Meki, dat kan niet. Weet je waarom?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:59 schreef Meki het volgende:
Daarom kom ik in actie tegen Van Dale om zo duidelijk te maken dat kwetsende woorden niet worden vertoond
Het staat anders toch echt in het woordenboek, dus zal het wel bestaan hè.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:01 schreef Meki het volgende:
[..]
ik wil niet dat een bepaalde groep in een zwarte daglicht wordt gesteld
Kut-Marokkanen bestaat niet
net zoals "vuige jood" in een bepaalde streek van europa, jaren 30/40 vorige eeuw...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:33 schreef Tamagotchi het volgende:
Het is toch een woordenboek?
Kut-Marokkaan is (helaas) een gewoon Nederlands woord dat in het dagelijks leven voorkomt.
Het niet opnemen van een woord zou censuur betekenen, niet wenselijk dus.
En hoe wakkert het precies onrust aan? Ik kan me niet heugen ooit briesend een woordenboek dichtgeslagen te hebben om na de opruiende teksten die ik daarin gelezen had een paar homo's, Joden of Marokkanen te grazen te nemen. En wees gerust. Zij die daartoe wellicht wél in staat zouden kunnen zijn, zullen niet degenen zijn die ¤179,-- voor drie bundeltjes papier zonder plaatjes overhebben.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:52 schreef Meki het volgende:
[..]
het wakkert onrust het maakt de kloof tussen bepaalde mensen erg groot
zulke woorden horen niet in een woordenboek
Dat erbij halen is trouwens ernstig slap.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:06 schreef Salvad0R het volgende:
jaren 30/40 vorige eeuw...
Nee, ik zit effe een happie te eten maar vanmiddag ga ik 'm halen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:10 schreef Lienekien het volgende:
Tamagotchi: heb jij 'm al?
Slapquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:10 schreef Tamagotchi het volgende:
[..]
Dat erbij halen is trouwens ernstig slap.
Hoe weet je dan wat er wel en niet in staat?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:11 schreef Tamagotchi het volgende:
[..]
Nee, ik zit effe een happie te eten maar vanmiddag ga ik 'm halen.
Zeg je dan ook even dat "Christenhond" ook niet kan!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Daarom kom ik in actie tegen Van Dale om zo duidelijk te maken dat kwetsende woorden niet worden vertoond
Iedere boerenlul kan wel zo'n beetje aan voelen komen wat er gewijzigd gaat worden etc..quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:13 schreef Lienekien het volgende:
Hoe weet je dan wat er wel en niet in staat?
Toch nog een wapenfeitje voor de heer Oudkerk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:05 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het staat anders toch echt in het woordenboek, dus zal het wel bestaan hè.![]()
ik ben geen flikker en ik ben geen woordvoerder voor flikkersquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:03 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom heb ik je dan niet eerder gehoord. Over het woord flikkers bv?
Nou, dat vind ik knap, met 9000 nieuwe woorden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:17 schreef Tamagotchi het volgende:
[..]
Iedere boerenlul kan wel zo'n beetje aan voelen komen wat er gewijzigd gaat worden etc..
Ik ben het er overigens niet altijd mee eens maar dat is wat anders..
Christenhond staat er niet in hoor.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Zeg je dan ook even dat "Christenhond" ook niet kan!
Anders moet ik ook een brief gaan schrijven om het op te nemen voor alle Christenen
Ik ben ook heel knap..quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:18 schreef Lienekien het volgende:
Nou, dat vind ik knap,
Haal er daar maar 5000 vanaf qua Surinaamse woorden.quote:
met 9000 nieuwe woorden.![]()
Heb jij 'm al, dan?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:19 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Christenhond staat er niet in hoor.
Zijn nog steeds 9000 woorden die er nieuw in zijn gekomen. Kijk maar eens bij de 'w' van 'wenden' ('hoe je het ook wendt of keert').quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:20 schreef Tamagotchi het volgende:
[..]
Ik ben ook heel knap..
[..]
Haal er daar maar 5000 vanaf qua Surinaamse woorden.
In mijn grote Van Dale deel 13 wel. Niet in de web-editie, maar goed, die is dan ook lang niet zo uitgebreid.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:19 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Christenhond staat er niet in hoor.
in de nieuwe versie is ie mogelijk weggehaaldquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:23 schreef Nem0 het volgende:
[..]
In mijn grote Van Dale deel 13 wel. Niet in de web-editie, maar goed, die is dan ook lang niet zo uitgebreid.
Nee, je zei dat je niet wilde dat bevolkingsgroepen gekwetst werden door het opnemen van woorden door vandale. Als dit zo is moet je ook ageren tegen woorden als flikker. Dat doe je niet, en dus ben je hyopcriet bezig want jij maakt een scheiding tussen het ene woord en het andere woord. Flikker vind je blijkbaar niet kwetsend en kut-marokkaan wel terwijl je zoals ik al zei aangeeft dat je niet wil dat vandale voor bevolkingsgroepen kwetsende woorden opneemt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:18 schreef Meki het volgende:
[..]
ik ben geen flikker en ik ben geen woordvoerder voor flikkers
laat de flikker dat maar doen
Zie je nou wel, mompelt Lienekien zachtjes tegen zichzelf.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:23 schreef Nem0 het volgende:
[..]
In mijn grote Van Dale deel 13 wel. Niet in de web-editie, maar goed, die is dan ook lang niet zo uitgebreid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |