abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 oktober 2005 @ 14:32:51 #1
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_31579760
Tja, ik heb dus in de loop der jaren wel eens iets opgehangen aan de muur in mijn studentenkamer, en aangezien daar van die vreselijke dubbele wanden inzaten, moesten daar holle wand pluggen aan te pas komen. Nu ik mijn kamer heb opgezegd, moet de boel netjes opgeleverd worden en daaronder wordt door de woningbouwvereniging ook verstaan 'het verwijderen van pluggen'. Die dingen hebben echter een soort van weerhaakjes waardoor ze goed blijven zitten als je er iets aanhangt, en dus krijg je ze er niet zomaar uit. Sterker nog: ik heb geen idee hoe ik ze eruit krijg zonder de muur enorm te beschadigen. Iemand enig idee hoe ik dit aan kan pakken? Ik heb al geprobeerd om ze te camoufleren met plamuur , maar dat werkt dus niet omdat er ook nog een plat rond stuk aan de buitenkant van de muur zit...
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
pi_31579867
Kun je ze niet nog verder de muur induwen en dan het gat opvullen met plamuur? .
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 14:46:51 #3
46787 Supaplex
mi stima sanka grandi
pi_31580085
Platte ronde stuk met een los stanleymesje afsnijden, rest van de plug in muur drukken
voorwaarts is de enige weg
  donderdag 20 oktober 2005 @ 14:47:02 #4
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_31580090
Normaal zitten er bij hollewand pluggen een soort van staafje wat je in de plug steekt als je die inbrengt.
Deze zorgt voor ont- en vergrendeling van de plug.
Misschien is het een idee om een nieuw zakje pluggen te kopen en dat staafje gebruiken om de pluggen te verwijderen...
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
  donderdag 20 oktober 2005 @ 14:47:57 #5
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_31580114
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 14:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Kun je ze niet nog verder de muur induwen en dan het gat opvullen met plamuur? .
Nee, doordat er aan de buitenkant ook nog een plat stuk zit kun je ze niet verder doorduwen, maar ik zit ook al te denken om dat stuk er met een scherpe platte tang af te knippen, en dan inderdaad proberen de boel te verhullen. Ik weet alleen niet of ik er wel een tang tussen krijg om dat af te knippen.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 14:48:38 #6
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_31580131
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 14:46 schreef Supaplex het volgende:
Platte ronde stuk met een los stanleymesje afsnijden, rest van de plug in muur drukken
Ah, stanley mes, waarom bedenk ik dat zelf nou nie
  donderdag 20 oktober 2005 @ 14:49:46 #7
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_31580167
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 14:47 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Normaal zitten er bij hollewand pluggen een soort van staafje wat je in de plug steekt als je die inbrengt.
Misschien is het een idee om een nieuw zakje pluggen te kopen en dat staafje gebruiken om de pluggen te verwijderen...
Ja dat staafje zat er inderdaad bij, maar dat is volgens mij alleen om 'm te 'activeren. Zou het anders niet ook zo zijn dat ie 'deactiveert' als je er een schroef indraait?
pi_31580268
gewoon met een schroendraaier erlangs uitkappen en dan dichtsmeren heb ik ook gedaan
pi_31580278
gewoon met een tang dat uiteinde proberen vast te pakken (met hulp van schroevendraaier, mes of schaar) en eraf trekken en rukken. Daarna schade verhelpen door gaten dicht te maken en in extreme gevallen muur even wit schilderen...
pi_31580414
Met een priem en een hamer ze er wat verder in slaan en daarna opvullen met een vulmiddel, bijvoorbeeld plamuur.

En als je er echt vanaf wilt een schroef er half in draaien en de hele handel met een klauwhamer eruit trekken. Daarna (wat meer) vulmiddel aanbrengen.
pi_31581309
Als dit van die T pluggen zijn dan kun je ze (wellicht met een beetje moeite) weer terug trekken, zolang er maar geen schroef oid in de plug zit want daardoor zet deze uit en blijft vast zitten.
pi_31581394
Gewoon de muur inslaan met bv de kop van een grote kruiskop schroevendraaien. Daarna gat dicht plamuren met gips.
Zo doe ik het ook altijd, en werkt echt perfect (en net zo belangrijk, met een minimale inspanning )
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  donderdag 20 oktober 2005 @ 19:47:24 #13
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31585876
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 14:46 schreef Supaplex het volgende:
Dat is idd de beste oplossing!!

Zo heb ik het ook gedaan toen ik ons huurhuis uit moest
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  † In Memoriam † vrijdag 21 oktober 2005 @ 09:58:37 #14
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31599099
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 14:47 schreef --HOOLIE-- het volgende:
misschien een satéprikker proberen?
pi_31605792
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 14:53 schreef harlingen het volgende:
gewoon met een tang dat uiteinde proberen vast te pakken (met hulp van schroevendraaier, mes of schaar) en eraf trekken en rukken. Daarna schade verhelpen door gaten dicht te maken en in extreme gevallen muur even wit schilderen...
volgens mij heb jij echt geen idee wat een holle-wandplug is Als je zo'n ding er met geweld uit probeert te trekken heb je waarschijnlijk een gat met een diameter van een centimeter of vijf. Nog best lastig dicht te plamuren in een voorzetwandje.

Stanleymesmethode werkt veruit het beste.
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:00:40 #16
59607 Partyman
Heerlijk Helder Heineken
  zondag 23 oktober 2005 @ 13:06:26 #17
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_31650846
ehhh welke variant is het?

waar ik mee werk die vormen een drie poot achter de wand.
als je de bout er maar 1 slag in draaid dan steekt de bout er een 5 cm uit.
een paar keer met de hamer er op meppen tot de bout wat verder in de muur zit
nu kun je de bout naar je toe trekken en komt de kop van je hollewand plug los van de muur.
knip met een tang de kop er af en je duwd hem zo naar binnen. (als je echt lomp op de bout hebt gemept kun je soms de hele plug uit de wand trekken.

deze variant bedoel ik
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_31652903
met dat meppen moet je waarschijnlijk nog flink oppassen, we hebben het wel over gipswandjes. Vaak kun je met een stanleymesje de kop er al afsnijden zonder eerst de kop naar voren te hoeven halen, veel gemakkelijker.
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_31988396
Ik had ook het probleem en heb het net ff aan mijn vader gevraagd en die zei; je moet er een schroefje indraaien net todat ie hem pakt en dan er uit trekken en het werkt perfect!
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  zaterdag 5 november 2005 @ 13:19:33 #20
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_31988517
inmiddels heb ik de methode 'de kop eraf snijden en 'm dan de muur inslaan' gebruikt, en werkte inderdaad prima
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')