abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31555715
Hoi,

Het is dan eindelijk zover, ik heb een nieuwe baan.
Ik heb een contract gekregen welke ingaat per 1 december 2005.

Bij mijn huidige werkgever verloopt mijn contract voor bepaalde tijd per 1 november 2005.
Helaas geen vast contract, want door slechte resultaten moeten er mensen uit...

Er zit dus een maand tussen mijn uitdiensttreding en mijn nieuwe indiensttreding.
Het volgende vraag ik mij nu af:
Kan ik voor één maand een ww-uitkering krijgen? Hoe snel/eenvoudig is dit? Hoe groot is een uitkering?
Hoe moet ik mijn sociale verzekeringen / zorgverzekeringen regelen?
Zijn er andere zaken waaraan ik moet denken??

BvD
M@x
-= Rogue lvl 66 =- -= Warrior lvl 70 =- -= Warlock lvl 70 =-
----------============= Nordrassil =============----------
pi_31555927
Je kan volgens mij wel voor 1 maand een WW uitkering krijgen.
Dit duurt lang, reken op 6 weken voordat e.e.a. geregeld is.
Hoogte van de uitkering is afhankelijk van je arbeidsverleden.
Verzekeringen weet ik niet precies.

Áls je een uitkering aanvraagt, zorg er dan voor dat je in die maand voldoende solliciteert. Ook al heb je zicht op een baan, je hebt dan toch uitkeringsplicht. Voldoe je hier niet aan wordt je gekort op je uitkering.

Persoonlijk zou ik voor die maand alle moeite niet doen, mits je het financieel kunt uitzingen.

Gefeliciteerd met je nieuwe baan
pi_31556028
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 11:30 schreef BettyWeter het volgende:Persoonlijk zou ik voor die maand alle moeite niet doen, mits je het financieel kunt uitzingen.
Wat is dit nu weer voor een kontadvies?

Tuurlijk moet TS een WW uitkering aanvragen. 70% van het laatst verdiende loon is meer dan de 0% die jij adviseert.
I am the greatest man on earth.
pi_31556171
dmn, 6 weken is wel lang.
Dan is mijn aanvraag pas gereed als ik bij mijn nieuwe werkgever begin...
Maar goed, 70% is dan nog wel mooi...
pi_31556219
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 11:35 schreef kutvent het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor een kontadvies?

Tuurlijk moet TS een WW uitkering aanvragen. 70% van het laatst verdiende loon is meer dan de 0% die jij adviseert.
LEZEN! *persoonlijk* en *mits je het financieel kunt uitzingen*

70% van het laatsverdiende loon is trouwens nog maar de vraag. Kan net zo goed 70% van het minimumloon zijn indien het arbeidsverleden van TS een loongerelateerde uitkering niet toelaat (4 uit 5 regel). Als je dan de hele administratieve molen in moet voor een paar lullige euro's, dan zou ik *persoonlijk* ervoor kiezen om gewoon een maandje te relaxen, ipv allemaal formulieren in te vullen, bij het CWI langs te gaan, sollicitatiebrieven te schrijven - terwijl je weet dat je over een maandje toch weer een baan hebt.
pi_31556272
Of, wat ik wellicht ook kan doen is bij het uitzendbureau een maandje werken...
Een maand lang op mijn luie gat zitten, is ook niet alles...
pi_31556347
over die plicht. je kan in tussentijd ook wat dingetjes doen voor ene uitwendbureau. wellicht dat je dan niet iedere week een aantal sollicitaties hoeft te doen.

gefeliciteerd en succes met je nieuwe baan!
pi_31556541
Geld is geld, als het je eigen geld is, dan moet je dat ook terug vragen. Als je 50 euro kwijt raakt dan gaan de meesten ook al over de rooie, laat staan paar honderd euro's.
pi_31556598
Ik zou ook voor uitzendwerk gaan. Bij het CWI krijg je in een maand totaal niets voor elkaar. het belangrijkste waar je inderdaad op moet letten is je verzekring maar hoe dat allemaal werkt weet ik ook niet.
Met een beetje pech word je bij het CWI gelijk doorgestuurd naar de sociale werkplaats.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_31556867
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 12:07 schreef du_ke het volgende:
Met een beetje pech word je bij het CWI gelijk doorgestuurd naar de sociale werkplaats.
Hoe kom je hier in hemelsnaam bij? Gaan voor uitzendwerk? Waarom zou hij? Je hebt totaal geen verstand van zaken, moet je ook niet dingen gaan beweren.
pi_31556915
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 12:07 schreef du_ke het volgende:
Ik zou ook voor uitzendwerk gaan. Bij het CWI krijg je in een maand totaal niets voor elkaar. het belangrijkste waar je inderdaad op moet letten is je verzekring maar hoe dat allemaal werkt weet ik ook niet.
Die gast heeft al werk gevonden, LEZEN!!!
  Licht Ontvlambaar woensdag 19 oktober 2005 @ 12:42:13 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_31557157
Wat zijn we weer vriendelijk vandaag

TS, er worden een aantal goede tips gegeven...
Persoonlijk zou ik inderdaad gewoon WW aanvragen, je hebt er immers premie voor betaald.
Als je in de laatste 39 weken 26 weken gewerkt hebt, dan heb je recht op een loongerelateerd uitkering van 70% van het laatst verdiende loon. De 4 uit 5 regel bestaat niet meer, de kortdurende WW van 70% van het minimumloon ook niet meer.
In de tussentijd kijken of je inderdaad iets via een uitzendbureau kunt doen...
In elk geval een van beide, omdat je anders voor die ene maand je particulier moet verzekeren...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:57:53 #13
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_31559779
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 12:42 schreef Sjeen het volgende:
De 4 uit 5 regel bestaat niet meer, de kortdurende WW van 70% van het minimumloon ook niet meer.
Dan is er een hoop veranderd in 2 jaar Ben ik (en velen met mij) goed genaaid zeg Als ze dan toch zo graag geld weggeven, hup die uitkering aanvragen!
pi_31560523
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 12:29 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Die gast heeft al werk gevonden, LEZEN!!!
klopt, nu, tot 1 november en vanaf 1 december. Maar in de periode van 1 november tot 1 december niet. Dan kan je de hele mallemolen van het CWI in (wat erg langzaam gaat allemaal 10 keer het zelfde formulier invullen moeizame afspraken etc) of er voor kiezen een beetje via een uitzendbureau te gaan klussen. Om zo in elk geval je verzekering makkelijk door te laten lopen.
pi_31560560
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 12:26 schreef harlingen het volgende:

[..]

Hoe kom je hier in hemelsnaam bij? Gaan voor uitzendwerk? Waarom zou hij? Je hebt totaal geen verstand van zaken, moet je ook niet dingen gaan beweren.
tikje aangebrand?
  woensdag 19 oktober 2005 @ 15:40:51 #16
19149 Seraphin
De echte, en dat proef je!
pi_31560600
quote:

Als je in de laatste 39 weken 26 weken gewerkt hebt, dan heb je recht op een loongerelateerd uitkering van 70% van het laatst verdiende loon.
Hoe lang blijft dat doorlopen? Ik kan me niet voorstellen dat ieder induhvidual (geen typo, lees Dilbert) na 6 maanden werken voor de rest van z'n leven 70% vangt.
Op dinsdag 8 november 2005 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laten we even serieus en ontopic verder discussieren!
pi_31560715
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 11:30 schreef BettyWeter het volgende:
Je kan volgens mij wel voor 1 maand een WW uitkering krijgen.
Ik zit ongeveer in dezelfde situatie. Maar ik vraag me nog wel iets af: je krijgt toch geen WW als je zelf ontslag hebt genomen?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_31560908
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:40 schreef Seraphin het volgende:

[..]

Hoe lang blijft dat doorlopen? Ik kan me niet voorstellen dat ieder induhvidual (geen typo, lees Dilbert) na 6 maanden werken voor de rest van z'n leven 70% vangt.
6 maanden.
Dan wordt het bijstand.
pi_31560935
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:47 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Ik zit ongeveer in dezelfde situatie. Maar ik vraag me nog wel iets af: je krijgt toch geen WW als je zelf ontslag hebt genomen?
Inderdaad. Als je zelf ontslag neemt krijg je geen WW.

Contract van TS wordt niet verlengd. Dus hij neemt niet zelf ontslag. En heeft TS dus recht op uitkering.
pi_31561043
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 16:02 schreef kutvent het volgende:

[..]

Inderdaad. Als je zelf ontslag neemt krijg je geen WW.

Contract van TS wordt niet verlengd. Dus hij neemt niet zelf ontslag. En heeft TS dus recht op uitkering.
Euh, ja... overheen gelezen. Ik had wel een vast contract. Dan krijg je geen WW. Is er wel mogelijkheid tot bijstand?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 17:41:33 #21
117622 Gizzer
ik weet het ook niet
pi_31562401
quote:

TS, er worden een aantal goede tips gegeven...
Persoonlijk zou ik inderdaad gewoon WW aanvragen, je hebt er immers premie voor betaald.
Als je in de laatste 39 weken 26 weken gewerkt hebt, dan heb je recht op een loongerelateerd uitkering van 70% van het laatst verdiende loon. De 4 uit 5 regel bestaat niet meer, de kortdurende WW van 70% van het minimumloon ook niet meer.
In de tussentijd kijken of je inderdaad iets via een uitzendbureau kunt doen...
In elk geval een van beide, omdat je anders voor die ene maand je particulier moet verzekeren...
Sjeen, de vier- uit vijfeis (oftewel de referte-eis) bestaat wel degelijk nog steeds! Het enige dat veranderd is is de duur (de lengte) van de uitkering, daarvoor weegt het feitelijke arbeidsverleden nu zwaarder dan voorheen. De kortdurende uitkering bestaat momenteel ook nog steeds, al zijn er wel plannen om die af te schaffen. Ik zou zelf ook een uitkering aanvragen, al duurt het anderhalve maand, so what? Je hebt er gewoon recht op (in principe dan ). Voor het ziekenfonds blijf je op grond van de 'nawerking' nog een maand na het einde van je dienstverband verzekerd (geloof ik).
  Licht Ontvlambaar woensdag 19 oktober 2005 @ 18:42:48 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_31563547
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 17:41 schreef Gizzer het volgende:

[..]

Sjeen, de vier- uit vijfeis (oftewel de referte-eis) bestaat wel degelijk nog steeds! Het enige dat veranderd is is de duur (de lengte) van de uitkering, daarvoor weegt het feitelijke arbeidsverleden nu zwaarder dan voorheen. De kortdurende uitkering bestaat momenteel ook nog steeds, al zijn er wel plannen om die af te schaffen. Ik zou zelf ook een uitkering aanvragen, al duurt het anderhalve maand, so what? Je hebt er gewoon recht op (in principe dan ). Voor het ziekenfonds blijf je op grond van de 'nawerking' nog een maand na het einde van je dienstverband verzekerd (geloof ik).
Gaan ze dat dan nog veranderen? Heb ik weer te vroeg met info gegooid...
Ik weet wel dat ze van de 26 uit 39-regel 26 uit 36 weken gaan maken...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_31564088
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 17:41 schreef Gizzer het volgende:

[..]
Voor het ziekenfonds blijf je op grond van de 'nawerking' nog een maand na het einde van je dienstverband verzekerd (geloof ik).
Onjuist. Vanaf dag 1 dat men geen werk en/of uitkering ontvangent dient men direct particulier verzekerd te zijn.

Dus voor de maand zonder werk/uitkering moet TS een particuliere ziektenkosten verzekering regelen.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 19:12:01 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31564173
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:08 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Onjuist. Vanaf dag 1 dat men geen werk en/of uitkering ontvangent dient men direct particulier verzekerd te zijn.

Dus voor de maand zonder werk/uitkering moet TS een particuliere ziektenkosten verzekering regelen.
Tenzij hij WW aanvraagt, dan loopt het ziekenfonds door.
The love you take is equal to the love you make.
pi_31564254
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Tenzij hij WW aanvraagt, dan loopt het ziekenfonds door.
Dat staat er toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')