Maar wat verstaan ze nu onder een zware drinker? Meer dan 14 glazen per week?quote:AMSTERDAM - Veertig procent van de jonge mannen is een zware drinker. Bij de vrouwen is dat tien procent in die leeftijdscatogorie. Ongeveer vijf procent van de pubers is een zware drinker. Vooral bij mannen daalt het alcoholgebruik de laatste jaren. Dit blijkt uit cijfers over 2004 van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Gemiddeld drinken jonge mannen van 18-24 jaar veertien glazen alcohol per week. Vrouwen drinken vijf glazen. Vooral in het weekend wordt gedronken.
Meer dan tachtig procent van de personen van 12 jaar of ouder drinkt alcohol. Ruim één op de tien drinkt minstens zes glazen alcohol op één dag in de week. Dit aantal is iets gedaald ten opzichte van het einde van de jaren negentig.
De gemiddelde Nederlander dronk 7,7 glazen alcohol per week in 2004. Drie jaar eerder lag het gemiddelde nog op 8,3 glazen. Vrouwen zijn vaker geheel onthouder dan mannen. Veelvuldig alcoholgebruik komt bij mannen vier keer zo vaak voor als bij vrouwen.
Lijkt mij per etmaal, 14 glazen per dag valt reuze mee.quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar wat verstaan ze nu onder een zware drinker? Meer dan 14 glazen per week?
14 Glazen per dag is wel veel ja. Kan me niet voorstellen dat 60% van de jongemannen 14 glazen per dag drinkt. Hallo, het is geen Rusland hier zeg.quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:19 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Lijkt mij per etmaal, 14 glazen per dag valt reuze mee.
quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
14 Glazen per dag is wel veel ja. Kan me niet voorstellen dat 60% van de jongemannen 14 glazen per dag drinkt. Hallo, het is geen Rusland hier zeg.
Neuh, maar niet elke avond he.quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:24 schreef PostSven het volgende:
14biertjes op 1 avond? is toch niet zo raar
14.gifquote:Op maandag 17 oktober 2005 14:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Maar wat verstaan ze nu onder een zware drinker? Meer dan 14 glazen per week?
quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:34 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb in mijn leven nog nooit alcohol gedronken. Ik laat mij niet zo snel beïnvloeden door de meute.
Jij doet alleen dingen die de meute niet doet?quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:34 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb in mijn leven nog nooit alcohol gedronken. Ik laat mij niet zo snel beïnvloeden door de meute.
quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:34 schreef Asskicker14 het volgende:
Alleen voor mensen boven de vijftig. Maar je bent net zo oud als je je voeltquote:Op maandag 17 oktober 2005 14:39 schreef President303 het volgende:
Ontopic. 14 glazen per week. Twee stuks per dag. Lijkt mij nog vrij gezond ook.
"Never trust a man that doesn't drink"quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:34 schreef Asskicker14 het volgende:
Mwah, genoeg mensen onder de 50 die al last kunnen krijgen van hart-en vaatziekten.quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Alleen voor mensen boven de vijftig. Maar je bent net zo oud als je je voelt.
Wat jij wil, ik leef er lekker op los, je leeft maar 1 keer. gewoon gek doen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:34 schreef Asskicker14 het volgende:
Zo'n bagger opmerking dit.quote:Op maandag 17 oktober 2005 15:07 schreef Apekoek het volgende:
[..]
je leeft maar 1 keer. gewoon gek doen.
oeh, dus nou heeft de grote boze wereld het gedaan.quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:34 schreef Asskicker14 het volgende:
als ik moet rijden wel ja...anders wat meerquote:Op maandag 17 oktober 2005 15:24 schreef Sender_ het volgende:
14 glazen per week dat is toch niets, dat drink je op een zaterdagavondje met gemak..
De meute niet drinkers bedoel je?quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:34 schreef Asskicker14 het volgende:
Doe ff niet zo zielig...quote:Op maandag 17 oktober 2005 15:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zo'n bagger opmerking dit.
Dus omdat je maar 1x leeft moet je meteen jouw laatste 50 a 60 levensjaren in de eerste 20/30 jaren verkloten?
En houden zo, rotzooi is het.quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:34 schreef Asskicker14 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |