abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 oktober 2005 @ 15:14:08 #1
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31560056
Nou heb ik een leuk idee voor een product. Dus ik ben gaan bellen naar bedrijven en heb ik en 'vaag' omschrijving gegeven van het product, dit om te voorkomen dat ze het gaan stelen.

Vervolgens werd mij gezegd dat ik het moest mailen. Nu heb ik een leuke motiverende brief opgestuurd, waar ik alsnog niet mijn product specifiek omschrijf.

Nu heb ik een mailtje gekregen dat ik veel specifieker moet zijn, dus wat mijn idee nou is. Nou ben ik dus bang dat ik een mailtje terug krijg van: 'zo iets hebben we al of hoeven we niet'. Vervolgens zie ik mijn product over de toonbank gaan en dan kan ik janken naar mijn geld.

Wat moet ik eigenlijk terug mailen? Een afspraak willen ze niet, ze willen eerst op papier zien wat ik heb.
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
pi_31560101
Ik heb de neiging te vragen wat je idee dan wel niet is...
pi_31560152
Zet die mail hier ook eens neer.
Misschien kan ik je idee ook wel jatten
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 15:21:23 #4
127112 kayzie
ongezouten inpeperen
pi_31560202
patent vragen, octrooi vragen, weet ik veel, daar heb je speciale instanties voor om adt te doen. maar das duur
Zwart-wit.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 15:22:14 #5
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_31560222
Je kan ze eerst vragen om een "non-disclosure-agreement" ofzo te tekenen, toch?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 15:25:37 #6
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_31560286
Laat ze een geheimhoudingsverklaring tekenen ofzo: http://www.uitvinders.nl/formulieren/concept_geheim.htm

Hey, ik had jou die info trouwens al gegeven in een ander topic... Ben trouwens wel benieuwd naar de aard van je vinding.

Kun je ons niet hetzelfde vage verhaal voorschotelen dat je naar dat betreffende bedrijf hebt gestuurd?

[ Bericht 33% gewijzigd door Sosa op 19-10-2005 15:28:46 ( ook al in ander topic verteld) ]
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_31560315
stuur je id naar jezelf in een aangetekende brief. . en maak hem niet open .. de datumstempel geeft dan aan per wanneer het jou id is.. . mochten ze je id jatten .. kun je altijd bewijzen dan het jou id was
Religion : Mankind's worst invention !
pi_31560346
patent/octrooi is volgens mij vrij prijzig. (1000+ euro)
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_31560382
Octrooi op aanvragen en dan nog maar eens naar dat bedrijf mailen
pi_31560432
afhankelijk van wat je idee is kun je ook met halffabrikaten werken.. dus laat verschillende bedrijven een onderdeel ontwerpen en zorg zelf dat het allemaal bij elkaar komt.
pi_31560436
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:27 schreef Flierp het volgende:
stuur je id naar jezelf in een aangetekende brief. . en maak hem niet open .. de datumstempel geeft dan aan per wanneer het jou id is.. . mochten ze je id jatten .. kun je altijd bewijzen dan het jou id was
laat het dan bij een notaris vastleggen
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  woensdag 19 oktober 2005 @ 15:39:24 #12
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31560575
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:25 schreef Sosa het volgende:
Laat ze een geheimhoudingsverklaring tekenen ofzo: http://www.uitvinders.nl/formulieren/concept_geheim.htm

Hey, ik had jou die info trouwens al gegeven in een ander topic... Ben trouwens wel benieuwd naar de aard van je vinding.

Kun je ons niet hetzelfde vage verhaal voorschotelen dat je naar dat betreffende bedrijf hebt gestuurd?
Klopt, ik vond het ook heel nuttig. Ik wil voorlopig echt niks zeggen over mijn idee. Ik heb dit ooit vertelt aan 2 mensen die ik heel goed ken, ze vonden het zo geweldig dat ik er al van schrok.

Ik had eigenlijk tijdens mijn verhaal de psychologie van de doelgroep en markt omschreven. Vervolgens vertelde ik hoe ik hier op ging inspelen met mijn product. Het klinkt allemaal heel mooi en aardig, maar bedrijven willen graag dat ik het idee meteen vertel voordat ik een afspraak krijg. Dat wil ik dus niet, ben niet gek.

Maar ja...zal ik dan maar mailen dat ik (tijdens hun kostbare tijd) even langs wil komen en gelijk een geheimhoudingsverklaring laat teken? Een dagstempel krijg ik binnen enkele dagen.
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
pi_31560658
Ik zou aan ze vragen of je het product mag komen pitchen...daar heb je meer aan dan een brief sturen met al je ideeën erin!

Met een duidelijk eenduidig verhaal kun je ze sowieso beter overtuigen dan met een brief of een e-mail.

Ga zorgvuldig te werk zou ik zeggen...succes
  woensdag 19 oktober 2005 @ 15:49:42 #14
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31560751
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:44 schreef houtjes het volgende:
Ik zou aan ze vragen of je het product mag komen pitchen...daar heb je meer aan dan een brief sturen met al je ideeën erin!

Met een duidelijk eenduidig verhaal kun je ze sowieso beter overtuigen dan met een brief of een e-mail.

Ga zorgvuldig te werk zou ik zeggen...succes
Wat bedoel je precies met het product pitchen? Nooit van gehoord namelijk...
  woensdag 19 oktober 2005 @ 16:16:11 #15
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_31561116
Interessant. We willen meer weten
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
  woensdag 19 oktober 2005 @ 16:25:40 #16
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31561242
Ik ben dit tegengekomen op het internet:

- Geheimhoudingplicht
U kunt een (mondelinge of schriftelijke) geheimhoudingsplicht opleggen. Dit is in feite de afspraak tussen twee partijen dat bepaalde onthulde kennis niet mag worden toegepast of meegedeeld aan anderen zonder de toestemming van degene die de kennis heeft onthuld. In geval van schending van de afspraak zal de gedupeerde een gerechtelijke procedure moeten aanspannen. Om daarin vervolgens te bewijzen dat de afspraak is geschonden, en in welke mate. Maar let op: een geheimhoudingsplicht is bindend voor de met name genoemde partijen (dit kunnen er meer dan twee zijn). Tegenover derden kun u er echter geen enkel recht aan ontlenen. -

Aangeziend dit in mijn mailtje stond:

========DISCLAIMER========
De inhoud van dit E-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van deze informatie aan derden zonder toestemming is verboden. De afzender staat niet in voor de juistheid en volledigheid van de overbrenging van een verzonden E-mail, noch voor tijdige ontvangst daarvan.

Kan ik nu er van uitgaan dat ik vrij veilig zit? Hmm...
pi_31561358
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 16:25 schreef Vulkan het volgende:
Kan ik nu er van uitgaan dat ik vrij veilig zit? Hmm...
Nee, want de eerste secretaresse zal dit al geschonden hebben.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_31561572
je moet je idee precies tot in detail beschrijven, het liefst voorzien van diagrammen en tekeningen en dat notarieel laten dateren. Je hebt op dat moment geen enkele garantie die iemand anders het idee ook niet heeft gehad of dat je product per ongeluk toch al bestaat. Desondanks kun je nu wel met je specificaties gaan leuren. Bewaar ook je brieven die je stuurt en probeer zoveel mogelijk bevestigingen van ontvangst te krijgen. Aantekenen helpt daarbij enorm. Gaat een bedrijf er dan met jou idee vandoor dan kun je aantonen dat het product precies lijkt op jouw idee en dat het wel heel toevallig is dat ze het op de markt brengen nadat jij je brief hebt gestuurd. Het is dan aan de rechter om te bepalen of je gelijk hebt.

Verkoop van ideeen is een riskante handel, dat moet je accepteren. Er worden meer ideeen gestolen dan zelf bedacht. Heel Windows is gestolen van Apple. Het hele concept van een grafische user interface is gestolen van Apple.

Gelukkig heeft een idee doorgaans een zeer minimale investering. Mochten ze er toch mee aan de haal gaan dan kost je dat in principe weinig.

Succes
  woensdag 19 oktober 2005 @ 16:50:13 #19
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31561595
Natuurlijk zou ik deze vraag ook kunnen mailen naar de persoon die mij dit heeft gestuurd. Alleen ben ik bang dat ze het dan te langdradig gaan vinden waardoor ik overgeslagen word. Er zijn 100 mensen per dag die met zo'n verzoek aankomen, denk ik.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 19:44:07 #20
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31564596
Ik ga gewoon die gozer opbellen en vervolgens stel ik de vraag gewoon aan hem. Een dagstempel heb ik al en ik zal specifiek naar zijn e-mail vragen. Ik wil gewoon een geheimhoudingsverklaring voordat ik alles begin te vertellen.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 09:18:14 #21
2863 bigben04
FC Den Haag ole ole!
pi_31574940
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:27 schreef Flierp het volgende:
Dit is een fabeltje en slaat nergens op. Je kan er dan alleen nog maar op hopen dat de rechter gevoel voor humor heeft en je daarom in het gelijk stelt.
Jeugdactiviteiten.nl, de site voor iedereen die met kinderen werkt!
  donderdag 20 oktober 2005 @ 09:47:55 #22
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31575418
Vraag aan het bedrijf of je je idee mag komen presenteren (pitchen). Draai een goede korte en duidelijke presentatie in elkaar en ga erheen! Meer kans omdat de mensen direct vragen kunnen stellen en meteen antwoordt krijgen!

Voordat je begint laat je iedere aanwezigen een geheimhoudingsovereenkomst tekenen!

Zet hierin dat alle verstrekte informatie onderhevig is aan de geheimhoudingsplicht onder straffe van een gerechtelijke procedure overeenkomstig de hiertoe opgestelde wettelijke bepalingen.

Veel succes verder eigenlijk met de pitch!

P.s. kun je mij die mail eigenlijk doorsturen? Heb wel interesse in wel vakgebied het ligt. Neem aan dat je investeerders zoekt? Misschien hier een mogelijkheid?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_31575846
waarom toest je het niet eerst bij het octrooien bureau , voor zelfde geld verzin je nu iets wat allang vast ligt
  donderdag 20 oktober 2005 @ 11:29:24 #24
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31577201
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 09:47 schreef sanger het volgende:
Vraag aan het bedrijf of je je idee mag komen presenteren (pitchen). Draai een goede korte en duidelijke presentatie in elkaar en ga erheen! Meer kans omdat de mensen direct vragen kunnen stellen en meteen antwoordt krijgen!

Voordat je begint laat je iedere aanwezigen een geheimhoudingsovereenkomst tekenen!

Zet hierin dat alle verstrekte informatie onderhevig is aan de geheimhoudingsplicht onder straffe van een gerechtelijke procedure overeenkomstig de hiertoe opgestelde wettelijke bepalingen.

Veel succes verder eigenlijk met de pitch!

P.s. kun je mij die mail eigenlijk doorsturen? Heb wel interesse in wel vakgebied het ligt. Neem aan dat je investeerders zoekt? Misschien hier een mogelijkheid?
Ik heb reacties gekregen van enkele bedrijven die er wel geïnteresseerd in zijn. Er was een multinational zeer geïnteresseerd in mijn product. Vervolgens kreeg ik een telefoontje van de marketing afdeling dat ik niet met mijn idee moest komen, want ze schijnen het vaak te stelen daar.

Ik heb vandaag al die geïnteresseerde bedrijven gebeld en gezegd dat ik niks vertel zonder een geheimhoudingsverklaring. Een bedrijf had toen geen interesse meer, maar ik heb nog genoeg kansen.

Zelf heb ik al 1 investeerder, maar ik wil zelf het product zo veel mogelijk in controle hebben. Dat levert mij meer geld op namelijk. Dus eerst zal ik zelf proberen te verkopen en produceren onder de naam van een bekende retailer.

Je zegt dat je een investeerder bent, kan je wat specifieker zijn misschien?
  donderdag 20 oktober 2005 @ 11:32:53 #25
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31577269
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 11:29 schreef Vulkan het volgende:

[..]

Ik heb reacties gekregen van enkele bedrijven die er wel geïnteresseerd in zijn. Er was een multinational zeer geïnteresseerd in mijn product. Vervolgens kreeg ik een telefoontje van de marketing afdeling dat ik niet met mijn idee moest komen, want ze schijnen het vaak te stelen daar.

Ik heb vandaag al die geïnteresseerde bedrijven gebeld en gezegd dat ik niks vertel zonder een geheimhoudingsverklaring. Een bedrijf had toen geen interesse meer, maar ik heb nog genoeg kansen.

Zelf heb ik al 1 investeerder, maar ik wil zelf het product zo veel mogelijk in controle hebben. Dat levert mij meer geld op namelijk. Dus eerst zal ik zelf proberen te verkopen en produceren onder de naam van een bekende retailer.

Je zegt dat je een investeerder bent, kan je wat specifieker zijn misschien?
Ik heb niet gezegd dat ik een investeerder ben. Ik heb gezegd dat als het product interresant genoeg is ik wel mogelijkheden zie om voor een kapitaalinjectie te zorgen. Misschien kun je globaal wat info mailen, dan kan ik kijken of de interesse blijft bestaan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')