En de Donar trein dendert voort! Van de Giants werd afgelopen donderdag moeizaam met 60 - 65 gewonnen.
Zaterdag was Almere kansloos, en werd met 26 punten verschil naar huis gestuurd. Uitslag: 98 - 72.
In een kolkend Martiniplaza (3870 toeschouwers) werd bij momenten echt hoogstaand basketball gespeelt. De MVP van de wedstrijd werd Mister ' BIG ' Travis Reed. Echt, die was zo goed bezig!!!! Fantastische spinmoves, mooie hoekschotjes en uiteraard ontbraken de dunks ook niet. Reed had ook een gruwelijk blok! echt, je had het publiek moeten zien! helemaal gek werden ze.
Travis was duidelijk in zijn element, getuige ook het bekende " Groningen laat je horen! " gebaar, en hij deelde na de wedstrijd kusgebaartjes uit richting het publiek. Het was de avond van Travis Reed.
Groningen laat je horen!!! Ook Jason Detrick speelde een sterke pot. Eindelijk zagen we waarom Detrick de MVP van de Oostenrijkste competitie was. Mooie drives, goede schoten en een heerlijke dunk! Zou Detrick nu opstaan? En dan is het prettig om te weten dat we nog een klasbak alla Travis Young achter de hand hebben. Young speelde niet bijzonder goed, maar hij is met zijn snelheid en individuele klasse een nuttige kracht om erbij te hebben.
En dan hebben we Gatis, pffff wat moet je daar van zeggen? Weinig, daar kun je alleen maar van genieten. Elke wedstrijd weer 100% inzet en wat een vechtlust! Hij begint steeds beter te schieten, en hij doet het op de 1-positie zeker niet slecht.
Ramiz deed niet mee, en dat was onder de borden (lees: reboundend) wel te merken. Ramiz heeft een rugblessure, Jason en Tom schijnen ook niet helemaal genezen te zijn. Kriisa deed niet mee. Hij heeft nog steeds last van zijn lies. Ik betwijfel of hij snel inzetbaar is.
Iemand de reactie van Novak gezien na zijn rake driepunter? een en al blijdschap! Ja, Novak genoot zichtbaar.
Op dit moment staan we op de derde plek, echter kunnen we nog tweede worden. Alleen dan moet Amsterdam 2x verliezen. We kunnen ook vierde worden! Dan moet Amsterdam 2x verliezen en Rotterdam moet 2x winnen. Het staat dus nog NIET vast dat we op de derde plek blijven staan.
A'dam draait zonder Spinks echt voor geen meter! Ik zou het niet erg vinden als we die ploeg snel treffen.
![]()
Zoals het er nu uitziet moeten wij tegen Nijmegen, maar dat staat nog niet vast.
Feit is wel dat de eerste play-off wedstrijd op donderdag 20 april zal plaatsvinden. Theo de Dondergod zal aanwezig zijn en misschien ook wel Sport1. Ik verheug mij nu al op die dag. Het opkomen van Theo is zo gaaf!!!
LAAT DE PLAY-OFFS maar beginnen! Wij zijn er klaar voor!!