abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31508028
Gebruik dit topic svp alleen voor de streamverslagen !

Vragen, opmerkingen en commentaar graag in 'Vragen/opmerkingen over de streamverslagen'. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar. Offtopic berichten worden verwijderd.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  Moderator maandag 17 oktober 2005 @ 11:35:59 #2
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31508056
Ze breien.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_31508069
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 00:38 schreef Rica het volgende:
Er wordt nog steeds dirftig gebreid. Tanja heeft Joost de fijne kneepjes inmiddels ook geleerd. Lieske vraagt zich af wat ze met de dekentjes doen. Volgens haar zouden ze naar een ziekenhuis moeten of naar het goede doel. Naar Afrika wordt er gegrapt. Volgens Roel worden ze gewoon opgebrand door de BB medewerkers. Lieske vindt het niet grappig. Wat niet weet wat niet deert aldus Dido. Mooi voor oud en nieuw in plaats van kerstbomen opfikken vindt Ingrid. "Babydekentjes opfikken"

Joost breidt zo strak dat je het hoort kraken
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_31508095
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 02:21 schreef biggetje het volgende:
Roel heeft thee gezet voor de druk breiende bewoners. Volgens Roel zit 'het eitje' helemaal vol en kan je er wel 5 potten thee mee zetten. Lieske ontkent dit en zegt:'Roel, die blaadjes zijn opgedroogd en wat gebeurt er als er vocht bij komt? HET ZET OP' Een andere bewoner (volgens mij Dido) beaamt dit. Roel loopt weg en vraagt of iedereen een kopje heeft. Nathalie zegt dat niemand een kopje heeft. 'Ja, moet ik zeker weer afwassen' zegt Roel. De bewoners lachen. Het gesprek ging hiervoor even over seks. Tanja stopt 'liever een komkommer erin' dan dat ze sex heeft met Rob. Ze zei ook nog:'zal ik met de breinaald het vlies doorbreken?'. Nathalie kan het niet geloven. Roel zou overigens ook weleens in Dido's potje willen 'roeren'. Chantal zit afgezonderd van de groep druk te breien. Lieske wordt weer eens afgebrand. Ze wil weglopen maar de bewoners zeggen dat Dido en Joost ook al gezeik over hun heen hebben gekregen. Joost vooral met zijn 'papageur' (?) Menno wordt nu belachelijk gemaakt door Dido:'het wordt er met de dag gekker op met dat haar en dat brilletje: en dat zit dan nog te breien ook!'. Menno reageert niet. Ook niet als Dido vraagt of Menno haar nu nog wel aardig vindt. Joost leest (lees: schreewt) wat Duits? Hij leest het van een blad. Chantal's GNA GNA schalt door de kamer. Ook al zit ze dus afgezonderd van de groep. Tanja gaat uitgebreid relaxen en Joost houdt een persoonlijke 'lezing' voor haar. Hij praat nu rustiger en volgens mij Italiaans (?) Tanja vindt het 'heerlijk'. Nathalie vraagt of Joost nog 1 keer Duits wil doen. Hij doet het. Een bewoner vindt hem net Hitler, maar Joost zegt:'ik ben geen Hitler' Hij gaat gewoon door. Het klinkt voor geen meter, maar ik lach...net zoals de bewoners. Joost gaat kijken of Rob nog wakker is. O...Joost is alweer terug. Rob was boos volgens Joost. 'niet meer dan anders?' vraagt Menno. Joost gaat weer verder met zijn 'lezing'. In het Italiaans en met wat minder decibel. Hij zit naast Nathalie. De bewoners vragen hoe laat het is. Joost kijkt en roep:'verdammt! Es ist zwei Uhr!!!!!' Joost wil naar bed, maar kan 'lapje' niet vinden. 'ik wil niet naar bed als ik lapje niet heb'. 'lapje, lapje' roept ie. Hij heeft het gevonden. De bewoners moeten nu één voor één lapje een nachtzoen geven. Joost gaat naar bed...en ik ook :-)
pi_31508108
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 03:21 schreef Day het volgende:

Het breiclubje
pi_31508123
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 03:45 schreef Rica het volgende:

[..]

Zo klinkt die opmerking wel heel vreemd.

Het gesprek ging over seks en de behoefte eraan, tijdens de zwangerschap had Tanja er ook erg zin aan. Na de bevalling zal het wel beter worden, merkt iemand op. Ja of een stevige portie seks. Dat is wel een mooi klusje voor Rob plagen ze Tanja (Rob lag overigens al in bed)
"O nee", zegt Tanja. "Dan wacht ik nog wel een paar weken." - "Ja? Heb je niet liever Rob?" Ze doen of ze Rob alvast roepen. "Nee, dan stop ik er wel een komkommer in. Of maak ik met een breinaald het vliesje open" Iedereen giegelt.
  Moderator maandag 17 oktober 2005 @ 12:02:36 #7
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31508603
Voor de mensen die geen streams hebben en zich afvragen of ze momenteel iets missen:

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_31509197
Roel en Menno slapen nog.

De rest zit verspreid in de tuin en woonkamer te breien.
Het is duidelijk dat Lieske van de fysio meer mag bewegen: ze is fanatiek de badkamer aan het schoonmaken.
Tanja is in de DBK geweest, waar ze over de komende bevalling hebben gesproken, en hoe ze zich nu voelt.
Er wordt verder niks bijzonders besproken tijdens deze dynamische opdracht.
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:35:23 #9
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_31511818
Inmiddels is er wat aktie in het huis... Nathalie is naar de dbk geroepen en vond daar een bord op de stoel. Op dit bord staat met grote letters "KUNNEN JULLIE LEZEN"

Het wordt de bewoners nu al snel duidelijk dat het dus écht losse vierkantjes moeten zijn en niet aan elkaar gebreide vierkantjes. De bewoners reageren hierop nogal pissed. Ze vinden zichzelf slimmer dan BB en geven aan dat BB zichzelf laat kennen nu.

De enige die niet boos is, is Tanja. Zij heeft steeds al aangegeven dat ze het gevoel had dat het mis zou gaan. Ze geeft het nu weer aan waarna Chantal haar toeblaft "En dan zeg je daar niet eerder iets van?".

Menno neemt het voor Tanja op en verteld dat Tanja het eerder al aangaf, Chantal valt daardoor stil. Chantal geeft dan aan dat BB 'wil dat de opdracht mislukt' Anders zijn ze niet zo aan het zeuren. Tanja zegt daarop dat BB juist wil dat ze 'm hálen, anders hadden ze niet nú al ingegrepen.

De bewoners blijven behoorlijk aan het mokken, maar beginnen toch met het uithalen van de breiwerkjes... Behalve Rob, die vind nog steeds dat ze gewoon aan elkaar mogen breien en gaat onverstoorbaar verder.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 17 oktober 2005 @ 15:45:48 #10
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_31512706
En Joost is ook naar de DBK geroepen. Dit n.a.v. het gemopper van de bewoners.

BB heeft nog éénmaal duidelijk gemaakt dat ze willen dat er losse vierkantjes gebreid worden!! Ook hebben ze tips gegeven over hóe de lapjes het beste aan elkaar gemaakt kunnen worden. Ze mogen de reeds gebreide 'sjaals' gebruiken, maar moeten deze dan wel eerst in vierkantjes knippen en afknopen. Het proeflapje blijkt door BB zelf gebreid te zijn (Hummie?) en die heeft er 35 minuten over gedaan. De bewoners geloven dit echter niet.

BB heeft ook aangegeven dat ze het gezeur van de bewoners zat zijn. Het eten is bijvoorbeeld nooit goed.

BB verteld ook dat ze bij een volgende weekopdracht éérst maar eens moeten vergaderen met z'n allen alvorens aan de slag te gaan. Uitrekenen hoeveel tijd je hebt voor een lapje en dan een schema maken zodat de opdracht gehaald kan worden. De bewoners zeggen dat ze dat dit keer ook netjes gedaan hebben. (Flugel heeft dit echter compleet gemist, terwijl ze er wél bijwas op het moment dat ze de opdracht kregen)

De bewoners zijn er inmiddels van overtuigd dat ze de opdracht niet meer gaan halen en lijken zich al verzoend te hebben met wederom een week rantsoen.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 17 oktober 2005 @ 15:48:54 #11
6941 APK
Factual, I think.
pi_31512757

Screenshot: Scanman
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_31514667
de thee club nog steeds aan het breien,

in de huiskamer zijn roel, rob chantal, lieske, menno en ingrid aan het overleggen wat er zal gebeuren als ze besluiten te stoppen met de weekopdracht, of ze dan op nood randsoen gaan of uien en pindakaas.

zelf zien ze wel in dat deze weekopdracht nooit gaat lukken.

na 1.5 dag hebben ze 1.5 dekentje af.

/edit

de brei club

[ Bericht 15% gewijzigd door Ferdii op 17-10-2005 18:02:16 ]
hardcoholic
pi_31519038
ff updaten

in de huiskamer word er nog steeds flink doorgebreid door chantal, tanja, lieske, roel en ingrid en dido. chantal is blijkbaar vrolijk en blijft achter mekaar doorlullen

in de slaap kamer liggen menno en nathalie bij elkaar in bed en hebben een langdradig en doodsaai om naar te luisteren gesprek (ging oa over dat menno meer met vrouwen omging vanaf jonge leeftijd dan met mannen, het nomineren, de aankomende bevalling van tanja, met wie menno niet goed mee omkan gaan in het huis, rob dus en dat menno niet over sex/politiek wilt praten in het huis.)

rob ligt gok ik in de andere slaapkamer, hier zijn alleen geen steams van, dus rob is zoek !

/edit

rob ligt in het bubbelbad

[ Bericht 10% gewijzigd door Ferdii op 17-10-2005 22:27:34 ]
hardcoholic
  Moderator maandag 17 oktober 2005 @ 22:52:25 #14
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31520131
Door middel van een rollenspelletje worden Rikkert en Ralph flink in de zeik genomen door respectievelijk Joost en Ingrid.

pi_31525485
4.40 uur Tanja is uit bed, en verteld dat ze harde buiken heeft...... maar ze denkt dat het geen weeen zijn.
4.50 uur Tanja staat weer op en loopt een rondje door de kamer, en de pijn zakt weer.
4.58 uur en weer staat Tanja op, en puft een beetje, en zegt je moet zo opletten dat je niet vergeet adem te halen, het doet echt pijn die harde buiken.
Natalie em Menno zijn ook nog wakker, en houden Tanja goed in de gaten, Menno helpt Tanja herinneren dat ze door de neus in moet ademen, en door de open mond uitademen.
Natalie is op zoek naar het blaadje waar de beschrijving van de weeen op staan.
Tanja zegt dat ze nu echt niet kan liggen dat ze daarom uit bed is gekomen.
5.11 Ingrid is ook weer uit bed, en is naar wat info van Menno en Natalie weer naar bed gegaan.
5.22 Tanja is alweer een paar keer een rondje gaan wandelen door de kamer, en moppert dat het zo zeer doet. (haar breiwerkje wil dus niet zo vlotten)
5.26 de stem..... Wil Tanja naar de dagboekkamer komen.
5.40 uur tanja is weer uit de dagboekkamer en verteld dat er straks iemand komt kijken, ze wil zometeen even gaan douchen, en de harde buiken blijven maar komen.

[ Bericht 34% gewijzigd door M-en-A op 18-10-2005 05:45:21 ]
Ik ben wie ik ben. En ik doe wat ik doe.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 05:44:27 #16
46117 style
Voorheen Blueheeler
pi_31525617
Tanja is in de dagboekkamer geweest en komt terug met de mededeling dat ze misschien visite krijgt.
Door een nieuwe pijnscheut kan ze even niet meer praten.

Hierna verteld ze dat ze de verloskundige toch bellen omdat het over een uur te druk is op de wegen.
Tanja blijft volhouden dat het om harde buiken gaat, maar begint nu ook zelf wel een beetje te twijfelen.
You can't scare me, I live with an Australian Cattledog!
pi_31525650
Tanja moet weer na de dagboekkamer komen.
Ik ben wie ik ben. En ik doe wat ik doe.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 05:54:47 #18
46117 style
Voorheen Blueheeler
pi_31525653
Tanja schijnt bloedverlies te hebben.
Inmiddels zijn Chantal en Ingrid ook wakker geworden en is het een zenuwachtige bedoeling in het huis.
Tanja is weer naar de dagboekkamer geroepen en helaas even geen geluid meer nu.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 06:02:27 #19
128313 BBscanner
Niets is wat het lijkt
pi_31525676
Huis in rep en roer!! BB in paniek iedereen in paniek behalve Tanja!

dinsdag 18 oktober 2005 @ 06:10:50 #20
46117 style
Voorheen Blueheeler
pi_31525695
Tanja staat onder de douche.
Chantal is bezig om een pot koffie te zetten.
Menno en Nathalie vertellen dat ze vannacht zo vreselijk hebben gelachen om Lieske.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 06:35:29 #21
46117 style
Voorheen Blueheeler
pi_31525769
Talpa heeft alle streams nu op een lege slaapkamer gezet.
pi_31526140
Er liepen net een paar dames in de slaapkamer. Ik kon nog opvangen dat Tanja 6 cm ontsluiting heeft.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 08:06:55 #23
46117 style
Voorheen Blueheeler
pi_31526164
De streams doen het weer.
Tanja loopt door de kamer heen met een kruik (?) op haar buik.
Ingrid probeert haar adviezen te geven. "Ga maar even lekker leunen"
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 08:14:38 #24
46117 style
Voorheen Blueheeler
pi_31526218
De verloskundige is ook in het huis aanwezig en raadt Tanja aan om tijdens een weeenpauze even te gaan zitten.
Ingrid vertelt dat ze net helemaal op was van de zenuwen.
pi_31526228
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 08:17:18 #26
46117 style
Voorheen Blueheeler
pi_31526235
De verloskundige gaat de bloeddruk opmeten van Tanja en de streams worden gelijk op de tuin gezet.
pi_31526240
De bloeddruk wordt opgenomen en de streams zijn weer weg(naar buiten)........
pi_31526248
pi_31526470

Joost sliep lekker door alles heen en wordt nu up to date gebracht door Menno & Dido
pi_31526697
8.53

Streams zijn eindelijk van het lege bed af. Nergens Tanja te zien op de streams.

Rob, Dido, Roel, Joost en Menno zitten in de huiskamer, Chantal hobbelt in de keuken.

Joost kijkt nog niet erg wakker, Rob is duidelijk opgewonden. Ze praten over eten.

Dido is benieuwd hoe het kindje eruit ziet. 'Het zal wel een beetje bruin zijn', zegt Rob.

Dido is bezorgd over Tanja's moeheid, ze is laat naar bed gegaan en om 3 uur er weer uit. Rob zegt dat een vrouw oerkracht krijgt op dit soort momenten.
Variety is the spice of life
pi_31526748
De verloskundige (die al in huis is dus) komt iets halen *ik mis even wat precies

Er is een heftruck in de tuin of zo waar ze naar staan kijken.

Breien is niet 'on the mind' bij de bewoners geloof ik. Ingrid en Lieske zijn niet in de huiskamer.

Tanja heeft 6 cm. ontsluiting.
pi_31526963
De verloskundige liep voorbij en zei: "Het komt eraan, het gaat allemaal goed" en de bewoners wensden haar succes.
pi_31527091
9.20

Dido en Roel huilen fluisterend toiletspullen uit de badkamer omdat ze zich in de keuken willen aankleden vanwege lawaai.

De stem roept iets om ( *onverstaanbaar ). Iets dat ze niet meer in de badkamer komen mogen.

Ze gaan zitten in het zitgedeelte. Lieske en Ingrid schijnen op bed te liggen.

'Spanning is om te snijden', zegt Menno. 'laten we rustig blijven zitten', zegt Rob, 'laat het allemaal maar op ons af komen, straks krijgen we hopelijk een broodje'.

'Ik voel me zo raar', zegt Dido. 'Wij allemaal', zeggen ze. 'Lekker relaxen', zegt Rob.

Ze hebben het erover of Tanja's moeder er al zou zijn.
pi_31527142
De stem zei dat ze de badkamer uit moesten, omdat het erg onrustig zou zijn.

Roel denkt dat nog niet iedereen weet dat ze aan het bevallen is, maar volgens de rest is iedereen op de hoogte.
pi_31527250
De bewoners in rep en roer. Ze moeten kamerschermen en broodjes uit het washok halen, ze mogen nog gauw hun kleren aantrekken en de rest van de bewoners moet wakker gemaakt worden. En daarna moeten ze in hun eigen gedeelte blijven.
pi_31527259
9.30

Rob moet naar de dagboekkamer.

Dido probeert even te relaxen op de bank.

Chantal wil d'r kleren pakken, ze wil niet in d'r pyjama blijven zitten.

Rob terug uit dbk: Mensen moeten uit bed gehaald worden, er staat een scherm in het washok, liggen ook broodjes, allemaal zachtjes eruit halen. Snel en zachtjes kleren pakken.

Schermen moeten de huiskamer van de slaapkamergang afschermen en ze moeten in de huiskamer blijven vanaf nu.
pi_31527409
Er zijn broodjes gekomen dus. Nathalie zoekt een zender. Hoop heen en weer geloop door iedereen.

Rob moet alweer naar de dbk komen.

Het is weer in Lieskes knie geschoten. Chantal kleedt zich in de huiskamer aan, half met dr badjas aan. (erg grappig om te zien )

Lieske gaat nog even liggen op de bank. Ze informeert hoe het met de weekopdracht staat, krijgt geen antwoord. Lieske staat alweer op.

Dido is blij met de broodjes en dat 'we een kindje krijgen'.
pi_31527924
Ze praten erover hoe goed Tanja zich heeft gehouden de hele nacht tijdens de eerste weeen... Chantal: ja, maar ik heb het idee dat sommige vrouwen zich ook verschrikkelijk aanstellen...
pi_31528857
10.36 uur: Roel lijkt te slapen op de bank, Dido en Rob zijn aan het fluisteren dat ze pas 2 maanden in het huis zitten. Chantal staart naar haar flesje water. Menno en Joost spelen een spelletje en de rest is niet te zien, Dido is nu ook verdwenen.
pi_31528913
Chantal heeft inmiddels ook haar ogen dicht, het was natuurlijk ook vroeg dag. Rob ligt voor zich uit te staren op de bank en Ingrid ligt achter de bank onder een dekbed.
pi_31528944
En ook de ogen van Rob zijn nu dicht.... het is een drukke boel
pi_31528982
Het wordt wilder en wilder, want Dido is naast Nathalie onder een dekbed gekropen, beiden ogen dicht.
pi_31529069
Achter de kamerschermen gebeurt ook helemaal niets.....
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:45:05 #44
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_31529080
Joost en Menno zijn Tric Trac aan het spelen, de rest is aan het uitslapen in de zon. Er wordt gefluisterd.

Geen spoor van Tanja te bekennen achter de schermen in de baby-kamer. Da's jammer.

Babettie, zou je in het vervolg de "edit" knop willen gebruiken en alles in 1 bericht plaatsen, juist als je nog toevoegingen hebt? Bedankt!
Confidence through competence
pi_31529355
10.50 er is niet veel te zien in huis, Joost en Menno zijn ng steed tric trac aan het spelen en Rob ligt met armen open in de bank een dutje te doen.... Chantal lgt in een van de kuistoelen te slapen
roel ook:

10.57 menno en Joost zijn gestopt met het spelletje Tric Trac

11.00 menno dood de tijd met een bal:

11.10 een van de streems staat gericht op de gang... met de schermen, er is echter geen enkele beweging te zien

[ Bericht 9% gewijzigd door Dagdromertje op 18-10-2005 11:13:47 ]
Een manier om de man van je dromen in uw armen te sluiten: ga in de trein vlak tegenover hem zitten en dan maar hopen dat er iemand voor de trein springt.
pi_31529922
er komt ineens beweging in het huis.... en iedereen staart naar de hal

Een manier om de man van je dromen in uw armen te sluiten: ga in de trein vlak tegenover hem zitten en dan maar hopen dat er iemand voor de trein springt.
pi_31529977
Ze horen inderdaad wat en staan nu bij het kamerscherm....

ze horen een baby huilen...
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:18:34 #48
55709 Stereotomy
pi_31530002
Chantal zegt dat ze de baby hoort huilen!!!

Iedereen hoort nu de baby huilen!!

Tenminste, dat denken ze.

Gevalletje van bevalling of groupthink?
pi_31530010
Ik hoor ook een baby huilen, of toch niet????

De bewoners zijn er ook nog niet uit.
pi_31530032
NEE ZE IS AAN HET PERSEN! er is verwarring onder de bewoners of het de baby is die huilt, of tanja is die perst
pi_31530062
Gluur ik op het goede moment? Das dan rap gegaan!!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_31530073
De bewoners zeggen: er is een baby in huis... dus we mogen aan nemen dat tanja is bevallen
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:21:30 #53
16701 scanman01
Today's a good day
pi_31530083
De bewoners denken een baby te horen, maar twijfelen of het nou een baby is of dat het Tanja is.
Ze komen tot de conclusie dat het wel degelijk de baby is.

My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:21:39 #54
55709 Stereotomy
pi_31530089
Baby is geboren!!!!!!!!

Dinsdag 18 oktober rond 11:18

pi_31530114
er word champagne uitgedeeld
pi_31530131
De bewoners drinken champagne en Chantal is in tranen. Ze hoorden Tanja auw roepen en proosten nu op de baby. Dido steekt nog maar 's een peuk op.

Er zijn er nog een paar aan het roken, prima manier om de baby te verwelkomen middels een rookgordijn.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:24:52 #57
55709 Stereotomy
pi_31530180

Ze drinken champagne en Dido steekt maar eens een sigaret op

Ook Chantal en Naat en Roel steken er eentje op. Ik verwacht nu elk moment een halfnaakte en bebloede Tanja door de schermen de woonkamer binnenstormen, placenta achter zich aan, en schreeuwen dat ze vooral niet mogen roken in bijzijn van de baby!
pi_31530514
Chantal en Ingrid tijgeren heen en weer voor de kamerschermen en ook Joost staat er nu bij. Lieske is zich aan het opmaken.
pi_31530564

Vanmorgen om 11:18 precies is Tanja bevallen van kerngezonde dochter.
Het was een voorspoedige en snelle bevalling zonder veel complicaties. “Wat is ze rustig”, is Tanja's eerste reactie. Haar moeder Geesje vindt het de mooiste baby die ze ooit gezien heeft.

Aldus de Talpa-site....

[ Bericht 35% gewijzigd door CartWOman op 18-10-2005 14:10:13 (Werkende link geplaatst) ]
pi_31530612
11.39 uur: De verloskundigen komen achter het kamerscherm vandaan. Ze zeggen dat alles gezond is. De verloskundige hoopt dat ze het ooit zo na kan doen, ze is een sterke meid. Drie suiker en melk in de thee (geloof ik) voor Tanja. Moeder, oma en kind liggen nog even te genieten van elkaar.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:42:10 #61
16701 scanman01
Today's a good day
pi_31530676
De verloskundigen komen even in de kamer en vertellen dat alles goed is, hoewel ze nog wel wat testjes moeten doen. Ze zeggen ook dat het allemaal vrij snel ging, dat het een zeer schone bevalling was en dat ook alles met Tanja goed is.

pi_31531539
Ingrid was net in tranen, heb gemist waarom. En nu is Nathalie ook aan het huilen bij de foto's. Niemand die het merkt overigens, Lieske is druk aan het breien en de rest zit buiten.

12.21 uur: Nathalie moet huilen omdat haar beste vriendin ook een mocca-baby krijgt en daar kan ze niet bij zijn. Dido is bij haar inmiddels.

De verloskundige kwam ook weer even voorbij wandelen, maar niets nieuws verder.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:31:16 #63
16701 scanman01
Today's a good day
pi_31533026
De bewoners zitten nog steeds vol ongeduld te wachten op de eerste glimp van de baby. Nathalie blijft maar huilen omdat haar vriendin over 3 weken moet bevallen en ze dat dus moet missen ( )
Ze hebben net heel even de moeder van Tanja in de gang gezien, maar die reageerde niet al te veel.

Er is nog geen beschuit met muisjes voor de bewoners.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:57:11 #64
55709 Stereotomy
pi_31533664

Tanja komt voor de eerste keer rond 13:55 naar buiten om met de bewoners te praten. Ze gaan meteen naar buiten.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:58:10 #65
16701 scanman01
Today's a good day
pi_31533699
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:07:17 #66
16701 scanman01
Today's a good day
pi_31533965
Tanja vertelt: "Ik vind de weeen het ergste.Toen ik ging douchen werd het steeds heftiger. Toen ik op bed ging liggen was het echt pijnlijk. Ik kon de weeen prima opvangen, maar wel echt pijn. Ik heb rustig in en uitgeademd en dat ging goed. Met mijn ogen dicht kon ik me beter op de pijn concentreren. Toen ik 9 cm had ging het opeens vrij vlot en toen mocht ik gaan persen. Ik had rugweeen en Kimberley en Karlijn gingen mijn rug masseren en mijn moeder zat voor me. Toen was alles helemaal open en toen kon ik op mijn rug liggen. Het is dan net alsof je moet poepen. Het eerste stukje viel wel mee, maar later leek het alsof je hele doos in de fik staat. Echt waar. Het werd steeds branderiger en toen zag ik het hoofdje op een gegeven moment ook. Ze zeiden dat alles goed ging en dat ik door moest gaan. Bij die laatste pers wilde ik echt dat het eruit ging. Toen heb ik heel hard geperst en toen kwam het eruit. De navelstreng zat goed. Toen kreeg ik die kleine op m'n buik. Het is zo'n mooi mormeltje. Ze is zo mooi en zo klein.... Daarna kwam de nageboorte, waar ik nog wel bang voor was. Maar dat viel gelukkig erg mee. Het kwam na een kwartiertje ofzo. Je kon aan de moederkoek zien dat ik gerookt heb. Dan zitten er wat witte puntjes op. Voor de rest zag alles er goed uit. De verloskundigen hebben de moederkoek meegenomen. Later hebben we borstvoeding gedaan en ik had nog last van maagzuur en moest was overgeven. "
pi_31534023
En toen was er alleen een stille slaapkamer..........................
pi_31534262
14.17 de strems staan nog steeds op 2 bedden gericht in een van de slaapkamers.
Je hoort in de verte soms wat gebabbel, maar dat is onverstaanbaar.
ook hoor je heen en weer geloop....
pi_31534360
der is weer een steam up

iedereen zit in de tuin, te praten over de bevalling.

tanja verteld dat haar ouders niks mochten vertellen over wat er in de buitenwereld was gebeurd.
haar vader had alleen verteld dat ze neit zow moest mierenneuken
hardcoholic
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:24:25 #70
16701 scanman01
Today's a good day
pi_31534432
Tanja: "Ze is zo klein... alle mutsjes die we hebben zijn te groot. Ik ben zelf nu ook benieuwd hoe het achter de schermen gaat. Mijn ouders mochten nergens over praten met mij. Mijn vader zei alleen dat ik niet zo moest mierenneuken. Ik heb mijn vader maar 10 minuten of een kwartiertje gezien. Ik wist eerst niet dat mijn vader ook zou komen. Ik wilde nog aan hem vragen hoe het allemaal was, maar ik heb hem niet meer gezien daarna. Iedereen zal het inmiddels ook al wel weten. Het zal al wel op het nieuws zijn. Ik heb die Albert Verlinde een mooie scheet laten ruiken. Die zal mij wel goed bekritiseerd hebben."
Lieske: "Ik kan het nog niet geloven. Ik moet eigenlijk eerst de baby zien voordat ik het kan geloven".
Chantal: "We zijn trots op je hoor!"
Tanja: "Ik ga nu even mijn handen wassen en dan wou ik eerst jou (Chantal) en Ing meenemen om te kijken. Daarna vechten jullie het maar uit wie er mogen kijken".

dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:50:14 #71
128313 BBscanner
Niets is wat het lijkt
pi_31535083
Alle bewoners zijn bezig met de Baby. Weekopdracht wordt alleen nog door Lieske uitgevoerd.

Het kamerscherm wordt opgeruimd.
pi_31535179
niemand heeft zin in breien idd, alleen lieske zit nog te breien.
hardcoholic
pi_31537065
Dido en Roel zitten in de tuin onder een dekentje te roken. Dido vertelt dat ze echt dacht dat ze gek was geworden toen ze moest stoppen met roken.

Ze gaan nog even door over gek worden en Roel heeft het over psychoses en kleine veranderingen in het chemische proces en dat je nooit meer op hetzelfde niveau een gesprek kunt voeren, tenminste niet op hetzelfde moment.

Dido wordt nu door de kraamverzorgster naar binnen geroepen, volgens mij om te komen helpen (kon het niet helemaal goed verstaan, maar ze is er erg blij mee en gaat meteen haar handen wassen).

Dido staat nu met de kraamverzorgster in de keuken gezellig te keuvelen. Menno komt erbij staan en er wordt gevraagd of ze is gekomen omdat ze het leuk vindt of.... (niet verstaan). Ze zegt dat ze er niks over mag zeggen en op dat moment gaat het beeld zwart.

16.32 uur: Dido leert hoe je een kruikje moet maken en daarna gaan ze naar de baby.

Menno en Joost zijn een spelletje aan het doen en Roel en Lieske liggen in bed te kletsen over het breiwerkje van Lieske, Roel heeft het over een strakke lap.

[ Bericht 31% gewijzigd door Babettie op 18-10-2005 16:35:52 ]
pi_31539263
Dido is blijkbaar gepromoveerd tot Tanja's persoonlijke hulp. Ze hangt haar was op, heeft inmiddels een luier verschoond en zegt dat Tanja haar overal voor mag roepen.
Dido vraagt Lieske of ze vanillevla voor Tanja wil bestellen.

Tanja heeft nog erg last van maagzuur en durft nog niet te eten. Inmiddels poetst ze haar tanden en geeft aan dat er zo nog 2 bewoners mogen komen kijken.

Geen beeld, maar ik hoor Lieske zachtjes zeggen "Wat is ze moooooi! Wat een mooi poppetje..."
Joost is ook geweest en zegt tegen Menno dat ze zo lief in haar bedje ligt.

De verloskundige heeft afscheid genomen en komt morgenvroeg om 8.00 uur terug.
pi_31539897
Dido doet iets in de keuken, Lieske zit op de keukentafel, geen geluid...

Joost en Rob zitten in de jacuzzi te keuvelen.

De rest van de bewoners zijn al tijden uit beeld.
pi_31540835

dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:12:25 #77
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_31544113
Er gebeurt weinig in het huis. De bewoners drentelen wat rond, zijn lichtelijk emotioneel (Lieske mist haar ouders even heel erg) en moeten duidelijk hun draai opnieuw vinden.
Ze durven ook amper herrie te maken, bang om de baby te storen.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:21:27 #78
4177 Jojogirl
pi_31544432
21.15 Ingrid, Chantal, Dido en Tanja zijn buiten en er wordt gerookt. Tanja is nog steeds niet helemaal uit de naam. Als ze voor morgen nog een mooie combi van Kimberley, Karlijn en Linda verzint wordt dat het, anders wordt het gewoon Jocelyn Savanna.
Tanja zit onhandig, op haar arm, ze durft niet gewoon op haar komt te gaan zitten. Ze voelt zich wel redelijk en heeft ontzettende dorst, maar durft niet te drinken.
Ze hebben het ook over Lies die zich eenzaam voelt. Chantal vindt het onzin, ze hebben elkaar toch? Tanja zegt Lies zo mee te nemen naar de baby, misschien vrolijkt ze daar wat van op. Ze gaan weer naar binnen en Tan vraagt of Lies zo bij d'r op visite komt.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:27:48 #79
4177 Jojogirl
pi_31544621
21.20 Tanja verdwijnt met Ingrid en Chantal naar de babykamer en dan verdiwijnen ze ook uit beeld. Lieske staat in de keuken een pizza te snijden en Dido klooit op de bank met iets (het fotokijkerdingetje van de bevalling dat bij de instructies hoorde, of is het een stopwatch die voor het timen van de weeën was?) terwijl Roel een eindje verder ligt te maffen, eveneens op de bank.
Even later gaat ook Lieske naar de babykamer. Nath komt Dido helpen met het dingetje, ze willen een alarm instellen. Nath stelt voor het aan 1 vd mannen te vragen, maar dat is Dido's eer te na en ze rommelt alleen verder met het ding.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 01:15:49 #80
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31550606
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')