Blijkbaar wordt het niet gezien als maatschappelijk relevant. Ik denk terecht. Er wordt vaker 'kut-marokkaan' geroepen dan 'kankerjood'.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:34 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
En waarom staat "kankerjood" (wat ik een verschrikkelijke uittdrukking vind) er niet in?
juist ik zie geen Turken augurken of kankerjoden of gierige Nederlandersquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:29 schreef gebruikersnaam het volgende:
Wel raar dar kut-marokkaan er wel in staat, maar kut in combinatie met een ander bevolkingsgroep niet.
Wie weet staat het er wel in. Ik durf er geen weddenschap op af te sluiten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:34 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
En waarom staat "kankerjood" (wat ik een verschrikkelijke uittdrukking vind) er niet in?
Iets met turken stond er toch wel in? ("Een baard als een turk")quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:36 schreef Meki het volgende:
[..]
juist ik zie geen Turken augurken of kankerjoden of gierige Nederlanders
dat heeft Van Dale weggelaten![]()
Meki is ook voor Mugabe, dus hey, het is Meki maar..quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:34 schreef natte-flamoes het volgende:
Meki is voor censuur!
'Gierige' en 'Nederlander' staan er natuurlijk gewoon in.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:36 schreef Meki het volgende:
[..]
juist ik zie geen Turken augurken of kankerjoden of gierige Nederlanders
dat heeft Van Dale weggelaten![]()
hon·den·lul (de ~ (m.))quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:36 schreef ThE_ED het volgende:
Ik vraag me wel af waarom een scheldwoord als "kut-marokkaan" erin moet, komt toch een beetje op me over alsof ze willen laten zien hoe up-to-date ze wel niet zijn. "Kankermongool" of "Hondenlul" staat er vast ook niet in terwijl dat zeker een aantal jaren terug toch wijd verbreid was.
knuffelallochtoon staat er ook bij maar dat begrijp ik nogquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:37 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Iets met turken stond er toch wel in? ("Een baard als een turk")
Ok, dus toch. Apart dat ze dit soort dingen vermelden. En dan ook die verwijzing naar "naarling"quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
hon·den·lul (de ~ (m.))
1 [grof] scheldwoord, in het bijzonder voor voetbalscheidsrechters => naarling
En 'kankermongool' was misschien een paar jaar vrij algemeen, maar is geen woord wat blijft hangen, blijkbaar.
Dit in tegenstelling tot marokkanen die nooit ofte nimmer discrimineren, bedoel je?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:39 schreef Meki het volgende:
[..]
knuffelallochtoon staat er ook bij maar dat begrijp ik nog
maar een kut-marokkaan begrijp ik nietze weten dat dat discriminerend is voor Marokkanen
Ik ben wel benieuwd naar de omschrijving die erbij staat, jij niet? Ik denk dat het dan nog wel een beetje meevalt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:39 schreef Meki het volgende:
[..]
knuffelallochtoon staat er ook bij maar dat begrijp ik nog
maar een kut-marokkaan begrijp ik nietze weten dat dat discriminerend is voor Marokkanen
Hoezo dat?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
Vind het sowieso onzin scheldwoorden in een woordenboek op te nemen.
Ja, dat staat er wel in. Samen met nog meer wat minder aardige opmerkinge, zoals 'twee joden weten wat een bril kost', 'er loopt een jood over m'n graf', jodenfooi, et cetera. Maar ook zegswijzen als 'liever Turks dan paaps', of 'aangaan als een Turk' staan vermeld. Ook deze editie zal wel weer een aantal rechtszaken op gang brengen van mensen die er slechdt tegen kunnen dat zulke woorden onverbloemd op papier staan, of van mening zijn dat de Van Dale eenzijdig te werk gaat.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:21 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
In de reacties wordt het wel genoemd inderdaad, maar ik het stukje zie ik het niet terugkomen. Om een antwoord op je varag te geven; er is wel het spreekwoord van "een jodenstreek", maar of dat officieel genoeg een spreekworod is om ergens genoemd te worden weet ik niet.
het woord bestaat naar mijn zeggen helemaal niet - maar toch wel benieuwdquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar de omschrijving die erbij staat, jij niet? Ik denk dat het dan nog wel een beetje meevalt.
ik zie niet in een Marokkaanse woordenboek woorden staanquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dit in tegenstelling tot marokkanen die nooit ofte nimmer discrimineren, bedoel je?![]()
Niet eensch.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:42 schreef Meki het volgende:
[..]
het woord bestaat naar mijn zeggen helemaal niet - maar toch wel benieuwd
Van Dale verliest hierdoor zijn geloofwaardigheid
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |