abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31561630
Hoi Hoi,

Ik ben momenteel bezig met een opdracht van school
Ik moet voor twee hypotheekvormen een overzicht maken van de maandlasten. Alleen heb ik er nooit les in gekregen (zelfstudie). En op het internet wordt ik ook niet echt wijzer van wat voor kosten en lasten er allemaal in het overzicht moeten. Er zijn ook niet echt veel boeken erover hoe je dat soort dingen moet berekenen.

Voor de volgende hypotheek moet ik een overzicht maken
Hybride hypotheek is de rente 4.1%, 10 jaar rentevast
Beleggingshypotheek is de Rente 4.3%, 10 jaar rentevast,
Het bedrag dat ze gaan lenen is ¤350.000

Vrouw 30 jaar en haar inkomen is ¤ 36.000,- op jaarbasis excl. Vakantiegeld van 8% (en ze heeft een jaarcontract)
Man 32 jaar, eigen onderneming. Winsten van afgelopen 3 jaar: 2002: ¤ 29.000, 2003: ¤ 32.000, 2004: ¤ 36.000

Tevens hoeveel bedraagt de administratiekosten bij het afsluiten van een hypotheek?
Ik heb voor de volgende kosten percentages gevonden. Echter weet ik niet of deze nog juist zijn?
Afsluitprovisie (1,5 % van de lening)
Taxatiekosten (± 2.5 promille)
Hypotheekakte (ongeveer 1.5% degressief)

Iemand hier een hypotheekexpert????
  woensdag 19 oktober 2005 @ 17:08:21 #2
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_31561871
quote:
Iemand hier een hypotheekexpert????
Ik wordt geacht dat te zijn. Ik heb alleen geen zin om jouw huiswerk te maken. Tevens heb ik geen idee wat een hypotheeeeeeeeeek is.
Ik heb al een boek.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 17:16:43 #3
19149 Seraphin
De echte, en dat proef je!
pi_31562009
Antwoord: ze krijgen de hypotheek helemaal niet, hun maandlasten zijn dus 0.
Op dinsdag 8 november 2005 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laten we even serieus en ontopic verder discussieren!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 17:22:08 #4
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_31562106
Wat Seraphin zegt.
Bovendien zijn er geen standaard afsluitprovies, standaard taxatiekosten en standaardhypotheekakte kosten.
Dat zijn bedragen die per tussenpersoon/bank, makelaar en notaris verschillen.

Bij de hybride hypotheek is het ook nog van belang WELKE verdeling er gemaakt wordt tussen het beleggings gedeelte, het spaar gedeelte en het eventuele aflossingsvrije gedeelte.

Kortom, je hebt niet alle gegevens. Dus onoplosbaar.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_31567087
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 16:52 schreef rei het volgende:
En op het internet wordt ik ook niet echt wijzer van wat voor kosten en lasten er allemaal in het overzicht moeten. Er zijn ook niet echt veel boeken erover hoe je dat soort dingen moet berekenen.
Maandlasten: rente + premie.... Veel rekenplezier!

Succes met het berekenen v/d taxatiekosten zonder dat je weet wat de waarde v/h onderpand is, En ook heel veel succes met het berekenen van de premies terwijl je niet weet wat de verdeling fondsen, het prognosekapitaal, het rendement en de evt overlijdensrisico verzekering + dekking moet zijn. Zelfs als wist je dat wel, dan wens ik je nog veel sterkte

P.s. wat heb je aan de inkomensgegevens wanneer je niet weet wat de verstrekkingsnormen zijn en je alleen de maandlasten moet uitrekenen? Of moet je ook de nettomaandlasten berekenen? Want dan heb je als je het goed wil doen, aan alleen inkomensgegevens niet genoeg.

Misschien even jouw docent raadplegen?
Krekker is de bom!
pi_31567606
Er ontbreken idd nog teveel gegevens om een maandlast te berekenen, maar over de kosten valt nog wel iets te zeggen.....

Veel makelaars taxeren tegenwoordig voor een vast tarief ( 275,00 a 300,00 exl.) en afsluitprovisie kan je ook wel op 1 % houden. Notariskosten 1700 max (bij alleen hypotheekakte en akte van levering)

Succes
  Licht Ontvlambaar woensdag 19 oktober 2005 @ 23:11:56 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_31568769
Sorry, maar voor huiswerkvragen is dit niet het juiste subforum...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')