Ze maken er dankbaar gebruik van.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:Dat heeft wel lang geduurd zeg.
Maar ben blij dat mijn werk niet voor niks is geweest.
Je haalt de plastic behuizing eraf. Maakt een mal.. zaagt het uit hout, en plakt het erover heen.. Latjes in je eigen houtkleur aan de zijkant en voila.. een sjiek luikjesuiterlijk. Verven kan ook maar eerst goed primen met kunststofprimer.quote:Op donderdag 22 december 2005 09:04 schreef Duderinnetje het volgende:
Weet je wat ik laatst dacht:
Kattenluiken zo ZO VERSCHRIKKELIJK lelijk! Dat witte plastic dat zo goor wordt en dan zo'n raampje dat binnen twee weken vol poezensnot zit...
En dat in (in mijn geval) een oude achterdeur. Oud-in-de-zin-van authentiek.
Is er nou niemand die een beetje handig is en een mooi houten luikje voor mij kan maken dat bij en in een jaren '30 deur past? Of weet iemand of er dergelijke luikjes te koop zijn?
Als het echt door zo'n muur heen moet zou ik het zelf maken. Een vierkant gat maken/laten maken en dit aftimmeren met vatervast multiplex. Het hout wat tegen de stenen zit in de menie zetten. In dit gat een balkje maken om het luik op vast te zetten. Alles schilderen en dan het luikje monteren.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:53 schreef tomer het volgende:
Hallo, is er iemand die ervaring heeft met het aanbrengen van een kattenluik door een zgn spouwmuur, oftewel door de binnenmuur en de buitenmuur. Zijn daar speciale kattenluiken voor.
Een normaal kattenluik gaat er van uit dat de kat de voorpoten aan de ene kant kan neerzetten terwijl de achterpoten nog aan de andere kant staan. Voor een spouw-muur wordt die afstand te groot, dus je moet al een gat maken waar een kat in kan staan.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:53 schreef tomer het volgende:
Hallo, is er iemand die ervaring heeft met het aanbrengen van een kattenluik door een zgn spouwmuur, oftewel door de binnenmuur en de buitenmuur. Zijn daar speciale kattenluiken voor.
Nou ik heb wel al verhalen gehoord van mensen die daar dorheen konden... Of die waar zijn is twee!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:05 schreef Lienekien het volgende:
Dat gat is toch te klein voor een inbreker.
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:11 schreef 911GT2 het volgende:
[..]
Nou ik heb wel al verhalen gehoord van mensen die daar dorheen konden... Of die waar zijn is twee!
Luikje niet open kunnen maken valt best mee hoor. Ik heb ook een katteluik gemaakt door de spouwmuur. En al moeten ze wat scharrelen om door het 'gangetje' te komen en staan de twee sets pootjes nooit tegelijk op vaste grond, luikje openduwen is geen probleem.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 23:46 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Een normaal kattenluik gaat er van uit dat de kat de voorpoten aan de ene kant kan neerzetten terwijl de achterpoten nog aan de andere kant staan. Voor een spouw-muur wordt die afstand te groot, dus je moet al een gat maken waar een kat in kan staan.
Het gebruikelijke deurtje dat door zwaartekracht dicht wordt gehouden zal dan voor een kat redelijk onwerkbaar worden, dus je zul al gauw toevlucht moeten nemen tot een zijdelings scharnierend deurtje met een veer, en dat is al weer een stuk lastiger om 2 kanten op te laten werken.
Als de muur dik genoeg is, dan kun je een kat-hoge tunnel maken met in het midden een dubbele plank (geeft nog wat isolatie) met een normaal kattenluik. Anders lijkt het me nog het "eenvoudigste" om botweg een kat-hoog tunneltje door de muur te maken, en dan een klein kamertje binnen of buiten te maken, groot genoeg voor de kat om zich te kunnen draaien, en daar dan een normaal kattenluik in aan te brengen, maar daar moet je dan ruimte voor hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |