abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32038581
Hoi!

De electrische installatie weten we nog niet. Het lijkt mij heel leuk om die aan te leggen...en het wordt nu best koud en regenachtig buiten. Dus hebben we maar besloten dat dit een klusje wordt voor als het huis wind & waterdicht is. Eerst dat maar

Dat is natuurlijk ook wel het voordeel: we kunnen zelf vrij flexibel zijn met hoe we alles indelen qua electra. Natuurlijk wel voordat het plafond/muren dicht zitten . Maar nu komen er (vrijwel) dagelijks nog ideeen van 'Hee, dat en dat zou ook handig zijn'. Alleen de garage staat redelijk vast, eigenlijk...

Hoeveel watt kan er per groep, eigenlijk?

pi_32038880
quote:
Op zondag 6 november 2005 22:02 schreef arithaterhorst het volgende:

Hoeveel watt kan er per groep, eigenlijk?
230volt x 16 ampere = 3680 watt
pi_32039196
Ja, ik weet het
Zo komen nog hoor, echt!!
pi_32049088
Whow, het ziet er allemaal er groot uit, wat een mega groote woonkamer krijgen jullie. Maaruuh dat stuk aan de achterkant, stond dat wel op de bouwtekening????

pi_32049223
Ja, he Feitelijk veuls te groot voor twee mensen zonder kinderen. Maarja, het houdt ons wel bezig

klopt van de uitbouw

Want dan zouden we het maximaal toegelaten bebouwd oppervlak overschrijden. We hadden het in eerste instantie inclusief de uitbouw aan de achterkant ingediend bij de gemeente. Met als resultaat dat we het binnen 3 dagen (ja, snel he) terug hadden met de mededeling dat het niet mocht omdat het bebouwd oppervlak was overschreden.

Nu wil het feit dat het stuk aan de achterkant bouwvergunningvrij is. Omdat het aan de achterkant van het huis wordt aangebouwd, en het is niet dieper dan 2m50.

Dus dat tegen de gemeente gezegd. Klopte wel, maar dan moest het ook niet op de reguliere bouwaanvraag. Tsja, wat zij willen
pi_32049401
jah idd aso, zo zonder kids

maar hoe gaan jullie dat doen met de kap? komt er een volledige nieuwe kap op, of wordt het aan de achterkant een platdak.

Maar met die uitbouw aan de achterkant komen jullie naiet aan de maximaal toelaatbaar bebouwde oppervlakte? vreemd, want die 3meter aan beide kanten is toch ong. net zoveel als wat aan de achterkant komt.

Aan de achterkant komt er dus 2,5meter bij? (tekening?? pleeez)
pi_32050518
Ja, misschien moeten die kids er dan toch maar komen. Is het in ieder geval niet zo aso

De uitbouw wordt 2m40 diep en een plat dak. Daar is geen tekening van het achteraanzicht van verder.

Wel hier nog de overzichtstekening:
http://www.lunatix.nl/AR/(...)etAfmetingenEnzo.JPG

Qua oppervlakte: Jawel, met die uitbouw aan de achterkant gaan we over het maximaal toelaatbare bebouwd oppervlak heen. Maar omdat het bouwvergunnignsvrij is mag dat.

Verder schreef je:
quote:
vreemd, want die 3meter aan beide kanten is toch ong. net zoveel als wat aan de achterkant komt.
Maar het gaat om vierkante meters. En die 2m40 gaat over 5 meter breedte, terwijl die drie meter links en rechts over 7,5 meter gaat. Het huis mag in totaal 140 m2 zijn. Nu zitten we geloof ik op 145 meter ofzo.
  maandag 7 november 2005 @ 11:27:25 #83
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_32051212
Tjonge, ik blijf met mijn opderkaak op het tttttttoetsenbord zitten kijken naar jullie werk!

En dat voor twee relatief onervaren klussers, zoals je zelf eens zei. Mijn bewondering kent geen grenzen!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_32052272
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:59 schreef arithaterhorst het volgende:
Het huis mag in totaal 140 m2 zijn. Nu zitten we geloof ik op 145 meter ofzo.
plus minnus, boefjes.
pi_32054070
Hey.... boefjes.....

Die 5 m2 mogen dus gewoon. Want bouwvergunningsvrij deel. En dan mag je over
die 140 m2 gaan.

Duderinnetje: dankjewel Bouwen buitenshuis (constructie) is gewoon heel leuk. Want je hoeft niet zo nauwkeurig te werken als in huis (afwerking). Ik bedoel: wel waterpas enzo, maar of die plafondbalk nou een centimeter naar links of naar rechts zit maakt echt niet zoveel uit. Terwijl dat bij een plint juist het verschil tussen mooi en lelijk is. Dat maakt dat je snel veel resultaat hebt wat weer goed voor de motivatie is
  dinsdag 8 november 2005 @ 12:04:25 #86
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_32084155
Vraagje: Gebruiken jullie echt kalkzandsteenblokken? Die moeten toch loodzwaar zijn, en kalkzandsteen wordt meestal gemetseld. Is het echt geen gipsbeton?

Over electra: Je kunt niet teveel stopcontacten hebben. Ik heb ze om de 2 meter geplaatst in de woonkamer. Meer dan de helft verwijnt achter kasten e.d. en stroom is altijd in de buurt. Geen gezeik met verlengsnoeren.

Voor de rest: Toppie project!
  dinsdag 8 november 2005 @ 12:34:49 #87
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_32084943
Kalkzandsteen blokken kunnen worden gemetseld, maar tegenwoordig worden ze normaal gesproken altijd gelijmd (vuilwerk). Verder is kalkzandsteen binneblad vaak nodig om voldoende geluid- en warmteisolatie te krijgen.
  dinsdag 8 november 2005 @ 12:38:43 #88
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_32085042
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 12:34 schreef Keijs het volgende:
Kalkzandsteen blokken kunnen worden gemetseld, maar tegenwoordig worden ze normaal gesproken altijd gelijmd (vuilwerk). Verder is kalkzandsteen binnenblad vaak nodig om voldoende geluid- en warmteisolatie te krijgen.
Zoveel werkt KZS niet mee in de isolatie berekening. Uit mijn hoofd niet veel meer als gebakken steen, maar bij interesse van andere kan ik het vanavond thuis wel opzoeken.
Live life to the Ender :D
  FOK!fotograaf dinsdag 8 november 2005 @ 12:56:05 #89
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_32085537
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 12:38 schreef Ender_W het volgende:

[..]

Zoveel werkt KZS niet mee in de isolatie berekening. Uit mijn hoofd niet veel meer als gebakken steen, maar bij interesse van andere kan ik het vanavond thuis wel opzoeken.
het werkt idd wel mee, maar niet bijzonder veel ofzo. idd zoiets als een gebakken steen.
gewoon voldoende isolatiemateriaal gebruiken.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 8 november 2005 @ 13:27:04 #90
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_32086406
Hoe zwaar zijn die blokken ongeveer?
  FOK!fotograaf dinsdag 8 november 2005 @ 13:40:41 #91
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_32086770
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:27 schreef bankrupcy het volgende:
tussen de 1800 en 2000 kg/m3
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 8 november 2005 @ 13:56:47 #92
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_32087160
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:27 schreef bankrupcy het volgende:
Tussen de 11 en 14 kilo (voor lijmblokken)

Voor het gewicht van stenen en metselblokken kan je aanhouden:
- Voor stenen tussen de 2,1 en 4,6 kg
- En voor metselblokken 14 kg.
pi_32087870
Echt waar

Ik heb er 500 versjouwd.... Waren L100/198.
Vandaar die spierpijn
  dinsdag 8 november 2005 @ 14:37:15 #94
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_32088182
ff 7000 kg aan blokjes versjouwen, doe je goed
pi_32088405
Dank je;). Ik zal een foto van mijn spierballen maken

Er is ook nog een kleine 40m2 aan baksteen weggehakt. Levert ook nog wel wat puin op wat weer naar de container moest . En we zitten nu ongeveer op de helft qua weghakken.....

Misschien is dat wel iets van 5 ton ofzo Haha.
pi_32109238
Weer een update.

De kozijnen zijn gisteren gekomen. Gaaf zeg! Zien er echt mooi uit!

Nou, het plan was om gisteren ook de schuifpui die we in de buurt bij een boer hebben opgeslagen op te halen. Dat is een pui van 2m30 x 2m15 en komt uit Friesland (Kolham). Hij staat al enige tijd bij een boer, maar nu kan hij dan eindelijk worden geplaatst. Dus met een paar man (ding weegt 200 kilo, ivm veiligheidsglas) de pui op de aanhanger gelegd. Alles prima.. en wegrijden.

We hoeven ongeveer 5 km over een boerenweg en dan zijn we er bijna. Onderweg stoppen we even om te kijken of alles goed gaat en dan zien we.... de hele achterlichtunit van de auto heeft het begeven. Het is buiten pikdonker...en de weg is onverlicht.....en er is niemand in de buurt....ook geen telefoon bij ons.

Nou ja, wij vonden het vrij spannend. Gelukkig was er een fietspad naast de weg die helemaal naar ons huis leidt. Dus zijn we met schuifpui en al over het fietspad naar huis gereden. Wel de lamp in de auto maar aangedaan zodat mensen ons in ieder geval konden zien

De pui is in middels ook geplaatst:

Dat was best nog wel even werk, veel meer dan verwacht. Maar komt voornamelijk omdat hij niet goed dicht wilde in eerste instantie. Dus was meer stelwerk dan verwacht. Maar nu loopt hij goed, behalve in het slot nog niet zo soepel. Maar we gaan ervanuit dat dat even moet 'inwerken'.

Nu gaat het gebeuren
Tsja, vind ik wel een mijlpaal eigenlijjk. Nu komt de verbouwing het huis binnen. Dag schoon huis en schone lucht. Hallo lucht vol met stof en gruis etc ;-)
De bijkeukenmuur is deels gesloopt omdat we moesten stempelen. A.s. zaterdag komt het ijzer en dan moet een deel van de muur aan de achterkant van het huis eruit. Daar liggen dan kanaalplaten en die moeten worden ondersteund. Eerst maar het weghalen van de muur. Waren ytong blokken en in 1/2 uur was de hele muur weg.... Met niets meer dan een blokhamertje van de aldi

Oude situatie:

Stof stof stof & eerste deel muur weg

Rest van de muur weg

En opgeruimd

Stempelen

Wat me een beetje tegenvalt is de hoeveelheid stof. Vanavond ga ik alles schoonmaken en er doeken overheen leggen. En boven heb ik een kamer ingericht die we als nieuwe woonkamer gaan beschouwen. Kan hier ruimte worden gemaakt om te werken

Na het stempelen (was ook 15 minuten werk ) begonnen met de garagedeur. Via marktplaats hebben we een sectionale garagedeur gekocht die we erin hebben gezet. Het is ontzettend leuk om te zien dat het huis nu echt gestalte krijgt. Dit zijn de eerste dingen (garagedeur, schuifpui) die je in die hoedanigheid gaat gebruiken.

Oh ja, de aannemer had met een muurzaag gisteren allerlei muren doorgezaagd waar dat moest. Dus dat hebben we verder niet zelf gedaan. Ik heb ook niet gezien hoe dat gebeurde verder

De nieuwe garagedeur

Vanavond gaan we meer bakstenen bij de nieuwe keuken weghalen. En morgen een deel van de binnenmuur weg.

En dan is het al bijna zaterdag. Dan wordt het staal geplaatst.
pi_32110117
quote:
Op woensdag 9 november 2005 09:30 schreef arithaterhorst het volgende:
Weer een update.

Stempelen
[afbeelding]

Wat me een beetje tegenvalt is de hoeveelheid stof. Vanavond ga ik alles schoonmaken en er doeken overheen leggen.
wat is dat rechts op de foto?

anyway, ziet er goed uit, succes met alle stof. houd er wel rekening mee dat stof door doeken heen gaat, dus misschien is het handiger om plastic zeil te nemen.
pi_32110920
quote:
Op woensdag 9 november 2005 10:16 schreef Gurb het volgende:

[..]

wat is dat rechts op de foto?
Lijkt mij een stuk elektrapijp met inbouwdoos die uit de gesloopte muur komt ?
  woensdag 9 november 2005 @ 10:56:54 #99
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_32111140
Hoe hebben jullie de stempels onder spanning gebracht? Is dat gewoon met de hand gedaan?
  woensdag 9 november 2005 @ 11:06:36 #100
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_32111446
Overigens dit soort muurtjes slopen met een zaag gaat heel erg goed, krijg je vaste tilbare blokken, en weinig rondslingerend stof. Een gewone handzaag (lijfst voor gipsblokken geschikt) of een decoupeerzaag doen wonderen
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')