes endergelijke die je voor Unbuntu (gnome) kunt installeren. Gnome Art heb ik al gevonden, maar deze hebben geen kant en klare themes. Ik ben op zoek naar een Theme die veel van Mac wegheeft, ook met zown grote knoppenbalk onder in mijn beeld. Waar haal ik die vandaan? Of kan ik deze zelf op een of andere manier maken?
thnx
Je zou XFCE4 kunnen installeren ipv Gnome, dat is een simpele lichtgewicht windowmanager die ik zelf veel lekkerder vind werken dan Gnome, en hij heeft een Mac achtige knoppenbalk onderin.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:26 schreef CarpeNoctem het volgende:
Ik ben nog steeds op zoek naar themes endergelijke die je voor Unbuntu (gnome) kunt installeren. Gnome Art heb ik al gevonden, maar deze hebben geen kant en klare themes. Ik ben op zoek naar een Theme die veel van Mac wegheeft, ook met zown grote knoppenbalk onder in mijn beeld. Waar haal ik die vandaan? Of kan ik deze zelf op een of andere manier maken?
thnx
gewoon downloaden van desbetreffende fabrikantsite.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:55 schreef __Saviour__ het volgende:
ok, de volgorde maakt dus niet zo uit. Maar voor de zekerheid dan toch maar windows eerst.
Ik zit nu weer in de live cd, Hoe kan ik nieuwe drivers installeren voor m'n video?
Nu is de resolutie 1024x768 met 60hz, maar dat is niet tof. Ik wil 85hz, maar ik kan alleen 60 kiezen. Dat is vast met nieuwe drivers op te lossen.
moet dat met synaptic package manager?
ok, gedaanquote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:06 schreef Markster het volgende:
gewoon downloaden van desbetreffende fabrikantsite.
Het installeren van drivers voor je videokaart is natuurlijk een goede zaak, dit zorgt voor beter beeld en OpenGL ondersteuning. Helaas zal dit niet je 60Hz probleem verhelpen, refreshrates worden gedefinieerd in X.org. Om je refreshrates aan te passen kan je simpel een terminal openen en het volgende invoeren:quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:18 schreef __Saviour__ het volgende:
bedankt, dat ga ik morgen eens proberen.
Ik zit nu weer onder Windows omdat m'n ogen zeer gingen doen van de 60hz refresh rate.
1 |
1 2 3 4 5 | Identifier "Monitormerk" HorizSync 31-101 VertRefresh 60-160 EndSection |
1 |
Alleen je refreshrates wijzigen in de xorg.conf heeft geen enkel effect op hetgeen jij meldt, refreshrates kan je op elk moment aanpassen. Ga je meer aanpassen en maak je een custom config zoals ik nu heb dan is het een ander verhaal.quote:Op woensdag 11 januari 2006 11:55 schreef Schorpioen het volgende:
Ik zou eerst nvidia-glx installeren mbv apt-get of synaptic, daarna moet je nl de drivers activeren door "nvidia-glx-config enable" in een shell te tikken. Als je je xorg.conf al handmatig hebt gewijzigd dan gaat dat niet zomaar. Daarna kun je de juiste refresh rates invullen voor je monitor zoals Dubbeldrank zegt.
Alleen je refreshrates wijzigen in de xorg.conf heeft geen enkel effect op hetgeen jij meldt, refreshrates kan je op elk moment aanpassen. Ga je meer aanpassen en maak je een custom config zoals ik nu heb dan is het een ander verhaal.quote:Op woensdag 11 januari 2006 11:55 schreef Schorpioen het volgende:
Ik zou eerst nvidia-glx installeren mbv apt-get of synaptic, daarna moet je nl de drivers activeren door "nvidia-glx-config enable" in een shell te tikken. Als je je xorg.conf al handmatig hebt gewijzigd dan gaat dat niet zomaar. Daarna kun je de juiste refresh rates invullen voor je monitor zoals Dubbeldrank zegt.
Het installatiescript van nvidia-glx checkt de checksum van xorg.conf, als die gewijzigd is dan begint ie te zeuren en stopt ie ermee, je moet het dan handmatig doen (wat weinig meer voorstelt dan de driver veranderen in "nvidia") of de checksum van xorg.conf updaten.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:31 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Alleen je refreshrates wijzigen in de xorg.conf heeft geen enkel effect op hetgeen jij meldt, refreshrates kan je op elk moment aanpassen. Ga je meer aanpassen en maak je een custom config zoals ik nu heb dan is het een ander verhaal.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
PS
Of ik moet na aardig wat installaties steeds geluk gehad, maar de nvidia drivers installeren is nooit fout gegaan. Ik zou me dit eerder voor kunnen stellen als je de driver van nvidia zelf pakt ipv van de precompiled package via ubuntu packages.
Mount hem eens als gewone user (dus zonder sudo), en maak de dir ook aan als gewone user, dan heb je wel rechten.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 16:32 schreef HuHu het volgende:
Ah... ik ben al ietsje verder. Ik heb /dev/hda1 kunnen mounten aan /media/windows met de commando's:
sudo mkdir /media/windows
sudo mount /dev/hda1 /media/windows
Maar nu heb ik nog geen rechten om hem te bekijken. Alleen met sudo ls windows krijg ik een lijstje te zien in de terminal.
Nu kan ik vast wel met een sudo copy *.* (ofzo?) alles kopieren naar de camera. Maar ik weet nog niet hoe ik bij de camera kan?
/dev/sda1 al geprobeerd?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:59 schreef HuHu het volgende:
Ja... maar ik weet de devicenaam nietom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Als ik in het automatisch verschijnende venster met daarin de thumbnails van de afbeeldingen op refresh klik, zie ik onderin iets staan van /DCIM/131CANON... Maar de device DCIM staat er niet tussen.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Verder zou ik het ook niet weten. M'n USB-stick verscheen gewoon op de dekstop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop