klinkt heel aardig, alleen geef je hier politici alle instrumenten in handen om in de praktijk een protectionistisch beleid te voeren.quote:Op maandag 17 oktober 2005 21:29 schreef Floripas het volgende:
Ik weet wel wat ik vind, en dat ga ik van de week aan de SP vertellen.
Mag ik?
Tariefmuren en quota moeten opgeheven worden, alsmede de handelsboycots van volledig landen. Importheffingen op verwerkte producten moeten worden afgeschaft, op de volgende uitzonderingen na:
- Producten die niet voldoen aan kinderarbeid-, milieu- en arbo-eisen;
- Producten die niet voldoen aan onze veiligheids- of gezondheidseisen;
- Producten die worden gesubsidieerd in eigen land (het verschil belasten);
- Handelsboycots alleen voeren tegen dictatoriale regimes zelf, niet tegen de inwoners van het betreffende land;
Hier ben ik het volledig eens, waarbij opgemerkt dat met name het IMF allang zijn reputatie verloren heeft.quote:- Exportsubsidies opheffen;
- De IMF en de Wereldbank moeten worden teruggefloten, want die jagen onverstandig beleid aan.
De website van Groenlinks is vreemd genoeg http://www.groenlinks.nl/. Daar kun je hun standpunten vast wel ergens vinden.quote:Het lidmaatschap van de Wereldhandelsorganisatie verplicht ons vrijhandel voor te laten gaan op belangen van voedselveiligheid, gezondheidszorg, milieu, cultuur en de ontwikkeling van de Derde Wereld. De WTO-verdragen en de uitspraken van het WTO-geschillenorgaan staan boven Nederlandse wet-geving. Daarmee wordt onze democratie ondergeschikt aan de schimmige handelsbelangen van het internationale bedrijfsleven. Binnen de WTO dient Nederland zich in ieder geval hard te maken voor acceptatie van het voorzorgbeginsel bij regels ter bescherming van de voedselveiligheid, zoals het Europese verbod op hormoonvlees en de beperkingen voor genetisch gemanipuleerde producten. Milieuregels ter uitvoering van een Multilaterale Milieuovereenkomst (MEA) zouden niet langer het onderwerp mogen zijn van een klacht bij het WTO-geschillenorgaan. Hetzelfde geldt voor culturele wetten en regelgeving. Arme landen moeten door de WTO niet langer belemmerd worden om de eigen industrie tijdelijk te beschermen tegen westerse concurrentie en deze een kans te geven zich te ontwikkelen.
Volgens mij was ik de enige die een link postte en ik kan je verzekeren dat ik verre van gefrustreerd ben, luii is een betere kwalificatie. De standpunten op sites mogen dan in jouw ogen vaag en incompleet zijn, veel concreter is een politieke partij vaak niet.quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:07 schreef Spositio het volgende:
PFF.. Ik weet dat iedereen graag zijn mening wil verkondigen maar probeer dan wel een beetje ontopic te blijven. En al die gefrustreerde gasten die posten dat ik op de sites moet kijken: De standpunten die op de sites worden verkondigd zijn vaag en incompleet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |