De straling is niet overal gelijk. In bepaalde gebieden kun je goed lopen, echter 1 verkeerdequote:Op donderdag 27 april 2006 12:57 schreef Killaht het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk heel wat anders, straling of rotzooi in de lucht, niet te vergelijken. Dat er gebieden met straling zijn die natuurlijk is en een stuk hoger is dan normaal, is anders dan dat van tjernobyl, en met mindere mate, als er niks aan de hand was waarom is het dan 500 jaar onbewoonbaar verklaard?
Ja, een rontgenfoto laten maken is ook levensgevaarlijk. Nooit laten doen. Dan krijg je verminkt nageslacht!quote:Op donderdag 27 april 2006 10:40 schreef Killaht het volgende:
Als jij lekker 100 m van die reactor wil gaan staan, moet je dat vooral doen, is niet schadelijk.. lol! straling is altijd schadelijk!
Waarom zo hardhoofdig?! Het gaat mij erom dat er gezegd wordt dat straling niet erg is, terwijl dat wel zo is, kijk als je 1 a 2 uur in het gebied bent is de kans klein dat je schade oploopt, maar als je er leeft, is er met 100% zekerheid te zeggen dat je schade oploopt.quote:Op donderdag 27 april 2006 16:06 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, een rontgenfoto laten maken is ook levensgevaarlijk. Nooit laten doen. Dan krijg je verminkt nageslacht!
Uhhh dit is heel ander soort straling en heel zwak dat (vrijwel)geen schade achter laat, de straling waar het om gaat in tjernobyl is gamma straling (y) en is WEL SCHADELIJK.
Oftewel: stel je niet zo aan zeg. Tijdens die tours ben je een paar uur in dat gebied. Er gaat een Geigerteller mee. Alles blijft zodanig binnen de perken dat het echt geen dramatische gevolgen voor je gezonheid heeft.
Omdat er op sommige plaatsen een gevaarlijkse dosis straling is, en "normale" mensen niet altijd weten welke plaatsen dat zijn.quote:Op donderdag 27 april 2006 12:04 schreef Killaht het volgende:
Waarom denk je anders dat het gebied is afgezet voor (normale)mensen.
Als jij nou eerst eens eventjes de cursus begrijpend lezen afrondt, praten we daarna verder. Goed?quote:Op donderdag 27 april 2006 16:22 schreef Killaht het volgende:
[..]
Waarom zo hardhoofdig?! Het gaat mij erom dat er gezegd wordt dat straling niet erg is, terwijl dat wel zo is, kijk als je 1 a 2 uur in het gebied bent is de kans klein dat je schade oploopt, maar als je er leeft, is er met 100% zekerheid te zeggen dat je schade oploopt.
waarom denk je anders dat het gebied afgesloten is en 500 jaar niet onbewoonbaar is verklaar? Als het niet erg was, ging iedereen daar toch weer gezellig wonen?
I rest my case!quote:Op donderdag 27 april 2006 18:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Als jij nou eerst eens eventjes de cursus begrijpend lezen afrondt, praten we daarna verder. Goed?
moet je horen wie het zegt, ik heb het erover dat Straling ALTIJD schadelijk is en vooral het type wat er voorkomt bij tjernobyl, het is gewoon zoiezo ongezond als je daar naartoe gaat!
Ik had het vanaf het begin over die tours. Daarbij kun je dus [b]gedurende een beperkte tijd dicht bij de reactor komen zonder dat er veel kans is op schadelijke effecten. [/b]
Dat wil niet zeggen dat het NIET schadelijk voor je is!
Als je het topic nou eens aandachtig had [b]gelezen voor je begon te mekkeren, had je kunnen zien dat meerdere keren is aangegeven dat het gebied is afgesloten en uitsluitend met georganiseerde tours te bezoeken is. Waarom? Nou, omdat het waarschijnlijk niet zo heel erg gezond is om er langdurig en/of zonder deskundige begeleiding te verblijven.[/b]
Joh, meid.
Denk je volgende keer eerst een beetje beter na voordat je begint te jengelen en met je voetjes gaat stampen? Dank je wel.
Blijheid!, ga je nu jezelf verwennen
Hier is een beschrijving van de tour en de kosten. Denk erom dat elke aanbieder dezelfde tour biedt. Er is namelijk maar 1 bureau wat dat doet (van de regering). Het is dus allemaal hetzelfde. Binnen de tour zijn er minime verschillen mogelijk (zwembad ipv hotel bezoeken e.d.) Het is een 'guided tour' dus je mag niet op je eigen houtje rondstruinen en de gids verbiedt je inderdaad ook dingen zoals foto's maken van verboden objecten en ook in de bosjes rondbanjeren, bouwvallige huizen binnen te gaan, etc. Gewoon normale beperkingen dus.quote:Op vrijdag 28 april 2006 10:30 schreef kibber het volgende:
Interessant allemaal
Ik ben me er al een paar weken wat meer in aan het verdiepen.
Maar wat betaal je nou gemmideld voor zo'n tour?
Ik las al dat eht afhankelijk is van de grote van de groep, amar waar moet je rekening mee houden ongeveer?
En wat mag je allemaal?
Mag je door dat Prypiat lopen en foto's maken enzo?
Waarom mag je ind e directe ogmeving van de centrale eigenlijk geen foto's maken?
Alleen van de centrale zelf mag je foto's maken, maar niet van wat er achter je gebeurd bijvoorbeeld.
Er is dus ook geen manier om alleen door het gebied te trekken?
Ik geloof dat hier een paar jaar geleden ook al eens een topic over geopend was..quote:Op zaterdag 14 januari 2006 09:59 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Idd, bizar. Het Pompeï van de Sovjetunie van de jaren 80
Goh hé, echt waar joh? Wat leuk!quote:Op maandag 5 juni 2006 16:15 schreef daanski82 het volgende:
ik heb wel is gezien dat iemand met een moter daar naar toe ging op eigen houtje.
misschien zou je dat ook kunnen doen maar ik weet niet hoe het zit met de controles daar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |