abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31650071
Mijn bijdrage, misschien heb je er wat aan:

Iedereen ontwikkelt elke dag kanker, in normale omstandigheden pakt het lichaam dit zonder problemen aan. Probeer kanker niet te zien als iets "engs" of "gevaarlijks" wat zich in je lichaam bevindt, maar als een normaal proces wat uit de hand is gelopen, dit is bij jou gebeurd en moet dus worden aangepakt.

Dr. Simonton behaalde in de jaren 70 al successen met het gebruik van verbeeldingskracht bij het bestrijden van kanker. Patienten werd gevraagd hun ziekte te visualiseren, hun behandeling te visualiseren en het afweermechanisme (hoe de kanker werd opgevreten door witte bloedlichaampjes) van hun lichaam te visualiseren.

Elke keer dat je je zorgen maakt en elke negatieve gedachte over je ziekte maken de ziekte sterker, onthoudt dat. Je kunt je energie beter stoppen in het positief denken over de behandeling en je afweermechanisme. Als je een negatieve gedachte hebt, laat hem dan toe en zet hem daarna van je af, gevolgd door positieve gedachten (dit de hele dag door).

Uiteraard als aanvulling op de reguliere behandeling (bijv. chemotherapie) en niet als vervanging.

Hier wat meer informatie:
http://www.leelabutterfly.com/nl/verslagen/txt/cs.htm
http://www.simonton.nl/

Sterkte.
pi_31650184
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 12:35 schreef Nature het volgende:

Iedereen ontwikkelt elke dag kanker, in normale omstandigheden pakt het lichaam dit zonder problemen aan. Probeer kanker niet te zien als iets "engs" of "gevaarlijks" wat zich in je lichaam bevindt, maar als een normaal proces wat uit de hand is gelopen, dit is bij jou gebeurd en moet dus worden aangepakt.

Dr. Simonton behaalde in de jaren 70 al successen met het gebruik van verbeeldingskracht bij het bestrijden van kanker. Patienten werd gevraagd hun ziekte te visualiseren, hun behandeling te visualiseren en het afweermechanisme (hoe de kanker werd opgevreten door witte bloedlichaampjes) van hun lichaam te visualiseren.

Elke keer dat je je zorgen maakt en elke negatieve gedachte over je ziekte maken de ziekte sterker, onthoudt dat. Je kunt je energie beter stoppen in het positief denken over de behandeling en je afweermechanisme. Als je een negatieve gedachte hebt, laat hem dan toe en zet hem daarna van je af, gevolgd door positieve gedachten (dit de hele dag door). Dit uiteraard als aanvulling op de reguliere behandeling (bijv. chemotherapie) en niet als vervanging.

Sterkte.
Wat een goed advies (imo) !
En heerlijk helder omschreven.

Zelf neem ik die verbeeldingskracht heel serieus.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 23 oktober 2005 @ 12:40:26 #28
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31650201
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 12:35 schreef Nature het volgende:

Elke keer dat je je zorgen maakt en elke negatieve gedachte over je ziekte maken de ziekte sterker, onthoudt dat. Je kunt je energie beter stoppen in het positief denken over de behandeling en je afweermechanisme. Als je een negatieve gedachte hebt, laat hem dan toe en zet hem daarna van je af, gevolgd door positieve gedachten (dit de hele dag door).

Uiteraard als aanvulling op de reguliere behandeling (bijv. chemotherapie) en niet als vervanging.

Sterkte.
die techniek is mij ook bekend. visualiseer je ziekte bv als een plantje dat je geen water meer geeft. er is gebleken dat het, samen met medicatie beter werkt om je ziekte te bevechten.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31650326
Mijn kinderen zijn wel op de hoogte van mijn ziekte maar ze weten zich niet te uiten. Mijn zoon snapt het beter denk ik en is heel lief voor me, vraagt me steeds wat voor huishoudelijke klusjes hij voor mij kan doen.
Mijn dochter is een ander verhaal, is voornamelijk met zichzelf bezig. Een echte puber dus.

Wat mijn moeder betreft; ze is nu 64 jaar en al behoorlijk dementerende en beseft het dus niet meer jammer genoeg. Daar had ik vast wel veel steun aan gehad.
pi_31650438
Er zijn genoeg mensen die genezen zijn van kanker, ook als de doktoren dat niet voor mogelijk hielden. Leef elke dag volop, misschien leef jij wel langer dan de rest op Fok of mij, dat weet niemand.

Ik heb een keer een documentaire gezien over iemand die opgegeven was. Die weigerde dat te aanvaarden en ging fulltime lachfilms bekijken. De ene humorfilm na de ander. Deze persoon is volledig genezen volgens het verhaal. Zijn afweer kon meer aan dat de doktoren nu zullen erkennen. Het leven heeft veel meer kracht dan de medische wetenschap erkent.

Sterkte.

Sten
  zondag 23 oktober 2005 @ 12:54:09 #31
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_31650566
Jominro, Veendam 30-09-1962 een legging mbt je gezondheid. Ik leg gewoon drie kaarten eentje voor het verleden, eentje het heden en eentje de toekomst. Het is altijd moeilijk om te zeggen wat de kaarten precies voor jouw betekenen, maar een essentie kun je er meestal zelf wel uithalen.

Ok ik schud nu de kaarten. De eerste kaart heeft met je geboorte te maken. Mensen verwelkomen een blije boodschap er wordt iets aangekondigd..is het jouw geboorte..de kaart "het oordeel" spreekt. De mensen zijn naakt en verwelkomen een "naakt" kind zoals zij ook zelf een keer geboren waren. het is een positieve geboorte, een soort wedergeboorte want je moet begrijpen dat je alles weer gewoon tegen gaat komen en als ik dan toch een opinie moet geven: alles opnieuw begint..denk hierbij ook aan de eindeloze cirkel..maar het gaat dus over jouw geboorte, je was iig niet ongewenst.

De volgende kaart..het begint met de maand..ik trek 10 voor oktober. Op de kaart, zwaarden vijf is een man te zien..jij dus..die een gevecht is aangegaan. Heb je het op dit moment opgegeven..

we hebben elkaar en dat is veel voor liefde..jij en je partner..je kinderen..ben je blij dat je bij ze bent..zo ja, koester dat(maar dat had even niks met de kaart te maken)..je moet je vasthouden aan wat je hebt..het maakt niet uit hoe je uit deze strijd komt. Jij bent nu al een winnaar!

De laatste kaart, de toekomst. Ik zal bij jouw een korte toekomstvisie van 2 maanden toepassen..bij deze kies ik maand 12 december. Ohw das een mooie, ik trok hem al vaker..de kaart is KRACHT, kaart nummer 8 van de grote arcana..boven je het oneindigheidssymbool(boven je hoofd) Je hebt de leeuw allang getemd hij is jouw maatje. De leeuw heeft de tong uit zijn bek en hij vind het lekker dat je hem zo koestert. Deze kaart KRACHT zegt ons dat je krachtig in het leven zult staan, krachtiger ooit tevoren?
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_31651171
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 12:54 schreef displission het volgende:
Jominro, Veendam 30-09-1962 een legging mbt je gezondheid. Ik leg gewoon drie kaarten eentje voor het verleden, eentje het heden en eentje de toekomst. Het is altijd moeilijk om te zeggen wat de kaarten precies voor jouw betekenen, maar een essentie kun je er meestal zelf wel uithalen.

Ok ik schud nu de kaarten. De eerste kaart heeft met je geboorte te maken. Mensen verwelkomen een blije boodschap er wordt iets aangekondigd..is het jouw geboorte..de kaart "het oordeel" spreekt. De mensen zijn naakt en verwelkomen een "naakt" kind zoals zij ook zelf een keer geboren waren. het is een positieve geboorte, een soort wedergeboorte want je moet begrijpen dat je alles weer gewoon tegen gaat komen en als ik dan toch een opinie moet geven: alles opnieuw begint..denk hierbij ook aan de eindeloze cirkel..maar het gaat dus over jouw geboorte, je was iig niet ongewenst.

De volgende kaart..het begint met de maand..ik trek 10 voor oktober. Op de kaart, zwaarden vijf is een man te zien..jij dus..die een gevecht is aangegaan. Heb je het op dit moment opgegeven..

we hebben elkaar en dat is veel voor liefde..jij en je partner..je kinderen..ben je blij dat je bij ze bent..zo ja, koester dat(maar dat had even niks met de kaart te maken)..je moet je vasthouden aan wat je hebt..het maakt niet uit hoe je uit deze strijd komt. Jij bent nu al een winnaar!

De laatste kaart, de toekomst. Ik zal bij jouw een korte toekomstvisie van 2 maanden toepassen..bij deze kies ik maand 12 december. Ohw das een mooie, ik trok hem al vaker..de kaart is KRACHT, kaart nummer 8 van de grote arcana..boven je het oneindigheidssymbool(boven je hoofd) Je hebt de leeuw allang getemd hij is jouw maatje. De leeuw heeft de tong uit zijn bek en hij vind het lekker dat je hem zo koestert. Deze kaart KRACHT zegt ons dat je krachtig in het leven zult staan, krachtiger ooit tevoren?
Wow, wat positief nieuws.....Ik weet dat ik een "krachtig" persoon ben qua karakter maar af en toe
besef ik ineens dat ik toch wel een levensbedreigende ziekte heb en ben dan even helemaal van de kaart.
Verder ben ik heel blij met de lieve reactie's van jullie en voel me nu veel beter Ik zal jullie adviezen opvolgen en proberen positief te blijven denken om de kankercellen te lijf te gaan.
pi_31652160
Jominro, wat een nare situatie. Ik kan me voorstellen dat je bang bent, maar het hoeft niet persé slecht af te lopen. Het kan heel goed dat de medische behandeling uitstekend verloopt en dat je daarna nog een lang en leuk leven tegemoet gaat. In wens je heel veel sterkte.

Het is naar mijn idee niet goed om zoiets aan je kinderen te verzwijgen. Als ze het achteraf moeten horen denken ze misschien dat je geen vertrouwen in ze hebt. Natuurlijk zullen ze het vreselijk vinden om zoiets te horen, maar ze kunnen het vast wel aan. Jij hebt alle steun nodig om deze tijd te doorstaan, en je kinderen kunnen je van veel steun zijn.
pi_31652427
Iemand die me erg na stond werd erg ziek. Geen kanker. Cerebrale TBC. Ze vertelde dat aan zo min mogelijk mensen. Om welke reden dan ook. Voorzover ik daar inzicht in had vooral om mensen er niet mee te belasten. Om geen irrationele paniek te zaaien. Ook omdat dat voor haar waarschijnlijk ook weer een lading zou zijn. Misschien wel een negatieve lading die het voor haar zwaarder gemaakt zou hebben.

Daarnaar kan ik echter alleen maar gissen. Het is een feit dat ze het niet gezegd heeft. En dat feit moeten ik en anderen respecteren. Haar keuze.
Ik had haar persoonlijk liever bijgestaan. Ook al was de afstand erg groot. Ik voelde namelijk wel al maanden aan dat er iets niet in orde was. Kreeg heel erge hoofdpijn als ik aan haar dacht en moest haar dan gewoon bellen. Ze klonk dan helemaal niet goed maar zei dat alles in orde was. Het spijt me dat ze vond dat ze het niet kon delen. Ik had er graag wat van overgenomen in het kader van: gedeelde smart is halve smart, zonder er een drama van te maken. Inderdaad die kwestie van vertrouwen zoals Netflyer al zegt. Maar ik heb wel geleerd dat ik die beslissing van haar moest respecteren. Zij had haar eigen motivatie voor het niet delen van haar informatie.

Ze is uiteindelijk overleden. Wat ik wel heb geleerd hiervan is dat een ziektebed, hoe het ook afloopt, niet alleen een leerproces voor de zieke zelf is, maar ook voor de mensen eromheen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 23 oktober 2005 @ 19:12:58 #35
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31654523
Jeetje wat een rotsituatie. Logisch dat je bang bent toch, ik ben ook geen held als het om ziekenhuizen aankomt. Heel veel sterkte toegegewenst en laat af en toe je emoties gewoon even gaan.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 24 oktober 2005 @ 15:15:02 #36
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31661304
sterkte.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_31661726
Jouw ervaring is ook op Fok ergens goed voor, Jominro, want jij hebt alle Truthers hier al bij elkaar gebracht, terwijl ze elkaar anders in de haren vliegen.
pi_31663998
Ontzettend veel sterkte en kracht toegewenst, Jominro. En ook zeker voor de dag van morgen, veel kracht!
pi_31674185
Vandaag is het dus zover.......wachten .......en ik neem mijn mobiel zelfs mee onder de douche, bang dat ik het telefoontje mis.

Ik laat het jullie vanavond weten, dank voor alle sterkte en kracht die jullie mij wensen.
pi_31674943
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 09:08 schreef Jominro het volgende:
Vandaag is het dus zover.......wachten .......en ik neem mijn mobiel zelfs mee onder de douche, bang dat ik het telefoontje mis.

Ik laat het jullie vanavond weten, dank voor alle sterkte en kracht die jullie mij wensen.
Zal een kaarsje voor je aansteken. En hoop met je op een beetje geluk.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_31675028
in ieder gevaal heel veel sterkte jominro!
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:28:48 #42
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_31675313
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 09:08 schreef Jominro het volgende:

Heel veel sterkte vandaag. In gedachten stuur ik je alle goeds toe.

Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_31675487
Ik hoop het allerbeste voor jou !

Mischien een goede vriend/familielid uitnodingen voor een kop koffie om de dag door te komen en zodat je niet alleen op dat telefoontje gefixeerd bent ?

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_31676008
Sterkte! 00k ik zal je p0sitieve gedachten sturen...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_31676262
heel erg veel sterkte
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:28:07 #46
8372 Bastard
Persona non grata
pi_31676465
Wat dapper van je om het topic hierover te openen, en wat fijn dat de mensen hier zo met je meeleven.
Sterkte!
The truth was in here.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:46:31 #47
19194 Oversight
◢◤
pi_31676910
Wat een rotnieuws voor je,... ik leef met je mee!

....

toch is iedere dag gewoon een feestje, nét als altijd hoor!

Ik heb veel verhalen gehoord van mensen die véél intensiever gaan leven en ervaren vanaf een moment in hun leven dat ze met "eventuele indringende gevolgen" geconfronteerd zouden gaan worden......

Voel,...
Ervaar,...
Geniet,...
Uit je gevoelens,..
Jank of zelfs.....
Wees boos voor even......

En begin dit rijtje weer van bovenaan....

en als je het helemaal niet meer ziet zitten is er altijd nóg een bakkie......

sterkte hoor !
◢◤
pi_31678155
* _Arual_ heeft een kaarsje aangestoken
pi_31694863
Ik hoop dat geen nieuws goed nieuws is
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_31695254
Jominro,

Ik ben heel erg slecht in dingen zeggen in dit soort situaties, maar ik probeer het toch.
Geef alsjeblieft nooit de hoop en de moed op en deel al jouw gevoelens alsjeblieft met jouw liefhebbenden. Dit is niet iets waar wie dan ook alleen doorheen moet/hoort te gaan.
Je gaat dit overwinnen, met hun hulp.

Een grote knuffel van mij.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')