Wat is dit nu weer voor een kontadvies?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 11:30 schreef BettyWeter het volgende:Persoonlijk zou ik voor die maand alle moeite niet doen, mits je het financieel kunt uitzingen.
LEZEN! *persoonlijk* en *mits je het financieel kunt uitzingen*quote:Op woensdag 19 oktober 2005 11:35 schreef kutvent het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor een kontadvies?
Tuurlijk moet TS een WW uitkering aanvragen. 70% van het laatst verdiende loon is meer dan de 0% die jij adviseert.![]()
Hoe kom je hier in hemelsnaam bij? Gaan voor uitzendwerk? Waarom zou hij? Je hebt totaal geen verstand van zaken, moet je ook niet dingen gaan beweren.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:07 schreef du_ke het volgende:
Met een beetje pech word je bij het CWI gelijk doorgestuurd naar de sociale werkplaats.
Die gast heeft al werk gevonden, LEZEN!!!quote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:07 schreef du_ke het volgende:
Ik zou ook voor uitzendwerk gaan. Bij het CWI krijg je in een maand totaal niets voor elkaar. het belangrijkste waar je inderdaad op moet letten is je verzekring maar hoe dat allemaal werkt weet ik ook niet.
Met een beetje pech word je bij het CWI gelijk doorgestuurd naar de sociale werkplaats.
Dan is er een hoop veranderd in 2 jaarquote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:42 schreef Sjeen het volgende:
De 4 uit 5 regel bestaat niet meer, de kortdurende WW van 70% van het minimumloon ook niet meer.
klopt, nu, tot 1 november en vanaf 1 december. Maar in de periode van 1 november tot 1 december niet. Dan kan je de hele mallemolen van het CWI in (wat erg langzaam gaat allemaal 10 keer het zelfde formulier invullen moeizame afspraken etc) of er voor kiezen een beetje via een uitzendbureau te gaan klussen. Om zo in elk geval je verzekering makkelijk door te laten lopen.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:29 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Die gast heeft al werk gevonden, LEZEN!!!
tikje aangebrand?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:26 schreef harlingen het volgende:
[..]
Hoe kom je hier in hemelsnaam bij? Gaan voor uitzendwerk? Waarom zou hij? Je hebt totaal geen verstand van zaken, moet je ook niet dingen gaan beweren.
Hoe lang blijft dat doorlopen? Ik kan me niet voorstellen dat ieder induhvidual (geen typo, lees Dilbert) na 6 maanden werken voor de rest van z'n leven 70% vangt.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:42 schreef Sjeen het volgende:
Wat zijn we weer vriendelijk vandaag![]()
Als je in de laatste 39 weken 26 weken gewerkt hebt, dan heb je recht op een loongerelateerd uitkering van 70% van het laatst verdiende loon.
Ik zit ongeveer in dezelfde situatie. Maar ik vraag me nog wel iets af: je krijgt toch geen WW als je zelf ontslag hebt genomen?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 11:30 schreef BettyWeter het volgende:
Je kan volgens mij wel voor 1 maand een WW uitkering krijgen.
6 maanden.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:40 schreef Seraphin het volgende:
[..]
Hoe lang blijft dat doorlopen? Ik kan me niet voorstellen dat ieder induhvidual (geen typo, lees Dilbert) na 6 maanden werken voor de rest van z'n leven 70% vangt.
Inderdaad. Als je zelf ontslag neemt krijg je geen WW.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:47 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Ik zit ongeveer in dezelfde situatie. Maar ik vraag me nog wel iets af: je krijgt toch geen WW als je zelf ontslag hebt genomen?
Euh, ja... overheen gelezen. Ik had wel een vast contract. Dan krijg je geen WW. Is er wel mogelijkheid tot bijstand?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:02 schreef kutvent het volgende:
[..]
Inderdaad. Als je zelf ontslag neemt krijg je geen WW.
Contract van TS wordt niet verlengd. Dus hij neemt niet zelf ontslag. En heeft TS dus recht op uitkering.
Sjeen, de vier- uit vijfeis (oftewel de referte-eis) bestaat wel degelijk nog steeds! Het enige dat veranderd is is de duur (de lengte) van de uitkering, daarvoor weegt het feitelijke arbeidsverleden nu zwaarder dan voorheen. De kortdurende uitkering bestaat momenteel ook nog steeds, al zijn er wel plannen om die af te schaffen. Ik zou zelf ook een uitkering aanvragen, al duurt het anderhalve maand, so what? Je hebt er gewoon recht op (in principe danquote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:42 schreef Sjeen het volgende:
Wat zijn we weer vriendelijk vandaag![]()
TS, er worden een aantal goede tips gegeven...
Persoonlijk zou ik inderdaad gewoon WW aanvragen, je hebt er immers premie voor betaald.
Als je in de laatste 39 weken 26 weken gewerkt hebt, dan heb je recht op een loongerelateerd uitkering van 70% van het laatst verdiende loon. De 4 uit 5 regel bestaat niet meer, de kortdurende WW van 70% van het minimumloon ook niet meer.
In de tussentijd kijken of je inderdaad iets via een uitzendbureau kunt doen...
In elk geval een van beide, omdat je anders voor die ene maand je particulier moet verzekeren...
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:41 schreef Gizzer het volgende:
[..]
Sjeen, de vier- uit vijfeis (oftewel de referte-eis) bestaat wel degelijk nog steeds! Het enige dat veranderd is is de duur (de lengte) van de uitkering, daarvoor weegt het feitelijke arbeidsverleden nu zwaarder dan voorheen. De kortdurende uitkering bestaat momenteel ook nog steeds, al zijn er wel plannen om die af te schaffen. Ik zou zelf ook een uitkering aanvragen, al duurt het anderhalve maand, so what? Je hebt er gewoon recht op (in principe dan). Voor het ziekenfonds blijf je op grond van de 'nawerking' nog een maand na het einde van je dienstverband verzekerd (geloof ik).
Onjuist. Vanaf dag 1 dat men geen werk en/of uitkering ontvangent dient men direct particulier verzekerd te zijn.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:41 schreef Gizzer het volgende:
[..]
Voor het ziekenfonds blijf je op grond van de 'nawerking' nog een maand na het einde van je dienstverband verzekerd (geloof ik).
Tenzij hij WW aanvraagt, dan loopt het ziekenfonds door.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:08 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Onjuist. Vanaf dag 1 dat men geen werk en/of uitkering ontvangent dient men direct particulier verzekerd te zijn.
Dus voor de maand zonder werk/uitkering moet TS een particuliere ziektenkosten verzekering regelen.
Dat staat er toch?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tenzij hij WW aanvraagt, dan loopt het ziekenfonds door.
Mede dankzij de 'keihard aanpakken' meute, wordt het je heel erg tegengemaakt om een uitkering aan te vragen. Je kunt er in ieder geval van uit gaan dat je bij het CWI wordt gezien als een gore profiteur.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:26 schreef harlingen het volgende:
[..]
Hoe kom je hier in hemelsnaam bij? Gaan voor uitzendwerk? Waarom zou hij? Je hebt totaal geen verstand van zaken, moet je ook niet dingen gaan beweren.
Als er geen gewerkte weken zijn na de laatste WW-beëindiging, bijvoorbeeld door Ziektewet, is het een kwestie van een druk op de knop (en een redelijk functionerende interne communicatiequote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:18 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik ben 28 September in de WW gekomen vanuit de ziektewet. Ik ben 6 Oktober op WW intake geweest bij het CWI. Gister 19 oktober ontving ik de brief dat de WW was toegekent en vandaag 20 oktober heb ik over de eerste 8 dagen mijn ww ontvangen (28-9 t/m 7-10). Dit is best snel had veel langer verwacht door eerdere slechte ervaringen met het UWV ziektewet, misschien omdat ik al in de ziektewet zat ben ik zo snel geholpen maar dat weet ik niet zeker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |