abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35923466
Donar soepel gewonnen gister. Die verdediging van BoZ leek nergens op.
Trouwens, wat een farce dat de Giants vergeten waren goede shirts mee te nemen.
  zondag 12 maart 2006 @ 00:53:51 #102
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_35957421
En ook zaterdag weer gewonnen! ditmaal van Omniworld, 59 - 70. Young 16 punten, en Reed 15 rebounds. Volgende week zaterdag de TOPPER tegen Eiffeltowers Den Bosch. Vandaag is een samenvatting v/d wedstrijd te zien tijdens Studio Olympia, waarschijnlijk rond de klok van 13:00 / 14:00. Later vandaag komt op NOS txt 224 het exacte tijdstip te staan.

Detrick is met een beetje geluk over 2 weken weer inzetbaar.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 00:35:14 #103
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36133903
Vandaag om 19:30 de TOPPER tegen Eiffeltowers Den Bosch. Detrick traint weer volop mee, maar hij is voor vandaag nog niet inzetbaar. Dat is wel Travis Young hij geeft zelf aan dat hij nu op 70% procent zit, en hopelijk speelt hij vandaag een goede pot.

Melderis en Reed hebben een nieuw (verbeterd) contract gekregen, nu maar hopen dat ze tekenen! Het salaris van beide is zo hoog (met name van Reed), dat dit te koste gaat van het salaris van de overige spelers.

Young in actie tegen de Giants

foto: Arnold Meijer / donar.nl
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:15:37 #104
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36153583
GVD verloren met 72 - 75 ! met nog een paar seconden te spelen moest Donar de driepunter maken. Aanval Donar, Chris M geeft de bal af op Reed en die dunk de bal snoeihard in de basket.. Vervolgens stonden we nog maar 1 punt achter en 3 seconden te spelen, echter hadden we nog maar 3 teamfouten en was het er dus al te weinig tijd om fouten te forceren. Naja, vervolgens scoren hun nog twee punten en was het einde verhaal.

Reed niet best, Young mwa. Gatis dikke voldoende, wat een held! Heb er flink de P in, wat een t... zooi!

3480 toeschouwers, incl. oud Donar-speler Nikky Hulzebos.
pi_36154697
Balen! Terecht dus dat ik deze ff heb geskipt...
Waarom deed Reed dat? Was er geen time-out voor dat laatste balbezit?
  zaterdag 18 maart 2006 @ 23:30:12 #106
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36155489
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 22:58 schreef Jeroen_M het volgende:
Balen! Terecht dus dat ik deze ff heb geskipt...
Waarom deed Reed dat? Was er geen time-out voor dat laatste balbezit?
Geen flauw idee waarom Reed die actie maakte, hij had outside moeten spelen. Volgens mij realiseerde hij zich pas later dat zijn actie niet slim was, maar het was sowieso zijn avond niet. Ik vraag mij bijvoorbeeld ook af waarom Kees Akerboom dat moment op de bank zat. Er was nog wel een time-out, maar dat heeft weinig gebracht.
pi_36156163
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 23:30 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Geen flauw idee waarom Reed die actie maakte, hij had outside moeten spelen. Volgens mij realiseerde hij zich pas later dat zijn actie niet slim was, maar het was sowieso zijn avond niet. Ik vraag mij bijvoorbeeld ook af waarom Kees Akerboom dat moment op de bank zat. Er was nog wel een time-out, maar dat heeft weinig gebracht.
Nou, dat lijkt me dan ook een nogal een fout van Boot. Met nog zo weinig te spelen moet er een 3pt-variant worden gespeeld (dus met bijv. Valmo, Chris, Little, Gatis en Kees). Maar ik was er niet bij, dus ik weet het niet. Misschien was er een logische verklaring voor.
  zondag 19 maart 2006 @ 13:38:46 #108
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36166318
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 23:58 schreef Jeroen_M het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt me dan ook een nogal een fout van Boot. Met nog zo weinig te spelen moet er een 3pt-variant worden gespeeld (dus met bijv. Valmo, Chris, Little, Gatis en Kees). Maar ik was er niet bij, dus ik weet het niet. Misschien was er een logische verklaring voor.
Net de samenvatting op ned 2 gezien. Valmo stond achter Reed helemaal vrij, echt onbegrijpelijk! Gatis was er toen al af met 5 fouten, maar Young stond wel in het veld (stond volgens mij ook vrij). Het was gewoon een fout van Reed dat hij direct de bal erin dunkte, er was nog tijd en ruimte om de bal naar buiten te passen. Reed gaf aan nog niets te weten van het nieuwe contract naja, ik moet nog maar zien of hij blijft.
  zondag 19 maart 2006 @ 19:38:24 #109
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36176424
http://www.nos.nl/nosstud(...)etitie2005_2006.html

Samenvatting van bijna 10 minuten, incl. kort gesprek met ' Big ' Travis Reeeeeeeed.
  donderdag 23 maart 2006 @ 19:53:05 #110
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36306594
Vanavond tegen Den Bosch ! de wedstrijd is LIVE te zien op SPORT 1. Tussen 22:30 - 23:00 (Studio Sport) wordt een korte samenvatting van de wedstrijd op Nederland 2 uitgezonden.
quote:
Blessures
Het ziet er voor MPC Capitals vanavond niet goed uit. Zoals gezegd zijn Tom en Valmo vanavond niet inzetbaar. Tom ondervindt nog teveel last van zijn rug en Valmo is geveld door griep. Chris is vanavond wel inzetbaar maar heeft afgelopen week weinig kunnen trainen omdat hij veel last heeft van zijn rug. Jason kan echter vanavond weer enige tijd worden ingezet na zijn langdurige rugblessure.

Vage is dat Tom nu gewoon mee speelt.. Het eerste kwart was het Travis Reed time, al 12 punten van hem.
quote:
Tussenstand
Q1: 20 - 27
Q2: 44 - 49
Goede eerste helft van Donar. En ditmaal lijken ze wel bij de les te zijn. Young 9 punten, Reed 13 pnt en Akerboom 8 punten

Q3 & Q4 zal ik straks plaatsen.

[ Bericht 2% gewijzigd door -Hans- op 23-03-2006 21:41:56 ]
  donderdag 23 maart 2006 @ 20:56:51 #111
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36308456
Q3: 66 - 76
Q4: 82 - 106 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3x verloren van Den Bosch, en dan zo overtuigend winnen in en tegen Den Bosch!
quote:
Travis Young schiet EiffelTowers aan flarden

DEN BOSCH- MPC Capitals heeft donderdagavond een forse tik uitgedeeld aan EiffelTowers. De Capitals wonnen in de Maaspoort overtuigend met 82-106. Een ontketende Travis Young tekende voor 35 punten (28 in de tweede helft) door onder meer negen driepunters (een seizoensrecord).

SUPER TRAVIS YOUNG !!!!!!!!!!! Hij zat op 70% en nu ??? wow, echt super!
  donderdag 23 maart 2006 @ 21:37:25 #112
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36309851
Nog even, want hier kan ik niet genoeg van krijgen:
quote:
Travis Young speelde zo relaxed alsof hij elke wedstrijd zo speelde. Als hij zo blijft spelen, dan wordt iedere ploeg aan de zegekar gebonden. Wat een klasse, bijna nooit vertoond. Het was Young en het was de Young night.

Zwolle is gewaarschuwd. Den Bosch gepakt met 24 punten, goeie morgen zeg...........

http://www.mpccapitals.nl/index.cfm?sid=65
Straks rond de klok van 22:30 beelden van de sensationele overwinning! de play-offs beginnen over een maand, maar deze overwinning geeft de burger veel moed!
quote:
Young 35 (9x3), Reed 17, Melderis 13 (1x3), Akerboom 10 (2x3), Timmermans 9 (3x3), Suljanovic 8, Detrick 8, Novak 6 (1x3).
pi_36311335
Vanmorgen stond het volgende artikel in het Brabants Dagblad (flinke bladvulling) .
quote:
Kees Akerboom voelt zich als een robot op het veld
door Robert van Lith

Donderdag 23 maart 2006 - Kees Akerboom junior mist in Groningen vaak het plezier in basketbal dat hij in Den Bosch had. Misschien keert hij daarom komend seizoen wel terug. Vanavond speelt de schutter met MPC Capitals in Den Bosch tegen EiffelTowers.

Kees Akerboom op de Grote Markt in Groningen met op de achtergrond de Martinitoren. Foto Reyer Boxem

Al Pacino kijkt met een agressieve blik de kamer in. De poster van de filmklassieker Scarface - met Al Pacino als de gangster Tony Montana - siert de woonkamer van Kees Akerboom (22) en zijn vriendin Nina (20). Akerboom junior blijkt een echte filmliefhebber, de stapel film-dvd’s mag er zijn. Scarface is een van zijn favorieten. „Een topper.“

Sinds begin vorig seizoen woont Akerboom hier, in de Groningse buitenwijk Beijum. Buiten staan nog meer auto’s van basketbalclub MPC Capitals Groningen, dat na zijn succesvolle seizoen 2003-2004 bij Tulip Den Bosch/EBBC de nieuwe club werd van de jonge Rosmalenaar. „De meeste spelers wonen hier in de buurt, de woningen zijn van een van de sponsors“, licht Akerboom toe. Het meest trekt hij op met Tom Timmermans en Gatis Melderis, twee jonge teamgenoten.Sinds dit seizoen heeft Akerboom gezelschap van zijn vriendin Nina. Zij gaat nog wel ieder weekend naar Rosmalen om met haar club Black Eagles wedstrijden te spelen in de eredivisie junioren. Zelf gaat Akerboom gemiddeld twee keer per maand terug naar huis. „Altijd weer lekker om bij familie en vrienden te zijn.“

’Moeizaam proces’
Akerboom komt er maar meteen voor uit: zijn vertrek naar Groningen heeft niet gebracht wat hij ervan had verwacht. In het jaar van zijn grote doorbraak maakte hij voor Den Bosch gemiddeld 18,5 punten per wedstrijd met een uitschieter van 40 punten tegen EiffelTowers Nijmegen. Junior werd meteen gebombardeerd tot het grootste basketbaltalent sinds vele jaren. Dit seizoen komt de schutter bij Groningen niet verder dan 9 punten gemiddeld. „Het is een zeer moeizaam proces, ik had zelf verwacht dat het sneller zou gaan. Ik ben in Groningen wel mentaal veel sterker geworden. Ik ging hier naartoe om een betere verdediger te worden en mijn basisvaardigheden te verbeteren. Dat scoren zou ik toch wel blijven doen, dacht ik. Maar dat was dus niet het geval. Ik ben echt wel beter gaan verdedigen en mijn denksnelheid is hoger, maar ik word afgerekend op mijn scores. Vergeet niet dat ik bij Den Bosch een heel andere rol had. Er werden speciale spelletjes gespeeld om mij vrij te spelen. Hier is dat heel anders. De nadruk ligt veel meer op de defensie. En er zijn hier meer goede schutters. Ik heb het idee dat ik hier niet goed gebruikt word“, stelt Akerboom.

Akerboom koos vooral voor Groningen vanwege Ton Boot, de kampioenenmaker die ook coach was van zijn bekende vader Kees Akerboom senior. Dat het trainen onder Boot zwaar zou zijn, wist Akerboom. Maar zó zwaar... „Je bent áltijd bezig met het verleggen van je grenzen.“

Nina kan het beamen. „Ik ga wel eens naar de trainingen kijken. Ik vind het niet normaal zo hard als zij trainen. Je zou verwachten dat Boot staat te bulderen, maar dat is niet zo. Waarschijnlijk heeft hij dat al zoveel gedaan dat ze zich nu zonder mokken uit de naad trainen. De discipline is ongelooflijk groot.“

Gezelligheid
Op de tv-kast staat een lijst met foto’s van Akerboom in zijn tijd bij EBBC. Hij denkt er nog vaak aan terug. „Ik mis die gasten wel eens, die gezelligheid.“ Het hoge woord is eruit, want wie Akerboom een beetje kent als speler, ziet dat hij geen plezier meer uitstraalt. Zelf bevestigt hij dat: „Je wordt meer een robot op het veld dan dat je dingen doet die je leuk vindt. Je moet honderd procent geconcentreerd zijn, daar hoort vreugde niet bij. Ik heb daar wel eens een discussie over gevoerd met het team. Ik vind plezier een van de belangrijkste aspecten waarom je basketbalt, maar daar waren de meningen over verdeeld.“

Als je Akerboom zo hoort praten, lijkt de kans klein dat hij volgend seizoen nog in Groningen speelt. „Ik weet het nog niet.“ Onlangs nog had hij een gesprek met zijn spelersagent Ruud Harrewijn. Er zijn diverse aanbiedingen. Ook van EiffelTowers Den Bosch dat hem afgelopen zomer al wilde halen. En ook zijn er aanbiedingen uit Duitsland en België. „Ook Groningen wil me houden. Ton Boot zei laatst tegen me dat hij tevreden was, dat ik vooruitgang boekte. Daar was ik heel verbaasd over. Maar ook blij, want in anderhalf jaar had ik nog nooit zo’n geluid van hem gehoord.“ Voor het buitenland acht hij zich nog niet helemaal klaar. „Ik heb geen zin om daar op de bank te verpieteren.“ Hij wil pas na de play-offs beslissen over zijn toekomst. „Eerst wil ik kampioen worden met Groningen. We hebben er wel het team voor. En een fantastisch thuispubliek.“

Akerboom senior
Bij het vertrek valt het oog op een foto in de hal. Daarop staat Akerboom senior die een bord in de oude Vinkenkamp aan gruzelementen dunkt. „Met mijn vader heb ik veel contact. In ieder geval na iedere wedstrijd. Dit seizoen heb ik het mentaal heel zwaar gehad, zeker tot december. Het draaide ontzettend slecht bij ons en ik rekende dat ook mezelf aan. En als ik ergens mee zit, bel ik mijn vader. Hij weet precies wat ik doormaak, want hij heeft ook onder Ton Boot getraind. Mijn vader ging er heel anders mee om, had overal schijt aan. Dat gevoel moet ik ook nog zien te krijgen.“

DE FEITEN

- Kees Akerboom jr.
- Geboren: 20 december 1983
- Lengte: 2.00 meter
- Positie: forward
- Clubs: jeugd Black Eagles Rosmalen, junioren Nijmegen, Den Bosch (2002-2004), Groningen (vanaf 2004).
- Interlands: 22. Akerboom maakte zijn debuut in Oranje op 27 augustus 2004 tegen Tsjechië. Zijn vader speelde 182 interlands voor het Nederlands basketbalteam.
Toevalig had ik het afgelopen zondag nog over Kees met een teamgenoot (voetbal). Ons vroegere basisschoolvriendje speelt volgend jaar gewoon weer in Den Bosch!
  donderdag 23 maart 2006 @ 23:31:46 #114
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36314194
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 22:20 schreef Yeahinho het volgende:
Vanmorgen stond het volgende artikel in het Brabants Dagblad (flinke bladvulling) .
[..]

Toevalig had ik het afgelopen zondag nog over Kees met een teamgenoot (voetbal). Ons vroegere basisschoolvriendje speelt volgend jaar gewoon weer in Den Bosch!
Geinig, een vergelijkbaar interview stond ook in het DvhN. Een supporter van Donar heeft na de gewonnen wedstrijd met Kees gesproken over het interview.
quote:
Edwin schrijft:
Kees wist me na de wedstrijd al te vertellen dat de uitspraken in het interview volledig uit zijn verband waren gerukt en dit zal hij morgen (Tv Noord) nog wel eens herhalen....
Ik hoop dat Kees nog een jaar bij ons wil blijven, en anders zie ik hem wel naar Den Bosch moven. Dat zal Yeahinho in elk geval wel tof vinden! Als Den Bosch die Kallumae (oid) vast weet te houden en Kees komt, dan heeft Den Bosch echt goede schutters in huis.
pi_36314291
Hoe voelt dat nou eigenlijk? Zo'n topic helemaal volspammen in je eentje?

Oh wacht, met af en toe een reactie van Jeroen_M tussendoor .
  donderdag 23 maart 2006 @ 23:50:10 #116
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36314967

Ach, dit zal niet het eerste topic zijn waar het gebeurt. Ik vind het wel jammer dat het animo niet wat groter is... naja, misschien wordt het wat beter als de play-offs beginnen. Ik lig er in elk geval niet wakker van.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 16:09:33 #117
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36331692
Ton Boot:
"Topsport speel je niet voor je plezier, maar om te winnen. Als je plezier wilt, ga je maar naar een sexclub ofzo."

http://www.donarbasketbal.com/dvhn24032006.htm verslag van de wedstrijd. Oja, Kees Akerboom heeft aangegeven dat hij de gezelligheid in de bus miste, omdat iedereen met een koptelefoon op zit. Blijkt dat het e.e.a. toch wat uit het verband is gerukt. Vanavond zijn beelden van de wedstrijd op TV Noord te zien!
  vrijdag 24 maart 2006 @ 17:07:40 #118
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_36333516
Ik lees het wel altijd. soms zeg ik wel wat.

Maar vandaag niet
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_36334390
Ja, ik hoorde het vanochtend al op Radio Noord! Mooi werk! Hopelijk is Detrick binnenkort terug.
  maandag 27 maart 2006 @ 15:49:05 #120
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36406956
Gatis Melderis blijft nog een jaar!
quote:
Gatis Melderis tekent voor één seizoen bij.

Wij zijn verheugd te kunnen melden dat Gatis ‘Rambo’ Melderis zijn contract met één seizoen heeft verlengd. De 22 – jarige guard is momenteel bezig aan zijn tweede seizoen in Groningen en is uitgegroeid tot een zeer waardevolle speler voor MPC Capitals.

bron Donar.nl
Noord sport van TV Noord heeft vandaag ook een item over Donar. "Tot slot een analyse van de sterke en zwakke punten van MPC Capitals." Ben benieuwd.
pi_36407043
quote:
Op maandag 27 maart 2006 15:49 schreef -Hans- het volgende:
Gatis Melderis blijft nog een jaar!
[..]

Noord sport van TV Noord heeft vandaag ook een item over Donar. "Tot slot een analyse van de sterke en zwakke punten van MPC Capitals." Ben benieuwd.
Slechts een jaar?
  maandag 27 maart 2006 @ 15:57:59 #122
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36407332
quote:
Op maandag 27 maart 2006 15:51 schreef Jeroen_M het volgende:

[..]

Slechts een jaar?
Dat is inderdaad wel weinig! ik vraag mij echt af wat van de ploeg overblijft na 2007. In elk geval gaat Ton Boot weg, en het is ook nog maar de vraag of MPC het contract tot eind 2009 zal verlengen. Als Reed blijft dan zal hij ook voor 1 jaar tekenen, vast niet langer. Na het seizoen 2007 zal er wel een behoorlijke leegloop gaan plaatsvinden. Naja, in elk geval mooi dat Gatis de eerste is die zijn contract heeft verlengd, al is de termijn niet lang.
pi_36412272
Ik vind het niet echt vertrouwenswekkend, een contract van een jaar. Young zal ook wel weggaan per volgend seizoen. Hopelijk blijft Ramiz.
  donderdag 30 maart 2006 @ 20:08:36 #124
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36502568
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:51 schreef Jeroen_M het volgende:
Ik vind het niet echt vertrouwenswekkend, een contract van een jaar. Young zal ook wel weggaan per volgend seizoen. Hopelijk blijft Ramiz.
Weet niet of Ramiz volgend seizoen wel is te zien in Grunn.. Voorlopig zijn er nog maar drie spelers die volgend seizoen ook in Groningen spelen. Dit zijn: Poels - Kriisa en Melderis. Ik heb net de wedstrijd van vorige week donderdag gezien (Den Bosch - Donar), en daar speelde Ramiz geen goede pot. Voor de liefhebbers, de wedstrijd is in de duistere gangen van het internet te vinden (lees; te d/l).

eej, zaterdag 1 april ga ik gewoon voor de 40 punten!

super duo, de Travis bros

[ Bericht 4% gewijzigd door -Hans- op 31-03-2006 00:03:39 ]
  zaterdag 1 april 2006 @ 22:56:54 #125
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36563459
DONAR heeft met 99 – 87 van Zwolle gewonnen. Amsterdam verliest, maar waarschijnlijk kunnen we de tweede plek net niet pakken.

De wedstrijd: bij momenten heb ik echt een superieur Donar zien spelen. Intelligente passen van Young, Chris en Novak. Verder werd er goed geschoten, en de defence was ook goed. Young begint op een steeds hoger niveau te spelen, en was deze wedstrijd met 14? punten ook goed bezig. Hij zette goed druk, strooide met zeer intelligente passen en de driepunters vielen ook wel goed. Het blijft toch een favoriete speler van mij.

Het laatste kwart was van Donar niet goed! de schoten vielen niet (FT was ook slecht), en de defence leek nergens op. Als Donar de lijn van de eerste drie kwarten had doorgetrokken dan was Zwolle met 25 / 30 punten verschil naar huis gestuurd. Nu verloren ze met ‘ maar ‘ 12 punten verschil.
quote:
Q1: 31 - 21
Q2: 55 - 39
Q3: 80 - 58
Q4: 99 - 87
Nog 2 wedstrijden en dan beginnen de play-offs. Nou, dit Donar heeft zeker wel kansen in de play-offs. Zeker gezien de eerste helft, en een stuk van het derde kwart.

8 april tegen Omniworld Almere, daarna beginnen de play-offs!!

De eerste play-off wedstrijd is thuis op do 20 april.
  maandag 10 april 2006 @ 22:33:45 #126
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36839450
En de Donar trein dendert voort! Van de Giants werd afgelopen donderdag moeizaam met 60 - 65 gewonnen.
Zaterdag was Almere kansloos, en werd met 26 punten verschil naar huis gestuurd. Uitslag: 98 - 72.

In een kolkend Martiniplaza (3870 toeschouwers) werd bij momenten echt hoogstaand basketball gespeelt. De MVP van de wedstrijd werd Mister ' BIG ' Travis Reed. Echt, die was zo goed bezig!!!! Fantastische spinmoves, mooie hoekschotjes en uiteraard ontbraken de dunks ook niet. Reed had ook een gruwelijk blok! echt, je had het publiek moeten zien! helemaal gek werden ze.
Travis was duidelijk in zijn element, getuige ook het bekende " Groningen laat je horen! " gebaar, en hij deelde na de wedstrijd kusgebaartjes uit richting het publiek. Het was de avond van Travis Reed.

Groningen laat je horen!!!

Ook Jason Detrick speelde een sterke pot. Eindelijk zagen we waarom Detrick de MVP van de Oostenrijkste competitie was. Mooie drives, goede schoten en een heerlijke dunk! Zou Detrick nu opstaan? En dan is het prettig om te weten dat we nog een klasbak alla Travis Young achter de hand hebben. Young speelde niet bijzonder goed, maar hij is met zijn snelheid en individuele klasse een nuttige kracht om erbij te hebben.

En dan hebben we Gatis, pffff wat moet je daar van zeggen? Weinig, daar kun je alleen maar van genieten. Elke wedstrijd weer 100% inzet en wat een vechtlust! Hij begint steeds beter te schieten, en hij doet het op de 1-positie zeker niet slecht.

Ramiz deed niet mee, en dat was onder de borden (lees: reboundend) wel te merken. Ramiz heeft een rugblessure, Jason en Tom schijnen ook niet helemaal genezen te zijn. Kriisa deed niet mee. Hij heeft nog steeds last van zijn lies. Ik betwijfel of hij snel inzetbaar is.

Iemand de reactie van Novak gezien na zijn rake driepunter? een en al blijdschap! Ja, Novak genoot zichtbaar.

Op dit moment staan we op de derde plek, echter kunnen we nog tweede worden. Alleen dan moet Amsterdam 2x verliezen. We kunnen ook vierde worden! Dan moet Amsterdam 2x verliezen en Rotterdam moet 2x winnen. Het staat dus nog NIET vast dat we op de derde plek blijven staan.

A'dam draait zonder Spinks echt voor geen meter! Ik zou het niet erg vinden als we die ploeg snel treffen. Zoals het er nu uitziet moeten wij tegen Nijmegen, maar dat staat nog niet vast.

Feit is wel dat de eerste play-off wedstrijd op donderdag 20 april zal plaatsvinden. Theo de Dondergod zal aanwezig zijn en misschien ook wel Sport1. Ik verheug mij nu al op die dag. Het opkomen van Theo is zo gaaf!!!

LAAT DE PLAY-OFFS maar beginnen! Wij zijn er klaar voor!!
  maandag 17 april 2006 @ 18:11:56 #127
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_37037953
DONDERDAG 20 APRIL (19:30) moeten we tegen..... Matrixx Magixx Nijmegen!

Ik wil niet direct zeggen dat we in de halve finale staan (remember play-offs vorig seizoen?), maar we hebben zeker kansen tegen deze tegenstander. Gezien onze vorm, en de blessures bij Matrixx Magixx maken we zeker kans. Frisby kan maar een paar minuten per kwart spelen. Mohammed zal helemaal niet meer in actie komen en Sydmill Harris schijnt ook niet helemaal fit te zijn.

De laatste keer dat Matrixx Magixx op bezoek kwam verloren ze met 10 punten verschil en toen waren ze ook compleet. Ik hoor goede geluiden over de fitheid van Jason Detrick, hij schijnt op de training nu ook mooie dingen te laten zien.

Op naar donderdag!
pi_37141126
78-81. Sjonge jonge, dat is toch wel een beetje een anticlimax zeg. Volgens werden er wel 5 turnovers in de laatste anderhalve minuut gemaakt. Onvoorstelbaar. Wel een erg spannende wedstrijd, hopelijk kunnen we het zaterdag goedmaken. Ik kan helaas niet mee.
  donderdag 20 april 2006 @ 22:43:41 #129
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_37144809
Het boe geroep onderstreept op dit moment mijn gevoel. Collectief falen van het team, incl Boot.. Ja, nu baal ik maar zaterdag ga ik weer voor 100% achter de ploeg staan. Leuk dat de FC heeft gewonnen, ook mooi dat Ajax wint van Feyenoord. Teleurstelling overheerst. Sfeer klote, 2940 toeschouwers.

Waar bleef die time-out op de momenten dat het nodig was? afaik had hij nog een time-out kunnen aanvragen. Young geweldig, maar op het eind viel hij, incl Chris compleet door de mand. Wat heeft Donar toch een moeite met een full court press, en waarom kan Donar nog steeds niet goed omgaan met de 2 - 3 zone? vertel het mij maar. Timmermans die vrij onder de basket staat en keihard de bal moet indunken. Maar nee, hij twijfeld en presteeert het om (helemaal vrij) een loop overtreding te maken! Totaal geen druk, niets en dan lopen maken...........

NIET NORMAAL hoe ze deze wedstrijd hebben weg gegeven, zeer amateuristisch. Maar een paar halen deze dag een voldoende, o.a. Reed, en Detrick. Gatis ook wel weer okay.

Waarom maakte Detrick zo weinig minuten? wilde Boot hem sparen? daar heb ik ook zo mijn bedenkingen over.

Nijmegen van harte. Wij zeer slecht. Nu overheerst een klote gevoel, maar zaterdag gaat de knop om en zal ik weer vol achter de ploeg staan.

We zitten in de grote problemen dat is wel weer duidelijk. Wat een ramp. Gelukkig is er nog bier in huis.. ik vermaak mij wel. Sterkte..
quote:
In een zeldzaam vertoond slot hebben twee spelers van MPC Capitals het gepresteerd om drie ballen binnen TIEN seconden in handen van de matige Brempong te spelen, die daar dankbaar gebruik van maakte en tot held van Nijmegen gebombardeerd werd. Alsof Brempong Voodoo krachten op het Gronings duo overbracht. Bij de stand 75-71 met nog 1.46 minuut te spelen en balbezit mocht Brempong drie keer onder de basket les 1 van het basketbalboek proberen, lay up en scoren maar.

Donar.nl
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:26:47 #130
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_37183612
OKay, inmiddels ben ik ook weer tot rust gekomen. Heb de beelden terug gezien op TV Noord. Ik vraag mij echt af waarom Chris (boel ervaring) zo stond te blunderen. Anyway, om 16:00 vertrekken twee bussen richting Nijmegen. Er gaan ook mensen op eigen vervoer heen. De verwachting is dat er zo'n 150 Donar aanhangers aanwezig zullen zijn, incl ik. Beelden van de wedstrijd zijn zondag te zien, en met een beetje geluk is de wedstrijd via de radio (radio1 / OOG? of radio Noord) te volgen. Misschien volgt er vanavond laat nog een verslag van mijn kant.

Een uitschakeling zou sportief en financieel gezien heel slecht zijn, dan zie ik ook toppers zoals Reed vertrekken. Gelukkig is het nog niet zover.

ALLES OF NIETS !!!!!!!!!!!!! PLEASE GEEN HH VAN DE play-offs van het vorige seizoen!
pi_37196932
Yes! 97-104. In overtime weliswaar, wat een bevalling. Ik ga drinken.
  zondag 23 april 2006 @ 01:24:02 #132
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_37202211
Zeker een bevalling Jeroen_M. De wedstrijd valt met geen pen te omschrijven, te bizar! en vooral te spannend!

Toch maar even een kort verslagje want ik ben net terug uit Nijmegen.

Credits verdient Nijmegen. Ze hebben een ijzer sterk team en de fans... die waren, zoals altijd, lekker fanatiek en verdienen een groot compliment. Wat een entourage in de Horstacker, mijn complimenten. De wedstrijd? Goede genade, te bizar om te omschrijven. 94 - 94 en Young die een vrij forceerde driepunter schiet. De bal rolt op miraculeuze wijze de ring uit. Waarom een drie en geen lay-up? boeiend, is op dit moment niet belangrijk. Wat ik mooi vond was het feit dat Gatis en het team direct Young opzochten, even een hart onder de riem steken. Tekenend voor dit team. Overtime was vreselijk, en ik hoop zoiets ook niet al te vaak mee te moeten maken. Man man wat een spanning. Maar het mooiste was natuurlijk de ontlading na afloop. Dat valt echt met geen pen te beschrijven, zoiets moet je meemaken. De voorzitter van Donar die met arm gebaren het publiek stond op te hitsen, helemaal goed! Reed deed vrolijk mee. En dan het volksfeest op het veld. Prachtig!!!!! De overwinning werd gevierd alsof we kampioen waren geworden, de opluchting was enorm! Mooi was ook de reactie toen bekend werd dat Den Bosch had verloren.
Derde kwart was trouwens ook ranzig. Anyway, wat een dag en wat een wedstrijd! Pffff ben helemaal leeg maar ook dat boeit niet.

Slapen doe ik maar niet, dat heeft totaal geen zin. Op naar dinsdag! En ook dat zal een loodzware pot gaan worden, de druk ligt dan bij ons. Ongetwijfeld zal een scout of Toon de wedstrijd gaan bekijken, immers treft de winnaar van as. dinsdag de Amsterdammers.

Dit was dus een dag om nooit te vergeten, en dit was hele goede reclame voor het Nederlands basketball (jammer dat het niet live werd uitgezonden). Vandaag is een samenvatting @ Studio Olympia te zien, ik zou zeker even kijken want het was mij toch een wedstrijd!!!

DONAR LEEFT !!!!!!!!!!
pi_37209818
Enig idee hoe laat die samenvatting is? Ga zo de kroeg in de fc kijken. Sprak gister valmo nog even en toen ik hem vroeg hoe gezellig de nabespreking was donderdag barste hij in lachen uit. Hij vertelde trouwens dat de samenvattingen ook in estland worden uitgezonden. Belachelijk hoe weinig aandacht er dan hier aan word besteed.
  zondag 23 april 2006 @ 13:32:12 #134
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_37210342
Jeroen slecht nieuws, de wedstrijd schijnt niet te worden uitgezonden! De NOS zou aanwezig zijn, maar volgens bronnen in Nijmegen was de NOS helemaal niet aanwezig. Een blunder eerste klas! Met een beetje geluk kan ik de wedstrijd op DVD krijgen. Mocht dat lukken, dan laat ik dat hier wel even weten. TV Noord was ook niet aanwezig. Dus geen tv beelden..

Tof dat je Valmo hebt gesproken. Sluit mij graag aan bij het laatste gedeelte van je bericht. De NOS had nu de wedstrijd van gisteren kunnen uitzenden, i.p daarvan zenden ze nu een volleybal wedstrijd uit. (offtopic: samenvatting van een NBA wedstrijd mogen we ook niet verwachten..)
  zondag 23 april 2006 @ 13:55:57 #135
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_37211360
Toevoeging: NOS schijnt wel aanwezig te zijn geweest! de samenvatting is dus later vandaag te zien. Tijdstip? Geen flauw idee. Misschien pas rond de klok van 5. De samenvatting zal wel online komen te staan. directe link

TV Noord was wel van de partij ! http://www.tvnoord.nl/televisie/tv_gids.asp?datum=4/24/2006 Morgen in Noord Sport zijn beelden van de wedstrijd te zien!

[ Bericht 27% gewijzigd door -Hans- op 23-04-2006 15:55:12 ]
  zondag 23 april 2006 @ 16:47:32 #136
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_37217282
Na de reclame DONAR OP NEDERLAND 2 !!!!!!!!
  maandag 24 april 2006 @ 20:05:54 #137
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_37254844
Verslag wedstrijd DvhN link naar het artikel

http://home.planet.nl/~heesw072/foto.htm voor foto's van de geweldige wedstrijd.

Morgen de beslissende wedstrijd, tegen dezelfde spectaculaire tegenstander. Zal het niveau weer zo hoog liggen? Wie gaat het in de halve finale opnemen tegen Amsterdam? Morgen weten we het! Het gaat spoken in Plaza!

Radio Noord doet vanaf 19:00 (wedstrijd begint om 19:30) verslag van de wedstrijd!

[ Bericht 12% gewijzigd door -Hans- op 24-04-2006 21:01:29 ]
  dinsdag 25 april 2006 @ 21:58:16 #138
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_37294719
Donar verder
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_37295517
Jaja, soepeltjes. Eigenlijk was het na een minuut al gespeeld. Na die 2 steals en 8 nul. Wat een wedstrijd trouwens van 'Big', als-ie meer speeltijd krijgt in het 4e kwart scoort-ie 40+. Chris speelde ook goed.
  woensdag 26 april 2006 @ 19:46:56 #140
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_37320994
Het scheelde een boel dat Nurse niet van de partij was, anders was het echt een stuk moeizamer gegaan. Reed werd ook niet gedubbel-teamed en dat was de vorige wedstrijden wel het geval. Ditmaal had Donar ook weinig moeite met de 2 - 3 zone en de full court press, wat overigens zaterdag al een stuk beter ging. Jammer dat Reed eind derde kwart/begin vierde kwart er doorheen zat, anders was hij wel voorbij de 40-punten grens gegaan.

Vond Ramiz lekker spelen! Chris ook zeker niet slecht, en Young deed ook zijn ding. Het optreden van Tom vond ik dan weer minder en Jason en Kees mogen van mij wel wat meer speelminuten krijgen.

Geruchten doen de ronde dat Ton Boot ontslag zou hebben genomen als we de halve finale niet hadden bereikt. Lijkt mij bullshit hoor, maar je weet niet wat er waar van is.

In het DvhN staat een mooie foto van Reed.

Morgen de uitwedstrijd tegen Amsterdam! en as. zondag is de thuiswedstrijd tegen Amsterdam LIVE bij de NOS te zien! Doordat de wedstrijd live wordt uitgezonden begint de wedstrijd wel om 12:15, wat een krankzinnig vroeg tijdstip! Hopelijk zit het weer lekker vol, maar het is wel een groot nadeel dat de wedstrijd al zo vroeg begint….

Halve finale: Toon van Helfteren vs Ton Boot

[ Bericht 2% gewijzigd door -Hans- op 26-04-2006 19:55:52 ]
  donderdag 27 april 2006 @ 20:40:58 #141
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_37356966
TUSSENSTAND: 43 - 55, Donar is op dit moment hot!!!!!!!!!!!!!!! nog 7 minuten te spelen.
  donderdag 27 april 2006 @ 21:03:52 #142
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_37357725
YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS het staat 0 - 1 voor DONAR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SUPER GOEDE 2e helft! na het tweede kwart stonden we met 7 punten achter, maar uiteindelijk hebben we met 50-67 gewonnen! Reed ging de tweede helft helemaal los! 21 punten en 14 rebounds!!!!!!!1 Defence Donar = bijzonder sterk!

Erg belangrijk deze overwinning maar de weg is nog lang! Hopelijk wordt het zondag 0 - 2.

DONAR !!!!!!!!!!!!!!!! Vanavond zijn beelden van de wedstrijd te zien bij de NOS, rond de klok van 22:25 / 22:55.

HEEEEEEEEEEEEEee HOOOOOOOOOOOOO HEEEEEEEEEE HOOOOOOOOOO DONAR!

[ Bericht 2% gewijzigd door -Hans- op 27-04-2006 22:46:03 ]
pi_37358624
Jajajaja, there is a d in donar! Fantastisch. En we zwaaien met z'n allen naar Toon.
pi_37358739
quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:46 schreef -Hans- het volgende:
Geruchten doen de ronde dat Ton Boot ontslag zou hebben genomen als we de halve finale niet hadden bereikt. Lijkt mij bullshit hoor, maar je weet niet wat er waar van is.
Beetje een raar gerucht. Boot stopt sowieso na dit seizoen. Of ben ik nu heel gek?
pi_37359186
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  donderdag 27 april 2006 @ 22:06:25 #146
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_37359811
quote:
Op donderdag 27 april 2006 21:34 schreef Jeroen_M het volgende:

[..]

Beetje een raar gerucht. Boot stopt sowieso na dit seizoen. Of ben ik nu heel gek?
Hij heeft nog een contract voor een jaar, dus het moet gek lopen wil hij volgend jaar geen coach meer zijn. Hij stelt zijn sabatical eigenlijk uit, mede dankzij het basketball klimaat wat in Groningen heerst.

Reed is de man van de wedstrijd geworden. Op Sport1 gaf hij met een Big smile aan dat het zondag een gekkenhuis gaat worden. "4000 fans , and it' s gonna be crazy, the best fans in holland!! "
quote:
Tussenstanden
10 min 17 - 20
20 min 35 - 28
30 min 41 - 46 (normaal gesproken is het derde kwart niet ons sterkste kwart)
40 min 50 - 67
pi_37374390
Ton Boot heeft een lintje gekregen vandaag
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  vrijdag 28 april 2006 @ 15:13:07 #148
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_37377970
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:20 schreef clauwheee het volgende:
Ton Boot heeft een lintje gekregen vandaag
Hartstikke tof voor Ton Boot, het is hem van harte gegund. Wallage heeft ook mooi gesproken over Ton Boot. In de stem van Ton was ook duidelijk een stuk emotie te horen, het deed hem echt wat.

Jacques Wallage riddert Ton Boot... (realplayer).

Gerucht: Kees Akerboom vertrekt en gaat naar Rotterdam, en Chris Woods (nu spelend bij Weert + topscoorder competitie) komt hier spelen. Bron: debasketballsitevannederland
pi_37379503
Ja, Kees weg zit er dik in. Dacht dat hij weer terug ging naar Den Bosch.
  zondag 30 april 2006 @ 01:14:15 #150
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_37418394
Net de tweede helft van Demon - Groningen gezien, pfffffff wat stonden ze bij Donar intensief te verdedigen! Over een paar uurtjes richting de Martiniplaza, het zal een heksenketel gaan worden. De wedstrijd? die zal waarschijnlijk snoeihard gaan worden, want Amsterdam moet winnen anders staan ze met 0 - 2 achter in de halve finale.

Ik heb er veel zin in! de wedstrijd is vanaf 12:15 live op ned2 te zien.. Er zijn nog kaartjes te koop dus ik zou het wel weten.

REED! REED! REED!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')