abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:21:16 #1
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_31600677
Burgemeester Guusje ter Horst (PvdA) pleit vandaag in De Volkskrant voor afkicken onder dwang voor harddrugsverslaafden. De collectieve kosten en het maatschappelijk leed zijn zo groot dat daarvoor het belang van de persoonlijke vrijheid moet wijken. 'Politie, justitie, gemeenten en de zorg moeten een beleid ontwikkelen om keihard in te grijpen bij mensen die aan het begin staan van een uitzichtloos verslaafd leven met een criminele carrière', aldus Ter Horst, in het dagelijks leven burgemeester van Nijmegen.

Uit eerdere berekeningen blijkt dat een gemiddelde heroïneverslaafde de maatschappij ongeveer een half miljoen euro per jaar kost door criminaliteit, verzekeringskosten, politie-inzet en zorgtrajecten. In totaal een kostenpost voor de Nederlandse maatschappij van zo'n vijftien miljard euro.

Hoewel ik de intentie van een veel hardere aanpak van drugsverslaving toejuich, heb ik wel wat twijfels bij het plan. Kunnen mensen daadwerkelijk permanent afkicken zonder dat ze dat zelf heel graag willen? Is dit niet het zoveelste plan om nog meer overheidsgeld te reserveren voor allerlei zorgtrajecten? Kan het wel in Nederland, waar ook het gebruik van harddrugs (cocaïne, xtc) steeds maatschappelijker geaccepteerd lijkt te zijn.

Desalnietemin is het waarschijnlijk wel de moeite waard, aangezien het huidige gedoogbeleid zeker niet werkt.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:34:38 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_31600943
verplichte symptoom bestrijding gaat niet werken of althans 1 op de 10 hooguit
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:50:35 #3
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31601278
Ik ben ervoor om junkies te veroordelen op alles wat ze hebben geflikt, en ze gewoon cold turkey te laten afkicken in de cel.

De Nederlandse maatschappij heeft echt een flink gebrek aan beschaving.
We beschermen het "recht" van dit tuig om geweldig veel financiele en emotionele schade aan te richten, en niet het recht van de burger om zijn bezittingen gewoon te houden.

En alle Franse, Duitse, Engelse etc junkies tot persona non grata verklaren en aan hun land van herkomst uitleveren met de woorden: "we zijn er niet op gesteld dat jullie je drugsproblemen exporteren naar Nederland, hier heb je ze terug".
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_31601294
VERPLICHT afkicken werkt absoluut niet! prbeer mensen liever te motiveren tot vrijwillig afkicken (bijvoorbeeld onder narcose)
pi_31601390
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 11:51 schreef TerrorTimm het volgende:
VERPLICHT afkicken werkt absoluut niet! prbeer mensen liever te motiveren tot vrijwillig afkicken (bijvoorbeeld onder narcose)
Verslaafde mensen handelen uit dwang.
Die kun je alleen maar helpen door ze verplicht af te laten kicken.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:57:46 #6
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31601462
Ik hoop dat Guusje, die ik graag mag, zich in beetje heeft verdiept in deze materie, want onder dwang afkicken is naar wat ik vernomen heb niet bepaald de oplossing die verslaving wegwerkt.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:58:57 #7
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_31601486
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 11:54 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Verslaafde mensen handelen uit dwang.
Die kun je alleen maar helpen door ze verplicht af te laten kicken.
Het kost klauwen vol met geld en helpt helemaal niets. Alle experimenten met verplicht afkicken zijn mislukt aangezien de drugsverslaving meestal niet de oorzaak is maar een 'oplossing' voor een ander probleem, na een jaar zijn bijna alle junks weer net zo verslaafd alleen is de gemeente een paar miljoen armer.

Ik vraag me af of Nijmegen nu ineens een methode denkt te hebben gevonden die wel werkt, verplicht afkicken is in ieder geval iets uit de oude doos, en dat is niet voor niets.

Het klinkt natuurlijk wel lekker naar je kiezers en zo, ik vraag me alleen af of er nog iemand intrapt. Is de burgemeester van Nijmegen al verkiesbaar? Dat zou een verklaring kunnen zijn voor zo'n uitspraak.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
pi_31601562
verplicht afkicken "werkt" in de zin van de gebruikers er af krijgen. maar dit houdt dus absoluut geen stand. dit is dus slechts een tijdelijke oplossing. de meeste gebruikers willen graag zonder, maar zijn erg bang voor de afkickverschijnselen. dus een betere oplossing( die bewezen werkt!) is dus het afkicken onder narcose, en dan een goede nabegeleiding.
pi_31601567
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 11:50 schreef Viajero het volgende:
De Nederlandse maatschappij heeft echt een flink gebrek aan beschaving.
We beschermen het "recht" van dit tuig om geweldig veel financiele en emotionele schade aan te richten, en niet het recht van de burger om zijn bezittingen gewoon te houden.
eh......huh??
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:10:52 #10
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31601740
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 12:02 schreef Argento het volgende:

[..]

eh......huh??
Wat begrijp je er niet aan? De praktijk is dat junkies niet lang opgesloten worden, niet verplicht hoeven af te kicken, en dus vrolijk doorgaan met flinke schade aanrichten.. waar gewone burgers de dupe van zijn.

Dit zie ik als een groot onrecht en een gebrek aan beschaving.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:25:22 #11
79262 Dwersdriever
pi_31602055
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 11:58 schreef Dante_A het volgende:

[..]
Het klinkt natuurlijk wel lekker naar je kiezers en zo, ik vraag me alleen af of er nog iemand intrapt. Is de burgemeester van Nijmegen al verkiesbaar? Dat zou een verklaring kunnen zijn voor zo'n uitspraak.
In hetzelfde artikel stelt Ter Horst dat ze de komende periode beschikbaar is als minister in een kabinet met PvdA. Bijvoorbeeld op Verkeer & Waterstaat of Gezondheidszorg. 'Maar eigenlijk vind ik alles wel leuk'. Een staatssecretarisschap wil ze niet. 'Dat is iets voor dertigers'
We Came A Long Time Ago
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:26:52 #12
79262 Dwersdriever
pi_31602092
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 12:02 schreef TerrorTimm het volgende:
verplicht afkicken "werkt" in de zin van de gebruikers er af krijgen. maar dit houdt dus absoluut geen stand. dit is dus slechts een tijdelijke oplossing. de meeste gebruikers willen graag zonder, maar zijn erg bang voor de afkickverschijnselen. dus een betere oplossing( die bewezen werkt!) is dus het afkicken onder narcose, en dan een goede nabegeleiding.
Is legalisering van harddrugs (in de praktijk nauwelijks haalbaar maar we kunnen erover speculeren) wel een oplossing volgens jou? Of zal dit leiden tot een snelle toename van het aantal gebruikers? Welke andere opties zijn er behalve permanent opbergen?
We Came A Long Time Ago
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:29:55 #13
102435 TerrorTimm
FOK em all ;-)
pi_31602163
aan Dwersdriever,
nee ik geloof niet in legalisering van harddrugs. ik vind dit eigenlijk een soort van mensen afschrijven. en bovendien een slecht signaal nar de gebruikers toe.hiermee bevestig je het idee dat ze er nooit meer afkomen, en geloof mij maar er is ALTIJD een weg terug!! het is hard vechten maar zeker niet onmogelijk........
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:31:15 #14
79262 Dwersdriever
pi_31602190
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 11:50 schreef Viajero het volgende:
Ik ben ervoor om junkies te veroordelen op alles wat ze hebben geflikt, en ze gewoon cold turkey te laten afkicken in de cel.
Ik weet niet of het een feit of een urban myth is, maar het schijnt zo te zijn dat in gevangenissen de verkrijgbaarheid van harddrugs nog makkelijker is dan buiten de muren in de gewone wereld.
We Came A Long Time Ago
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:33:07 #15
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_31602227
'Dwing junkie om onder dwang af te kicken'

Zo van: je kunt hem ook vriendelijk vragen om onder dwang af te kicken?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:54:12 #16
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31602667
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 12:31 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik weet niet of het een feit of een urban myth is, maar het schijnt zo te zijn dat in gevangenissen de verkrijgbaarheid van harddrugs nog makkelijker is dan buiten de muren in de gewone wereld.
Of het nog makkelijker is dan buiten weet ik niet, maar het is idd geen probleem in de gevangenis aan drugs te komen.
(ervaring met Antiliaanse huisgenote die elke week netjes een pakje drugs bij haar vriend die vastzat in Scheveningen ging afleveren)
Dat vind ik ook belachelijk, en zou niet meer getolereerd moeten worden.
pi_31603130
Kunnen al die mensen die beweren dat verplicht afkicken niet helpt met een bronnetje komen.
Aan sprookjes heb ik geen behoefte.
pi_31603189
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 12:29 schreef TerrorTimm het volgende:
aan Dwersdriever,
nee ik geloof niet in legalisering van harddrugs. ik vind dit eigenlijk een soort van mensen afschrijven. en bovendien een slecht signaal nar de gebruikers toe.hiermee bevestig je het idee dat ze er nooit meer afkomen, en geloof mij maar er is ALTIJD een weg terug!! het is hard vechten maar zeker niet onmogelijk........
Mensen die gratis heroïne krijgen kunnen terug een (redelijk) normaal leven leiden. Ik vind niet dat dit erop neerkomt dat je die mensen afschrijft. Je bespaart zowel hen als de samenleving een hoop ellende. En het betekent niet dat je mensen niet gaat helpen wanneer ze toch willen afkicken.

Geldt niet voor alle drugs natuurlijk. Weinigen kunnen bijvoorbeeld PCP of crystal meth gebruiken zonder problemen te krijgen/veroorzaken.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:30:09 #19
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31603348
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:17 schreef lionsguy18 het volgende:
Kunnen al die mensen die beweren dat verplicht afkicken niet helpt met een bronnetje komen.
Aan sprookjes heb ik geen behoefte.
Ik heb nu niet veel tijd om gericht te gaan zoeken maar na 10 minuten googlen vind ik eigenlijk ook geen bewijzen dat het structureel wel werkt.
Vampire Romance O+
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:31:11 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31603375
Probleem is niet zozeer om ze van de drugs af te krijgen, het issue is om er voor te zorgen dat men niet weet opnieuw begint. Vooral het sociale milieu speelt daarbij een belangrijke rol.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31603442
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:30 schreef MouseOver het volgende:
Ik heb nu niet veel tijd om gericht te gaan zoeken maar na 10 minuten googlen vind ik eigenlijk ook geen bewijzen dat het structureel wel werkt.
Googlen op "afkicken" en "terugval" gaf een aanzienlijke hoeveelheid links terug, waaronder ook deze: http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Drugs/verslavingszorg.html
En dan met name de volgende paraaf:
quote:
Binnen de hulpverlening is bekend dat na afkicken onder dwang 'strafkicken' volgens het MDHG het risico van een terugval enorm is, zelfs nog na jaren. "Als iemand niet wil afkicken, lukt het ook niet'', meent Wijghel van het Trimbos Instituut.
Je kunt het ook anders stellen: wanneer verplicht afkicken echt zou werken, dan zou dit allang en breed in Nederland gemeengoed zijn. Guusje heeft een traditioneel proefballonnetje opgelaten.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:40:08 #22
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31603550
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:34 schreef weerdo het volgende:

[..]

Googlen op "afkicken" en "terugval" gaf een aanzienlijke hoeveelheid links terug, waaronder ook deze: http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Drugs/verslavingszorg.html
En dan met name de volgende paraaf:
[..]

Je kunt het ook anders stellen: wanneer verplicht afkicken echt zou werken, dan zou dit allang en breed in Nederland gemeengoed zijn. Guusje heeft weer een traditioneel proefbalonnetje opgelaten.
Terugval, natuurlijk, dat was het keyword.

Nee, ik geloof er ook niet in, mede door de lijn die je in publicaties over dit onderwerp ziet die eens in de zoveel tijd verschijnen. Mooi dat je je een onderbouwing hebt gevonden.
Vampire Romance O+
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:53:44 #23
79262 Dwersdriever
pi_31603801
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:34 schreef weerdo het volgende:

[..]

Als ik dit verhaal zo lees is de Nederlandse verslavingszorg sowieso een geldverslindende, versnipperde welzijnssector waarbij nauwelijks goede resultaten worden geboekt. Verplicht afkicken werkt schijnbaar niet, maar de vele clubjes die het gesubsidieerd op andere manieren proberen boeken nauwelijks goede resultaten. Eigenlijk wel een heel trieste constatering, maar eigenlijk weinig verrassend. De verslavingszorg is een voorbeeld van een industrie die zijn eigen werkgelegenheid creëert. Als ze de problematiek daadwerkelijk weten op te lossen, staan ze allemaal op straat omdat er geen werk meer is.
We Came A Long Time Ago
pi_31604166
En dus roepen ze om het hardst dat verplicht afkicken niet helpt.
Wetenschappelijke onderbouwing ontbreekt.
pi_31604212
Wat mij betreft afkicken of volgelvrij verklaren. Die junks kosten al genoeg geld.
Jij en ik weten het
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:15:30 #26
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31604226
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 14:12 schreef lionsguy18 het volgende:
Maarehm, waar was je wetenschappelijke onderbouwing dat het wel werkt?
Vampire Romance O+
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:19:16 #27
79262 Dwersdriever
pi_31604325
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 14:15 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Maarehm, waar was je wetenschappelijke onderbouwing dat het wel werkt?
Als ik het door jou genoemde artikel goed lees, wordt er sowieso niet veel onderzoek gedaan naar de resultaten van verschillende behandelmethoden. De instanties geven vooral opinies in het verhaal. Ik kan me echter niet voorstellen dat er geen wetenschappers zijn die zich met deze thematiek bezighouden. Ik ga straks eens zoeken.
We Came A Long Time Ago
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:25:54 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_31604436
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 14:12 schreef lionsguy18 het volgende:
ik denk dat het meer ontbreekt aan jouw beperkte vermogen of zal ik de 500+ wetenschappelijke internationaal peer reviewed artikelen laten lezen... oh nee da's geen wetenschap natuurlijk
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:28:35 #29
77575 NiTiN
Move On Up
pi_31604491
Als iemand iets niet wilt, tuurlijk lukt het dan niet.

als ik me gewoon echt NIEt aan de maximumsnelheid WIL houden, dan gaathet voetje richting de bodem en ga je gewoon hard. Maar zien junks zelf niet in dat ze fout bezig zijn dan?

Als een dief niet WIL stoppen dan stopt ieook niet, totdat je hem: permanent opbergt/handjes eraf/... fysiek de middelen ontneemt om het te doen. En dan na een aantal keer is het genoeg en doe je lekker in een kerker gooien dat soort gasten.

Want het is makkelijk hoor, lekker aan de dope, maar eruit komen? Nee das een te zware weg en die wordt dan ook vermeden. Pff.

/hardliner mode

Gelukkig heb ik er niks over te beslissen want ik heb er eigenlijk geen medelijden mee. Uiteindelijk kiezen ze zelf voor de stap naar de harddrug, en kiezen ze er ook voor om door te gaan. Stoppen kan imo altijd. Zeker hier in Nederland, zijn er imo genoeg mogelijkheden bij instanties die je helpen om de boel weer op poten te krijgen.
I went clubbing. Softest coat ever.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:46:51 #30
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31604832
Zijdelings relevant, over het belang van nazorg: http://www.ru.nl/onderzoe(...)narcose_voegt_niets/

Als je er van uit gaat dat het met onwillige honden kwaad hazen vangen is lijkt me dit een redelijke indicatie dat een verplichting niet werkt.

Er zou ergens een beter onderzoek rondwalen maar dat lijkt offline gehaald te zijn. Het heet "Effectiviteit van verplicht afkicken in de gevangenis: een follow-up studie van 1 jaar" door Prof dr. W van den Brink (UvA). Heeft iemand misschien toegang tot bronnen waar dit nog te vinden is?
Vampire Romance O+
pi_31605059
Hoe zit het met projecten waar de overheid harddrugs verstrekt aan junkies?

Als junkies gewoon drugs krijgen dan hoeven ze niet meer stelen etc.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:10:23 #32
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_31605261
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Probleem is niet zozeer om ze van de drugs af te krijgen, het issue is om er voor te zorgen dat men niet weet opnieuw begint. Vooral het sociale milieu speelt daarbij een belangrijke rol.
Inderdaad. En daar wordt in Nederland niets aan gedaan. Als je in detox gaat sta je na een paar weken weer op straat en that's it. Kom je weer thuis of waar dan ook, ga je vrolijk verder.

Je moet heel erg stevig in je schoenen staan wil je clean blijven. En dat staan ze meestal niet.

Ik geloof ook niet dat gedwongen afkicken(al dan niet onder narcose) werkt op een uitzondering hier of daar na.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:16:24 #33
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31605355
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 15:10 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Inderdaad. En daar wordt in Nederland niets aan gedaan. Als je in detox gaat sta je na een paar weken weer op straat en that's it. Kom je weer thuis of waar dan ook, ga je vrolijk verder.

Je moet heel erg stevig in je schoenen staan wil je clean blijven. En dat staan ze meestal niet.

Ik geloof ook niet dat gedwongen afkicken(al dan niet onder narcose) werkt op een uitzondering hier of daar na.
Da's juist het hele probleem. En als op dat vlak iets gedaan wordt dan volgen er gelijk uitspraken als "ik wordt ook junk, dan krijg ik ook lekker een huis voor niets".
Vampire Romance O+
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:37:51 #34
79262 Dwersdriever
pi_31605774
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 14:25 schreef Re het volgende:

[..]
of zal ik de 500+ wetenschappelijke internationaal peer reviewed artikelen laten lezen.
Doe er eens eentje. Ik ben wel nieuwsgierig.
We Came A Long Time Ago
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:42:51 #35
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_31605901
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 15:16 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Da's juist het hele probleem. En als op dat vlak iets gedaan wordt dan volgen er gelijk uitspraken als "ik wordt ook junk, dan krijg ik ook lekker een huis voor niets".
huh? Zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde dat niet iedere verslaafde een eigen huis heeft. Dus "waar dan ook". Dat kun dus de straat zijn, de ouders, 'vrienden' etc. Ik heb niets gezegd over huizen verschaffen

Trouwens geldt dit ook voor alcoholverslaafden, gokverslaafden etc. Die groep wordt nog wel eens vergeten.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:48:00 #36
79262 Dwersdriever
pi_31605997
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 15:16 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dit is een heel aparte discussie. Persoonlijk heb ik er soms ook wel problemen mee dat slecht gedrag wordt beloond met allerlei presentjes. Groepje jongeren misdraagt zich? Hier is een leuk trapveldje. Meisje laat zich bezwangeren door kansloze boy? Jij een flat en bijstand en jij ook maar. Nederland zou goed gedrag eens wat meer moeten belonen. Bijvoorbeeld met een lager belastingtarief.

Dat neemt niet weg, dat de enige manier om dit probleem op te lossen ligt in het socialiseren van verslaafden. Gezien de enorme kostenpost van verslaafden (half miljoen per jaar). Mag daar dan ook best wat in geïnvesteerd worden. Maar uiteindelijk zullen mensen het toch zelf moeten rooien en niet afhankelijk worden van allerlei overheidsregelingen.
We Came A Long Time Ago
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:58:49 #37
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31606247
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 15:42 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

huh? Zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde dat niet iedere verslaafde een eigen huis heeft. Dus "waar dan ook". Dat kun dus de straat zijn, de ouders, 'vrienden' etc. Ik heb niets gezegd over huizen verschaffen

Trouwens geldt dit ook voor alcoholverslaafden, gokverslaafden etc. Die groep wordt nog wel eens vergeten.
Dat weet ik, ik haakte er alleen op in

Het komt in de praktijk helaas wel vaak er op neer dat mensen geen vangnet hebben. Vaak is dat juist een bijkomende reden waardoor ze aan de drugs geraakt zijn.
Vampire Romance O+
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:30:38 #38
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_31606885
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 15:58 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dat weet ik, ik haakte er alleen op in

Het komt in de praktijk helaas wel vaak er op neer dat mensen geen vangnet hebben. Vaak is dat juist een bijkomende reden waardoor ze aan de drugs geraakt zijn.
Trouwens, dat huizen verschaffen 'idee' van je is tegenwoordig wel een grote reden in het Verenigd Koninkrijk om jong aan een kind te beginnen.
Tienermoedertjes krijgen nl financiele hulp en een huisje toegewezen. En als een vriendin dat heeft, dan moet 'zij' dat ook hebben. Het werkt dus inderdaad nogal dom.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:48:29 #39
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_31607219
Ik begrijp het hele idee niet. Of moet ik het volgende begrijpen:

"Op dit moment is het in Nijmegen voor verslaafden namelijk gewoon toegestaan harddrugs te blijven gebruiken, als men dat wil, want niets wordt ze in de weg gelegd om dat te doen".
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:48:47 #40
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_31607225
Slecht voor de aandelenkoersen hoor, al die cokeverslaafde beursjochies vier weken opsluiten. Om maar te zwijgen van de reclame wereld.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_31613319
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 16:48 schreef Ulx het volgende:
Slecht voor de aandelenkoersen hoor, al die cokeverslaafde beursjochies vier weken opsluiten. Om maar te zwijgen van de reclame wereld.
Dat zijn veelal geen veelplegers of spuiters...

De ene drugs zijn de andere niet.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:04:09 #42
262 Re
Kiss & Swallow
pi_31613741
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 15:37 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Doe er eens eentje. Ik ben wel nieuwsgierig.
medline goeie key words invullen en gaan
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:54:09 #43
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_31617118
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 16:48 schreef Ulx het volgende:

Juist... wat is de definitie van een verslaafde ?
Het gaat pas fout, als men overgaat tot crimineel handelen.

Is regulering van druks via de overheid de werkelijke oplossing ? Of is het een sociaal-economisch-maatschappelijk vraagstuk ?

Drugs verbiden werkt in ieder geval niet ! , of niet in Singapore waar de kostprijs een stuk hoger ligt.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 00:00:02 #44
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_31617324
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 23:54 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Juist... wat is de definitie van een verslaafde ?
Het gaat pas fout, als men overgaat tot crimineel handelen.
Oh ja hoor
Het gaat pas fout als het dagelijks handelen beïnvloed wordt. Dus niet meer goed functioneren bij de moeilijke dingen en in een later stadium de simpele dingen.
Dus werken, boodschappen doen. Niet meer goed eten etc etc.

Later kan daar crimineel gedrag bij komen(dat is vaak bij drugs). Alcoholisten gaan vaak de grond in zonder crimineel gedrag.
Ook gokverslaafden willen nog wel eens op het slechte pad gaan.
quote:
Is regulering van druks via de overheid de werkelijke oplossing ? Of is het een sociaal-economisch-maatschappelijk vraagstuk ?

Drugs verbiden werkt in ieder geval niet ! , of niet in Singapore waar de kostprijs een stuk hoger ligt.
Lastig.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 00:20:41 #45
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_31617667
Nekschot kost maar een wartje,
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 00:24:12 #46
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31617740
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 11:21 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]

Desalnietemin is het waarschijnlijk wel de moeite waard, aangezien het huidige gedoogbeleid zeker niet werkt.
heb je n bron? internationaal gezien deden wij het volgens mij niet zo slecht, met drugsoverlast e.d.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 00:24:44 #47
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31617750
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 00:20 schreef speedfreakssj het volgende:
Nekschot kost maar een wartje,
je moet wat minder naar de schietvereniging gaan, deze tip is gratis
pi_31617884
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 00:24 schreef Yildiz het volgende:

[..]

heb je n bron? internationaal gezien deden wij het volgens mij niet zo slecht, met drugsoverlast e.d.
omdat hier minder verslaafden zijn...
Yeah baby Yeah!
pi_31618046
Junks na het zoveelste vergrijp gewoon cold-turkey in een cel flikkeren. Dan gaan ze maar door een hel. Ik heb geen medelijden met zwakkelingen die ooit met hun volle verstand de eerste stappen naar drugsgebruik gezet hebben.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 00:40:09 #50
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31618098
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 00:30 schreef Elgigante het volgende:

[..]

omdat hier minder verslaafden zijn...
precies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')