In een dienende rol voor Xavi en Deco is Mark gewoon een zeer goede kracht voor Barça.quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:47 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
In een dienende rol het verschil maken voor Barcelona.![]()
Hoe vaak zie jij Makelele het verschil maken voor Chelsea dan? Hoe vaak zie jij Gattuso het verschil voor Milan maken, of Gravesen het verschil voor Real?
Ik geloof dat het bij Barca tegenwoordig andersom is. Zelf vind ik Mark ook meer een defensieve speler, gezien z'n fysiek, motoriek, techniek, tactisch inzicht. Hij kan het spel beter voor zich houden.quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:06 schreef -Vaduz- het volgende:
Deco is eerder dienend voor een speler als Mark toch, omdat Mark een aanvallendere rol heeft?
Is Edmilson geen centrale verdediger?quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:24 schreef methodmich het volgende:
Mark is toch meer een optie op de plek van Edmílson meen ik?
"Officieel" is Van Bommel gehaald voor alle plaatsen op het middenveld. Bij het aantrekken van Bommel zei Rijkaard dat Mark "in principe op elke plaats op het middenveld uit de voeten kan" en "hij zal de concurentie moeten aangaan met.. bla bla bla"quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:55 schreef -Vaduz- het volgende:
Volgens mij mag Mark toch vaak diep gaan en drukken ze hem niet zo in een defensieve rol.
Wat een rare opmerking dit....quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:47 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
In een dienende rol het verschil maken voor Barcelona.![]()
Hoe vaak zie jij Makelele het verschil maken voor Chelsea dan? Hoe vaak zie jij Gattuso het verschil voor Milan maken, of Gravesen het verschil voor Real?
Rijkaard vond het ook ooit nodig om Winter en van Vossen in Oranje te laten spelen, dus Rijkaards mening lijkt mij nou niet een doorslaggevende factor in bovenstaand verhaal....quote:Op donderdag 9 februari 2006 21:59 schreef Spideyman het volgende:
Rijkaard snapte er trouwens ook geen hol van waarom Van Bommel niet standaard in Oranje speelt.
Feit is dat je extreem goed en beter moet zijn dan de directe concurrentie om het verschil te maken bij Barca. Dat is Mark natuurlijk nou ook weer niet, maar aangezien hij dus blijkbaar wel op het zelfde niveau mee kan zegt al genoeg en maakt een vaste uitverkizing voor oranje alleen maar logisch.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:33 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Dienende spelers kunnen wel degelijk het verschil maken. Je merkt het alleen pas op het moment dat ze niet meedoen. Ik geloof niet dat Barca slechter speelt als Mark niet meedoet; hieruit kan je dan concluderen dat hij kennelijk niet goed genoeg is om het verschil te maken...
Natuurlijk, maar als hij de topper zou zijn de velen op dit forum is hem zagen/zien, dan zou de directe concurrentie geen onoverkomelijk probleem moeten zijn.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:26 schreef Stew het volgende:
[..]
Feit is dat je extreem goed en beter moet zijn dan de directe concurrentie om het verschil te maken bij Barca.
Dat is Mark natuurlijk nou ook weer niet,
Daar zou ik mij geen zorgen over maken hoor, uiteindelijk zal Mark gewoon mee gaan naar Duitsland.quote:maar aangezien hij dus blijkbaar wel op het zelfde niveau mee kan zegt al genoeg en maakt een vaste uitverkizing voor oranje alleen maar logisch.
Ik kan me herinneren dat van Vossen toen (tegen Brazillie) super goed speelde en ook scoordequote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:34 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Rijkaard vond het ook ooit nodig om Winter en van Vossen in Oranje te laten spelen, dus Rijkaards mening lijkt mij nou niet een doorslaggevende factor in bovenstaand verhaal....
Ik had het over het EK 2000.....quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:17 schreef Gijserman het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat van Vossen toen (tegen Brazillie) super goed speelde en ook scoorde
haha. wat een kutreclamequote:Op donderdag 16 februari 2006 01:58 schreef planethugo het volgende:
de geloofwaardigheid van van bommel gaat natuurlijk wel omhoog met zijn geweldige SMINT reclame
Die reclame iddquote:Op donderdag 16 februari 2006 01:58 schreef planethugo het volgende:
de geloofwaardigheid van van bommel gaat natuurlijk wel omhoog met zijn geweldige SMINT reclame
Als van Bommel meedoet worden ze er ook bepaald niet minder op. Dat houdt in dat hij minstens even goed is als zijn directec concurrenten binnen de selectie. Ik weet trouwens zeker dat van Bommel offensief meer te bieden heeft dan die concurrenten, wat een meerwaarde is voor een speler op die positie met defensieve/controlerende taken.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:33 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Wat een rare opmerking dit....
Dienende spelers kunnen wel degelijk het verschil maken. Je merkt het alleen pas op het moment dat ze niet meedoen. Ik geloof niet dat Barca slechter speelt als Mark niet meedoet; hieruit kan je dan concluderen dat hij kennelijk niet goed genoeg is om het verschil te maken...
Je zwakt je argument al af merk ik. Je gaat nu al uit van gelijkheid, terwijl je in de post waarop ik reageerde nog over meerwaarde sprak. Gaat de goede kant op dusquote:Op donderdag 16 februari 2006 20:23 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Als van Bommel meedoet worden ze er ook bepaald niet minder op. Dat houdt in dat hij minstens even goed is als zijn directec concurrenten binnen de selectie. Ik weet trouwens zeker dat van Bommel offensief meer te bieden heeft dan die concurrenten, wat een meerwaarde is voor een speler op die positie met defensieve/controlerende taken.
Ik geef juist aan dat van Bommel dat kan bieden, mits gewenst. Dat vind ik toch een behoorlijke meerwaarde. Dat is mijn argument.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:42 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Je zwakt je argument al af merk ik. Je gaat nu al uit van gelijkheid, terwijl je in de post waarop ik reageerde nog over meerwaarde sprak. Gaat de goede kant op dus![]()
Of offensieve kwaliteiten een meerwaarde zijn, ligt maar net aan de situatie. Bij Barca denk ik dat die meerwaarde vrij klein zal zijn, aangezien drie kwart van het elftal al zeer aanvallend ingesteld is. Dan heb je meer aan een puur defensieve speler die zijn man niet laat lopen.
Mits de club die aanvallende impulsen nodig heeft ja. Daarbij gaan aanvallende impulsen vaak ten koste van de verdedigende kwaliteit. Dat is mijn argument.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:00 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ik geef juist aan dat van Bommel dat kan bieden, mits gewenst. Dat vind ik toch een behoorlijke meerwaarde. Dat is mijn argument.
Oke. Maar hij kan het wel brengen als het wordt gevraagd. Hij scoort er rustig op los dan. Soms wel 3x in een uitwedstrijd.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:26 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Mits de club die aanvallende impulsen nodig heeft ja. Daarbij gaan aanvallende impulsen vaak ten koste van de verdedigende kwaliteit. Dat is mijn argument.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |