Lul niet. Niet iedereen houdt van het caféleven, drank etc. Het is niet logisch voor elke jongere om uit te gaan. Dan ben je geen zielepoot, vind het juist zonde als je zulke mensen zielepoten noemt. Want het slaat werkelijk nergens op.quote:Op maandag 17 oktober 2005 17:36 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Het zijn eerder zielepoten die niet uitgaan, en geen drank drinken, die gebrek aan sociale vaardigheden en een eigen wil hebben.
Nee ik zie het als totaal onschuldig om 2 keer per week met stappen flink wat te zuipen. Dat doen zo ontzettend veel mensen ik sta absoluut niet bji de gevolgen stil. Als ik op stap ga, dan ga ik goed op stap zeg maar. Ik heb verder totaal geen problemen met alcohol gebruik en drink alleen als ik op stap ga. Doordeweeks drink ik meestal niet of soms met "mate" dus 1, 2 biertjes op een avond ofzo.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 21:11 schreef erodome het volgende:
Halfgedraaide...
Vraag aan jou(mag ieder ander die zoveel drinkt ook beantwoorden hoor), sta je weleens stil bij de gevolgen die jou drinkpatroon kan hebben?
Ikzelf gebruik weleens het een en ander aan drugs, heilig ben ik dus absoluut niet, maar ik heb er toch aardig wat tijd in zitten om de nadelen goed op een rij te krijgen en een beetje te weten hoe ik het kan doen en mezelf zo min mogelijk schade aan kan doen.
Doen alcohol gebruikers dat ook, staan ze erbij stil dat alcohol alles behalve onschuldig is en dat je later in je leven best weleens een fikse prijs om je oren kan krijgen van je eerdere gedrag?
Je hebt wel gelijk hoor. Maar ik drink liever in het weekend flink wat alcohol dan dat ik drugs gebruik. Maar dat is persoonlijk. Natuurlijk is veel zuipen niet goed. Maar tijdens je tiener en twintiger jaren hou je gewoon van lekker stappen. Dat hoort erbij vind ik vooral nu ik nog student ben. Over aantal jaar ga je vanzelf rustiger doen. Ik ging 5 jaar geleden ook veel vaker uit. Nu maximaal 1 of 2 keer per week. Soms een week niet. Paar jaar geleden ging ik minimaal 3 keer per week op stap. Gaat allemaal wat minder worden en zo ook het alcohol gebruik.quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:32 schreef erodome het volgende:
Toch vind ik dat vreemd halfgedraaide, want elk weekend flink zuipen heeft gevolgen, hele beste kan dat zelf zijn...
Jij bent degene die nu antwoord, maar zo gaan de meeste mensen met alcohol om, zien het als iets totaal onschuldigs en daar zit wat mij betrefd heel veel gevaar in.
Als ik xtc neem weet ik dat ik het maar eens per 6 weken ongeveer mag doen in lichte mate om te verkomen dat ik mijn lichaam permanent beschadig, als ik wiet rook weet ik dat ik een beetje bij moet houden hoe ik verder in mijn vel zit en dat het me mijn longen kost enz enz enz.
Maar met alcohol denkt iedereen(veel mensen) ineens het kan geen kwaad, terwijl het juist voor jonge mensen wel veel kwaad kan, bv het brozer worden van botten waar je op oudere leeftijd erge spijt van gaat krijgen.
Ik vind het dus niet erg dat dit soort nieuwsberichten uitkomen, als het mensen maar na laat denken over wat ze doen, dat ze het op een zo verantwoordelijke manier doen als mogelijk.
Een keertje lekker doorzakken moet gewoon kunnen, het is niet goed voor je, maar dat is in de stad lopen ook niet met al die uitlaatgassen, maar ik zie mensen soms zover gaan in overtuiging dat het niets voorsteld, die serieus niet weten hoeveel schadelijke gevolgen het heeft, dat vind ik zonde.
Ja maar dan moet bijna elke student daar last van hebben. Valt allemaal reuze mee als je op stap gaat dan drink je nou eenmaal.quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:49 schreef erodome het volgende:
En van botontkalking en van leverbeschadigingen en van hersenbeschadigingen enz enz enz enz...
Het is zoveel meer dan even kotsen en een kater de volgende dag, daar staan mensen niet bij stil, dat 5 jaar lang elk weekend goed zuipen serieuse, permanente schade oplevert.
Wat zeg ik, dat een jaar doen geeft al een schade waar je u tegen zegt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |