Uhhh? 1986 misschien?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 02:48 schreef boem-dikkie het volgende:
jaren 60
Idd, bizar. Het Pompeï van de Sovjetunie van de jaren 80quote:Op zaterdag 14 januari 2006 02:27 schreef soylent het volgende:
Een aantal indrukwekkende foto's vind je op: http://www.kiddofspeed.com/
Die stad waar ik het over heb, gaat niet over tsjernobyl.. btwquote:Op zaterdag 14 januari 2006 09:35 schreef Ballebek het volgende:
[..]
Uhhh? 1986 misschien?
Ik zou er vorige zomer heen gaan maar kwam de grens met de Oekraine niet over omdat we een of ander vaag papiertje niet bij ons hadden ( geen idee, nog steeds niet, wat ze nou moesten... ).
In september komt poging 2; dan gaan we met het vliegtuig.
Oh ja, de reden dat je zo dicht bij de reactor kan komen is omdat de wind van zuid naar noord ging waardoor alle troep die kant op geblazen is (daarboven is 100km niks en niemand) die tour is aan de zuidkant waar nagenoeg geen straling is; sterker nog, er is minder straling dan op een zomerse dag in Amsterdam Centrum!
Nee, door het activeren van de instelling 'tegenlicht'quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:11 schreef k_man het volgende:
Niet geweest, lijkt me wel speciaal.
Is die laatste foto zo verkleurd door de radioactiviteit?
Een reisdocumentaire of is het meer iets over de ontploffing zelf?quote:Op maandag 27 februari 2006 13:09 schreef jeoren het volgende:
Aanstaande donderdag 2 maart komt er om 14.00 uur op NGC weer die documentaire over Tsjernobyl.
ik denk over de ramp zelf. Het is binnen de serie van "Seconds from Disaster"quote:Op maandag 27 februari 2006 13:16 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Een reisdocumentaire of is het meer iets over de ontploffing zelf?
Joh, is die motorrijdster nep! Verbaasd me niks; alles riekt in Oekraïne naar oplichtingquote:Op woensdag 1 maart 2006 22:06 schreef Henk-Wim het volgende:
Ik ben er afgelopen zomer geweest (zoals jeoren al wel weet) en het is in het echt allemaal nog 100 x indrukwekkender dan je vooraf denkt. Ik heb al tijden een redelijke interesse in Tsjernobyl gehad en *moest* en daarom ook ooit eens heen. En ik denk er nu nog dagelijks aan: zo bijzonder.
De tour had ik vooraf geregeld en kostte 300 euro voor 2 personen. Het bedrag is afhankelijk van de groepsgrootte maar daar als er later meer mensen meegaan krijg je niet zomaar een deel van je geld terug... Afijn, Pripjat is geweldig bijzonder. Wat Jeoren zegt: de natuur is indrukwekkend. Overal bomen, struiken, dwars door beton heen. Ook bijzonder dat er dagelijks nog honderden mensen werken. Wat zij precies doen weet ik niet (er wordt geen stroom meer opgewekt) maar het zijn oa bouwvakkers die de sarcofaag constant oplappen. Zijn ook wel wat fimpjes van te vinden van binnenin de sarcofaag. Zou ik ook wel eens willen kijken maar da's natuurlijk onmogelijk.
Die vrouw die met de motor daar rondreed, sorry to say, maar da's helemaal fake. Is gewoon een hoax die veel aandacht heeft gekregen en nog steeds krijgt. Ze heeft dezelfde tour gedaan als ik (da's de enige tour die mogelijk is, loopt via de regering) alleen dan met een motorhelm onder haar arm
Ben ik niet met je eens. Ik ben in Oekraine nergens echt bedonderd.quote:Op donderdag 2 maart 2006 13:01 schreef jeoren het volgende:
[..]
Joh, is die motorrijdster nep! Verbaasd me niks; alles riekt in Oekraïne naar oplichting
doet er verder ook niet echt toe denk ikquote:Op donderdag 2 maart 2006 21:30 schreef Henk-Wim het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Ik ben in Oekraine nergens echt bedonderd.
Waar kan je die tour nou eigenlijk regelen? Heb je misschien een link?quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:06 schreef Henk-Wim het volgende:
Ik ben er afgelopen zomer geweest (zoals jeoren al wel weet) en het is in het echt allemaal nog 100 x indrukwekkender dan je vooraf denkt. Ik heb al tijden een redelijke interesse in Tsjernobyl gehad en *moest* en daarom ook ooit eens heen. En ik denk er nu nog dagelijks aan: zo bijzonder.
De tour had ik vooraf geregeld en kostte 300 euro voor 2 personen. Het bedrag is afhankelijk van de groepsgrootte maar daar als er later meer mensen meegaan krijg je niet zomaar een deel van je geld terug... Afijn, Pripjat is geweldig bijzonder. Wat Jeoren zegt: de natuur is indrukwekkend. Overal bomen, struiken, dwars door beton heen. Ook bijzonder dat er dagelijks nog honderden mensen werken. Wat zij precies doen weet ik niet (er wordt geen stroom meer opgewekt) maar het zijn oa bouwvakkers die de sarcofaag constant oplappen. Zijn ook wel wat fimpjes van te vinden van binnenin de sarcofaag. Zou ik ook wel eens willen kijken maar da's natuurlijk onmogelijk.
Die vrouw die met de motor daar rondreed, sorry to say, maar da's helemaal fake. Is gewoon een hoax die veel aandacht heeft gekregen en nog steeds krijgt. Ze heeft dezelfde tour gedaan als ik (da's de enige tour die mogelijk is, loopt via de regering) alleen dan met een motorhelm onder haar arm
Alleen met tour, zo staat al in het topic.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:07 schreef De_Hertog het volgende:
Stel, je bent daar om wat voor reden dan ook met de auto. Kun je daar dan 'gewoon' heen rijden? Of is het hele gebied echt alleen met zo'n tour te bezoeken?
Had ik gemist dan, mijn excuses. Ik kan me voorstellen dat het onveilig is inderdaad, dat je niet zelf bij de reactor kan komen is inderdaad vrij logisch. Maar iets als Pripyat, wat tegenwoordig toch als veilig wordt omschreven, zou misschien nog kunnen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Alleen met tour, zo staat al in het topic.
Zou je graag op eigen houtje in een zwaar radio actief gebied rondtrekken dan? Lijkt me niet slim.
Uiteraard niet zelf...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Alleen met tour, zo staat al in het topic.
Zou je graag op eigen houtje in een zwaar radio actief gebied rondtrekken dan? Lijkt me niet slim.
Je kunt zo'n tour vooraf boeken, maar ook vaak regelen voor (over)morgen. Maar dan ben je natuurlijk wel afhankelijk van of er plek is. Er is namelijk elke dag maar 1 groep mogelijk. En als die vol zit, hebje pech.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:17 schreef Reiziger007 het volgende:
[..]
Uiteraard niet zelf...Maar even serieus, is die tour ook van tevoren te regelen of moet ik dat gewoon plaatselijk dan regelen?
![]()
Bedankt voor de link.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:24 schreef Henk-Wim het volgende:
[..]
Je kunt zo'n tour vooraf boeken, maar ook vaak regelen voor (over)morgen. Maar dan ben je natuurlijk wel afhankelijk van of er plek is. Er is namelijk elke dag maar 1 groep mogelijk. En als die vol zit, hebje pech.
Wij hebben het geregeld via Sam Travel Company.
Klopt wij waren met 50 man dan is er toch minder rust.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:51 schreef LoggedIn het volgende:
het lijkt me zwaar kewl om daar een keer naartoe te gaanmaar als je dr met zon groep mensen heen gaat, dan ervaar je de sfeer die daar hangt toch een stuk minder?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |