Gewoon in de linkquote:Op woensdag 9 november 2005 22:45 schreef SuperRembo het volgende:
Als je het zonder cookies doet, hoe wil je dan de huidige status van de tree overdragen naar de volgende pagina.
Ja dat geloof ik graag, maar ik heb hier javascript voor dummies ook al een aantal keer mijn javascript cookie code gepost. Niemand ziet een fout. Hij werkt ook prima in FF en Opera.... Maar NIET in IE (expired zodra je de browser sluit)quote:Als ik het goed heb werkt GoT ook met cookies voor de in/uitklap status. En dat werkt prima
1 2 3 4 | for (i in fruit) { alert(i + ': ' + fruit[i]); } |
De link komt uit database, dus is maar 1 regeltje code waar ik de links parse aanpassenquote:Op woensdag 9 november 2005 22:59 schreef SuperRembo het volgende:
Ik denk dat het makkelijker is om bij elke keer in- of uitklappen de cookie aan te passen dan om in elke link de menu status door te geven en weer goed af te handelen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | if (menu[id]==0){ menu[id]=1; }else{ menu[id]=0; } // uit dan wel inklappen script document,cookie="menu="+menu+";expires="+vervaldatum+"; path=/"; |
waarom kom ik in google dan alleemaal zelf geschreven foreach functies tegen voor javascript?quote:Javascript heeft wel een for-each hoor
[ code verwijderd ]
Hmz, die bestaan ook in javascript? Maar een array in een cookie moet toch kunnen? anders moet ik de array joinen, in een cookie zetten, splitsen als er wat wijzigt.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:12 schreef SuperRembo het volgende:
Een array in een cookie? Gewoon join en split gebruiken.
Het gaat trouwens ook fout als je bijvoorbeeld een push functie op de prototype van de array hebt gezet (voor IE5 compatibility). Dan loopt ie namelijk ook over die functie.quote:Ik heb geen idee waarom je moeilijk zou moeten doen om een for-each voor elkaar te krijgen. Het enige dat je ff moet onthouden is dat je de index krijgt, niet het item zelf.
1 2 3 4 5 | var s = a.join(','); alert(s); var b = s.split(','); alert(b.length); |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | $table_name="OBcontacts_temp"; $textfile = $_FILES['file']['tmp_name']; chmod($textfile,0755); $field_terminater=""; $line_terminator="\r\n"; $query = "LOAD DATA INFILE '$textfile' INTO TABLE $table_name (Data) "; if (isset($field_terminater)) { $query .= "FIELDS TERMINATED BY '$field_terminater'"; } if (strlen($line_terminator)>0) { $query .= "LINES TERMINATED BY '". stripslashes($line_terminator)."'"; } $sql_query = $query; $result= mysql_query($sql_query); ?> |
1 2 3 4 | php include("test2.php"); ?> |
Ja dat kan volgens mij. Volgens mij zit dat ergens in het $_SERVER array.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Kan ik als ik een pagina include, in de geinclude pagina zien welke pagina dat deed?![]()
Dus bijv.:
Test.php:
[ code verwijderd ]
test2.php zou dan bijv. als output moeten geven 'test.php'. Het liefst nog met achtervoegsels (?ID=12) erbij ook. Maar das geen must![]()
Kan dat?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | html onzin, en op een gegeven moment iets van: <?php $_SESSION['check1']='check 1 jo'; $_SESSION['check2']='check 2 jo'; ?> <br /> <br /> <?php include('http://haze.stoner.nl/test/print.php'); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 | Dit is het bestand dat geinclude moet worden, en hiernaast moet ook de session geinclude worden <?php echo $_SESSION['check1']; ?> |
quote:Op donderdag 10 november 2005 21:25 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Ja dat kan volgens mij. Volgens mij zit dat ergens in het $_SERVER array.
-edit-
Ik denk trouwens dat $_SERVER['REQUEST_URI'] het juiste antwoord bevat.
Ah, vertel hem/haar even dat hij zulk "advies" voor zich moet houden en eerst een phpboek moet pakken.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:05 schreef H4ze het volgende:
![]()
Ik geloof dat een klasgenoot 't ooit zo aan mij heeft verteld. Maar thnx iig, het werkt nu.
Ik persoonlijk ben op dit soort oplossingen principieel tegen. Je moet enkel het laatste punt meegeven en dan het pad recursief opbouwen. Dus je geeft:quote:Op woensdag 9 november 2005 22:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Gewoon in de link
pagina.php?menu=0-3-5
Als allow_url_fopen() true oplevert dan is het ook mogelijk om bestanden via een URI te includen. Files die niet vanuit het file system geinlcude worden, die kunnen worden geinterpreteerd door de server die de bestanden aanlevert. En als die uitkomst geen geldige php code is dan krijg je problemen.quote:Op zaterdag 12 november 2005 00:11 schreef FuifDuif het volgende:
Een include werkt altijd lokaal, dus inderdaad niet via een URI. Een PHP script is in feite een scriptje welke lokaal wordt geïnterpreteerd en dus werken alle bestandsaanroepen (zoals includes, maar ook de functie move_uploaded_file() etc) ook lokaal.
Dat is niet waar. Check de manual. Het kan wel (mits allow_url_fopen aan staat), maar het is niet aan te raden.quote:Op zaterdag 12 november 2005 00:11 schreef FuifDuif het volgende:
Een include werkt altijd lokaal, dus inderdaad niet via een URI.
Ja, klopt, ik ben inmiddels op de hoogtequote:Op zaterdag 12 november 2005 00:43 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Check de manual. Het kan wel (mits allow_url_fopen aan staat), maar het is niet aan te raden.
[edit]Trage reactie[/edit]
1 2 3 | include($_GET['page']); ?> |
Dat lijkt mij logisch. Ik zou ook niet weten waarom je het op die manier zou schrijven. Ik wil zelf altijd maximale controle op de GET en POST data die ik binnen krijg en probeer de client-side vrijheid wat dat betreft zoveel mogelijk te beperken tot het hoogst noodzakelijke. Dat betekent ook dat die data altijd door een strenge controle gaan voordat ze bijvoorbeeld worden opgenomen in een database transactie. Het is een kleine moeite, maar tegenwoordig oh zo belangrijk.quote:Op zaterdag 12 november 2005 00:52 schreef Light het volgende:
Weten dat het kan is ook voldoende. Da's een extra reden om te zorgen dat wat je in een include stopt ook veilig is.
Dus niet:
[ code verwijderd ]
Want zo weet je nooit wat voor code je binnenhaalt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | $sql = 'SELECT song_id, artist, feat, title FROM `lyriczz` WHERE '; $search_words = explode(' ', $searchstring, 5); $first = true; foreach ($search_words AS $tw) { if ($first == false){ $sql .= 'AND '; $first = false; } $sql .= "(`artist` LIKE '%$tw%') "; $sql .= 'OR'; $sql .= "(`feat` LIKE '%$tw%') "; $sql .= 'OR'; $sql .= "(`title` LIKE '%$tw%') "; } ?> |
1 2 3 4 5 | AND jackson is found in field 'artist' OR field 'title' OR field 'feat' AND thriller is found in field 'artist' OR field 'title' OR field 'feat') { echo info } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | $search_words = explode(' ', $searchstring, 5); $first = true; foreach ($search_words AS $tw) { if (!$first){ $sql .= 'OR '; $first = false; } $sql .= "(`artist` LIKE '%$tw%') "; $sql .= 'OR'; $sql .= "(`feat` LIKE '%$tw%') "; $sql .= 'OR'; $sql .= "(`title` LIKE '%$tw%') "; } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | $search_words = explode(' ', $searchstring, 5); $first = true; foreach ($search_words AS $tw) { if (!$first){ $sql .= 'AND '; $first = false; } $sql .= "((`artist` LIKE '%$tw%') "; $sql .= 'OR'; $sql .= "(`feat` LIKE '%$tw%') "; $sql .= 'OR'; $sql .= "(`title` LIKE '%$tw%')) "; } |
quote:Op zondag 13 november 2005 06:21 schreef kramer65 het volgende:
Beetje laat, maar dan krijg ik de volgende uitkomst:
SELECT song_id, artist, feat, title FROM `lyriczz` WHERE ((`artist` LIKE '%michael%') OR(`feat` LIKE '%michael%') OR(`title` LIKE '%michael%')) ((`artist` LIKE '%jackson%') OR(`feat` LIKE '%jackson%') OR(`title` LIKE '%jackson%')) ORDER BY `artist` ASC LIMIT 0, 1000
Invalid query: You have an error in your SQL syntax near '((`artist` LIKE '%jackson%') OR(`feat` LIKE '%jackson%') OR(`title` LIKE '%jacks' at line 1
Nog ideeen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | $search_words = explode(' ', $searchstring, 5); $first = true; foreach ($search_words AS $tw) { if (!$first){ $sql .= 'AND '; } $first = false; $sql .= "((`artist` LIKE '%$tw%') "; $sql .= 'OR'; $sql .= "(`feat` LIKE '%$tw%') "; $sql .= 'OR'; $sql .= "(`title` LIKE '%$tw%')) "; } |
Laat de headers eens zien die de webserver naar de browser stuurt en vice versa, na het setten van de cookie?quote:Op zondag 13 november 2005 08:39 schreef Ro�a� het volgende:
Iemand suggesties waarom IE5.5 session cookies niet opslaat?
googlen en geklooi met de timestamp hebben tot nu toe geen effect gehad op het gedrag
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Server: xxxxxx X-Powered-By: xxxxxx Set-Cookie: PHPSESSID=17c3828ca1885212dc6c3e89ff843437; domain=http://www.xxxxxx.nl/ Expires: Thu, 19 Nov 1981 08:52:00 GMT Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate, post-check=0, pre-check=0 Pragma: no-cache Content-Length: 1996 Connection: close Content-Type: text/html |
Gegevens staan opgeslagen in $_COOKIE["cookienaam"]quote:Op zondag 13 november 2005 14:00 schreef Chandler het volgende:
Stom vraagje; hoe achterhaal je die cookie gegevens/
Ik krijg toch de indruk dat die session-id cookie niet wordt omdat er geen expire-tijd opzit. De sessie zou dan eindigen op het moment dat je de browser sluit.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | php $tekstvak = "arr[]"; echo "<form action='$PHP_SELF' METHOD='POST'>"; for ($a=0; $a< 3; $a++) { echo "<input type=text name='tekstvak' size=20><br>"; } echo "<input type=submit name='submit' value='Doe'>"; echo "</form>"; for ($a=0; $a< 3; $a++) { echo "$arr[$a]"; } ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |