laat het dan bij een notaris vastleggenquote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:27 schreef Flierp het volgende:
stuur je id naar jezelf in een aangetekende brief. . en maak hem niet open .. de datumstempel geeft dan aan per wanneer het jou id is.. . mochten ze je id jatten .. kun je altijd bewijzen dan het jou id was
Klopt, ik vond het ook heel nuttig. Ik wil voorlopig echt niks zeggen over mijn idee. Ik heb dit ooit vertelt aan 2 mensen die ik heel goed ken, ze vonden het zo geweldig dat ik er al van schrok.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:25 schreef Sosa het volgende:
Laat ze een geheimhoudingsverklaring tekenen ofzo: http://www.uitvinders.nl/formulieren/concept_geheim.htm
Hey, ik had jou die info trouwens al gegeven in een ander topic... Ben trouwens wel benieuwd naar de aard van je vinding.
Kun je ons niet hetzelfde vage verhaal voorschotelen dat je naar dat betreffende bedrijf hebt gestuurd?
Wat bedoel je precies met het product pitchen? Nooit van gehoord namelijk...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:44 schreef houtjes het volgende:
Ik zou aan ze vragen of je het product mag komen pitchen...daar heb je meer aan dan een brief sturen met al je ideeën erin!
Met een duidelijk eenduidig verhaal kun je ze sowieso beter overtuigen dan met een brief of een e-mail.
Ga zorgvuldig te werk zou ik zeggen...succes![]()
Nee, want de eerste secretaresse zal dit al geschonden hebben.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:25 schreef Vulkan het volgende:
Kan ik nu er van uitgaan dat ik vrij veilig zit? Hmm...
Dit is een fabeltje en slaat nergens op. Je kan er dan alleen nog maar op hopen dat de rechter gevoel voor humor heeft en je daarom in het gelijk stelt.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:27 schreef Flierp het volgende:
stuur je id naar jezelf in een aangetekende brief. . en maak hem niet open .. de datumstempel geeft dan aan per wanneer het jou id is.. . mochten ze je id jatten .. kun je altijd bewijzen dan het jou id was
Ik heb reacties gekregen van enkele bedrijven die er wel geïnteresseerd in zijn. Er was een multinational zeer geïnteresseerd in mijn product. Vervolgens kreeg ik een telefoontje van de marketing afdeling dat ik niet met mijn idee moest komen, want ze schijnen het vaak te stelen daar.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 09:47 schreef sanger het volgende:
Vraag aan het bedrijf of je je idee mag komen presenteren (pitchen). Draai een goede korte en duidelijke presentatie in elkaar en ga erheen! Meer kans omdat de mensen direct vragen kunnen stellen en meteen antwoordt krijgen!
Voordat je begint laat je iedere aanwezigen een geheimhoudingsovereenkomst tekenen!
Zet hierin dat alle verstrekte informatie onderhevig is aan de geheimhoudingsplicht onder straffe van een gerechtelijke procedure overeenkomstig de hiertoe opgestelde wettelijke bepalingen.
Veel succes verder eigenlijk met de pitch!
P.s. kun je mij die mail eigenlijk doorsturen? Heb wel interesse in wel vakgebied het ligt. Neem aan dat je investeerders zoekt? Misschien hier een mogelijkheid?
Ik heb niet gezegd dat ik een investeerder ben. Ik heb gezegd dat als het product interresant genoeg is ik wel mogelijkheden zie om voor een kapitaalinjectie te zorgen. Misschien kun je globaal wat info mailen, dan kan ik kijken of de interesse blijft bestaan.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 11:29 schreef Vulkan het volgende:
[..]
Ik heb reacties gekregen van enkele bedrijven die er wel geïnteresseerd in zijn. Er was een multinational zeer geïnteresseerd in mijn product. Vervolgens kreeg ik een telefoontje van de marketing afdeling dat ik niet met mijn idee moest komen, want ze schijnen het vaak te stelen daar.
Ik heb vandaag al die geïnteresseerde bedrijven gebeld en gezegd dat ik niks vertel zonder een geheimhoudingsverklaring. Een bedrijf had toen geen interesse meer, maar ik heb nog genoeg kansen.
Zelf heb ik al 1 investeerder, maar ik wil zelf het product zo veel mogelijk in controle hebben. Dat levert mij meer geld op namelijk. Dus eerst zal ik zelf proberen te verkopen en produceren onder de naam van een bekende retailer.
Je zegt dat je een investeerder bent, kan je wat specifieker zijn misschien?
Ik merk het dan wel, laat me maar even weten ook als je wel suc6 hebt bij die anderen.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 11:39 schreef Vulkan het volgende:
Als mijn onderhandelingen niet naar mijn wens verlopen, dat moet tot maandag wel haalbaar zijn, dan beloof ik je te benaderen.
Erg is dat, kan ik me voorstellen. Dat was mij dus ook bijna gebeurt, totdat ik een telefoontje kreeg van het bedrijf die ik had benaderd. Een vrouw van de marketing afdeling was aardig genoeg om te zeggen dat ik niet hier moest komen met mijn idee. Ze verwees me ook naar een dagstempel en geheimhoudingsverklaring.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 11:54 schreef Lllaura het volgende:
Zo zegt m'n vader dat ie jaren geleden een brief naar Black en Dekker oid heeft geschreven met het idee een waterpas op een boormachine te maken. Daar heeft ie nooit antwoord op gekregen met een tijd later lagen ze in de winkel.
Het kan natuurlijk ook dat ze zelf al op dat idee waren gekomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |