Nietus, Nu vindt ik sinterklaas idd niks meer aan, maar voor kleine kids is het zeker wel leuk. Doe mij maar kerst, met een kerstboom enzo, lekker uiteten, het liefst een dikke pak sneeuw....quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 18:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Sinterklaas en Kerstmis zijn stom...
Ik voel eigenlijk hetzelfde en ik heb ook zo'n collega, nou ik praat een maand niet met hem kolere wat een beerput als die zijn bek opentrektquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 18:43 schreef Ferrari-racer het volgende:
Beste mensen,
Alvorens te beginnen met aanvallen, ik ben geen racist en respecteer ieder zijn geloofsuiting of opvattingen.![]()
Ik word alleen altijd een beetje moe van de discussies rond deze tijd van het jaar over ons alom bekende sinterklaasfeest en kerst.![]()
Nou moet ik als westerling respect hebben voor het feest van de moslims maar begrijpen jullie het? Je mag van zonsopgang tot zonsondergang niet eten en drinken...tandenpoetsen etc. Zodra het 's nachts is...BIG PARTY! Mensen gaan ineens eten als gekken en dit alles wordt na de 'zware' periode afgesloten door het welbekende suikerfeest waarbij menig schapie het weer moet ontgelden op de balkons.![]()
Dit alles om te evenaren wat de minderbedeelden/hongerigen in deze wereld voelen en zo hun dankbaarheid tonen en hun zelfs op deze manier voeden? Maar moet men dan niet een maand gewoon vasten? Ik heb dus zo'n collega gehad....de hele dag non-productief omdat ie honger had...'s nachts te weinig geslapen en opgestaan om zijn tanden te poetsen om 04:00 's ochtends met als gevolg dat iedereen rond 10-en met een straal van 10 meter om hem heen werd gelopen vanwege de meur uit zijn giechel. Kortom kan iemand mij hier vertellen wat het nut is van dit alles? Non-productiviteit overdag, 's avonds je buren wakkerhouden omdat er gefeest moet worden met veel eten etc.![]()
Nou niet aanvallen en zeggen dat Sinterklaas en Kerst stom is ajb.![]()
Da's het slachtfeest (offerfeest). Iets heel anders. Je gaat pasen ook niet met pinksteren verwarren.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 18:43 schreef Ferrari-racer het volgende:
het welbekende suikerfeest waarbij menig schapie het weer moet ontgelden op de balkons.![]()
In de eerste plaats kun je natuurlijk eens aan een Moslim vragen wat de gedachte erachter is.quote:Kortom kan iemand mij hier vertellen wat het nut is van dit alles? Non-productiviteit overdag, 's avonds je buren wakkerhouden omdat er gefeest moet worden met veel eten etc.
Een vriend van mij onthoudt zich de maand na carnaval altijd van alchoholgebruik. Niet uit religieuze overtuiging, maar het leek hem verstandig zijn lever 1 maand per jaar rust te gevenquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:24 schreef existenz het volgende:
Ramadan is wat Carnaval vroeger voor de Nederlander was.....
Eh zit jij ook regelmatig in een onslakkingsfarm? Volgens mij begrijp je dus niet wat ik bedoel...ik zeg dat ik het raar dan niet heel vaag vind dat je dus gaat 'stilstaan' met het lijden in deze wereld en 's avonds na je dagje slakken/vasten je weer volstopt met gewoon voedsel. Zoals ik dus al aangaf...ik begrijp het niet en nu het mij uitgelegd wordt.....dank daarvoor en sorry voor de fout met het slachten....wat dat dan is....maar goed. Ik begrijp het niet.............quote:zielreiniging, bezinning, ontnuchtering... Goed initiatief
quote:steve2003 - zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:39
overigens, het idee wat Nederlanders hebben over Ramadan is niet geheel correct, we hebben hier alleen een stelletje nep moslims.
Wat goede Moslims doen, en zoals het hoort, (en niet alleen door extremisten gedaan wordt), is dat je overdag niets eet, 's avonds een klein beetje, net genoeg om een klein beetje energie op te doen, en 's ochtends ook. Hierbij mag de honger juist niet gestilt worden, je moet dus eten maar zorgen dat je zo weinig eet dat je nog steeds trek hebt erna zeg maar...
en bij het suikerfeest hoor je een 1/3 van het geld/eten wat je aan je eigen feest uitgeeft aan mensen te geven die minder bedeeld zijn dan jou zelf, dan kan elk goed doel zijn....
het ramadan wat we hier in Nederland zien, en zoals in de OP beschreven, is gewoon ene stap in de ontkerking van Moslims, zoals wij Nederlanders dat ook deden en waar Carnaval vandaan komt...
Prima beschrijving Steve.. zou zelf niet aan vasten willen doen, ik heb meer zoiets van als ik mijn honger gestilt hebt, is het goed. Je kunt wel meer eten, maar dat komt omdat je als mens geen eet/hongerremmen hebt. Net genoeg eten voor je energiebehoefte is waarschijnlijk gewoon je minimale hoeveelheid aan kaloriën naar binnen werken en is dus iets wat meer mensen zouden moeten doen.. (vooral vrouwen die op dieet willenquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:39 schreef steve2003 het volgende:
overigens, het idee wat Nederlanders hebben over Ramadan is niet geheel correct, we hebben hier alleen een stelletje nep moslims.
Wat goede Moslims doen, en zoals het hoort, (en niet alleen door extremisten gedaan wordt), is dat je overdag niets eet, 's avonds een klein beetje, net genoeg om een klein beetje energie op te doen, en 's ochtends ook. Hierbij mag de honger juist niet gestilt worden, je moet dus eten maar zorgen dat je zo weinig eet dat je nog steeds trek hebt erna zeg maar...
en bij het suikerfeest hoor je een 1/3 van het geld/eten wat je aan je eigen feest uitgeeft aan mensen te geven die minder bedeeld zijn dan jou zelf, dan kan elk goed doel zijn....
het ramadan wat we hier in Nederland zien, en zoals in de OP beschreven, is gewoon ene stap in de ontkerking van Moslims, zoals wij Nederlanders dat ook deden en waar Carnaval vandaan komt...
Jawel hoor, spanning op de maagwand kan wel degelijk eetremmend werken.quote:maar dat komt omdat je als mens geen eet/hongerremmen hebt.
Het is vanaf de ochtend schemering.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 18:43 schreef Ferrari-racer het volgende:
Beste mensen,
Alvorens te beginnen met aanvallen, ik ben geen racist en respecteer ieder zijn geloofsuiting of opvattingen.![]()
Ik word alleen altijd een beetje moe van de discussies rond deze tijd van het jaar over ons alom bekende sinterklaasfeest en kerst.![]()
Nou moet ik als westerling respect hebben voor het feest van de moslims maar begrijpen jullie het? Je mag van zonsopgang tot zonsondergang niet eten en drinken.
Schapen moeten het ontgelden tijdens het offerfeest. Waarbij "herdacht" wordt dat Abraham zijn zoon voor allah wou offeren. (Abraham heeft zelfs niet bestaan).quote:..en dit alles wordt na de 'zware' periode afgesloten door het welbekende suikerfeest waarbij menig schapie het weer moet ontgelden op de balkons.![]()
Ja echt onzin. Als Ramadan een vastenmaand is, is de Wreten op Aarde op 25 en 26 december ook.quote:Dit alles om te evenaren wat de minderbedeelden/hongerigen in deze wereld voelen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |