abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31632963
Beste mensen,

Alvorens te beginnen met aanvallen, ik ben geen racist en respecteer ieder zijn geloofsuiting of opvattingen.

Ik word alleen altijd een beetje moe van de discussies rond deze tijd van het jaar over ons alom bekende sinterklaasfeest en kerst.

Nou moet ik als westerling respect hebben voor het feest van de moslims maar begrijpen jullie het? Je mag van zonsopgang tot zonsondergang niet eten en drinken...tandenpoetsen etc. Zodra het 's nachts is...BIG PARTY! Mensen gaan ineens eten als gekken en dit alles wordt na de 'zware' periode afgesloten door het welbekende suikerfeest waarbij menig schapie het weer moet ontgelden op de balkons.

Dit alles om te evenaren wat de minderbedeelden/hongerigen in deze wereld voelen en zo hun dankbaarheid tonen en hun zelfs op deze manier voeden? Maar moet men dan niet een maand gewoon vasten? Ik heb dus zo'n collega gehad....de hele dag non-productief omdat ie honger had...'s nachts te weinig geslapen en opgestaan om zijn tanden te poetsen om 04:00 's ochtends met als gevolg dat iedereen rond 10-en met een straal van 10 meter om hem heen werd gelopen vanwege de meur uit zijn giechel. Kortom kan iemand mij hier vertellen wat het nut is van dit alles? Non-productiviteit overdag, 's avonds je buren wakkerhouden omdat er gefeest moet worden met veel eten etc.

Nou niet aanvallen en zeggen dat Sinterklaas en Kerst stom is ajb.
pi_31633004
Sinterklaas en Kerstmis zijn stom...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:50:36 #3
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_31633097
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 18:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Sinterklaas en Kerstmis zijn stom...
Nietus, Nu vindt ik sinterklaas idd niks meer aan, maar voor kleine kids is het zeker wel leuk. Doe mij maar kerst, met een kerstboom enzo, lekker uiteten, het liefst een dikke pak sneeuw....
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_31633103
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 18:43 schreef Ferrari-racer het volgende:
Beste mensen,

Alvorens te beginnen met aanvallen, ik ben geen racist en respecteer ieder zijn geloofsuiting of opvattingen.

Ik word alleen altijd een beetje moe van de discussies rond deze tijd van het jaar over ons alom bekende sinterklaasfeest en kerst.

Nou moet ik als westerling respect hebben voor het feest van de moslims maar begrijpen jullie het? Je mag van zonsopgang tot zonsondergang niet eten en drinken...tandenpoetsen etc. Zodra het 's nachts is...BIG PARTY! Mensen gaan ineens eten als gekken en dit alles wordt na de 'zware' periode afgesloten door het welbekende suikerfeest waarbij menig schapie het weer moet ontgelden op de balkons.

Dit alles om te evenaren wat de minderbedeelden/hongerigen in deze wereld voelen en zo hun dankbaarheid tonen en hun zelfs op deze manier voeden? Maar moet men dan niet een maand gewoon vasten? Ik heb dus zo'n collega gehad....de hele dag non-productief omdat ie honger had...'s nachts te weinig geslapen en opgestaan om zijn tanden te poetsen om 04:00 's ochtends met als gevolg dat iedereen rond 10-en met een straal van 10 meter om hem heen werd gelopen vanwege de meur uit zijn giechel. Kortom kan iemand mij hier vertellen wat het nut is van dit alles? Non-productiviteit overdag, 's avonds je buren wakkerhouden omdat er gefeest moet worden met veel eten etc.

Nou niet aanvallen en zeggen dat Sinterklaas en Kerst stom is ajb.
Ik voel eigenlijk hetzelfde en ik heb ook zo'n collega, nou ik praat een maand niet met hem kolere wat een beerput als die zijn bek opentrekt
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:53:42 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31633153
quote:
het welbekende suikerfeest waarbij menig schapie het weer moet ontgelden op de balkons.
Da's het slachtfeest (offerfeest). Iets heel anders. Je gaat pasen ook niet met pinksteren verwarren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:57:01 #6
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31633216
Overigens is feesten sowieso nutteloos. Daarom is het ook zo leuk. Wat is er beter dan een maand lang (!) een beetje doen alsof je het heel arm hebt (not! je vreet je de pestpokke na zonnesluitingstijd) en dan, na die maand lol met al je familie & vrienden (de buitenwereld maar zeiken: wat zijn die stakkers aan het doen???) ook nog drie dagen BIG PARTY....

Begrijp jij het? Ik niet. Dat hoeft ook niet. Ik begrijp ook geen reet van Kerst, laat staan van Sinterklaas, maar als het moet doe ik van harte mee.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_31633261
@ Ringo: Groot gelijk en deel je mening...je moet tegenwoordig oppassen met racisme niet....maar begijpen ho maar die gasten.
pi_31633273
Ja, ze gaan dan ook heel veel weggeven aan anderen.

Dat werkt zo, ik geef de buurman een grote schaal voer, en hij geeft er een aan mij.

pi_31633633
quote:
Kortom kan iemand mij hier vertellen wat het nut is van dit alles? Non-productiviteit overdag, 's avonds je buren wakkerhouden omdat er gefeest moet worden met veel eten etc.
In de eerste plaats kun je natuurlijk eens aan een Moslim vragen wat de gedachte erachter is.
Van die non-productiviteit merk ik niks, ik zie ook alle Moslim winkels gewoon open zijn.
En dat wakker houden? Eigen ervaring? Of verzin je gewoon wat?

tot slot kent het Christendom ook gewoon een vastenmaand, dus geheel vreemd zou het niet voor je hoeven te zijn
Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
pi_31633727
Ramadan is wat Carnaval vroeger voor de Nederlander was.....
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_31633741
zielreiniging, bezinning, ontnuchtering... Goed initiatief
pi_31633761
Achterliggende idee: Stil staan bij je welvaart en het inzien dat niet alles vanzelfsprekend is. Dat je je tanden niet hoeft/mag poetsen is onzin, zolang je maar niets doorslikt. Wat betreft shapen slachten: dat is het offerfeest.

Over het nutteloosheid hiervan: evenveel nut als eerst vasten en daarna Carnaval vieren (carnaval is afsluiting van vasten)
pi_31633982
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 19:24 schreef existenz het volgende:
Ramadan is wat Carnaval vroeger voor de Nederlander was.....
Een vriend van mij onthoudt zich de maand na carnaval altijd van alchoholgebruik. Niet uit religieuze overtuiging, maar het leek hem verstandig zijn lever 1 maand per jaar rust te geven .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_31634018
overigens, het idee wat Nederlanders hebben over Ramadan is niet geheel correct, we hebben hier alleen een stelletje nep moslims.

Wat goede Moslims doen, en zoals het hoort, (en niet alleen door extremisten gedaan wordt), is dat je overdag niets eet, 's avonds een klein beetje, net genoeg om een klein beetje energie op te doen, en 's ochtends ook. Hierbij mag de honger juist niet gestilt worden, je moet dus eten maar zorgen dat je zo weinig eet dat je nog steeds trek hebt erna zeg maar...

en bij het suikerfeest hoor je een 1/3 van het geld/eten wat je aan je eigen feest uitgeeft aan mensen te geven die minder bedeeld zijn dan jou zelf, dan kan elk goed doel zijn....

het ramadan wat we hier in Nederland zien, en zoals in de OP beschreven, is gewoon ene stap in de ontkerking van Moslims, zoals wij Nederlanders dat ook deden en waar Carnaval vandaan komt...
pi_31634026
quote:
zielreiniging, bezinning, ontnuchtering... Goed initiatief
Eh zit jij ook regelmatig in een onslakkingsfarm? Volgens mij begrijp je dus niet wat ik bedoel...ik zeg dat ik het raar dan niet heel vaag vind dat je dus gaat 'stilstaan' met het lijden in deze wereld en 's avonds na je dagje slakken/vasten je weer volstopt met gewoon voedsel. Zoals ik dus al aangaf...ik begrijp het niet en nu het mij uitgelegd wordt.....dank daarvoor en sorry voor de fout met het slachten....wat dat dan is....maar goed. Ik begrijp het niet............. En in het christendom vasten.......dat heb ik nooit geweten wil ik niet weten en hoef ik niet te weten.....mijn geloof bestaat niet.
pi_31634096
quote:
steve2003 - zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:39

overigens, het idee wat Nederlanders hebben over Ramadan is niet geheel correct, we hebben hier alleen een stelletje nep moslims.

Wat goede Moslims doen, en zoals het hoort, (en niet alleen door extremisten gedaan wordt), is dat je overdag niets eet, 's avonds een klein beetje, net genoeg om een klein beetje energie op te doen, en 's ochtends ook. Hierbij mag de honger juist niet gestilt worden, je moet dus eten maar zorgen dat je zo weinig eet dat je nog steeds trek hebt erna zeg maar...

en bij het suikerfeest hoor je een 1/3 van het geld/eten wat je aan je eigen feest uitgeeft aan mensen te geven die minder bedeeld zijn dan jou zelf, dan kan elk goed doel zijn....

het ramadan wat we hier in Nederland zien, en zoals in de OP beschreven, is gewoon ene stap in de ontkerking van Moslims, zoals wij Nederlanders dat ook deden en waar Carnaval vandaan komt...
pi_31634462
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 19:39 schreef steve2003 het volgende:

Prima beschrijving Steve.. zou zelf niet aan vasten willen doen, ik heb meer zoiets van als ik mijn honger gestilt hebt, is het goed. Je kunt wel meer eten, maar dat komt omdat je als mens geen eet/hongerremmen hebt. Net genoeg eten voor je energiebehoefte is waarschijnlijk gewoon je minimale hoeveelheid aan kaloriën naar binnen werken en is dus iets wat meer mensen zouden moeten doen.. (vooral vrouwen die op dieet willen )

Verder prima dat ze het doen, de moslims hebben wat dat betreft een actiever geloofsbelijdenis/belevenis dan de meeste gelovigen hier in Nederland. Zeg hier trouwens niet bij, dat het slecht is niet te vasten als christen. Moet je gewoon zelf weten.

En die gast die na Carnaval om gezondheidredenen een maand niet drinkt = brilliant gewoon!
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_31635419
allah zijt geprezen voor mij is dit de goede oude tijd.
pi_31635687
Geen tegenwoordige tijd meer voor jou dan? In Ferrari`s sturen?
pi_31637209
Je kent waarschijnlijk wel het verhaal van de spider, sindsdien niet in die meer nee. Kortom goede oude tijd......de anderen wel hoor alleen weinig filmpjes, haha.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 21:47:09 #22
132916 Brasileira
in the houseeee!!!
pi_31637470
zolang je er niet voor openstaat, zul je t ook niet begrijpen. Ik zelf doe er ook niet aan ofzo...maar zo heeft elk geloof wel wat...en dat moet iedereen maar accepteren vind ik!
Dus dat!
pi_31637522
Ik dacht dat dat ding zou worden opgelapt met koplampunits overgevlogen uit Miami etc. vandaar..
pi_31637531
quote:
maar dat komt omdat je als mens geen eet/hongerremmen hebt.
Jawel hoor, spanning op de maagwand kan wel degelijk eetremmend werken.
Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 22:07:06 #25
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_31638162
quote:
Beste mensen,

Nou moet ik als westerling respect hebben voor het feest van de moslims maar begrijpen jullie het? Je mag van zonsopgang tot zonsondergang niet eten en drinken.
Het is vanaf de ochtend schemering.
quote:
..en dit alles wordt na de 'zware' periode afgesloten door het welbekende suikerfeest waarbij menig schapie het weer moet ontgelden op de balkons.
Schapen moeten het ontgelden tijdens het offerfeest. Waarbij "herdacht" wordt dat Abraham zijn zoon voor allah wou offeren. (Abraham heeft zelfs niet bestaan).
quote:
Dit alles om te evenaren wat de minderbedeelden/hongerigen in deze wereld voelen
Ja echt onzin. Als Ramadan een vastenmaand is, is de Wreten op Aarde op 25 en 26 december ook.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')