quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 23:46 schreef mvdejong het volgende:[..]
Een normaal kattenluik gaat er van uit dat de kat de voorpoten aan de ene kant kan neerzetten terwijl de achterpoten nog aan de andere kant staan. Voor een spouw-muur wordt die afstand te groot, dus je moet al een gat maken waar een kat in kan staan.
Het gebruikelijke deurtje dat door zwaartekracht dicht wordt gehouden zal dan voor een kat redelijk onwerkbaar worden, dus je zul al gauw toevlucht moeten nemen tot een zijdelings scharnierend deurtje met een veer, en dat is al weer een stuk lastiger om 2 kanten op te laten werken.
Als de muur dik genoeg is, dan kun je een kat-hoge tunnel maken met in het midden een dubbele plank (geeft nog wat isolatie) met een normaal kattenluik. Anders lijkt het me nog het "eenvoudigste" om botweg een kat-hoog tunneltje door de muur te maken, en dan een klein kamertje binnen of buiten te maken, groot genoeg voor de kat om zich te kunnen draaien, en daar dan een normaal kattenluik in aan te brengen, maar daar moet je dan ruimte voor hebben.
Luikje niet open kunnen maken valt best mee hoor. Ik heb ook een katteluik gemaakt door de spouwmuur. En al moeten ze wat scharrelen om door het 'gangetje' te komen en staan de twee sets pootjes nooit tegelijk op vaste grond, luikje openduwen is geen probleem.
Ik heb gekozen voor de versie 'gewoon katteluik'. Kant met het deurtje erin aan de binnenkant, pvc buis -in de lengte doormidden gezaagd en daardoor op maat gemaakt- ertussen gefrot (om de ruimte in de spouwmuur te overbruggen) en vastgemaakt en het andere plasticje aan de buitenmuur.
Werkt perfect en koning en koningin kunnen naar eigen wens de tuin verkennen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit