Hallo Aritha,
Ze komen eraan hoor, alleen heb ik niet zoveel tijd om ze uit te zoeken.
Ook wij hebben een hoop van via Marktplaats aangeschaft.
Ik zal kort ons verhaal vertellen:
In ons eigen huisje wonen we ondertussen al weer 16 jaar.
13 jaar geleden zijn we naar de eigenaar van het huis naast ons gestapt met de vraag of we dat konden kopen.
De eigenaar keek wel een beetje vreemd omdat het helemaal niet te koop stond, maar hij had er op zich geen moeite mee als de huurders die er in zaten er gewoon in mochten blijven zitten.
Dat was voor ons geen probleem, onze buren waren al wat ouder en met het geld dat ze aan huur betaalde konden wij de hypotheek voor dat pand voldoen.
3 jaar geleden zijn ze verhuist en op dat moment zijn we pas gaan bedenken wat we precies wilde gaan doen.
Januari 2003
We hebben onszelf een jaar de tijd gegeven om het "nieuwe huis" te tekenen, vergunningen in orde te maken en om een aannemer te zoeken.
Omdat we toch de tijd hadden zijn we zelf alvast het e.e.a. gaan aanschaffen.
Het eerste dat we kochten was een keuken.
Dat ding stond in de showroom van onze lokale keukenboer en na wat met hem gepraat te hebben, was hij voor 40% van de normale prijs voor ons en zou hij hem ook plaatsen.
Dat ding staat hier al ergens in
Mijn keuken...Dat was makkelijk, want er was nog niets getekend en we zijn dus ons huis gewoon om die keuken heen gaan zetten.
We kwamen er wel achter dat we heel veel geld konden besparen door alles zelf te kopen en we hebben in dat jaar dan allerlei dingen in de aanbiedingen gekocht.
Wat wel tegenviel was het slopen.
In totaal hebben we 3 grote containers (ruim 20m3 per stuk) met hout afgevoerd.
Dat lijkt veel, maar het zijn 2 oude huisjes (120 jaar) waarbij op de bovenverdieping alle wanden van hout waren gemaakt.
Wat verder tegenviel was dat we veel meer asbest tegen kwamen dan dat we verwacht hadden.
Tijdens al dat slopen zijn we er "gewoon" in blijven wonen.
februari 2004
Wij hebben al onze spullen ingepakt en opgeslagen en verhuizen naar een huisje in de duinen :-) waar we 3 maanden mogen wonen.
1 Maart 2004
De aannemer is vandaag begonnen..
Juni, de werkzaamheden gaan volgens planning.
Onze 3 maanden zijn voorbij, we moeten verhuizen naar een ander huis.
Juli, we moeten weer verhuizen.
Augustus, Het huis is voor 90% klaar, we kunnen er in ieder geval voor de bouwvakvakantie in.
September,
De aannemer is op een paar kleine afwerkpuntjes na klaar.
Het resultaat mag er naar ons idee zijn, ons door onszelf getekende huis (hadden we nog nooit gedaan) en we wonen er nu al weer een jaar met plezier in.
Er is een fout gemaakt die vervelend is en waardoor er een scheur is ontstaan in een muur op een plek waar vroeger een deur zat.
Zoals het er nu uit ziet wordt dat dat door de aannemer uitgehakt en alsnog in orde gemaakt.
Heel wat anders dan wat jullie aan het doen zijn, maar een groot aantal punten uit jullie verhaal is herkenbaar.
Ik heb niet zoveel foto's, maar ik zal ze in ieder geval nog plaatsen.
Overigens hebben jullie wel een leuk huis!
[ Bericht 2% gewijzigd door DrXLTrouble op 22-10-2005 12:29:18 ]