Je mag met een master toch drs. voor je naam zetten? Wat je er ook van vindt, er zijn nog steeds een hoop mensen (lees: werkgevers) die daar erg gevoelig voor zijn. En dan dondert het soms niet eens wat je nou precies gestudeerd hebt (is mijn ervaring).quote:Op donderdag 20 oktober 2005 16:36 schreef Lightning het volgende:
(...)Qua functies weet ik niet of het nu echt meerwaarde heeft, je wordt opgeleid tot business consultant, project manager of software engineer. Al die functies kan ik met mijn huidige opleiding ook vervullen alleen dan op hbo niveau
Salaris: nu 10.000 Euro per jaar meer t.o.v. laatsverdiende loon, no shit. (ik zat toen overigens wel onder het gemiddelde / marktconform)quote:Op donderdag 20 oktober 2005 16:50 schreef Lightning het volgende:
Ben je er qua kennis / salaris op voorruit gegaan en hoe verliep de omschakeling van werk - leren -werk ?
Ik vind het een erg moeilijke keuze
Nope, drs. bestaat niet meer. Je bent dan Master *insert naam studie hier*.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 16:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je mag met een master toch drs. voor je naam zetten? Wat je er ook van vindt, er zijn nog steeds een hoop mensen (lees: werkgevers) die daar erg gevoelig voor zijn. En dan dondert het soms niet eens wat je nou precies gestudeerd hebt (is mijn ervaring).![]()
Schokkend niet, maar wel hebben is nog altijd meer dan niet hebben.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 19:27 schreef Repeat het volgende:
drs bestaat afaik ook nog wel hoor, maar dat zijn niet echt schokkende titels. Dr. of PhD maakt echte indruk, want tegenwoordig worden zoveel mensen gewoon drs...
Niet helemaal waar, met die studie wordt TS Msc: Master of science.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 18:54 schreef Syrena het volgende:
[..]
Nope, drs. bestaat niet meer. Je bent dan Master *insert naam studie hier*.
En dat staat toch wel coolquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 01:29 schreef JMS00 het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, met die studie wordt TS Msc: Master of science.
Quid est ? Cur clamas ?quote:Offtopic:
Marcus et Cornelia in horto ambulant.
OMG Rally, je bent 12 jaar ouder dan mij en je hebt uit hetzelfde boekje Latijn gehad.![]()
Serpentum video!![]()
Ik heb ze bewaardquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 08:30 schreef JMS00 het volgende:
Ja, mooi boek. Dat moet ik nog eens ergens op de kop zien te tikken.
Avus venit, ook een goed verhaal![]()
Je leeft toch ook niet voor werkgevers?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 05:41 schreef StefanP het volgende:
Iedereen kan wel roepen doorstuderen, maar heb je er ook iets aan? Of lijkt het je alleen maar 'wel leuk'? Als je het toch wil dan kun je het beter nu doen inderdaad, want als je eenmaal werkt dan is het erg moeilijk. Maar als het 'gewoon zo maar' is dan schiet je er niks mee op. Een beetje HBOer verdient bij veel bedrijven hetzelfde als een academicus hoor. En veel Masters opleidingen voegen niet echt veel toe waar werkgevers om staan te springen.
En als het je om het geld gaat, moet je sowieso stoppen met studeren en heel hard aan je eigen bedrijf gaan werken.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 18:40 schreef ZeroVince het volgende:
Je kan 40 jaar lang structureel meer verdienen, zelfs al doe je dezelfde baan door je opleidingsniveau op te hogen. Je kan ook nu al 9-tot-5 gaan werken. You figure it out.
Right.. Zegt de Wiskunde-A-term verwachtingswaarde je iets?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 18:47 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
En als het je om het geld gaat, moet je sowieso stoppen met studeren en heel hard aan je eigen bedrijf gaan werken.
Zegt de term 'ervaringsdeskundige' jou iets ? Juist een succesvolle ondernemer haalt veel meer geld binnen dan je op basis van algemene gegevens zou verwachten. Verwachtingswaarde is een concept van hetzelfde soort loosers dat bij een belegging meer naar zekerheden kijkt dan naar mogelijke resultaten en jaren later loopt te jammeren dat ze de winstverdriedubbelaarvalkuilen niet hadden gelezen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 19:13 schreef ZeroVince het volgende:
[..]
Right.. Zegt de Wiskunde-A-term verwachtingswaarde je iets?
Ja, namelijk dat je het idee hebt dat omdat het bij jou gelukt is (hoop ik dan voor je), het bij iedereen wel goed zal gaan. Daarmee buiten beschouwing latend dat een groot deel van de mensen die een eigen bedrijf starten vooral in het huidige economische klimaat van een koude kermis thuiskomen, in de zin van een faillissement en een curator. Met een circeltje zijn we dan weer terug bij de verwachtingswaarde. Maar dit wordt een vrij off-topic discussie.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 19:21 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Zegt de term 'ervaringsdeskundige' jou iets?
Nee, dat idee heb ik zeker niet. Als je het niet kunt, moet je het zeker niet doen. Maar als je (denkt dat je) leven om geld draait, dan moet je niet voor een werkgever gaan werken.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 19:29 schreef ZeroVince het volgende:
[..]
Ja, namelijk dat je het idee hebt dat omdat het bij jou gelukt is (hoop ik dan voor je), het bij iedereen wel goed zal gaan.
Ook dat zie ik anders; juist wanneer je in een economisch mindere tijd een bedrijf begint, is de kans dat je dat met een solide financiële basis doet veel groter.quote:Daarmee buiten beschouwing latend dat een groot deel van de mensen die een eigen bedrijf starten vooral in het huidige economische klimaat van een koude kermis thuiskomen
En het is juist dit negatieve ondernemersbeeld zoals dat algemeen in de Nederlandse maatschappij heerst, dat er voor zorgt dat Nederland een slecht ondernemers land is: aan de ene kant word je door iedereen en alles ontraden te gaan ondernemen - als je bij de KvK informeert beginnen ze meteen over waar je je al niet voor zou moeten verzekeren - , aan de andere kant is afgunst je deel als het wel goed met je gaat. Ik was vandaag nog bij iemand die zich al 15 jaar suf werkt, en daar een heel goede boterham mee binnenhaalt. Maar hij durft niet eens zijn auto voor de deur te parkeren, uit vrees voor negatieve reacties van zijn klanten.quote:, in de zin van een faillissement en een curator. Met een circeltje zijn we dan weer terug bij de verwachtingswaarde. Maar dit wordt een vrij off-topic discussie.
Mijn leven draait grotendeels om geld maar ik zou voor geen goud een eigen bedrijf starten. Ik heb na werktijd lekker vrij, tijd om mijn verdiende geld aan leuke dingen uit te geven en er plezier van te hebben. Ik heb geen zin om 24 uur per dag te werken, ook al kan ik daar het tienvoudige mee verdienen. Ik verdien goed en leef relaxt, meer hoeft niet als dat alleen stress betekentquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 19:37 schreef _-rally-_ het volgende:
Nee, dat idee heb ik zeker niet. Als je het niet kunt, moet je het zeker niet doen. Maar als je (denkt dat je) leven om geld draait, dan moet je niet voor een werkgever gaan werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |