abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31633042
Hallo mensen,

misschien hebben jullie een antwoord op mijn simpele vraag:

Ik ben een voetbalspelletje aan het maken dat je gratis zal kunnen downloaden. Mag ik de echte namen van zowel clubs als alles wat daar bij hoort (spelersnamen, coaches etc) gebruiken in het spel?

Zo niet, dan zou ik alternatieven moeten verzinnen zoals Rick Acrobaat enzo
Jij de 'bink hier'?! Je bent het stinkdier!
Jij drinkt kindercola, ik drink flink bier! :D
pi_31633732
Volgensmij mag dat niet. Ik kan mij namelijk ook een PS2 spel herinneren waar vrienden van mij veel mee speelden, die daar geen licentie voor had gekregen en allemaal namen gebruikte die net even wat anders waren.
Bijv: Jari Litmanen --> Larie Jitmanen.... (o.i.d.)
(hij's eigenlijk nog best wel leuk ....Larie....)
pi_31633831
Nee dat mag niet, als je dat wil moet je waarschijnlijk een licentie kopen bij de FIFA ofzo.
pi_31634200
Dat je de naam van de club niet mag gebruiken, vind ik logisch klinken. Maar mag je spelersnamen ook niet gebruiken? D'r kan toch moeilijk iets van een copyright op zo'n naam zitten, lijkt me?
pi_31634234
Als je mij dat spelletje laat downloaden dan mag je van mij alle originele namen gebruiken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31634259
Von Nistelraum, Van de Saar...

Pro Evolution Soccer heeft dat wel gehad, volgens mij zijn de namen van het Nederlands elftal wel namen met 'n copyright. Je zou eigen zo'n spel moeten kijken op het begin staan daar volgens mij de licenties ook...
pi_31634571
Tja, maar als ik geen geld hoef te verdienen aan die namen dan hoef ik toch geen licensies te hebben?
pi_31634632
Waar kan ik het downloaden?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31634662
Volgens mij maakt het qua licenties dan niet zoveel uit, maar kweet niet precies hoe dat is. Volgens mij is het heel lastig om 'n naam te claimen...
pi_31635021
Het is nog lang niet af Cherrymoon Er komen in ieder geval heel veel landen in om te spelen, zelfs Zimbabwe enzo. Het spel is alleen 5 tegen 5 maar is wel leuk hoor. Als je een screen wilt stuur je maar een mailtje ofzo

Jammer dat niemand weet hoe het precies zit. Als ik over een aantal dagen geen antwoord heb stuur ik wel een mailtje naar de knvb of fifa hoe dat precies zit Want echte namen zijn veel doper natuurlijk
pi_31635038
Ik heb even op je site gekeken en ben wel benieuwd moet ik zeggen. Nepnamen in een spelletje vind ik altijd best storend eerlijk gezegd.
pi_31635755
Leuk dat je er benieuwd naar bent

Als er nepnamen in het spel komen kun je ze sowieso aanpassen in het bewerk-je-teamscherm. Daar kun je handmatig de namen veranderen in de goede. Of ik kan een patch uitbrengen die de nepnamen vervangt voor de echte. Die patch is dan niet door mij gemaakt, maar door een fan he
Die "patch" is dan gewoon een ini-bestand met de juiste namen
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:17:47 #13
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_31640244
Volgens mij mag het wel, zolang je er geen geld aan gaat verdienen of het een officeel product word dat je gaat verkopen
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')