bron: http://www.engadget.com/entry/1234000623059086/quote:Toshiba, who wears the belt for world’s smallest methanol fuel cell, has now developed two fuel-cell powered MP3 player prototypes. A flash-based player measuring 1.4 x 4.3 x 0.8-inches is said to run for 35 hours on a single 3.5ml charge of highly concentrated methanol while a hard drive based player swells to 2.6 x 4.9 x 1.1-inches and runs for about 60 hours on a single 10ml charge. Those dimensions are pretty sweet (the 60GB ipod is 2.4 x 4.1 x .75 inches by comparison) and will certainly get smaller once optimized for production. The players will be on exhibit at CEATEC Japan starting October 4th. Could this mean actual product by Christmas 2006?
der zit volgens mij geen verbrandingsmotor in, maar n ware fuel-cell electro dingeusquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ja, lekker, dan denkt iedereen dat je een miniatuur-scootertje in je binnenzak hebt..
Ik boek mijn 20 gig mp3 speler 60 uur lang.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ja, lekker, dan denkt iedereen dat je een miniatuur-scootertje in je binnenzak hebt..
Aha, dan komt er waarschijnlijk water uit.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:07 schreef Yildiz het volgende:
der zit volgens mij geen verbrandingsmotor in, maar n ware fuel-cell electro dingeus
k weet niet hoeveel en of die uberhaupt herrie maken
das weer zo met waterstofquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Aha, dan komt er waarschijnlijk water uit.
Denkt iedereen dus dat je een miniatuur-zwembad in je binnenzak hebt.
Ben wel benieuwd hoe ze het restproduct van het proces opvangen.
Totdat je in de trein zit en merkt dat de batterijen van je MP3speler leeg is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:19 schreef Little_Meanie het volgende:
wat heb je nou aan een batterij die 60 uur meegaat?
is alleen goed als je in de jungle of in de woestijn zit
in alle andere gevallen, niet nuttig
mwoah, ik zou er graag een hebben in m'n laptop!quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:19 schreef Little_Meanie het volgende:
over 10 jaar zit je in de trein en merk je dat je methaan op is, of dat je je flesje vergeten ben.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:21 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Totdat je in de trein zit en merkt dat de batterijen van je MP3speler leeg is.
de huidige laptop gaat toch niet 12 uur mee, zonder opladen? of wel?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:19 schreef Little_Meanie het volgende:
excuse me?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:25 schreef djowij het volgende:
Mijn sony mp3 spelertje doet het 60-70 uur op een ikea batterij. denk dat dat nog goedkoper is ook.
Na 9 jaar is je MP3 speler al kapot.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:28 schreef djowij het volgende:
[..]
over 10 jaar zit je in de trein en merk je dat je methaan op is, of dat je je flesje vergeten ben.
Die je in de normale winkel koopt niet nee, maar er zijn wel laptops op de markt die 8-10 uren mee gaan met 1x opladen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:29 schreef Yildiz het volgende:
[..]
de huidige laptop gaat toch niet 12 uur mee, zonder opladen? of wel?
het is een network walkman nw-e55, Ik gebruik hem alleen bij het sporten en soms in de bus, heb daarom genoeg aan de 128 MB die het apparaatje heeft. Hij is heel compact en weegt ook bijna niks dat is ook de reden dat ik hem heb en geen ipod oid.quote:
bedoelde het als over 10 jaar in de toekomst (2015 ofzo) niet dat je 10 jaar datzelfde ding gebruikt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:38 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Na 9 jaar is je MP3 speler al kapot.
Dan leen je het flesje van je buurman. Daarnaast komt het 6x minder vaak voor dat het leeg is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:42 schreef djowij het volgende:
[..]
bedoelde het als over 10 jaar in de toekomst (2015 ofzo) niet dat je 10 jaar datzelfde ding gebruikt.
Iedereen zal ook met die flesjes rondlopen de hele dag, het zal minder vaak voorkomen maar het word niet uitgesloten dat je zonder power komt te zitten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:46 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Dan leen je het flesje van je buurman. Daarnaast komt het 6x minder vaak voor dat het leeg is.
Iddquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:19 schreef Little_Meanie het volgende:
tevens is het ook handig voor tankstations om te verkopen, leverancier neemt gewoon n extra tankje brandstof meequote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:50 schreef djowij het volgende:
[..]
Iedereen zal ook met die flesjes rondlopen de hele dag, het zal minder vaak voorkomen maar het word niet uitgesloten dat je zonder power komt te zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |