abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34707764
Antarctica is 1 groot mysterie..... Ik had ook ooit eens gelezen dat bepaalde hoge moffen allemaal met duikboten na de 2de wereldoorlog naar Antarctica gingen varen...... heel dubieus allemaal. Want het grote kwaad schijnt ook met Antarctica gerelateerd te zijn....

1 ding is zeker, mooie televisie gaan op de korte termijn zeker krijgen. Sharon sterft een bizarre dood. Hamas is aan de macht gekomen, iran heeft kernwapens, het romeinserijk blijft als een idioot groeien, de chipknip wordt door onze strot geduwd, het digitale leven loopt uit de klauwen etc, etc. Dit kan gewoon geen toeval meer zijn.......
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:30:41 #177
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_34710468
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:07 schreef JohnDope het volgende:
Antarctica is 1 groot mysterie..... Ik had ook ooit eens gelezen dat bepaalde hoge moffen allemaal met duikboten na de 2de wereldoorlog naar Antarctica gingen varen...... heel dubieus allemaal. Want het grote kwaad schijnt ook met Antarctica gerelateerd te zijn....

1 ding is zeker, mooie televisie gaan op de korte termijn zeker krijgen. Sharon sterft een bizarre dood. Hamas is aan de macht gekomen, iran heeft kernwapens, het romeinserijk blijft als een idioot groeien, de chipknip wordt door onze strot geduwd, het digitale leven loopt uit de klauwen etc, etc. Dit kan gewoon geen toeval meer zijn.......
waar leidt dit volgens jou naar toe dan? Hail Anubis?
¡ Experience Everything !
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:14:28 #178
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34714007
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:07 schreef JohnDope het volgende:
Het grote kwaad?
quote:
1 ding is zeker, mooie televisie gaan op de korte termijn zeker krijgen. Sharon sterft een bizarre dood
De man heeft een herseninfarct gehad.. niet echt heel bizar te noemen
quote:
. Hamas is aan de macht gekomen,
en bindt meteen al in
quote:
iran heeft kernwapens,
Net zoals Irak die had?
quote:
het romeinserijk blijft als een idioot groeien,
euh
quote:
de chipknip wordt door onze strot geduwd,
[quote]het digitale leven loopt uit de klauwen etc, etc. Dit kan gewoon geen toeval meer zijn.......
Euh Nee.. dat is geen toeval.. dat is vooruitgang

OT: als er idd iets ligt onder het ijs daar, zal het de basis van de Nazi's zijn gok ik.. maar waarschijnlijker is dat het gewoon een ongebruikelijke rotsformatie is, net als de "gezichten" op Mars
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:25:38 #179
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_34714395
Even lekken uit Science:
quote:
Frozen Land O' Lakes

By Mason Inman
ScienceNOW Daily News
31 January 2006

A new survey of eastern Antarctica has revealed a surprising find: two lakes buried beneath a 4-kilometer-thick ice sheet that rival the famous Lake Vostok in size. The lakes may hold exotic life, and their position along ancient fault lines could shed light on how a nearby mountain range formed.

Earth scientists have so far spied about 145 subglacial lakes in Antarctica. Sandwiched between the ice above and bedrock below, the lakes stay liquid due to a combination of geothermal heat and the crushing pressure of the ice sheet. Lake Vostok, by far the largest of these lakes, is well-mapped, and a Russian team is now drilling through its ice cap in hopes of finding life inside (Science, 28 October 2005, p. 611). But scientists know little about most of the region's lakes, spotted only from sparse radar surveys.

A team led by geologist Robin Bell and glaciologist Michael Studinger, both at Columbia University's Lamont-Doherty Earth Observatory in Palisades, New York, revisited two hidden bodies of water glimpsed in earlier surveys. To conduct a more thorough analysis of the lakes, named 90°E and Sovetskaya, the team drew on a suite of data including new satellite images and decades-old gravity measurements, which use differences in the density of ice and water to gauge a lake's depth.

The study found that the lakes are second in size only to Lake Vostok and are nestled in deep depressions. At 2000 square kilometers, 90°E is roughly half the size of Rhode Island and reaches roughly a kilometer deep--about the same as Vostok. Sovetskaya is almost as large, at 1400 square kilometers, and likely as deep. The lakes' depths and the rugged terrain surrounding them suggest that they lie in crevasses along ancient faults, long dormant. Because the depressions that cradle the lakes are so large and deep, the researchers argue the lakes have likely stayed stable through climate changes and have been there since Antarctica was warm and rainy, more than 35 million years ago. If so, this may increase the chances that they harbor life, the team reports in the February issue of Geophysical Research Letters.

The idea that a lot of subglacial lakes form along faults is "very likely to be correct," says glaciologist Garry Clarke of the University of British Columbia in Vancouver, Canada. If this bears out, he adds, "you could use the location of the lakes to map stripes across Antarctica and decide where the tectonic features are." That could help researchers understand mysteries such as the Gamburtsev Mountains, which do not appear to have been shaped by the tectonic activity that helped form other major mountain ranges.
Er zijn dus twee grote meren onder Antartica.

[ Bericht 2% gewijzigd door Quarks op 02-02-2006 17:39:27 ]
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_34718872
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:14 schreef teamlead het volgende:

[..]

Het grote kwaad?
[..]

De man heeft een herseninfarct gehad.. niet echt heel bizar te noemen
[..]

en bindt meteen al in
[..]

Net zoals Irak die had?
[..]

euh
[..]

Euh Nee.. dat is geen toeval.. dat is vooruitgang

OT: als er idd iets ligt onder het ijs daar, zal het de basis van de Nazi's zijn gok ik.. maar waarschijnlijker is dat het gewoon een ongebruikelijke rotsformatie is, net als de "gezichten" op Mars
inderdaad het is geen toeval. Aleen of de vooruitgang uiteindelijk positief is(wij burgers hebben er uiteindelijk niet voor gekozen, wat is de volgende beperking die ze door onze strot zullen douwen?), betwijvel ik.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_34719155
er was toch ook een theorie dat de pyramides van Gizeh ouder zouden zijn dan de trappiramide van Djoser. En dat die laatste een mislukte kopie was van iets wat een eerdere beschaving al gebouwd. Deze superieure en 'verloren' beschaving had ook al antartica in kaart gebracht. Althans kaarten van antartica waren gevonden in volgens mij pyramides. evenals exact kloppende kaarten van grote gebieden. Iets waaruit zou blijken dat deze beschaving de lucht i was geweest of zelfs in de ruimte. Die grote tekens in de woestijn (mexico?) hadden daar ook wat mee te maken dacht ik

Misschien dat iemand er iets meer over kan vertellen want ik heb de klok wel horen luiden, maar weet niet precies waar die klepel nou hangt
pi_34720351
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:46 schreef lucienne2 het volgende:
er was toch ook een theorie dat de pyramides van Gizeh ouder zouden zijn dan de trappiramide van Djoser. En dat die laatste een mislukte kopie was van iets wat een eerdere beschaving al gebouwd.
Graham Hancock waarschijnlijk... uit zijn 'Fingerprints of the Gods' steling, die inderdaad ook hangt op een link naar Antartica en een 'polar shift'...
quote:
Deze superieure en 'verloren' beschaving had ook al antartica in kaart gebracht. Althans kaarten van antartica waren gevonden in volgens mij pyramides. evenals exact kloppende kaarten van grote gebieden. Iets waaruit zou blijken dat deze beschaving de lucht i was geweest of zelfs in de ruimte. Die grote tekens in de woestijn (mexico?) hadden daar ook wat mee te maken dacht ik
Piri Reis is de kaart waarop Antartica te zien zou zijn gewest, hij is eerder ter sprake gebracht en ook afbeeldingen van getoond ..
het is imho eerder waarschijnlijk dat de kustlijn van brazilie op die kaart gewoon 'gekanteld' is

De Piri Reis kaart stamt overigens redelijk twijfelloos van 1513 en behoort al lange tijd tot de collectie van een museum in Istanbul. is ook niet in een Pyramide gevonden...
maar sommigen beweren dat er extra 'ptolomeische kaarten zijn, die dan wel ouder zijn en uit pre- Egyptische tijden stammen, maar geen van die kaarten is bekend.

Wat betreft de lijnen vanuit de lucht...
dat is inderdaad een theorie rondom de Nazca-lijnen, die vooral Von Däniken aanhangt, dat deze een doel hadden met betrekking tot het vliegen van dat volk.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_34838504
ach binnekort spreekt iedereen erover ...

De Delta Deceptie ... het nieuwe boek van Dan Brown gaat over ontdekkingen onder het ijs van de noordpool ...
quote:
Onder het pool-ijs ligt iets wat de wereld voorgoed kan veranderen...
Een NASA-satelliet doet een opzienbarende ontdekking op de Noordpool. Dat is een opsteker voor de ruimtevaartorganisatie, die al tijden onder vuur ligt. Ook voor president Zach Herney betekent de vondst goed nieuws: een tweede termijn in het Witte Huis lijkt in zicht.
De president vraagt Rachel Sexton, analiste bij de inlichtingendienst NRO, na te gaan of de vondst authentiek is. In allerijl vertrekt ze naar het noordpoolgebied om het werk van een team wetenschappers, onder wie de charismatische oceanograaf Michael Tolland, te controleren.
Maar na Rachels aankomst neemt de zaak een onverwachte wending. Het 'bewijs' lijkt minder rotsvast dan gedacht. Voor de president gewaarschuwd kan worden, begint een nachtmerrie op het poolijs. Een speciale eenheid maakt werk van zijn missie: koste wat kost voorkomen dat de waarheid uitkomt...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_34842417
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 19:44 schreef UncleScorp het volgende:
De Delta Deceptie ... het nieuwe boek van Dan Brown gaat over ontdekkingen onder het ijs van de noordpool ...
[..]
Dat waren toch de Borg die in de toekomst naar het verleden waren gegaan en toen wilden vluchten maar in plaats daarvan op aarde waren gestort?
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:53:34 #185
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_34843759
quote:

[..]
Er ligt: water!!!!

Of zouden ze groenland/spitsbergen/nova zembla/ijsland of een ander eiland bedoelen?
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:01:46 #186
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_34844085
quote:

[..]

Kijk eens naar mijn post boven je.
Ik was 5 dagen eerder en het artikel is stukken uitgebreider.

Iedereen leest natuurlijk over mijn posts heen.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:05:22 #187
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_34844234
Interessant topic... maar hoe kunnen nazi's een basis onder 3,2 km ijs bouwen?
En hoe voelt u zich nu?
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:29:58 #188
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_34845152
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:01 schreef Quarks het volgende:

[..]

Kijk eens naar mijn post boven je.
Ik was 5 dagen eerder en het artikel is stukken uitgebreider.

Iedereen leest natuurlijk over mijn posts heen.
Tussen de noord- en de zuid-pool ligt heel veel: geen ijs zeg maar.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  vrijdag 10 februari 2006 @ 01:43:41 #189
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_34924900
Zelf vind ik het fijt van oorlog voeren over de Falklands verwerpelij..maar er is meer...Operation Taberlan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')