Klinkt op zich logisch, maar of het echt zo eenvoudig isquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 08:01 schreef Chandler het volgende:
Ja mag, want je werknemer is niet meer in staat om zijn werk naar behoren te doen.
Vraag me af of de twee van de Puttense moordzaak ook gewoon weer bij hun oude baas aan het werk konden toen ze na 10 jaar alsnog vrijgesproken werdenquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 08:11 schreef MrTorture het volgende:
Beëindigen na veroordeling
In de regel kan een arbeidsovereenkomst met een gedetineerde worden beëindigd, maar pas ná een veroordeling door de strafrechter. Dan staat voor de kantonrechter namelijk vast dat de werknemer het niet-verschijnen op het werk aan zichzelf te wijten heeft. Het wettelijke uitgangspunt is dat als een werknemer niet op het werk verschijnt een ontslag gerechtvaardigd is, behalve als dit hem niet kan worden toegerekend. Het plegen van misdrijven en het uitzitten van een gevangenisstraf komt voor rekening van de dader. Bij twijfelgevallen zijn belangrijke punten voor de kantonrechter: de organisatieproblemen (denk aan vervanging), de houding van werkgever en werknemer, de duur van de detentie en of het vergrijp verband houdt met de werkzaamheden.
bron: advocare
Je bent 16 jaar, je zit dan toch nog gewoon op schoolquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 11:21 schreef truSteh het volgende:
Ik heb een week in de gevangenis gezeten, daarna geschorst, maar was toen gewoon ziek gemeld door m'n ouders, heb het me baas wel later verteld. Moet binnenkort wel voor de rechter verschijnen, als ik dan alsnog de gevangenis indraai word ik ontslagen, dat mag gewoon omdat ik niet meer in staat ben om aan m'n contract te voldoen.
Hoe krijg je het voor elkaar om op je 16e 'zomaar' een week lang weg te blijven van je werk+school door je ziek te (laten) melden terwijl je in de bak zit?quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 20:53 schreef truSteh het volgende:
Wat heeft school ermee te maken als ik vragen mag?
Ow, is die hiervoor bedacht.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 09:07 schreef sanger het volgende:
Is dit niet iets om de levensloopregeling voor te gebruiken ;-)
Ik hoop voor je dat je baas net zo makkelijk denkt als jou.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 11:21 schreef truSteh het volgende:
Ik heb een week in de gevangenis gezeten, daarna geschorst, maar was toen gewoon ziek gemeld door m'n ouders, heb het me baas wel later verteld. Moet binnenkort wel voor de rechter verschijnen, als ik dan alsnog de gevangenis indraai word ik ontslagen, dat mag gewoon omdat ik niet meer in staat ben om aan m'n contract te voldoen.
Ten eerste was het in de vakantie, dus school had ik al niet. De avond dat ik gearresteerd werd hebben me ouders me ziekgemeld op me werk, maar toen was nog niet bekend hoelang ik vast bleef zitten. Gelukkig was het maar een week, dus viel het niet zo op, kon gewoon ziek zijn geweest natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 21:16 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Hoe krijg je het voor elkaar om op je 16e 'zomaar' een week lang weg te blijven van je werk+school door je ziek te (laten) melden terwijl je in de bak zit?
Ik heb geen fulltime baan, dus weet niet hoe het precies zit, maar zover ik weet heb ik geen betaald ziekte verlos. En ik heb gewoon een redelijk gesprek met me baas erover gehad, en die vond het niet fantastisch natuurlijk maar hij beoordeeld me bij (mogelijke) contractverlenging binnenkort op m'n werk en niet op wat er dus is gebeurd..quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 21:35 schreef frederik het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je baas net zo makkelijk denkt als jou.
Ik zou als werkgever kijken of ik jou eruit zou kunnen krijgen (daarom ben je nu misschien ook geschorst). Dat je in de gevangenis zit is 1 ding, dat je op kosten van je baas (ziekte is immers de eerste 2 jaar op kosten van de werkgever danwel zijn verzekeraar) in die gevangenis zit is iets heel anders.
Het vertrouwen is daarmee wel geheel weg indien jij mijn werknemer zou zijn. (heb ik het nog niet over termijn als fraude, bedrog, misleiding ed)
Ook indien jij bijvoorbeeld maar 1 middagje per week 4 uurtjes moet werken behoor jij die 4 uurtjes doorbetaald te krijgen indien je ziek bent (indien je dan onbetaald thuis zit klopt er daar al iets niet). Wanneer jij nu aangeeft dat je ziek bent dan nep je de boel, je bent immers niet ziek maar kan wegens een andere reden niet komen werken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 21:52 schreef truSteh het volgende:
Ik heb geen fulltime baan, dus weet niet hoe het precies zit, maar zover ik weet heb ik geen betaald ziekte verlos. En ik heb gewoon een redelijk gesprek met me baas erover gehad, en die vond het niet fantastisch natuurlijk maar hij beoordeeld me bij (mogelijke) contractverlenging binnenkort op m'n werk en niet op wat er dus is gebeurd..
En ik ben niet geschorst op me werk, maar bij de rechter. Zo heet het als je vrij word gelaten na in verzekeringstelling en in mijn geval nog paar dagen jeugdgevangenis.
Ik kan me bijvoorbeeld goed voorstellen dat je werkgever vindt dat je zijn vertrouwen hebt gebroken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 22:25 schreef frederik het volgende:
[..]
Ook indien jij bijvoorbeeld maar 1 middagje per week 4 uurtjes moet werken behoor jij die 4 uurtjes doorbetaald te krijgen indien je ziek bent (indien je dan onbetaald thuis zit klopt er daar al iets niet). Wanneer jij nu aangeeft dat je ziek bent dan nep je de boel, je bent immers niet ziek maar kan wegens een andere reden niet komen werken.
Puur liegen, met gevolg dat een werkgever die juist handelt jou uitbetaalt voor iets wat niet zo is.
Ik zou je als werkgever dus ook niet op wat gebeurd is waarvoor je gepakt bent beoordelen (tenzij dat rechtstreeks te maken heeft met je werk), maar ik zou je beoordelen op hetgeen je mij als werkgever hebt opgehangen met betrekking tot je "ziekte", en hoe een goed gesprek daarover verlopen zou zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |