Verbaasd me niets dat ze mensen zelfs daarvoor willen laten betalen
![]()
Heb net contact opgenomen met de rechtsafdeling van de consumentenbond en het bureau voor rechtshulp. Beiden zeggen ze dat Eneco met een wel heel raar spelletje bezig is.
Om te beginnen mag Eneco wettelijk gezien niet eens langer dan 2 jaar schatten, ze zijn dan ook verplicht om de 3 jaar zelf de meter op te nemen en dat was bij mij dus al 4 jaar niet gebeurd. Daardoor alleen al zou het jaar wat buiten die 3 jaar valt helemaal weg komen te vallen. Tevens is de Eneco perfect in staat om alles netjes per jaar (zelfs per maand) te berekenen qua de toen geldende tarieven en heffingen, dus dat ze alles op 2003/2004 gooien is niets meer of minder dan dat ze nog eens een slaatje uit hun eigen fouten willen slaan.
Ik heb dus een nieuwe brief moeten sturen waarin ik binnen een bepaalde termijn om een herziening van de nota vraag, en anders naar de geschillen commissie voor energie en water ga. Het mooie is dat daar die uitspraak ook gepubliceerd is over hoe lang ze mogen schatten en wat ze wettelijk verplicht zijn. Zie
http://www.sgc.nl/commissie.asp?commissie=5&cat=4&artikel=729 (let wel: wij hebben zelfs nog ieder jaar de meterstanden doorgegeven!)
Het zijn dus echt oplichters. Getver.