OK het volgende:
ik heb zeg maar 1,5jaar geleden een brommertje aka Gilera Citta gekocht van een gast ergens in de omstreek Utrecht. Heel leuk en aardig, ik heb hem netjes verzekerd en alles, weinig op gereden, beetje lopen tweaken zodat ie mooi zwart was en nu stond ie ongeveer al een jaar ongebruikt in de kelder. (Ja het was echt de moeite waard om hem aan te schaffen)
Met een aankomende verhuizing in het hoofd dacht ik, dat ding moet weg, ik ga hem niet wéér meeslepen naar een ander adres.
Dus ik marktplaatsen, koper gevonden, overeengekomen over een prijs, alles leuk en aardig. De beste kerel vroeg me om het chassisnummer voor de verzekering even te mail, dus ik met een zaklamp in de kelder braaf dat nummer overnemen. Blijkt vervolgens dat volgens hem en het RDW de brommer als gestolen opgegeven staat.
W T F :/ Hij vondt het niet eens zo erg en wou hem volgens mij nog wel hebben, maar dit staat ook wel bekend als heling en ik wil niets met criminele activiteiten te maken hebben. Probleem is nu; ik kan de vorige eigenaar niet meer achterhalen, zo slim ben ik niet om mailtjes van 1,5/2 jaar geleden te bewaren. Ik heb nooit een koopovereenkomst getekend, met het idee van: ik verzeker hem direct, dan checkt de verzekering of ie eerlijk is, is ie dat niet dat ga ik wel terug naar de koper. Gek is dus dat de verzekering hem (destijds) nooit als gestolen heeft gezien.
Wat moet ik nou met dit ding aan? De sloot in? Ik bedoel stortplaats
![]()
Of kun je zoiets ook bij de politie inleveren zonder gevolgen, ik wil niks met de politie te maken hebben liever maarja :/ Ik ga morgen in ieder geval even me verzekeringsmaatschappij bellen om te vragen of hij onder ditzelfde chassisnummer stond geregistreerd, hij's nu gesloten..
edit: Hoop trouwens dat ik dit in het goede forum geplaatst heb