abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 oktober 2005 @ 13:14:37 #1
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_31578773

Game on
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_31579746
Hopelijk gaat het vanavond, vooral voorin, wat beter.
Als Novak en Detrick het niveau van de eerste wedstrijd halen (tegen de friezen), en Suljanovic speelt zoals tegen de astronauts, dan wordt het dikke winst vanavond...
pi_31590898
Moeizaam gewonnen met 61 – 58 in een slechte wedstrijd, het aantal toeschouwers zat rond de 1600. Ik ben een paar keer bijna in slaap gevallen want met name Q1 en Q2 waren erg slecht. Niet rebounden, slecht schieten en je kon zien dat de ploeg weinig vertrouwen had. Refs waren weer ouderwets klote.

Giants speelde weer in een zone en daar had Donar de nodige moeite mee. De beste man aan de kant van de Giants met 32 punten was de nummer 8, Phil Cros. Leuke speler om te zien die echt zeer behoorlijk kan ballen. Voor de rest ben ik echt niet onder de indruk van de Giants.

Jason Detrick (13 pnt) had op het einde echt een geweldig(!!) block op Phil Cros, zeer brute actie van de man met echt een geweldige sprongkracht. Tsja, en ik zou Brooks wel eens op de 1 willen zien spelen, want The Mighty Mouse bakt er weinig van. In vorm is het een topper, maar de laatste paar wedstrijden is het toch wat minder met hem. Valmo Kriisa blijft echt een geweldige p/g.

Knappe run van Donar aan het begin van het derde kwart, want toen wisten ze een 9 a 10 punten achterstand binnen no-time om te zetten in een voorsprong.
De ploeg is nog lang niet in vorm, maar gelukkig is er gewonnen en Travis Reed komt eraan! Hij loopt al redelijk soepel en hij laat alweer de bekende Reed trekjes zien. Dollen met zijn teammates, o.a. met Detrick toen deze werd geïnterviewd door een TV ploeg.

De volgende thuis wedstrijd is op 29/10 tegen Weert, en dat zal wederom een lastige pot worden.
pi_31634759
De wedstrijd Rotterdam - DONAR is om 19:30 begonnen.

Q1: 17 - 17
Q2: 27 - 31

Straks meer tussenstanden!
pi_31636379
Met 1 punt verschil verloren, het is toch niet te geloven..

Q3: 47 - 47
Q4: 61 - 60

.............
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:15:45 #6
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_31640197
Volgens mij zitten ze echt in een dip.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:10:48 #7
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_31683455
Jup, dat kan je wel zeggen Robertje. Hopen dat ze snel uit deze dip komen, misschien vanavond al? Via http://www.fibaeurope.com/ is de wedstrijd tegen Slask Wroclaw (Fiba EuroCup) te volgen.

Donar zit in groep F.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:55:46 #8
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_31684891
g..d die f*cking Chris McGuthrie komt erin en weg is de voorsprong. Ton Boot heeft wat mij betreft een fout gemaakt door Chris veel te lang te laten staan. McGuthrie had een schotpercentage van 20%!, en Detrick had een schotpercentage van 22,22%. DONAR verliest met 77 - 68, en had een rebound overwicht,
27 tegen 41 (!!!!!!!!!!!), maar jah de schoten he.... Maar goed een verschil van 9 punten is niet slecht, maar er had volgens mij echt meer ingezeten. Pas in het vierde kwart ging Slask definitief voorbij aan Donar..

Zaterdag thuis tegen Weert, en dan dinsdag tegen Hapoel Tel Aviv Israël.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:13:44 #9
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_31687799
Die Mighty Mouse is toch al vanaf vorig seizoen "over the hill" Overigens las ik dat die Detrick echt een topper was....in Oostenrijk. Ik denk maar dat ik ook weer ga basketballen...en prof ga worden in Oostenrijk.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:46:02 #10
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_31688476
Ja, echt die Detrick was in Oostenrijk echt vreselijk goed! unstoppable toen Gary B hem stond te verdedigen, Gary B was geen partij voor Detrick. Zijn stats van de wedstrijden die hij in Oostenrijk heeft gespeeld zijn echt gruwelijk, gem. iets van 27 punten met uitschieters naar 35+. Oja, hij kreeg ook de titel MVP van Oostenrijk mee. Ton Boot heeft ook gezegd dat het een Europese topper kan worden, en tijdens zijn eerste wedstrijd voor Donar speelde hij ook de sterren van de hemel. Maar gek genoeg is het steeds minder en minder geworden. De laatste paar wedstrijden komt hij niet verder dan 2 of 5 punten, echt om te huilen zo slecht. Heb je Detrick al zien spelen? die gast heeft wel een erg goede sprongkracht. Mja, het is zeer tegenvallend maar ik hou het maar even bij een vormcrisis, al duurt dat wel erg lang...

Vorig seizoen was Chris behoorlijk wisselvallig, en hij zit dit seizoen in een aardige dip. Het is allemaal bij hem te geforceerd, of juist weer te traag. Te gehaast om te schieten of weer te traag met passen naar zijn medespelers, met als gevolg dat zijn teammates moeten forceren. Gezien het huidige spel van Chris ben ik niet blij met hem als p/g, de ploeg wordt te onrustig als hij in het veld staat. Hopen op beterschap, en wel op korte termijn. Gelukkig zijn er nog alternatieven zoals Gatis en Brooks...

Schotpercentage van beide heren was 4 op 19.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 10:06:19 #11
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_31695346
Hopelijk komen ze binnen 4 maanden uit hun dip. Toch zie ik ze als 1 van de titelkandidaten..samen met Den Bosch en Amsterdam.
pi_31700128
Vorige week heb ik op een feestje staan praten met een slowaak die bij donar speelt is ie een beetje goed? Is wel een aardige gozer. Vertelde mij dat hij een nieuwe ploeg zocht voor volgend jaar(zijn vriendin vind nederland maar niks).
  donderdag 27 oktober 2005 @ 10:03:53 #13
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_31718152
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 14:06 schreef Qwie het volgende:
Vorige week heb ik op een feestje staan praten met een slowaak die bij donar speelt is ie een beetje goed? Is wel een aardige gozer. Vertelde mij dat hij een nieuwe ploeg zocht voor volgend jaar(zijn vriendin vind nederland maar niks).
Qwie> Slowaak? Er speelt 1 Slowaak bij DONAR: Daniël Novak. Goede speler. Dat hij zo openlijk praat over een vertrek verbaasd me.

A.s. dinsdag weer naar de DONAR Dome. Voor de wedstrijd tegen Hapoel Tel Aviv. De wedstrijd tegen Weert laat ik voor wat het is.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_31718962
Ja dat is hem daniel zijn vriendin heet alexia of zoiets. Hij vond die trainer van Donar trouwens erg erg goed. Dat was een van de redenen waarom hij nog speelde bij donar. Hij hield wel van harde discipline die de trainer altijd van hem verwacht.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:50:17 #15
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_31762970
Robertje -> Straks met Young en Reed erbij zal het ongetwijfeld beter gaan.

Het zou wel jammer zijn als Novak zou vertrekken, het is (zoals Barca al zei) een goede speler met een goede mentaliteit. Zeker nu het zo moeizaam gaat zie je wat je aan een speler van het kaliber Novak hebt, erg veel dus. Mogelijk is hij er morgen niet bij, want hij heeft last van een knieblessure. Het meespelen van Kees is ook twijfelachtig, want hij heeft last van zijn rug.
  zondag 30 oktober 2005 @ 00:41:04 #16
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_31797703
Gewonnen met 75 - 67 ! MotM Daniel Novak.

Maar er is iemand die zo goed als zeker zijn spullen kan pakken, zijn naam? Darren Brooks.
quote:
Brooks loopt averij op bij Boot

Omdat Darren Brooks de opdrachten die hij van coach Boot ontving niet uitvoerde, is hij tijdens de pauze naar huis gestuurd om over zijn positie na te denken. En dat is precies ook wat Ton Boot dit weekeinde gaat doen. Brooks krijgt dan ook nog maandag de tijd en zal dan dinsdag weer op de training (moeten) verschijnen. Het is een herhaling van wat zich op de training van gisteren afspeelde, inclusief het wegsturen.

Aldus Donar.nl
Tevens schijnt het weer helemaal mis te zijn met Travis Young. Er zijn n.a.v. zijn knie-operatie een aantal complicaties opgetreden, zoals vocht en bloed wat in zijn knie zou zitten. Young zou het ziekenhuis op eigen initiatief hebben verlaten, tegen de adviezen van de dokters in. Voorlopig zijn het nog geruchten, maar ik vrees dat in deze geruchten toch een kern van waarheid zit. Een vervolg operatie lijkt noodzakelijk..
pi_31798783
Damn, ik vond Brooks wel aardig spelen... off-bench dan, als 2-guard.
Hoe speelden Jason en Ramiz vanavond?
  zondag 30 oktober 2005 @ 01:47:21 #18
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_31799133
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 01:25 schreef Jeroen_M het volgende:
Damn, ik vond Brooks wel aardig spelen... off-bench dan, als 2-guard.
Hoe speelden Jason en Ramiz vanavond?
Jason was de eerste helft goed bezig, maar na de pauze werd het wat minder. Op het einde had hij moeite om de bal onder controle te houden, het leek wel of de bal in de fik stond.. zo ging hij met de bal om. Maar hij ging een paar keer mooi het 1 om 1 gevecht aan, en zijn schoten waren best okay.

Ramiz stond op Ingram, en had het dus erg zwaar. Maar verdedigend stond Ramiz zijn mannetje en aanvallend was het misschien wat minder maar toch wel voldoende. (Ramiz 8 pnt, en Ingram 10 pnt)

Tsja, Brooks stond nog maar net in het veld en hij kreeg alweer kritiek van Ton Boot. Ik vrees toch het ergste, maar misschien komt het nog wel goed..
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:03:00 #19
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_31825256
Beelden van de afgelopen wedstrijd zijn hier te vinden.

A.s. dinsdag de eerste thuiswedstrijd voor de FIBA-Eurocup tegen het sterke Hapoel Tel Aviv uit Israël
pi_31826220
Thanks voor de link. Ik vind Ramiz trouwens sowieso beter als center dan als PF.
Ik denk dat Jason gaat excelleren wanneer Reed er weer is (sowieso in de play-offs)...
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:22:44 #21
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_31853796
Ik denk dat niet alleen Jason gaat excelleren maar ook Ramiz (nog meer excelleren). Het spelletje onder de borden kan straks met Travis Reed en Ramiz echt zeer boeiend worden, want dan staan er echt twee goede inside spelers op het veld. Ja, en Detrick zou dan ook wel eens los kunnen komen. Het is te hopen dat Travis Young ook op korte termijn weer van de partij is, want dan gaat het natuurlijk helemaal interessant worden.

De defence begint al steeds beter te worden, nu de aanval nog.

Morgen tegen Hapoel, ik ben benieuwd!
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:07:12 #22
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_31861315
Brooks per direct ontslagen bij Capitals

01 november 2005, 10:57

groningen -
Het is voorbij voor Darren Brooks. De basketballer van MPC Capitals kreeg gisteren te horen dat hij niet weer hoeft te komen. In feite kreeg de breuk afgelopen zaterdag al gestalte, toen de Amerikaan tijdens de competitiewedstrijd tegen Upstairs Weert door coach Ton Boot werd weggestuurd.

Het huwelijk Brooks-Capitals heeft vanaf het begin niet onder gunstig gesternte gestaan. Brooks, beoogd stand-in voor de geblesseerde Travis Young, had een contract tot 1 januari 2006. Maar al snel bleek dat hij niet past in het systeem en de werkwijze van Boot. ”Hij kent nu de spelsystemen nog niet eens en toont ook geen inzet en interesse om zich dit eigen te maken”, legt bestuurslid technische zaken Albert van der Ark uit. ”Brooks is een sta-in-de-weg voor de ontwikkeling van het team, daarom gaan we niet met hem verder. In zijn contract staat dat hij zich volledig voor het team moet inzetten en daar voldoet hij niet aan. Overigens reageerde hij op zijn ontslag op dezelfde wijze als hij basketbalt: gelaten.”

Het is nog de vraag over de Groninger basketbalclub een vervanger voor Brooks laat komen. Van der Ark: ” We hebben volgens de reglementen van de FEB tot 15 november de tijd om een nieuwe speler aan te trekken. Maar we hebben natuurlijk nog Travis Young. Hij heeft nu zijn tweede operatie achter de rug. Het is de bedoeling dat hij vanaf 1 januari volledig inzetbaar is. We gaan dus beslist niet een speler voor langer dan twee maanden aantrekken. Maar vind die maar eens en wie wil dat? Na 1 januari mogen we wel weer spelers laten komen. Vanaf dat moment hebben we twee opties: of Travis Young speelt gewoon, of we gaan met een andere speler verder en Young gaat in de ziektewet. Dat gaan we tegen die tijd bekijken.”

Het verrast Van der Ark niet dat het over en uit is met Brooks. ”Eigenlijk had ik al eerder een telefoontje van Boot verwacht. Brooks had al meerdere waarschuwingen gehad, zo kon het gewoon niet meer.”

dinsdag 1 november 2005 @ 22:53:38 #23
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_31882349
Tsja, dat van Brooks hing al een beetje in de lucht maar ik denk dat dit wel het beste is. Hij kan wel aardig ballen, maar dat is niet voldoende, zeker niet bij Ton Boot. Hopen dat Young begin januari weer van de partij is, want anders moet er weer een vervanger worden gehaald.

Verloren met 72-74 , en met nog 1:20 te spelen stond Donar 5 punten voor!!!!!!! en het laatste schot van Ramiz ging helaas mis, anders was het overtime geworden. Tsja, als je de hele wedstrijd voor staat en je geeft het dan toch weg dan sucks dat zwaar! verder heb ik vanavond echt genoten van de wedstrijd, van de sfeer (was voor een doordeweekse dag niet slecht) en van de vechtlust bij de spelers van Donar. Erg knap dat een zwaar gehavend Donar zo goed kan meekomen, en het onderstreept wat mij betreft de eerdere woorden van Chris en Ton Boot als het om de vorm gaat. Ik denk dat wat we hebben gezien zeker hoopgevend is voor de toekomst.

Jason had wederom een verwoestend block! te gruwelijk gewoon! Ja, ik begin hem steeds beter te vinden, al is hij natuurlijk nog lang niet in zijn bloedvorm maar hij is volgens mij toch echt op de goede weg.

" Donar geeft overwinning in slotfase uit handen" zou wel een passende titel zijn. We hebben kansen genoeg gehad om verder uit te lopen, en dat het zo is afgelopen is echt zuur. Het gevoel is klote, maar ik put wel hoop uit hetgeen wat ik vanavond heb gezien.

We hadden een paar keer geluk met de calls van de refs, alleen jammer dat de kansen die daarop volgden niet goed werden benut.

Er waren een stuk of 1800 toeschouwers, dat viel dus wat tegen. (zeker in vergelijking met vorige week zaterdag)

Reed deed weer lekker fanatiek mee toen iedereen stond te klappen, hij stond zelfs te zwaaien met een handdoek!
Opvallend was het goede optreden van Poels, want die liet in de minuten die hij kreeg een paar hele goede dingen zien. Steals, rebounds en scores (4 pnt), erg hoopgevend.

Zaterdag tegen Amsterdam, en het is te hopen dat Novak van de partij is. Hij liep mank en heeft de hele wedstrijd met een blessure gespeeld.
  zaterdag 5 november 2005 @ 15:00:53 #24
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_31990990
Over een uurtje de wedstrijd tegen Amsterdam! ik zal proberen de tussenstanden hier te vermelden.. Kees en beide Travissen doen niet mee, maar Novak en Tom waarschijnlijk wel.

HUP DONAR !!!!!!!!!!!!!!!!
  zaterdag 5 november 2005 @ 16:30:12 #25
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_31993343
Astronauts - Donar

Q1: 21 - 17
Q2: 40 - 34
Q3:
Q4:

Q1: Spinks al 2 fouten, mooi! en Donar heeft met 12 - 2 achter gestaan. (ze schieten niet al te best)

[ Bericht 29% gewijzigd door -Hans- op 05-11-2005 16:46:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')