abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 oktober 2005 @ 14:35:12 #26
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_31579812
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 10:38 schreef Gurb het volgende:

[..]

hier te vinden

volgens mij ook gewoon te koop bij een bouwmarkt
Nooooit van gehoord!

Handig! (no pun intended)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_31580044
is een erg handig spulletje, want het is niet agressief (het is bedoeld voor het reinigen van je handen die onder de verf zitten) maar het maakt wel goed schoon.
vergelijk het qua samenstelling met boter / haargel. dit doe je gewoon op een schone doek, en wrijven/schrobben maar

ik ken het ook nog niet zo lang, maar een maatje van mij is schilder, en die maakt daar zijn handen mee schoon. En sinds afgelopen weekend ken ik de handigheid om er andere oppervlakken mee schoon te maken, toen ik bij een ander maatje (die in de bouw werkt) de vensterbanken schoon moest maken ermee.
hij vertelde dat zij op de bouw altijd tegels en hardstenen vensterbanken hiermee van verfresten ontdeden, vlak voor de oplevering
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:48:16 #28
122508 Stefan026
Alle Dagen Heel Druk!
pi_31612171
Hey,

Ik surf geregeld hier op Klussen en wonen voor eigen klussen in huis.

Goede adviezen met granito vloeren opknappen!

Maar ik heb zelf granieten vensterbanken, en vorige bewoners hebben ze allemaal overgeverfd in alle kleuren. Inmiddels een jaar verder hier, en de vensterbanken zien eigenlijk niet uit!!! Hoop krassen door verf afhalen (en afbranden, verfafbijtmiddel)

Hoe nu egaal en mooi maken? Ik dacht simpel.... Blanke lak overdoen, ziet toch niemand?

Hoewel vriendin van me, is beeldhoudster en wilde een keer die allemaal polijsten... alleen vrij intensief werk en sommige vensterbanken zijn beschadigd (stukjes af, en putjes....)

Nog ideeen>? Ik hoor/lees ze graag!!!

Thanks!
Alle dagen heel druk!
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:39:22 #29
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_31634011
In ons vorige huis ontdekten we op precies dezelfde manier dat er een terrazzovloer in de hal verstopt zat.
Helaas zag hij er echt bedroevend uit, na jaren en jaren onder de vloerbekledinglijm gezeten te hebben.

We hebben veel geprobeerd, onder andere de vloer met een soort elektrische krabber (DHZ-zaak) schoon te krabben. Dat lukte een beetje, maar niet geweldig. En het ging ook echt verschrikkelijk traag.

Uiteindelijk hebben we iemand ingehuurd die de boel met een diamantslijper heeft schoongemaakt. Speciaal voor terrazzo. Kostte (een jaar of 7 geleden) 100 gulden per vierkante meter. En een verschrikkelijk geluid, ik hoor het bij wijze van spreken nog. Hij is ongeveer een ochtend bezig geweest met onze hal van ruim 4 vierkante meter.

Het resultaat. Ik vond het eerlijk gezegd toch nog wat tegenvallen. Het geel van de vloerbedekkinglijm was er te veel ingetrokken. Het wit is nooit meer wit geworden.

Groene zeep hebben we ook geprobeerd, om de boel glanzend te krijgen. Ook nooit een heel groot succes geweest, de vloer was te lang droog geweest.

Het is daarmee nooit de geweldig glanzende ouderwets uitziende terrazzovloer geworden die ik voor ogen had.
Maar goed, alles beter dan de vloerbedekking die er zat (bah! in een hal!). En het was best aardig geworden (zeg maar een zesenhalfje, en niet de gedroomde negen).

Geen spijt gehad trouwens, want een stenen vloer is wel ideaal met schoonmaken.

(Ik hoop dat ik je niet al te veel teleurstel hier, dat is niet de bedoeling, misschien wordt het bij jullie wel heel mooi)

O, nog een tip: je hebt échte groene zeep nodig, en dat wordt niet veel meer verkocht. Vaak wordt er wel 'zachte zeep' verkocht, maar dat is wat anders, en zorgt niet voor glans.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  zondag 6 november 2005 @ 18:06:43 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32030843
De vloer is schoon. Althans... de tapijtlijm is eraf

Voor:

Na:

Hoe ik het gedaan heb? Tegen alle regels in ben ik er met afbijt overheen gegaan. Er zat zo onwijs veel pestzooi overheen, dat moest er gewoon af.

Nu ga ik van de week nog een keer met HG remover eroverheen met een schrobber.

Als dat gebeurd is wil ik hem impregneren met spul van HG en dan kan er een laagje overheen voor de evt. glans.
pi_32038657
Dat is echt enorm opgeknapt. Dat geeft ons hoop om ooit het weeceetje in als zijn glorie te herstellen naar de situatie zoals die ooit bedoeld is. Nu ziet dat er ook niet uit.

De badkamervloer heb ikk er wel uitgehakt (Heiligschennis?), de badkamer is vergroot, en ivm vloerverwarming e.d. was het niet te gebruiken.

Ik zal binnenkort wat badkamerfoto's in een eigen topicje plaatsen.
pi_32048154
quote:
Op zondag 6 november 2005 18:06 schreef Brighteyes het volgende:

Voor:

[afbeelding]

Na:

[afbeelding]

Hoe ik het gedaan heb? Tegen alle regels in ben ik er met afbijt overheen gegaan. Er zat zo onwijs veel pestzooi overheen, dat moest er gewoon af.

Nu ga ik van de week nog een keer met HG remover eroverheen met een schrobber.

Als dat gebeurd is wil ik hem impregneren met spul van HG en dan kan er een laagje overheen voor de evt. glans.
Dat lijkt wel een nieuwe vloer! Erg mooi
  maandag 7 november 2005 @ 09:00:44 #33
36000 Schrek
ga Thuis zuipen GEK !
pi_32048327
moest ff zoeken.

maar heb onze vloer laten doen ;

http://www.marmer-natuursteen.nl/index.htm

niet duur, super service.
Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen
pi_37566634
quote:
Op zondag 6 november 2005 18:06 schreef Brighteyes het volgende:
Oooh, wat is dat opgeknapt zeg! Fantastisch zo'n vloer

Ga je denk je nog iets aan die barst doen? En zo ja, enig idee wat?
  vrijdag 5 mei 2006 @ 07:59:43 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37566972
Nee, we hebben niets aan de barst gedaan. En eigenlijk ook niet veel meer aan de vloer zelf sinds toen. Terwijl ik er eigenlijk nog een keer op mijn knietjes schrobbend overheen moet. Maar ja, je kent dat hè.
  dinsdag 4 september 2007 @ 11:51:34 #37
24188 Belana
kloon van belana
pi_52934988
enfin, ik kom nu dit topic tegen, wij hebben hetzelfde probleem en ik ben benieuwd of je vloer mooi geworden is BE? welke spullen heb je nou precies gebruikt?
ik ga ook even de gegeven linkjes hier lezen natuurlijk, maar ben nieuwsgierig
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 september 2007 @ 23:19:27 #38
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_53019184
tvp!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_65411324
jah doet iemand nog eens tips geven
* realbase gaat huisje maybe verkopen, en wil die vloer nou eens een grote beurt geven ( schoonmaken that is voor de pervs onder ons )
pi_65413555
Ik moet die van mij ook nog een beetje poetsen, is nog een beetje grauw.
Nog niet uit eigen ervaring kan ik spreken, maar van wat ik heb opgezocht, heb ik begrepen dat je 'm regelmatig met groene zeep moet schrobben, dit geeft na verloop van tijd het beste resultaat, pas na enkele schrobbeurten zie je verschil.
Je kunt er ook nog een was over aanbrengen. Ik kreeg van mijn tante ook de tip de vloer met Jotun Oxan olie te behandelen.
pi_65432038
Ik heb nu van HG een cementsluier verwijderaar... volgens de kluswinkelman ( lokaal winkelje waar ze nog verstand van klussen hebben in tegenstelling tot gamma etc ) maakt deze op wat diepere wijze schoon.

ik ga morgen ofzo even een hoekje proberen.. als het lukt .. laat ik het even weten
  maandag 26 januari 2009 @ 20:33:53 #42
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_65432656

Binnenkort ff nieow fotootje maken.
pi_65578903
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:55 schreef realbase het volgende:
BE : ik heb eens een prijsopgave laten doen van mijn vloer.
Kost ongever 70 a 80 euro per m2 voor het volledig schoonmaken van de vloer:

Korte omschrijving werkzaamheden : opschuren ruw , opschuren zacht , kleine laag cement oid eroverheen om alle putjes & scheurtjes te vullen , zacht opschuren , polijsten en voila u heeft een glimmende granieten vloer

aangezien mijn gang 11 a 12 meter lang is kost mij dat dus ongeveer 800 euro ofzo
Een hoop centjes !

ik heb een soortgelijke offerte gehad; best veel geld voor mijn toekomstige vloer.
maar...ik woon nu ook met een gang met terrazovloer ( 30er ) die wordt over enkele maanden afgebroken..
kan ik nu daar een deel uitvrezen en dat plaatsen in mijn toekomstige terazzo vloer?
wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
=loesje=
pi_65600395
Terazzo kan je niet meenemen...

Overigens kan je ook goede resultaten halen met een vloerboener met schuurpad erop. Te huur bij de grote verhuurbedrijven (multirent, borent, boels, workx, etc)

Dit is rigoreuzer dan elke handmethode, maar minder dan met diamant aan de gang.
pi_65606718
quote:
Op maandag 26 januari 2009 09:52 schreef realbase het volgende:
jah doet iemand nog eens tips geven
* realbase gaat huisje maybe verkopen, en wil die vloer nou eens een grote beurt geven ( schoonmaken that is voor de pervs onder ons )
Verwen je vloer eens met een mengsel van vim (de schuurpoeder, niet de vloeibare) en zuiveringszout (natriumbicarbonaat).
pi_69094775
Heb een offerte binnen voor 1300 euro...voor 6 m2!
Probeer toch eerst zelf mijn granito vloertje op te pimpen
ik begin met een aantal experimenten op mijn oude vloer, die binnenkort onder de slopershamer valt.
ik heb een klein proefje gedaan met teak olie op het donkere gedeelte: blijft mooi diepglanzend;
binnengedeelte niet behandelen - wordt te glad.
Bestaat er een olie of i.d. waarmee je de vloer een uitstraling geeft zoals je hem ziet nadat hij net is geschrobt.
Het schuren en daarna polijsten probeer ik eerst.
wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
=loesje=
  zondag 17 mei 2009 @ 08:47:06 #47
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_69109928
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 20:04 schreef zwemmer431 het volgende:
Heb een offerte binnen voor 1300 euro...voor 6 m2!
Probeer toch eerst zelf mijn granito vloertje op te pimpen
ik begin met een aantal experimenten op mijn oude vloer, die binnenkort onder de slopershamer valt.
ik heb een klein proefje gedaan met teak olie op het donkere gedeelte: blijft mooi diepglanzend;
binnengedeelte niet behandelen - wordt te glad.
Bestaat er een olie of i.d. waarmee je de vloer een uitstraling geeft zoals je hem ziet nadat hij net is geschrobt.
Het schuren en daarna polijsten probeer ik eerst.
Valt me mee! Ik heb 2600 betaald voor 9m2 (wit met zwarte rand en drie dorpels). Ben wel erg benieuwd naar je bevindingen. Onze vloer was er té erg aan toe (scheuren, héél véél lijmresten) en lag 6 cm te laag t.o.v. de nieuwe vloer in de kamer...

[ Bericht 11% gewijzigd door TheSilencer op 17-05-2009 08:56:28 ]
pi_69110400
tvp maar weer omdat ik ook mijn vloer wil laten doen , heb een offerte aangevraagt en wacht nog op bericht
pi_69159471
bij wie ? ( niet dat het bij mij nog zin heeft, kga toch weg ) maar uit interesse ?
pi_69159513
ps, terazzo gaf mij ooit eens een prijs af voor ongeveer 100 euro de m2 .. dus die 1300 en 2600 vind ik wat duur ? ( maar goed , misschien zit ik er naast )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')