Po(o)t, flikker, rugwerker, het staat erin. Andere niet te complimenteuze uitdrukkingen zoals gleufdier, toffelemoon, hannekemaaier, christenhond, pepermuntvreter, spathettivreter. De Van Dale vermeldt ze. Met kenmerk: Beledigend/vulgair.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 10:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nee, vroeg me gewoon af. Als er 'kutmarokkaan' in staat en waarschijnlijk ook 'kaaskop', zal er ook wel iets over homo's in staan.
zeik toch niet zo man, flikker staat er ook gewoon in. 1 pot natquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:39 schreef Meki het volgende:
[..]
knuffelallochtoon staat er ook bij maar dat begrijp ik nog
maar een kut-marokkaan begrijp ik nietze weten dat dat discriminerend is voor Marokkanen
flikker richt niet op een bevolkingsgroepquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:36 schreef Prego het volgende:
[..]
zeik toch niet zo man, flikker staat er ook gewoon in. 1 pot nat
Heb je aleens Google-statistieken op kut-Marokkanen, kut-Joden, kut-Turken, kut-Hollanders, kut-Duitsers en kut-Fransen losgelaten? Het eerste scoort meer dan 50.000 hits, de rest minder dan 1.000. Mij dunkt dus dat de uitdrukking kut-Marokkanen (helaas) wel meer recht heeft om speciaal vermeld te worden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:40 schreef Meki het volgende:
ik ga het voor alle Marokkanen opnemen ik ga brief schrijven
en pech voor Hollanders dan als ze gezien worden als gierigquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:45 schreef ethiraseth het volgende:
Waar maken mensen zich druk om zeg. Kut-Marokkaan is gewoon een ingeburgerd woord ondertussen. Pech voor de Marokkanen, maar daar mogen ze hun lieve kroost dankbaar voor zijn. Moeten ze die maar beter in toom houden.![]()
En ik zie al helemaal geen verschil tussen het onderscheid maken op ras of sexuele geaardheid, bij allebei doe je aan uitsluiting om een bepaalde groep mensen aan te duiden, dus geen verschil.
Juist kom ik daarop in actie ik ga een geluid laten horen wat de discriminerende woorden-bash boek niet duegtquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:45 schreef Nem0 het volgende:
[..]
Heb je aleens Google-statistieken op kut-Marokkanen, kut-Joden, kut-Turken, kut-Hollanders, kut-Duitsers en kut-Fransen losgelaten? Het eerste scoort meer dan 50.000 hits, de rest minder dan 1.000. Mij dunkt dus dat de uitdrukking kut-Marokkanen (helaas) wel meer recht heeft om speciaal vermeld te worden.
Meki, in dit topic zijn er users die zich in een kronk bewegen om je duidelijk te maken dat het om een woord gaat dat weliswaar in het woordenboek staat, maar slechts een opsomming is van wat 'Nederlanders' gebruiken in het dagelijks leven. Dat die woorden niet aansluiten bij jouw belevingwereld staat daar los van.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:40 schreef Meki het volgende:
ik ga het voor alle Marokkanen opnemen ik ga brief schrijven
Ja inderdaad, maar denk je nou echt dat er Nederlanders zijn die zich dáár druk om maken?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:46 schreef Meki het volgende:
[..]
en pech voor Hollanders dan als ze gezien worden als gierig![]()
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:50 schreef Tamagotchi het volgende:
[..]
Meki, in dit topic zijn er users die zich in een kronk bewegen om je duidelijk te maken dat het om een woord gaat dat weliswaar in het woordenboek staat, maar slechts een opsomming is van wat 'Nederlanders' gebruiken in het dagelijks leven. Dat die woorden niet aansluiten bij jouw belevingwereld staat daar los van.
Het is niet racistisch (of discriminerend) bedoeld.
Meki, àlle woorden horen thuis in een woordenboek.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:52 schreef Meki het volgende:
zulke woorden horen niet in een woordenboek
Vandale geeft de mensen die niet weten wat 'kut-marokkanen' betekent de kans achter de precieze betekenis te komen.. Jij wil al die marokkanen die kans ontnemen? Wat ben jij slecht!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:52 schreef Meki het volgende:
het wakkert onrust het maakt de kloof tussen bepaalde mensen erg groot
Daarom kom ik in actie tegen Van Dale om zo duidelijk te maken dat kwetsende woorden niet worden vertoondquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:55 schreef Tamagotchi het volgende:
[..]
Meki, àlle woorden horen thuis in een woordenboek.
Of ze nou leuk zijn of niet.
Het wakkert helemaal geen onrust want die onrust was er al zonder dat het woord in het woordenboek stond. Een woordenboek volgt de taal, niet andersom. Zodra het woord niet meer gebruikt wordt zal het er weer uit verdwijnen, maar op het moment is het een woord uit de Nederlandse taal.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:52 schreef Meki het volgende:
[..]
het wakkert onrust het maakt de kloof tussen bepaalde mensen erg groot
ik wil niet dat een bepaalde groep in een zwarte daglicht wordt gesteldquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:58 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Vandale geeft de mensen die niet weten wat 'kut-marokkanen' betekent de kans achter de precieze betekenis te komen.. Jij wil al die marokkanen die kans ontnemen? Wat ben jij slecht!
Als dat zo is, waarom heb ik je dan niet eerder gehoord. Over het woord flikkers bv?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:01 schreef Meki het volgende:
[..]
ik wil niet dat een bepaalde groep in een zwarte daglicht wordt gesteld
Kut-Marokkanen bestaat niet
Kwetsend is maar een relatief begrip, dat volledig afhangt van je opvatting over het woord. Sommige mensen vinden het woord homo kwetsend, anderen weer niet. Moet daarom maar het woord homo ook eruit?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Daarom kom ik in actie tegen Van Dale om zo duidelijk te maken dat kwetsende woorden niet worden vertoond
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |