abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31590385
Bij de vuurwerkramp in Enschede zijn niet alleen rotjes en voetzoekers in de lucht gevlogen, maar ook militaire explosieven. Twee militaire experts, die kort na de vuurwerkramp in Enschede op het rampterrein arriveerden, hebben in de ravage ontstekingsmechanismen zien liggen (vermoedelijk van landmijnen). Zij hebben dat ook aan hun superieuren gerapporteerd, maar werden prompt weggestuurd met de instructie om over hun vondst te zwijgen. In de weken na de ramp zijn ze diverse malen anoniem met de dood bedreigd.

Dat schrijft onderzoeksjournalist Alexander Nijeboer in Nieuwe Revu van deze week. De auteur, die werkt aan een boek over de beruchte landmijnen-affaire, zegt zelf ook te zijn bedreigd. Via anonieme nachtelijke telefoontjes is hem te verstaan gegeven dat hij, in het belang van zijn eigen gezondheid, zijn onderzoek beter kon staken. De branchevereniging van vuurwerkfabrikanten (VEN) heeft altijd staande gehouden dat een schokgolf zoals die zich in Enschede heeft voorgedaan, nooit veroorzaakt
kon zijn door vuurwerk alleen. Om dat te bewijzen door middel van een roefontploffing, is door het ministerie van VROM steeds verboden.
Al onze pogingen om de waarheid aan het licht te brengen zijn gedwarsboomd, aldus VEN-voorzitter Gerrit Wagenvoort.

Saillant detail is volgens hem dat de gemeente Enschede keer op keer illegaal extra vergunningen aan SE Fireworks heeft verleend op voorspraak van Defensie. bovendien zouden rechercheurs die beweerden dat bewijsmateriaal in het onderzoek was vervalst, van de zaak zijn gehaald. Het ministerie van Defensie wilde gisteren niet reageren op de aantijgingen.

Bron: http://www.arjanuitman.com/news.php?id=93

lekker dan

[ Bericht 2% gewijzigd door tralalala op 20-10-2005 22:55:10 ]
pi_31590516
heb je enige bronnen/texten?
  Moderator donderdag 20 oktober 2005 @ 22:34:55 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31590549
hij zou met wat beters als landmijnen moeten komen maar het lijkt me heel goed mogelijk dat defensie daar stiekem rotzooi heeft opgeslagen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31590588
Het ministerie van Defensie zou zich met de verstrekking van gemeentelijke vergunningen voor vuurwerkopslag bezig houden . Hebben die daar iets over te zeggen dan?
pi_31590739
Het zou met niets verbazen, na de bijlmerramp liepen er mannen in witte pakken te zoeken naar ???

Dat is dus geheim.

Wel toevallig dat vele slachtoffers verschijnselen hebben die 100 % hetzelfde zijn als slachtoffers die zijn blootgesteld aan straling................

Maar ja het vliegtuig was van Israel en ja dat ligt politiek iets wat gevoelig dus uitwissen maar de vuile sporen.....

donderdag 20 oktober 2005 @ 22:46:30 #6
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31590827
Ik ben benieuwd of hier nog iets uit komt. volgens mij gaat dit in een grote doofpot
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_31590837
Een samenzwering! Tvp!
pi_31591039
Yeah, de Roswell-theorieen houden ook niet op, en de Kennedy-complot-theorieen ook niet... Zoals bij alle grote gebeurtenissen zullen er altijd mensen iets extra blijven zoeken voor publiciteit...
censuur :O
pi_31591186
misschien was het ook een militaire bunker met wapens voor als de duitsers weer zouden binnenvallen oid. die rommel moet toch ergens liggen, en om alles nou op militaire bases te gaan bewaren is tactisch denk ik niet zo slim.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_31591351
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:58 schreef electricity het volgende:
misschien was het ook een militaire bunker met wapens voor als de duitsers weer zouden binnenvallen oid. die rommel moet toch ergens liggen, en om alles nou op militaire bases te gaan bewaren is tactisch denk ik niet zo slim.
Mooie plek midden in een woonwijk
pi_31592562
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 23:02 schreef tralalala het volgende:

[..]

Mooie plek midden in een woonwijk
tja wil je ze dan op het platteland leggen in een verdacht uitziend hutje? of op een industrieterrein met explosiegevaar voor omliggende fabrieken? of in een winkelcentrum vol winkelend publiek? ze moeten toch ergens liggen he?
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  Moderator vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:31:53 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31593767
ik zou ze in de buurt van de militairen plaatsen (op de militaire terreinen dus) dat lijkt mij handig anders moeten ze steeds heen en weer rennen dus dat verhaal over Duitsers kan wel de prullenbak inals er munitie zou hebben gelegen dan is dit wapentuig wat Nederland officieel niet bezit.

landmijnen zou kunnen, ik weet dat Nederland officieel geen landmijnen meer gebruikt maar dat is nu niet zo iets dat defensie je erom dood wil hebben denk ik want die zullen gewoon zeggen dat die daar lagen te wachten om vernietigd te worden.

het moet iets sappigers zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31608179
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 00:31 schreef sp3c het volgende:
ik zou ze in de buurt van de militairen plaatsen (op de militaire terreinen dus) dat lijkt mij handig anders moeten ze steeds heen en weer rennen dus dat verhaal over Duitsers kan wel de prullenbak inals er munitie zou hebben gelegen dan is dit wapentuig wat Nederland officieel niet bezit.

landmijnen zou kunnen, ik weet dat Nederland officieel geen landmijnen meer gebruikt maar dat is nu niet zo iets dat defensie je erom dood wil hebben denk ik want die zullen gewoon zeggen dat die daar lagen te wachten om vernietigd te worden.

het moet iets sappigers zijn
Daar was toch die zaak van die Nederlandse militair die om het leven was gekomen door een ondeugdelijk type landmijn? En dat de militair die de weduwe op de hoogte moest stellen en van de superieuren opdracht had gekregen om te vertellen dat het door eigen schuld was weigerde dit te doen?
En dat de boodschapper toen het leven is zuur gemaakt omdat hij geen leugens wilde vertellen?
En dat hij toen zijn baan was verloren en na jarenlange processen uiteindelijk schadeloos was gesteld?
En dat notabene de belastingdienst nog een 9 ton aan belastingen over die schadevergoeding wilde innen?
En dat die man toen dreigde het dossier dat hij inmiddels had opgebouwd openbaar te zullen maken?
En vervolgens dat notabene de staatssecretaris in een gesprek met een dodelijk wapen ging dreigen?
Deze week nog op TV!! (of eind vorige week).

DIE LANDMIJNEN DUS!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')