Dus? wie hebben we gehad? in oktober dan, sinds dat berichtquote:Busy October Forecasted
The forecasters expect three named tropical storms, two hurricanes, one major hurricaneduring October. The prediction covers the Atlantic Basin, including the Caribbean and the Gulf of Mexico.
Namen gaan eruit op basis van aantal dodelijke slachtoffers en/of verwoesting.quote:Op zondag 23 oktober 2005 16:34 schreef Eveli het volgende:
Ik dnek dat er nog wel wat komt in november maar niet echt meer iets groots zoals Wilma. Wat ik me nou afvraag he....verwoestende, dodelijk orkaannamen zoals Andrew en Katrina zullen niet meer gebruikt worden maar namen als Wilma en Rita dan? Die waren niet echt dodelijk maar wel behoorlijk verwoestend.
Tja, we zullen zien. Je kan als staat wel roepen dat iedereen beter weg kan gaan, maar als mensen niet willen... na Katrina zou je verwachten dat men wat sneller zou willen vertrekken.quote:Op maandag 24 oktober 2005 10:29 schreef maniack28 het volgende:
Volgens CNN is maar 20% geevacueerdEigen schuld, dikke bult als het dan fout gaat...
ik was hem inderdaad gesmeerd.. zag vanochtend ook die 20%.. verbazingwekkend weinig..quote:Op maandag 24 oktober 2005 10:40 schreef Againzender het volgende:
[..]
Tja, we zullen zien. Je kan als staat wel roepen dat iedereen beter weg kan gaan, maar als mensen niet willen... na Katrina zou je verwachten dat men wat sneller zou willen vertrekken.
Online ook? Ik heb hier op het werk namelijk geen TVquote:Op maandag 24 oktober 2005 13:16 schreef beebje het volgende:
Op cnn is er weer een live verslag te volgen.
Niet helemaal correct...quote:Op maandag 24 oktober 2005 11:32 schreef MartijnA3 het volgende:
Ach, vorig jaar hebben zo Frances toch ook gehad....2 of 3 doden toen?
Die gekke Wilma wordt wéér CAT3 nu ze over Florida is gegaan.quote:...WILMA RESTRENGTHENS TO CATEGORY 3 OVER THE GULF STREAM...
AT ABOUT 120 PM EDT...AN AIR FORCE RECONNAISSANCE AIRCRAFT REPORTED
THAT MAXIMUM SUSTAINED WINDS IN HURRICANE WILMA WERE NEAR 115
MPH...IN A SMALL REGION SOUTH OF THE CENTER OVER THE ATLANTIC OCEAN
AND THE EXTREME NORTHWESTERN BAHAMAS.
A SPECIAL ADVISORY WILL BE ISSUED BY APPROXIMATELY 230 PM EDT...
PRIMARILY TO REVISE THE INITIAL AND FORECAST INTENSITY.
Gaan echt veel namen uit dit jaar. Dennis, Katrina, Rita, Stan, Wilma en Emily misschien ook wel.quote:Including the damage done to Mexico, Wilma will probably be the second most costly hurricane of all time, next to Katrina.
http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1130130090533.htmlquote:Wilma geselt boulevard Havana
HAVANA, 24 OKT. Enorme golven beuken op de Malecón, de boulevard van de Cubaanse hoofdstad Havana. De orkaan Wilma trok het afgelopen weekeinde een spoor van vernieling op Cuba en op het Mexicaanse schiereiland Yucatán.
De orkaan, met kracht drie op de schaal Saffir-Simpson, stevent nu af op de Amerikaanse staat Florida. Wilma heeft het leven gekost aan zeker 21 mensen. In Mexico vielen drie doden toen een gastank explodeerde. Op Cuba kwamen vier mensen, onder wie een Nederlander, om het leven door een ongeluk met de bus waarmee ze werden geëvacueerd. Op Haïti en Jamaica vielen eerder dertien doden.
De orkaan zorgde vooral voor veel materiële schade. Intussen heeft zich een nieuwe tropische storm in het Caraïbisch gebied aangediend: Alpha.
24 oktober 2005
Vraag me alleen af, wat de definitie van een super-storm is. ?quote:STATE COLLEGE, PA (AccuWeather.com) -- AccuWeather.com meteorologists say Hurricane Wilma and the remnants of Tropical Storm Alpha will be drawn north along the Atlantic coast. By Tuesday they will be absorbed into a large low pressure system that will develop off the Virginia Capes, forming a "super-storm" that is expected to bring wind, rain, snow and flooding to the Northeast.
Gewoon een zware storm, orkaan wordt het niet.... maar het valt allemaal wel mee, Wilma zal zeer snel afnemen in kracht zodra ze boven kouder water komt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 10:21 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Vraag me alleen af, wat de definitie van een super-storm is. ?
Als je naar de loop kijkt, dan zie je dat ze al niets meer is idd.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 10:22 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Gewoon een zware storm, orkaan wordt het niet.... maar het valt allemaal wel mee, Wilma zal zeer snel afnemen in kracht zodra ze boven kouder water komt.
Zo kan een (ex-)orkaan toch nog z'n voordelen hebbenquote:Wellicht doen de restanten van ex-hurricane Wilma, die later deze week onderdeel worden van de Oceaandepressies, daar nog een schepje bovenop zodat we enkele dagen achtereen kunnen profiteren van wind uit het zuiden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |